Inget säkert pensionat - de byter personal hela tiden ingen har koll
Efter många år utan problem på CD var vår hund med om två incidenter med tydliga bettsår som ingen i personalen varken sett eller hört. Personalen vet enligt egna uppgifter inte hur dessa sår har uppkommit eller när. De säger att det kan vara vad som helst kvistar till exempel. Ett köttsår på 5 mm djupt på skuldran menar de att de inte kan säga om det är ett bett. Det är en sak att det uppstår situationer med hundar men det känns oproffsigt och högst opålitligt att ingen i personalen varken har sett eller hört vad som kan ha hänt. Hur länge skulle en hund kunna ligga och ex förblöda då undrar man?
De säger att de har ”ny personal hela tiden” så det är omöjligt att veta säger de. Tråkigt och farligt att de inte anställer bättre personal och inför säkrare rutiner. De har trots allt ca 100 hundar vissa veckor.








