Jag har mailat FrostPharma…
Jag har mailat FrostPharma (info-frostpharma.com) och försökt att få reda på vad deras "hjälpämnen" i väteperoxid 3% egentligen är.
Det enda det står på flaskan är: "Samtliga hjälpämnen är livsmedelsklassade" och det finns inget i deras säkerhetsblad som talar om vad det är eller varför det används och vilken nytta det nu skulle göra!!
RIKTIG Väteperoxidlösning innehåller endast destillerat vatten och väteperoxid, inget annat.
Så uppenbarligen har FrostPharma inte rent mjöl i påsen då de tillsätter extra ämnen och vägrar att säga vad det är eller hur dessa fungerar.
Priset för 250ml är 138:- (552:-/liter) vilket i sig är hutlöst för något icke användbart.
Jag har nu köpt Riktig väteperoxid från ett annat företag och det kostade bara 1/16-del av FrostPharmas/Apotek Hjärtat's pris.
Så en stor varning för FrostPharma som inte har rent mjöl i påsen eller i deras produkter.

