Jag hade en mycket negativ upplevelse…
Jag hade en mycket negativ upplevelse med Elproffsen i Göteborg AB. Ägaren överfakturerade, lade till arbeten på fakturan som inte hade utförts och vägrade dessutom slutföra arbetet när han väl hade fått betalt. När jag försökte diskutera detta upplevde jag bemötandet som otrevligt, nonchalant och långt ifrån professionellt.
Jag anlitade företaget för elinstallationer i min bostad och förväntade mig en seriös elektriker som arbetar effektivt, följer överenskommen tidsplan och tar betalt på ett rimligt och transparent sätt. Kvaliteten på det arbete som faktiskt utfördes var i sig bra, men processen var allt annat än bra. Han arbetade extremt långsamt, ville helst ha allt på löpande räkning och tog enligt min uppfattning oskäligt lång tid på sig för moment som borde vara banala för en erfaren elektriker, till exempel montering av enkla armaturer i taket – ett exempel är att han fakturerade 3 timmar bara för att montera två armaturer.
Trots att det endast återstod en enkel sista armatur vägrade han komma tillbaka och slutföra arbetet. Jag fick därför ta in ett annat företag som monterade den sista armaturen, något som varken var stort eller komplicerat men som ändå lämnades ogjort.
Sammanfattningsvis är jag mycket missnöjd med helhetsupplevelsen, trots att det som faktiskt blev gjort rent tekniskt blev bra. Kombinationen av överfakturering, debitering för arbeten som inte utförts, extremt långsam arbetstakt, ovilja att slutföra uppdraget och ett oprofessionellt bemötande gör att jag personligen skulle hålla mig borta från denna skojare och inte kan rekommendera Elproffsen i Göteborg AB till någon.



