Alpha Warranty Services Omdömen 

838
•
TrustScore 3.5 av 5

3,6

Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Det här tycker kunderna

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

I called Alpha and a representative answered the phone asap and directed me on how to files a Claim to get my Truck repaired. The Claimed was approved and my Truck is being repaired. I am so thankful... Se mer

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Quick no hassle service. Within three hours of the mechanic finding the problem the repair was approved. My only involvement in the process was answering three or questions. If I buy another used veh... Se mer

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Have had the transmission, front lower control arms, and rear window latch go out on our suburban at 2 different times. Both times they covered without any hassle. One part was considered not covere... Se mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Bought 2021 Buick Encore Gx from Buick dealer on 07/22/2026.Certfied and checked out.On are about 07/26/2026 noticed message on dash "CAL" thought it was related to mileage rest for fuel economy disc... Se mer

Företaget har svarat

Företagsinformation

  1. Förening eller organisation

Skrivet av företaget

Alpha Warranty Services provides a full line of unique and valuable vehicle service contract programs. Alpha was founded in 2002 with a value system centered on integrity, dependability and providing the best service. These principles have led to consistent growth and helped forge long-term partnerships with industry leaders across the country. Alpha has repeatedly received recognition as one of the top VSC providers in the industry.


Kontaktuppgifter

3,6

Medel

TrustScore 3.5 av 5

838 omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Ingen aktuell inbjudningshistorik

Det här företaget har inte bjudit in sina kunder på länge. Omdömen kanske inte är representativa

Har besvarat 97 % av sina negativa omdömen

Svarar vanligtvis inom 1 vecka

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

3,6

Alla omdömen

(838)

116 omdömen under de senaste 12 månaderna

Skriv ett omdöme
Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Scam company- do not use!

Scam company. Do not use! They don’t cover my repairs that are clearly covered in my contract. They keep needing new photos and videos, and they need 24-48 hours to approve them. After 48 hours, they need additional photos and it keeps going on and on. You can’t speak to a supervisor or an adjuster. 3 weeks and I’m still waiting for them to approve my claim and I’m without a car. Terrible company.

16 juni 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Alpha Warranty Services

Svar från Alpha Warranty Services

Tera,

We understand how frustrating it is to be without your vehicle and to feel like you're not getting clear answers during the claims process.

After reviewing your concerns, we were able to locate the claim in question and can confirm that repairs have now been authorized. Coverage was approved for the wheel bearings, control arm replacement, output shaft seal, and oil pan gasket, with an authorized claim amount of $2,295.76 after your deductible.

At times, additional information is required from the repair facility to properly diagnose the cause of failure and ensure the correct coverage is applied under the terms of the vehicle service contract. We understand that these requests and the associated delays can be frustrating, and we also apologize if our communication did not meet your expectations throughout the process.

If you have any remaining questions regarding your claim, please contact our team at (800) 662-5519. We appreciate your feedback and the opportunity to address your concerns.

-Alpha Warranty Services

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

HORRIBLE COMPANY THAT WILL NOT PAY

HORRIBLE COMPANY THAT WILL NOT PAY ! They will find every way not to pay the claim for your vehicle. I purchased the best warranty from the dealership with Alpha Warranty and a major issue occurred to my engine . My mechanic even called Alpha and advised them this is a common sure with 2020 chev Colorado trucks and that it should be definitely covered . I paid almost $2,000 for the horrible warranty and they REFUSED TO. OVER . There are better warranty company’s out there . Plz do your research . I’m putting this review on every media platform available.

2 juni 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Alpha Warranty Services

Svar från Alpha Warranty Services

We're sorry to hear that you were not satisfied with your experience.

After reviewing the information provided in your review, we were unable to locate a matching contract or claim in our records. To better understand your concerns and verify the details of your coverage, we requested additional identifying information through Trustpilot but did not receive a response.

Without being able to identify your contract, we are unable to review the circumstances surrounding your experience or address the specific coverage concerns you mentioned. We would still welcome the opportunity to look into this matter further. Please contact our team at 800-662-5519 with your contract or claim information so we can review your file and provide accurate assistance.

Thank you for bringing your concerns to our attention.

-Alpha Warranty Services

Betygsatt 2 av 5 stjärnor

Twice now I've tried to file a claim…

Twice now I've tried to file a claim with Alpha Warranty services. One for an issue with evap leaks. None of the parts to be replaced were covered by the warranty! Ended up costing me $1200. Second claim was for the A/C compressor. It overheated even though it was pushing out air and melted the device. Claim denied due to 'owner error'. How was I suppose to know the unit was overheated if it was still blowing air? As soon as we noticed the lack of cool air we took it in. By then they said it was neglect on our part. Yet another very expensive repair. Definitely NOT worth purchasing a warranty from an outside company. Lesson learned.

18 maj 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Alpha Warranty Services

Svar från Alpha Warranty Services

Judith,

Thank you for taking the time to share your feedback. We understand how frustrating unexpected repair expenses can be, and are sorry for the inconvenience you have experienced.

Regarding your first claim, our records show that the repair facility diagnosed the EVAP system concerns as a failed fuel tank pressure sensor and purge valve. Because your A+ Enhanced service contract provides coverage for specifically listed components, these parts are not included in the coverage selected and were therefore not eligible for benefits under the terms of the contract. However, during that same repair visit, Alpha Warranty Services did approve coverage for a radiator replacement, contributing $1,176.37 toward the repair.

For your second claim, the repair facility reported that the A/C compressor and clutch assembly had sustained damage after operating without refrigerant in the system, causing the compressor to overheat. Based on the findings provided by the repair facility, the claim fell under the contract exclusion for damage resulting from overheating or improper fluid levels and was therefore not eligible for coverage.

We recognize that claim decisions can be disappointing, particularly when significant repairs are involved. While we understand that you may disagree with the outcome, all claims are reviewed according to the terms, conditions, and exclusions outlined in the service contract. We appreciate your feedback and the opportunity to address your concerns.

Sincerely,
Alpha Warranty Services

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Alpha Warranty is a scam

Alpha Warranty is a scam. Regardless of what your contract says, they will invent a reason to not cover your repair. Avoid at all costs.

EDIT - Since I can't respond to Alpha's comment:

The "evacuation and recharge service" was performed to diagnose the leaking A/C system. The tech has to recharge the system to find the leak. But you're claiming that this constituted regular maintenance simply because it took the tech more than one attempt to identify where the leak was coming from.

There was no approved repair "one month earlier." That is a complete fabrication.

My warranty contract states that:
"YOU are responsible for authorizing and paying for any tear-down or diagnosis time needed to determine if the VEHICLE has a covered breakdown. If it is subsequently determined that the repair is needed due to a covered breakdown, the ADMINISTRATOR will cover such diagnostic or tear-down charges per approved CLAIM."

I was not reimbursed the cost of diagnosis despite this repair being a covered breakdown. I'll be filing complaints of breach of contract and fraud with the Federal Trade Commission, the Oregon Dept of Financial Regulation, and the Oregon Dept of Justice.

1 juni 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Alpha Warranty Services

Svar från Alpha Warranty Services

Hi Tyler,

We're sorry to hear that you feel this way and understand your frustration.

After reviewing your account, your most recent claim was submitted after the repair had already been completed. As part of our No Prior Authorization review process, we evaluated the repair invoice to determine whether any covered component failure was present. The documentation submitted reflected an air conditioning evacuation and recharge service only. Because this is considered a maintenance service rather than a repair of a failed covered component, the claim was not eligible for coverage under the terms of the contract.

We also noted that an evacuation and recharge service had previously been covered as part of another approved repair approximately one month earlier, which is why additional documentation would have been necessary to identify any new covered mechanical failure.

We understand claim outcomes can be disappointing, especially when unexpected repair expenses arise. However, coverage decisions are based on the terms, conditions, and exclusions outlined in the vehicle service contract, not on an effort to avoid paying valid claims.

If you have questions about the claim determination or would like the matter reviewed further, please contact us at 800-662-5519 and we can further discuss the details with you.

Sincerely,
Alpha Warranty Services

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

PLEASE DO NOT BUY A WARRANTY FROM THIS…

PLEASE DO NOT BUY A WARRANTY FROM THIS COMPANY . I bought the best warranty plan from alpha when I purchased my chev truck in Alabama . I paid almost $2,000 for the best plan . I had a major issue with my engine and the refused to pay . My mechanic even called , sent pictures , before part verses new part to show them it’s a legit claim that Alpha should be responsible for . After back and forth with my mechanic they still refused to pay . Folks will not pay so I would definitely consider another company to protect and ensure your vehicle engines .
Thanks

2 juni 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Alpha Warranty Services

Svar från Alpha Warranty Services

Doug,

Thank you for taking the time to share your feedback. We’re sorry to hear about your experience and understand how frustrating it can be when a repair claim is not approved, especially after investing in a service contract for added peace of mind.

We reviewed your claim in detail. The initial repair request was submitted for a vacuum pump failure. Under your service contract, the vacuum pump is not listed as a covered component, and therefore that portion of the claim was not eligible for coverage.

During the repair process, the facility later identified additional concerns, including damage to the valve cover and the exhaust camshaft. These components were reviewed by our claims team along with supporting photos and documentation provided by your repair facility.

Based on the findings, the valve cover damage was determined to be secondary to the non-covered vacuum pump failure, and the camshaft issue was found to be linked to the same root cause. Per the terms of your contract, damage resulting from or caused by a non-covered component is also not eligible for coverage.

There was also a period where we were awaiting additional inspection photos and documentation from the repair facility so the adjuster could complete a full review. Once all information was received and evaluated, the determination was made in accordance with the contract terms.

We understand this is not the outcome you were hoping for. Your feedback is appreciated and will be shared with our team as we continue working to improve communication and the claims experience. If you would like additional clarification, please contact us at 800-662-5519.

-Alpha Warranty Services

Betygsatt 2 av 5 stjärnor

Currently awaiting my car rental reimbursement…

Currently awaiting my car reimbursement check from Alpha warranty. They mailed me a check that couldn’t be cashed, and when I called to inform them that I couldn’t cash the check, they informed me that they would be mailing another check. Fast forward to 3 weeks later, weekly calls, and no one knows why the finance department is delaying a reissued check. Really frustrated at this point.

7 juni 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Alpha Warranty Services

Svar från Alpha Warranty Services

Richard,

We're sorry to hear about your experience.

After reviewing the information provided in your review, we were unable to locate a matching contract or claim in our records. To better understand your concerns and verify the details of your coverage, we requested additional identifying information through Trustpilot but did not receive a response.

Without being able to identify your contract, we are unable to review the circumstances surrounding your experience or address the specific coverage concerns you mentioned. We would still welcome the opportunity to look into this matter further. Please contact our team at 800-662-5519 with your contract or claim information so we can review your file and provide accurate assistance.

Thank you for bringing your concerns to our attention.

-Alpha Warranty Services

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

I would not recommend Alpha warranty to…

I would not recommend Alpha warranty to anyone! Not only do they make you jump through every hoop, they also lie. My auto repair shop sent them an itemized bill with everything they needed and they flat out said they didn’t have it. I broke down on a Friday afternoon with a fully loaded pick up truck. I then called their roadside assistance and they said they pinned me at a totally different city! They would only cover 15 miles for a tow but actually I was only 4 miles from the Auto Repair shop I found. I was unsure of what they were saying so I hung up and I used my own insurance roadside assistance. Now going through them for an authorized repair takes days, plus no repair shop will release the vehicle without full payment. I fixed my starter and paid for it myself hoping for some kind of refund, but they flat out denied my claim. I’m canceling this contract and recouping some of my money because I don’t trust them!! Just read their reviews you’ll see how bad they are, go with any other warranty company.

30 april 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Alpha Warranty Services

Svar från Alpha Warranty Services

Hi Kevin,

We are sorry to hear about your experience and understand how stressful it can be to experience a vehicle breakdown while away from home.

After reviewing your claim, we found that the denial was not based on the repair itself, but on the fact that the repair was completed before authorization was obtained. As outlined in the terms of the service contract, authorization must be secured prior to repairs being performed in order for a claim to be eligible for coverage.

The repair occurred during normal business hours when our claims department was available to assist with the authorization process. Based on the nature of the repair, this likely would have been a straightforward claim review had the required procedures been followed before the work was completed.

We understand that you made the decision to proceed with repairs due to your travel plans and circumstances at the time. However, once repairs are completed without prior authorization, the contract specifically excludes reimbursement for those repairs.

We appreciate your feedback regarding the roadside assistance experience and regret any confusion that may have occurred. Customer feedback helps us identify opportunities for improvement, and we take those concerns seriously.

Thank you for sharing your perspective. While we recognize that this outcome was disappointing, the claim decision was made in accordance with the terms and conditions of the service contract.

-Alpha Warranty Services

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

If I could give them less than one star…

If I could give them less than one star I would. They have been dragging out my warranty claim for WEEKS. Every time I call them they want something else. My mechanic sends information, they say they didn't get it. (He has emailed, sent information and images in the app, sent it via a secure link, ect.) I have been in the lobby of the mechanic shop and witness him sending this in and speaking with them. They are being extremely dishonest. I am actively seeking a lawyer to deal with Alpha Warranty's shady behavior.

29 april 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Alpha Warranty Services

Svar från Alpha Warranty Services

We're sorry to hear that you were disappointed with your coverage experience.

After reviewing the information provided in your review, we were unable to locate a matching contract or claim in our records. To better understand your concerns and verify the details of your coverage, we requested additional identifying information through Trustpilot but did not receive a response.

Without being able to identify your contract, we are unable to review the circumstances surrounding your experience or address the specific coverage concerns you mentioned. We would still welcome the opportunity to look into this matter further. Please contact our team at 800-662-5519 with your contract or claim information so we can review your file and provide accurate assistance.

Thank you for bringing your concerns to our attention.

-Alpha Warranty Services

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

A few months back my transmission went…

A few months back my transmission went out had to get my vehicle towed to the closest dealership to my house I had to pay for the tow out of pocket, next day I met the supervisor from the service department at the dealership he started my claim, got home 4 hours later get a call from the supervisor from the dealership I was warned that Alpha warranties was only going to cover the cost of a used transmission or they would only cover $5,000 of a new transmission I called Alpha Warranties and they confirmed what the supervisor had told me, I called the supervisor back and said I don't want a used transmission seeings how these are CVT transmissions, he agreed I had to pay $2600 out of pocket which was not a quick process and it took me about a month to get my vehicle back. 3 weeks ago my turbo went out well a part in the turbo, I didn't know at the time it was the (waste gate). Called the supervisor at the dealership he said the turbo should be under warranty I agreed I was told the turbo was before I financed the vehicle, set up an appointment go and drop off the vehicle I chose to get a rental through hertz from the Uber rental program so I can keep making money vs last time sitting around pulling my hair out. Got a call from the supervisor at the dealership 2nd day was told there is a problem with my warranty company he said that only LUBRICATED PARTS ARE COVERED UNDER WARRANTY!!!!!!! (Waste Gates) Are a non-lubricated part, well I do not have a dino at home to communicate with my car after changing certain parts and well I had a rental so I told the supervisor yea go ahead and do the work, called Alpha they said in the Bi laws under section blah blah flipping blah the part is not lubricated and they are not going to cover the dam cost I chewed them out trying to get them to change there minds which was dum and a waste of a phone call. Now hertz screwed me over, so no more rental, no more cash flow, I've been a Uber driver for 6 wonderful years and now I have to get a 9-5 and save up another $2400 in order to get my dam car back. Alpha Warranties is the worst flipping Warranty company I have ever dealt with and I think anyone who has left them a complemented 5 * review is lying or AI created reviews. If I had the money I would sue this company at the same time if I had money I would not have been waiting for my car to get out of dealership jail.

15 april 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Alpha Warranty Services

Svar från Alpha Warranty Services

Hi Steven,

We're sorry to hear that you were dissatisfied with your coverage experience.

After reviewing the information provided in your review, we were unable to locate a matching contract or claim in our records. To better understand your concerns and verify the details of your coverage, we requested additional identifying information through Trustpilot but did not receive a response.

Without being able to identify your contract, we are unable to review the circumstances surrounding your experience or address the specific coverage concerns you mentioned. We would still welcome the opportunity to look into this matter further. Please contact our team at 800-662-5519 with your contract or claim information so we can review your file and provide accurate assistance.

Thank you for bringing your concerns to our attention.

-Alpha Warranty Services

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

TRASH COMPANY

TRASH COMPANY. THEY WILL DO ANYTHING TO NOT PAY A CLAIM. SHOWED PROOF OF ENGINE FAILURE, STILL DENIED EVEN THOUGH THE CUSTOMERS WARRANTY INCLUDED ENGINE REPLACEMENT.

21 maj 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Alpha Warranty Services

Svar från Alpha Warranty Services

Caydee,

We're sorry to hear that you were dissatisfied with your coverage experience.

After reviewing the information provided in your review, we were unable to locate a matching contract or claim in our records. To better understand your concerns and verify the details of your coverage, we requested additional identifying information through Trustpilot but did not receive a response.

Without being able to identify your contract, we are unable to review the circumstances surrounding your experience or address the specific coverage concerns you mentioned. We would still welcome the opportunity to look into this matter further. Please contact our team at 800-662-5519 with your contract or claim information so we can review your file and provide accurate assistance.

Thank you for bringing your concerns to our attention.

-Alpha Warranty Services

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

North Star Lexus of San Antonio, Texas

Alpha Warranty Services contract bought though North Star Lexus in San Antonio Texas on a used 2019 Mecedes Benz GLS450 sucks. They do not offer the additional packages that cover most bullshit break downs like line leaks, lighting, and misc. other problems. Alpha does not cover what they know are going to come-up as problems. Alpha Warranty and North Star Lexus both suck!!

11 maj 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Alpha Warranty Services

Svar från Alpha Warranty Services

Hi Margaret,

We're sorry to hear about your experience. We aim to provide clear coverage and fair support.

We haven’t been able to locate a matching contract or claim based on the information in your review. To help us understand what happened and verify the details of your coverage, could you please reach out to our team at 800-662-5519 with your contract or claim number?

Once we have that information, we can review your file, clarify details, and make sure you receive an accurate resolution.

Thank you for bringing this to our attention.

-Alpha Warranty Services

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Poor Customer Service

My name is Jeremiah Jamison, and I purchased the premier warranty package that is supposed to cover everything on my vehicle. I have had this vehicle for 8 months and barely drive it. The front differential started leaking gear oil, and I was told by my warranty advisor that this would not be covered under my warranty. When I asked why I was told it was due to the leak itself. This doesn’t make sense to me or the workers at the local Mercedes dealership where I live. I asked to speak to a manager about this issue and was told that my information would be given to a manager to contact me as soon as possible. I have not been contacted to date. I feel like someone dropped the ball resulting in poor customer service and poor communication to resolve this issue. I have questions about why this is not covered under my warranty and would like answers.

8 april 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Alpha Warranty Services

Svar från Alpha Warranty Services

Jeremiah,

Thank you for taking the time to share this. We understand how frustrating this situation has been, especially when you expected clear coverage and timely follow-up.

Regarding your claim, the repair facility reported a significant leak from the front differential that resulted in the unit operating without sufficient fluid, which led to internal damage. Your service contract does cover many major components, but it is not a “bumper-to-bumper” warranty. As outlined in the contract, repairs required due to an improper quantity of fluids are not covered, regardless of the cause. Based on the findings provided at the time of inspection, this is why the claim was denied.

That said, your concerns about communication are understandable. A supervisor call was noted but not properly routed, and that delay should not have happened. We apologize for the inconvenience caused. We have since had a senior team member connect with you directly to review the decision, explain the reasoning in detail, and go over next steps.

If your repair facility has additional information or believes there are details that were not fully considered, they are welcome to contact our claims team to speak directly with the adjuster. We are always open to reviewing new or clarifying information to ensure the decision is accurate.

We appreciate you bringing this to our attention and giving us the opportunity to address the situation.

Sincerely,
Alpha Warranty Services

Betygsatt 4 av 5 stjärnor

There was much deception in the sales…

There was much deception in the sales pitch. I was supposed to have a 100.00 deductible and ended up paying 530.00 of a needed repair. The only reason I purchased this warranty is because I am on a fixed income and could not afford to pay repairs.

3 april 2026
Omdöme utan inbjudan

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer