GrowTropicals Omdömen 

1 014
•
TrustScore 5 av 5

4,8

Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Det här tycker kunderna

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Fantastic place to get plants from. Ive done 10orders with them and everysingle time the plants have arrived with no problems, packed fantastically and not one problem with pests like some places i... Se mer

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Plants delivered in pristine condition looking as good in person as their pictures. Customer service was top notch and as helpful as they could be given the delays out side of their control. 10/10 wi... Se mer

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Brilliant experience from start to finish and as many a planty parent I definitely haven't finished yet! I will keep coming back to this fabulous company. A special hello and thank you to Jess :)

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Having shopped with grow tropicals for the last 4 years I can genuinely say I’ve never had a bad experience, all plants I’ve ordered (including those from rescue boxes) have came healthy and well root... Se mer

Företagsinformation

  1. Trädgårdsbutik
  2. också i
  3. Foderbutik
  4. Plantskolegrossist
  5. Växtuppvisningsbutik

Skrivet av företaget

Online plant retailer specialising in rare and unusual aroids, houseplants and terrarium plants, as well as selling a range of pots, growing equipment, substrates and accessories.


Kontaktuppgifter

4,8

Utmärkt

TrustScore 5 av 5

1 tn omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Ber kunder att lämna omdömen

Detta företag bjuder in sina kunder att lämna omdömen – oavsett om de är positiva eller negativa

Har besvarat 100 % av sina negativa omdömen

Svarar vanligtvis inom 48 timmar

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

4,8

Alla omdömen

(1 014)

223 omdömen under de senaste 12 månaderna

Skriv ett omdöme
Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Perfect

Absolutely brilliant company, plants are always in excellent condition. Packaging is incredible and plants always arrive undamaged. Lots of info on the website to help grow your beautiful plants. Or contact Grow Tropicals directly for more help!!

12 december 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Trustworthy and reliable

Healthy plants, fantastic communication. The company provides an update when my order is despatched. I have received follow up emails on how to care for my plants. My experience has been exceptional. I would highly recommend Growtropical.

12 december 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

A lesson on how to handle it when things go wrong

It's not just how things are handled when everything is good, but also when things go wrong. I stupidly duplicated an order, realising almost immediately when I opened my plant list to add the new plant and saw it was already there. I emailed GrowTropicals asking if they could cancel the order. Twelve hours later I had notification of the cancellation. No fuss, no bother, no questions, just done. Great customer service - as always.

8 december 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Parcel abandoned in freezing temperatures, zero delivery attempt, and no accountability

I had a genuinely awful experience with Grow Tropicals and I feel other customers deserve to be warned.

My order - for which the website specifically advertised as needing a heat pack in winter - was left abandoned in a lobby in sub-zero temperatures. This is a clearly signposted area where parcels must NOT be left. I was home all day, and two other couriers managed to deliver directly to my door without issue. Grow Tropicals’ courier didn’t even bother to ring the buzzer or make a delivery attempt.

Instead, they dumped a heavy parcel in a freezing, unsecured area. I had to search for it, then carry it upstairs myself. For a company charging nearly £10 for delivery, this is completely unacceptable.

When I raised the issue, the customer service response was essentially: "Not our fault, nothing we can do,” and "Return it yourself if you want a refund.” No apology, no resolution, no customer care.

No acknowledgement that the delivery service I paid for was never actually provided, no ownership of the problem, and no meaningful solution. The cold was dismissed despite the fact that they themselves recommend heat packs to prevent temperature damage.

They refused to raise it with the courier and suggested it was my own fault for not including delivery instructions. I didn't realise delivering a parcel to the address stated in a normal apartment building required special instructions.

I had planned to buy more items from this site for Christmas, but this experience has completely destroyed my confidence in their service. I would strongly advise other customers to think twice before ordering, especially in winter, as you may be left with a dumped parcel, a damaged product, and no support or options for a refund whatsoever. It's not only that they get it wrong with their couriers, it's that they then refuse to put it right and treat complaints in a condescending and dismissive manner.

8 december 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för GrowTropicals

Svar från GrowTropicals

Hi Edward,

Thank you for taking the time to share your feedback, and I am genuinely sorry that your recent experience has fallen short of expectations. I completely understand how frustrating it must have been to find the parcel left in your lobby rather than delivered to your door. I have passed your comments on to our courier partner (we have a portal to log complaints) so they can review the delivery failure. By way of apology I have added a 100% credit for the delivery charge to your account for if you do decide to order from ourselves again, as you expressed you had wished to.

While I cannot change what has already occurred, I do apologise that the delivery standard was not met on this occasion.

Regarding your request for a full refund and a free replacement: as the parcel was successfully retrieved and the item itself arrived in its intended condition, we are unable to issue a full refund without the product being returned to us. Of course, we are more than happy to arrange a return should you wish to proceed with that option.

In terms of a replacement, the product you received — a small bag of substrate — is not affected by exposure to low temperatures, and remains fully usable despite having been left in a colder environment. If there is specific damage you have identified, please do let me know so we can assess this further.

I do appreciate how disappointing this situation has been, my intention was only to explain why this might have happened, with couriers currently under great strain to meet deadlines at this time of year. Thank you again for your feedback — it is important to us, and we are committed to improving the service our customers receive.
Please let me know if there is anything further I can assist with.

Best wishes,
Otto

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

If you're going to treat yourself

If you're going to treat yourself, to something a bit special, or just different. These guys are the best. Even what they describe as rescue, are better than most. And the cherry on the cake. The speed of delivery, combined with enough secure packing to protect bone china, make buying a pleasure.

5 december 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Always great customer service

Always great customer service! Sometimes I decide to buy more plants after I had placed an order. If my plants hadn’t been shipped yet Grow Tropical team adds them to my order without any problems. The plants are well packed and high quality that I am used from Grow Tropicals

4 december 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Winter Protection

I was contacted after placing my order asking if I wanted to add Winter Protection to my order, which I did. I appreciate the suggestion considering our recent weather.

I feel I should mention that the heat pack included for Winter Protection was cold on arrival, and began to heat up once I removed it from the box, and stayed hot for around 8 hours. It seems it hadn't had enough time exposed to air to activate it before packing. Thankfully my plants seem to be ok anyway.

4 december 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Highly recommend

The plants from Growtropicals are simply gorgeous and incredibly healthy. I'm really impressed with the quality and variety they offer. They arrived well-packaged and looked even better in person! It's a pleasure to support a business that clearly cares so much about their green friends. I'll definitely be back for more beautiful additions to my collection.

5 december 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Advent calendar

I have treated myslelf to a plant advent calendar, and it is amazing. Every day gifts are carefully packed, with lots of love. I can't wait what next day brings. Plant quality is great and everything is very well wrapped, to prevent any damage in transport.

1 december 2025
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

GrowTropicals is my favourite supplier…

GrowTropicals is my favourite supplier of plants. I have been a customer for several years. The quality and service is excellent. The prices are fair. The packaging is very effective even in summer or winter. Shipping is quick and considerate of outside temperatures. Every question I asked to their fantastic customer service team has been answered very swiftly and with much kindness. Thank you for your exceptional support.

26 november 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Possibly a scam

Possibly a scam?

No tracking option that works.

No update when delivery is late.

No update in general

No contact number.

Where is my order. .

Cancelling with bank within 48 hrs of this message

21 november 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för GrowTropicals

Svar från GrowTropicals

Hi Charlie,

I can see you've reached out to us via email and our CS team have explained that we hold orders without heat packs during minus temperatures to ensure safe delivery. Now our Winter Protection package has been added to your order this will be arriving with you promptly.

Best wishes,
Otto

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

A+ service

Very quick delivery, absolutely stunning plants, safe and snug packaging, would highly recommend, I have ordered 3 times now and will be back again I'm sure.

16 november 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Received my 2nd order

Received my 2nd order, very happy. Love the fast response to any queries I may have. My order arrived well packaged. Thankyou Grow Tropicals ☺ 👍

6 november 2025
Omdöme utan inbjudan

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer