Affordable World Omdömen 

2 828
•
TrustScore 4.5 av 5

4,4

Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Det här tycker kunderna

Betygsatt 4 av 5 stjärnor

This trip offered very reasonable price comparing to other agency. Hotels are well cleaned, bus, train, and tour mangers are performed beyond their job. We purchased all optional tours except dinner... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

We had a wonderful experience with Affordable World. Everything was professional, on time, communicated, and planned well. All of our guides and drivers were kind, knowledgeable, and helpful. Ev... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 4 av 5 stjärnor

Very nice Trip around Japan! Convenient locations in all 3 Cities, Tokyo, Kyoto and Osaka! Very Small rooms with Osaka the smallest! Trip should tour the opposite way ending in Tokyo, where the larges... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

This was our second time using Groupon for travel. This time to Thailand! After we came home my husband said “this was the best of all our trips”. Tour leader Patty was fantastic! Itinerary Affordable... Se mer

Företagsinformation

  1. Researrangör
  2. också i
  3. Resebyrå

Om Affordable World

Skrivet av företaget

If you’re looking for great-value packaged vacations across the world, Affordable World is the place to start.

Drawing on more than 45 years’ experience in worldwide tours, we make it a mission to deliver high quality vacations for affordable prices. Our tours are perfect for more independently minded travelers who want to combine the convenience of an organized trip with the flexibility to explore as they want while they’re away.

Great Service & Low Prices

As part of the family-run Ritz Tours travel company, Affordable World keeps the traditional family values of great service and low prices close to heart. These principles are enshrined in all our vacation packages, which focus on some of the world’s most inspiring locations.

Our itineraries include multi-country world tours that take you to destinations as diverse as Istanbul and Egypt or Thailand and Singapore in one trip. Alternatively, choose one of our all-inclusive tours for a relaxed vacation on the idyllic palm-fringed beaches of the Maldives. Or, select one of our escorted or semi-independent tours to a single country such as Greece, Bali, Thailand, or Japan—which whisk you to places such as history-steeped Athens, buzzing Bangkok, or Japan's stunning Mt. Fuji.

Whichever tour you choose, you can be sure that traveling with us will be flexible, easy and economical. Why? Because we pack so much into each of our vacations. As well as flexible booking and a choice of travel styles, our group tours include well-planned itineraries, high quality hotels in convenient locations, in-depth sightseeing and many meals. Plus, they all come with free time built in, along with enriching cultural and optional activities to ensure you get the heart of each destination.

With all these benefits backed by our personal, friendly service, we believe our tours bring you the best of the world at prices that suit your budget. So dive in and take a look at our affordable tours.

GREECE I THAILAND I BALI I JAPAN I MALDIVES I EGYPT I TAIWAN I TURKEY I MULTI COUNTRY I CHINA

Kontaktuppgifter

4,4

Utmärkt

TrustScore 4.5 av 5

3 tn omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Ber kunder att lämna omdömen

Detta företag bjuder in sina kunder att lämna omdömen – oavsett om de är positiva eller negativa

Har besvarat 100 % av sina negativa omdömen

Svarar vanligtvis inom 24 timmar

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

4,4

Alla omdömen

(2 828)

33 omdömen under de senaste 12 månaderna

Skriv ett omdöme
Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 2 av 5 stjärnor

We just got back from Japan

We just got back from Japan. We went 3/26-4/2/2025. This is our first experience with affordable world. We love Japan. When first time I called affordable world regarding the deal trip to Japan, their office in California & their customer service seems very good & helpful. So I signed up. But I learned when we arrived in Japan, we’re very disappointed with their service & our tour guide. On our first day arrival in Tokyo, they put us to a nice hotel, We like the hotel in Tokyo. then here’s the nightmare started, when we’re in Kyoto & Osaka.
The hotel in Kyoto was very tiny room, uncomfortable mattress & pillows, no room or closet to put our 2 big luggages & 1 carry on, without any choice, we have to put all of them on floor which no room to walk, in order to walk we have to jump in between the
luggages on the floor. The carpet was old & ripped off on the corner area. Disgusting carpet. The bathroom was very tiny, & you have to climbed out, very high step, to go to the bathroom. I never saw that tiny bathroom the way they set up with a very high step. It’s hazard. The shower in the bathtub, it’s a high bathtub, you have to climb up & there’s nothing to hold on- very dangerous. I hit my knees or my toes a few times whenever I took a shower climb up to that bathtub. The hotel in Osaka was the same as in Kyoto, very tiny room & dangerous tiny bathroom with nothing to hold to climb up to high bathtub to have shower. And has very high step to enter the bathroom. I hit my toes several times whenever I went to bathroom because of the very high step. We never seen anything like it.
it’s Hazard bathroom. No safety code!

The tour guide, they’re nice people but they’re not as very good as professional as a tour guides. They didn’t give us
whispers so we can’t hear what they’re talking about, while we’re walking, most of the time we can’t hear what they’re explaining. Especially when we’re in Kyoto & Osaka we had different tour guide. Here’s another bad surprise in Kyoto . From Kyoto to Osaka, affordable world didn’t mentioned anything luggage transfer from Kyoto to Osaka. They only mentioned about luggage transfer from Tokyo to Kyoto,which we paid additional for this one before we go to Japan. While we arrived in Kyoto, Our tour guide informed us, we have to pay luggage transfer from Kyoto to Osaka which we didn’t aware about it. He told us when we’re in bus in the morning that we’re about to leave for our first tour in Kyoto. We have to get off from bus, and back to our room & take out a few stuffs from our luggage because we have to transfer our luggage to Osaka. What a messed!! Very unorganized !!! Our first trip in Kyoto that morning was Delayed because we have to re arrange our luggage & did some paperwork for luggage transfer. Back to our tour guide in Kyoto & Osaka, he walked too fast & sometimes we can’t keep up with him and
we left out behind & looking for him , because they didn’t give us whispers we couldn’t hear anything what he said. Two ladies in our group, they’re missing. We had a little delayed of our next tour to Osaka Castle because the tour guide still trying to find these 2 ladies. He still can’t find them. Everything was chaos because of the 2 ladies missing. We supposed to have our lunch ( that’s included in our additional tour to Nara) but our bus left us . The tour guide instructed us to walked appx. 30 minutes to the restaurant, we walked together with the tour guide on the street where traffics was a little busy where we walked, there’s no sidewalk , the street we’re walking was not for pedestrians to walk. Some cars passing by near us while we’re walking together with our tour guide. That’s dangerous. The tour guide didn’t think of our safety. This was the worst service & tour guide I’ve ever experienced. I’ve been traveling to 25 countries, we had our travel agent that we had used for 12 years, so far our travel agent we had in the past for 12 years is the best! So far no body beats to their service they have to offered. This is our first time using Affordable World, the reason I try affordable world was because I was falling to their Ad -A good deal on the price trip to Japan. I’ve been looking for a great deal trip to Japan for a while. Why not give it a try using different travel agent this time . I should known better, sometimes you got what you paid for. You paid cheaper, their service is cheap too. I should stick to my travel agent that I’ve been using for 12 years, it’s worth it to pay a little bit more because what you paid was for their excellent services, they never disappointed us. We’re planning to go back to Japan in the future but we’re not going to use Affordable World.

25 mars 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Affordable World

Svar från Affordable World

Dear Cindy,

Thank you for taking the time to share your review of your trip with us. We truly value your feedback, as it helps us improve and serve our guests better. We're happy to hear that you enjoyed Japan overall!

We apologize for your experience with the hotels. Hotels in Japan are generally smaller compared to those in other Asian countries, and lower star categories tend to have more compact rooms than higher-rated ones. Thank you for bringing the safety concerns to our attention. We have shared your feedback with our management and local partners, and we are currently working on securing different hotels for future groups. We hope your injuries have healed.

We’re sorry to hear that you found the tour guides not professional enough. It's important to us that our guides are both professional and effective communicators, and we apologize that this wasn’t your experience. We have noted your suggestion regarding the use of whisper systems and will use your feedback to enhance the experience for future guests.

You are correct — luggage transfer was included from Kyoto to Osaka. We understand that the tour guide suggested a separate luggage transfer because all guests’ luggage did not fit on the bus. Some travelers, including yourself, voluntarily arranged to have their luggage transferred separately. We are currently investigating this situation further and will provide you with an update. We apologize for the miscommunication and the delay it caused in starting the Kyoto tour. [Update April 21, 2025 - Once again, we apologize for the luggage issue. We’ve refunded the fee you paid for it today. Thank you]

Regarding the missing guests at Nijo Castle, the guide searched the premises after they failed to return to the designated meeting point. It was later discovered that they had gone to another courtyard on their own. We completely understand how frustrating it must have been to wait, and how this impacted the pacing of the rest of the tour. Please accept our sincere apologies for this inconvenience.

As for the walk to the restaurant, we understand how unsettling that experience must have been. Due to the delay caused by the missing guests, the bus was unable to wait in the designated drop-off area and had to park in a nearby garage. Since the walking time was approximately the same, the guide suggested walking instead. We know you are a seasoned traveler and appreciate your understanding when things don’t go as planned. We will discuss this situation with our guides to help improve how similar scenarios are handled in the future.

Our goal is always to make our clients happy with our services, and we are deeply sorry for letting you down. Thank you once again for your valuable feedback.

Betygsatt 2 av 5 stjärnor

very disorganized

very disorganized on the tours and guide was rushing and not a lot of information about the places hotels were decent but don't expect anything fancy

24 mars 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Affordable World

Svar från Affordable World

Dear Mario,

Thank you for your feedback. We're sorry to hear the tour felt rushed and disorganized — that's not the experience we aim to provide. We've shared your comments with our local team to help improve our services. We hope you enjoyed the destination overall!

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Awesome experience!

Great planning! Excellent accommodations, tours and an exceptional tour guide!

20 mars 2025
Logotyp för Affordable World

Svar från Affordable World

Hey Teresa,

Thank you for the kind words! So glad you loved every aspect of the trip!

We cannot wait to see you again!

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Awesome Family Trip To Thailand

I have used Affordable World for many years, since they were Affordable Asia. Every single time we have used them we have had outstanding experiences. This trip was no exception! From booking to flight choices, the Office Staff were exceptionally responsive helped us through everything! Salu is amazing! As for this trip, this is my 4th time on this itinerary. I keep taking different family members back because this trip is that good, the itinerary, value, pace, accommodations, transportation, and most especially the guides! Sharkey, our guide is funny, patient, professional and knowledgeable. His ability to move the group, answer questions and provide cultural and historical information, and keep the group on track is nothing short of a miracle. He is absolutely the best! This trip has a nice mix of landmarks and cultural must see’s in fast paced Bangkok as well as plenty of time to relax in beautiful Phuket. The hotels were wonderful and the breakfast included was a perfect start to every day. We will certainly vacation with Affordable World again. Thank you for such an awesome trip(s) for me and my family! Kevin Kincaid

17 mars 2025
Logotyp för Affordable World

Svar från Affordable World

Hi Kevin,

Four times?! Now that’s what we call great taste in travel—and tour guides! 😄 Thank you so much for being such a loyal part of the Affordable World family (since the Affordable Asia days, no less!). We’re thrilled to hear that each trip has continued to hit the mark, and we agree—Salu and Sharkey are both absolute gems. Sharkey’s ability to blend humor, history, and logistical wizardry truly is miraculous, and we’ll make sure he knows just how much of an impact he made on your journey.

It means the world to us that you trust us with your family vacations time and time again. Phuket and Bangkok are a dynamic duo, and we’re glad you got the perfect mix of adventure and chill. Here’s to trip number five (we’re already excited thinking about who the lucky family member will be next time)!

Wishing you many more amazing adventures!

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Never again!

Our tour guide, Masa, ruined the experience for the people on the tour. He literally lost 5 people on our first full day in Kyoto. All of us were stuck waiting for over an hour in the tour bus for him to locate this family. We then had to rush through the rest of the sites and didn't have time for any lunch or shopping.

On the second day in Osaka, his instructions on where to meet up at a specific time, were so poor that we had to ask numerous people where the location was. On our last day in Osaka, he lost 2 more people. He asked us if anyone knew their names or contact info. He had no clue of who anyone was on the tour he was guiding. He had no idea how to contact the missing Mother and Daughter and was unable to. They ended up missing the rest of the day's tour and lunch and had to navigate their own way back to Kyoto from Nara.

His biggest problem was that he gave no details and walked as if he was in a speed walking contest. We didn't get to enjoy the sights due to wasting time waiting for people he lost. He should not be a tour guide. At Nara, the bus was supposed to pick us up to go to a restaurant for lunch (that was included in this optional tour). The bus never came and we had to walk about a mile on the side of a very busy road with no pedestrian walkway!!!! We all could've been killed. I'm writing this review as a warning to others. I had read all the 5 star reviews and figured that this would be a good tour.
Lastly, neither of our tour guides were proficient in English and were difficult to understand. We were not equipped with little listening devices (like Globus and other tour companies provide). Needless to say we will never travel with this tour company again.

29 mars 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Affordable World

Svar från Affordable World

Dear Beth,

Thank you for your review. We sincerely apologize for your experience with the tour guide. It is of utmost importance to us that our guides provide thorough information about the sightseeing locations and communicate clearly with our guests. We are deeply sorry that this was not your experience.

At Nijo Castle in Kyoto, the guide searched inside the premises after the guests did not return to the designated meeting point. It was later discovered that they had made their way to another courtyard on their own. We completely understand how frustrating it must have been to wait, and how this impacted the pacing of the remainder of the tour. Please accept our sincere apologies for this inconvenience.

When the guests did not return at the scheduled meeting time, an announcement was made for them. In general, when guests are delayed, our guides check the surrounding area, and most guests return shortly. During the group's lunch break, the guide returned to the site to look for the missing guests. However, in this case, the guests did not rejoin the group. Later that day, the guide and our local office contacted the hotel and confirmed that the guests had returned on their own by train.We assure you that this is not a typical situation and we apologize for the negative impact it had on your overall experience.

Regarding the walk to the restaurant, we understand how unsettling that experience must have been. Due to the delay caused by the missing guests, the bus was unable to wait in the designated drop-off area and had to park in a nearby garage. As the walking time was approximately the same, the guide suggested walking. We know you are well traveled and appreciate your understanding when things do not go according to plan. We will discuss with our guides how to improve for future scenarios.

We appreciate your suggestion regarding the use of audio devices, and will use your feedback to improve the experience for future guests. It is always our goal to make our clients happy with our services, and we are truly sorry to let you down on this trip. We do hope you were able to enjoy your time in Japan overall!

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Well organized trip by Affordable World…

Well organized trip by Affordable World … hotel in Athens could have been little better but overall, I would give them 5 stars.

3 april 2025
Logotyp för Affordable World

Svar från Affordable World

Hey Sanjay,

We are glad to hear that you had a great trip overall! We look forward to seeing you again!

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Ani was the absolute best

Ani was the absolute best! She took such good care of us that we named her Méi méi Ani.
Our excursions were top notch. The hotels were beautiful and the people were so warm and welcoming.

22 mars 2025
Logotyp för Affordable World

Svar från Affordable World

Hey Nikki,

We are so thrilled to hear that you had a top-notch vacation and loved every aspect of it!

Thank you for highlighting Ani’s excellent service — she truly is a gem.

We look forward to seeing you again soon!

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

The guide was amazing

The guide was amazing, very informative and professional

3 april 2025
Logotyp för Affordable World

Svar från Affordable World

Hey Juan,

So thrilled to hear that you found the guide informative and professional!

Betygsatt 4 av 5 stjärnor

Great value

Great Istanbul hotel. The Athens hotel was a bit out of the way but navigable. The Santorini hotel was completely isolated and could not walk to anywhere

16 mars 2025
Logotyp för Affordable World

Svar från Affordable World

Hey Jo Mama,

We’re glad you enjoyed the hotel in Istanbul and appreciate your comments about the Athens and Santorini accommodations. During the low season, many hotels on the Greek islands close, which can limit our ability to select centrally located options.

We hope you had a great time in both Turkey and Greece!

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

One of our guides in Thailand fell well…

One of our guides in Thailand fell well short of the mark of being sufficient. Very short with the questions that we asked. Not helpful at all!! And the transportation back home was horrible. Get some qualified people and plans to make this a better experience. I will never use you guys again

4 april 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Affordable World

Svar från Affordable World

Dear Garret,

Thank you for sharing your experience with us. You're right to expect courteous and professional service, and we’re truly sorry that this was not your experience.

As this is the first time we've received negative feedback regarding our guides in Thailand, we investigated the issue you have raised and conducted an internal review.
Based on the report we received, we understand that you were unable to participate in one of the tours due to a medical condition. While we understand how important the tour was to you, the safety of our guests is always our top priority. In this case, the tour guide had to follow the boat’s safety policy, which unfortunately meant he could not allow you to join.

Regarding your return flight, we understand that the long layover was not ideal. As the tour guides are unable to make any changes to the itinerary, they referred you to us and suggested a tour in Singapore as an alternative. We make it a priority to be transparent and notify you of all the available flight options and its schedule and layover during the initial booking process. The airline's schedule is beyond our control and we are sorry if it adversely impacted your trip.

We are sorry that your trip didn’t meet your expectations. We do hope that you were able to enjoy the beauty and culture of Thailand overall!

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

hope the agency takes steps to improve…

hope the agency takes steps to improve its services to prevent this for future customers.”I did not like hotels,not organized well enough transportation and I was disappointed that nobody informed us about travel expenses tour guide did not speak English No information about city we are visited

27 mars 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Affordable World

Svar från Affordable World

Dear Anna,

Thank you for sharing your experience. We are sorry to hear that you found the trip unorganized.

For our Classic Japan tour, we offer transfers between cities, and transportation from the Tokyo hotel to the Bullet Train station is an optional purchase. We prioritize transparency by providing the travel style for each trip and detailed itineraries on the tour details page, which clarify the amount of transportation, guiding, and assistance included in each tour. We apologize if the semi-independent style of this trip was not made clear enough and will use your feedback to improve the clarity of this information in the future.

It is important to us that our tour guides are professional and passionate about providing thorough details about the sightseeing destinations to our guests, and we are sorry that this was not your experience. We are investigating the matter further to ensure that such situations do not occur in the future.

Regarding the hotels, we would appreciate it if you could explain any issues you encountered so that we can address them and ensure a better experience for future travelers.

Thank you again for your feedback. It is our goal to make our clients happy with our services, and we are sorry to have let you down on this trip. We hope you were still able to enjoy Japan overall!

Betygsatt 3 av 5 stjärnor

Traveling with my family to Thailand…

Traveling with my family to Thailand was a good experience,

24 mars 2025
Logotyp för Affordable World

Svar från Affordable World

Dear Mario,

We are happy to hear that you and your family had a good experience in Thailand! We would appreciate it if you could let us know if there were any parts of the trip that could be improved so that we can make it a 5-star experience.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

I highly recommend Affordable World

I highly recommend Affordable World, especially our wonderful guides, Noom and Alice. They made our time in Bangkok and Phuket unforgettable, ensuring everything was perfectly set up and running smoothly.

Noom and Alice were incredibly accommodating, sharing their deep knowledge of the local culture and making sure we felt comfortable throughout the trip. They were always available to answer any questions or concerns, adding to our peace of mind.

Our experience was amazing, and having Noom and Alice as guides made it even more special.

7 mars 2025
Logotyp för Affordable World

Svar från Affordable World

Hey Mark & Ivania,

Thank you for your kind words! We're so glad Noom and Alice made your trip unforgettable. We look forward to seeing you again!

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Thailand & Singapore

Everything was executed perfectly with all flights and tour transfers and guides. This was my first time using this company and it was a nice time with great guides Noom & Alice.

The hotels were all very nice. Some not close to hustle and bustle of town, but you can take a grab (Uber like) to get around. I would have preferred to stay closer to Old Town in Phuket versus the beach area we were taken to, which was about a 45 min. drive away each way.

We spent our free nights in Phuket in old town because it was so beautiful at night with all the street lights, and vendors and restaurants. .. it was a much richer cultural experience than being at the beach in this town. That would be the only thing I would change. I would much rather stay closer to town for the night experience and visit the beach during the day.

In Singapore we did have a city guide for half a day. I would have enjoyed some optional tours for Singapore to avoid having to figure out what do each day and how to get around.

We used Grab there and had some misadventures using their metro. Would prefer not to have so much free time on my own there. It is a fairly easy country to get around though. Lots of interesting areas and neighborhoods to explore. We did get around as much and hit all the highlights we could. The beach area is stunning and saw some monitor lizards up close and personal. Highlight for me.

We went with the Cathay Pacific option for the air AW handled. We chose 20-hour layover in Hong Kong and I really enjoyed the big bus tour we did there before flying home. Highly recommend choosing longer layovers somewhere to see just one more fun thing.

All breakfasts were fantastic. Eat all you can so you can skip lunch and save some cash for treats and souvenirs.

Enjoyed the trip and it was very well organized and guided.

19 februari 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Our guide Patty

Our guide, Patty, was superb. She loves her job and took interest in each of us and strived to make sure we were happy. The hotels in Bangkok and Pattaya Beach were outstanding. I had this introduction to Thailand and now I want to return for a longer visit.

28 februari 2025
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Amazing tour of Thailand

First time travelling with Affordable World and would do it again! So relaxing having all the details taken care of. Thailand tour guides Sharky & Kitty were fabulous - so knowledgeable and fun. Great way to see many areas of Thailand - temples, elephants , beaches and more. Highly recommend!

12 februari 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Always great experience with Affordable World

Every trip I have had with Affordable World has been amazing. A great value, stress free, with a friendly host/guide that goes above and beyond to make sure you’re safe and having a great time. Whether there is something special you want to do or see, or if you get sick and need a pharmacy, the host is like family and there to help. I highly recommend affordable world especially if it’s your first time traveling to a destination, it makes it really easy.

28 februari 2025

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer