Ville äta lunch med dotter och vi valde…
Ville äta lunch med dotter och vi valde en restaurang hon brukar cykla förbi. Menyn lockade med raggmunk med stekt fläsk. Mycket folk och efter lång väntan får vi vår mat...
En talrik med slarvigt upplagda potatisplättar, väldigt tjocka, för tjocka för att kallas "raggmunkar" och vid sidan låg en hög med "uppvärmda" fläsk skivor. På inget vis stekta utan nästan råa eller kokta. Jag sorterade ut några bitar med stekyta och la resten på brödfatet.
Jag har ofta ätit detta på "Blå dörren" vid Slussen, helt perfekta och 10:- billigare. Hit går jag inte mer med den kökschefen i köket.

