Banner for Maui Motorhome Rentals - Christchurch

Maui Motorhome Rentals - Christchurch Omdömen 

90
•
TrustScore 4 av 5

3,9

159 Orchard Road, Harewood, 8053 Christchurch Airport, North Island, NZ

•

Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Det här tycker kunderna

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

We rented a Maui Cascade 4-berth for our South Island road trip in September and had a great experience. The motorhome was in excellent condition, and everything functioned properly for the whole tr... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 2 av 5 stjärnor

Paying extra for 2 child's car seat and booking ahead of time with ages their should have been more appropriate seats available, the ones given were in shocking condition uncomfortable and missin... Se mer

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

We had a fantastic experience with Maui Motorhomes during our trip around New Zealand! The motorhome was comfortable, well-equipped, and had everything we needed for an enjoyable road trip. The team... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 4 av 5 stjärnor

The motorhome was handed over in good shape and the staff guided us thoroughly on how to operate the equipments and vehicle. The return process was seamless as well. A few improvements can be m... Se mer

Företaget har svarat


Företagsinformation

  1. Husbilsuthyrning

Skrivet av företaget

For travellers who seek nothing less than exceptional, maui is the ultimate choice.​ Our signature motorhome brand boasts the newest and most sophisticated fully self-contained motorhomes, enabling guests to explore endlessly, rest easy and travel in style. We don’t just rent motorhomes, we design, build, live and breathe them. maui motorhomes are guaranteed under 2 years on the road, and 'maui elite' is the newest of the new, with under one year on the road. All maui motorhomes in Australia and New Zealand feature the comforts of home with a full bathroom with toilet and shower and a fully equipped kitchen featuring a gas stove, fridge, and microwave. With comfortable beds and clever interior design, there’s plenty of space for everyone to unwind. Whether you're chasing coastlines, exploring countryside, or embarking on the ultimate family adventure, a maui motorhome gives you room to relax, room to move, and room to make memories.


Kontaktuppgifter

  • 159 Orchard Road, Harewood, 8053, Christchurch Airport, North Island, Nya Zeeland

  • 0800 688 558

3,9

Bra

TrustScore 4 av 5

90 omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Ber kunder att lämna omdömen

Detta företag bjuder in sina kunder att lämna omdömen – oavsett om de är positiva eller negativa

Innehåll från riktiga människor är i fokus på Trustpilot. Det här företaget kan dock även använda vårt AI-verktyg för att skriva sina svar.

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

3,9

Alla omdömen

(90)

491 omdömen under de senaste 12 månaderna

Skriv ett omdöme
Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 2 av 5 stjärnor

Paying extra for 2 child's car seat and…

Paying extra for 2 child's car seat and booking ahead of time with ages their should have been more appropriate seats available, the ones given were in shocking condition uncomfortable and missing the anchor point straps!! The van has anchor points and purchase of car seats come with them.
The beds were extremely uncomfortable knowing 6 people in a camper may I suggest having an option to a permanent mattress in back instead of the seating.

Long long process time. The van wasn't ready for us the place was empty and so no line up and we waited 2 hours into our day.the van had some functional errors.
The vans speedo was out more than 10%
Otherwise all good and drove well.

12 oktober 2026
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Loved our motorhome adventure Motorhome…

Loved our motorhome adventure Motorhome was in excellent condition. We had a great time travelling in it,
Great way to travel in New Zealand

9 oktober 2026
Logotyp för Maui Motorhome Rentals - Christchurch

Svar från Maui Motorhome Rentals - Christchurch

Hi Kris, thank you for your kind review. We're so pleased to hear that you enjoyed the motorhome and had a great experience in New Zealand. We'd love to welcome you back again for your next adventure!

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Amazing experience with Maui…

We had a fantastic experience with Maui Motorhomes during our trip around New Zealand! The motorhome was comfortable, well-equipped, and had everything we needed for an enjoyable road trip. The team at Maui Rental Christchurch was very friendly and professional. They took time to explain all the motorhome's features, showed how everything worked, and made sure we felt comfortable and confident before starting our journey.
We had an unforgettable adventure and made so many amazing memories along the way. I would definitely recommend Maui Motorhomes to anyone planning a road trip around New Zealand!

3 oktober 2026
Logotyp för Maui Motorhome Rentals - Christchurch

Svar från Maui Motorhome Rentals - Christchurch

Hi Lucila, thanks so much for sharing your experience. It’s wonderful to hear you felt comfortable and confident heading off on your journey and made so many amazing memories along the way. We really appreciate your recommendation and hope to see you again!

Betygsatt 2 av 5 stjärnor

Rushed check-in

On check in - Jarod was extremely rude, spent no time showing us how to work the different systems in the motor home, nor how to assemble the beds etc, he clearly was not interested and was rushing. On signing the waiver agreements etc he didn’t even let us read the contract, just said that’s standard stuff just sign here ….

10 oktober 2026
Logotyp för Maui Motorhome Rentals - Christchurch

Svar från Maui Motorhome Rentals - Christchurch

Thank you for taking the time to share your feedback with us, Simon. We would like to offer our apologies for your experience at our branch. This matter will be investigated internally to ensure we are consistently providing the best possible experience for our customers.

Betygsatt 4 av 5 stjärnor

It was great that I was attended as…

It was great that I was attended as soon as it was 8 am. I would appreciate if the vehicle was ready with the child seat that I requested. It took a while for the child seat to be given, I requested for the biggest and a smaller size was given, I ended up not able to use it.

9 oktober 2026
Logotyp för Maui Motorhome Rentals - Christchurch

Svar från Maui Motorhome Rentals - Christchurch

Hi Joshi, thank you for taking the time to share your feedback. We’re glad to hear you were attended to promptly, but we’re sorry to hear there was an issue with the child seat you requested. We appreciate your feedback and hope you otherwise enjoyed your travels.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Excellent motorhome, smooth trip from start to finish

We rented a Maui Cascade 4-berth for our South Island road trip in September and had a great experience. The motorhome was in excellent condition, and everything functioned properly for the whole trip. It came equipped with everything we needed, so we never felt we were missing anything on the road.
The video guides were really useful. They made it easy to get comfortable with the vehicle and its systems before setting off.
Luckily, we never needed to contact Maui about any issue, which says a lot about how well the vehicle was prepared. Highly recommended.

28 september 2026
Logotyp för Maui Motorhome Rentals - Christchurch

Svar från Maui Motorhome Rentals - Christchurch

Hi Luc, thank you for your kind review. We’re so pleased to hear you had a great experience with the Cascade and found the video guides helpful. It sounds like you had a fantastic South Island adventure, and we’re glad we could be part of it!

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Save your money — extremely disappointing experience with Maui Christchurch

Maui advertises luxury and newer vehicles, but our experience did not justify the premium price. Compared with the Apollo vehicles we saw, we could not see a meaningful difference to justify choosing Maui. We ended up paying around $1,000 extra without seeing the extra quality or value we expected.

Even more disappointing was the lack of support when things went wrong. Calling for assistance did not get us the practical help we needed, and we were left waiting until morning. When your rental vehicle is both your transport and accommodation in an unfamiliar country, that is simply not good enough.

The manager’s response left us feeling dismissed, with little concern for the difficulties we faced as international tourists. We needed help, clear communication and someone to take responsibility.

Advertising a luxury experience means little if the vehicle and customer service do not meet those expectations. Based on our experience, the extra money was wasted.

My advice: don’t rent Maui expecting the premium price to guarantee a better vehicle or better support. Compare other options carefully. We would not rent from Maui Christchurch again.

5 oktober 2026
Logotyp för Maui Motorhome Rentals - Christchurch

Svar från Maui Motorhome Rentals - Christchurch

Thank you for your feedback, Atul. We regret that your experience with us was not what you had expected. Although we understand you were unhappy with the layout you had booked, an upgrade or vehicle swap was not available due to your late arrival to our branch. Our team has also reported that there were no faults found with the motorhome you received. Despite our findings, we do apologise for any inconvenience that you experienced.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

職員服務很棒

職員服務很棒,解說詳細,車輛整潔空間很讚。

26 september 2026
Logotyp för Maui Motorhome Rentals - Christchurch

Svar från Maui Motorhome Rentals - Christchurch

Hi Po-yuan, thank you for your kind review. We're pleased to hear you enjoyed the service from our team and found the vehicle clean and comfortable. We hope to welcome you back again soon.

Betygsatt 3 av 5 stjärnor

Awning came out as we were driving on…

Awning came out as we were driving on the open rd, bent the arms and took time to secure it. Hadnt used it previously. Hot water barely warm. Rear bed is super uncomfortable using the cushions. Lay out of 6 berths needs updating, compared to the Euro fleet they are very old fashioned.

15 september 2026
Logotyp för Maui Motorhome Rentals - Christchurch

Svar från Maui Motorhome Rentals - Christchurch

Hi Hugh, thank you for your feedback. We're sorry to hear about the awning issue you experienced during your trip and appreciate you bringing it to our attention. Thank you also for sharing your comments about the vehicle's comfort and layout, as guest feedback helps us identify areas for improvement. We hope to have the opportunity to provide a better experience in the future.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

This was a terrible car rental…

This was a terrible car rental experience. I had filled out the online information beforehand—which the official website claimed would save 30 minutes—yet upon arrival, the process still took over an hour, just like the old days. The vehicle walk through was very perfunctory; I didn't even have time to inspect the car thoroughly. The inside of the car was filled with the smell of food, and the vehicle model wasn't new. Once on the road, the vehicle was incredibly noisy, with the feeling that many items—such as the oven tray and the fold-out table—weren't properly secured. While they didn't fly out, the rattling severely impacted the driving experience. I later discovered a broken drawer that wouldn't lock at all—specifically the one containing the cutlery. It popped open while I was driving, though fortunately, no one was hurt. The return process was equally bad and time-consuming. I have no issues regarding race, but it seemed that every problem I encountered involved Asian staff members who were excessively lazy, gave unclear explanations, and appeared unfriendly (though that is subjective). When I mentioned the broken drawer upon returning the car, the attendant showed no surprise and no interest in understanding the issue, simply moving on to ask about the vehicle's exterior condition. Finally, as the last shuttle bus was about to leave, I repeatedly asked how much longer the process would take; for a professional service, how could the answer be "I don't know"? I asked at least three times and still received no clear answer.In the end, I was forced to part ways with my family and leave, only to be told—just before the shuttle bus departed—that the paperwork had suddenly been completed. This was truly unprofessional and unfriendly; I would absolutely not recommend this service to any friends looking to rent a campervan in New Zealand.

Reflecting on the entire experience, the only person who truly demonstrated the professionalism expected was the bearded gentleman driving the shuttle bus; he was very friendly, and the shuttle itself was impeccably clean. If not that shuttle person, i only gave 0 star to all service.

6 september 2026
Logotyp för Maui Motorhome Rentals - Christchurch

Svar från Maui Motorhome Rentals - Christchurch

Thank you for taking the time to share your feedback with us, Lucas. We regret that your experience with us was not what you expected, and your interactions with our team were not entirely positive. Your feedback has been noted and will be investigated internally. We sincerely apologise for any inconvenience you experienced, and we hope that you were still able to find some enjoyable moments in your travels, despite this.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Check in and check out process was as…

Check in and check out process was as smooth as it could be. No friction at all

11 september 2026
Logotyp för Maui Motorhome Rentals - Christchurch

Svar från Maui Motorhome Rentals - Christchurch

Hi Vivek, thank you for your review. We're so pleased to hear you found the pick-up and drop-off process smooth and hassle free. We hope you had a fantastic trip and would love to welcome you back again in the future.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Great service from Maui Campervan

Great service from Maui Campervan! Prompt delivery, clear and thorough briefing, and the campervan equipment was all very good. Staff were courteous and professional. Highly recommended!

31 augusti 2026
Logotyp för Maui Motorhome Rentals - Christchurch

Svar från Maui Motorhome Rentals - Christchurch

Hi Zainal, thank you for taking the time to share your feedback. We're delighted you enjoyed your experience with us and found the team helpful and professional. Thanks for the recommendation, and we look forward to welcoming you back in the future.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Excellent experience

Excellent experience, the motorhome was very clen and in great condition. The company was great to deal with from booking to return the vehicle.

13 september 2026
Logotyp för Maui Motorhome Rentals - Christchurch

Svar från Maui Motorhome Rentals - Christchurch

Hi Alexa, thank you for your review. We're delighted to hear you had a great experience and enjoyed your time on the road with us. We hope to welcome you back for another adventure soon.

Betygsatt 4 av 5 stjärnor

The motorhome was handed over in good…

The motorhome was handed over in good shape and the staff guided us thoroughly on how to operate the equipments and vehicle. The return process was seamless as well.

A few improvements can be made to make the drive and stay more comfortable in the motorhome:
1. Improve on Apple CarPlay connectivity via USB as there were several occasions where it disconnected while driving. Suggest to consider installing Bluetooth connection for CarPlay.
2. Install additional clothing hooks in the toilet and inside the motor home
3. Provide longer water and waste water hoses as some dump stations are quite small to navigate

3 september 2026
Logotyp för Maui Motorhome Rentals - Christchurch

Svar från Maui Motorhome Rentals - Christchurch

Hi Amir, thank you for taking the time to send us your feedback. It's great to hear that you found our team helpful and the handover and return processes were smooth. We also appreciate your thoughtful suggestions - we will be sure to pass them on to the relevant teams. We hope to see you again on a future journey!

Betygsatt 2 av 5 stjärnor

Bad treatment by the staff

The indian girl staff who supposed to brief us about the van only show us the basic function of the van , and all of our questions about the van she just asked us to watch YouTube , and we seek help from other kind staff that tried to help us showing details of the van, the laziness of one of your staff make us figure out everything about the van by our self. We didn't pay for such kind of treatment . Hope you can do better next time .

5 september 2026
Logotyp för Maui Motorhome Rentals - Christchurch

Svar från Maui Motorhome Rentals - Christchurch

Thank you for sharing your feedback with us, Hezry. Since Covid, we have adapted our services by providing a range of instructional videos and tutorials through the thl Roadtrip app. These resources are available before and during the hire period, allowing customers to familiarise themselves with the motorhome and access information at their convenience. As a result, the in-person handover just focuses on the key functions and operation of the vehicle. We appreciate your feedback and are sorry to learn that you felt the handover was not thorough enough. We do hope that you still had an enjoyable holiday, despite this.

Betygsatt 4 av 5 stjärnor

Ease of pick up and drop off fast and…

Ease of pick up and drop off fast and efficient great customer service. The only disapointing thing was the battery had little reserve when free camping internal lighting drain battery very quickly otherwise everything was great would definitely hire again and recommend brand

29 augusti 2026
Logotyp för Maui Motorhome Rentals - Christchurch

Svar från Maui Motorhome Rentals - Christchurch

Hi Bruce, we're happy to hear you found our pick-up and drop-off efficient and our customer service great! We appreciate your feedback regarding the battery reserve during free camping and will certainly look into optimizing our internal lighting system. We're glad you'd hire and recommend us again!

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Impressive infrastructure and great staff

The motorhome pick-up process was remarkably fast. We were very pleased with the attentive staff who assisted us. The vehicle itself was found to be exceptionally clean and tidy. Furthermore, the drop-off procedure was equally swift and efficient. Overall, the impressive infrastructure contributed to a very positive experience.

15 augusti 2026
Logotyp för Maui Motorhome Rentals - Christchurch

Svar från Maui Motorhome Rentals - Christchurch

Thank you for your kind words, Ricardo. We are so pleased that you loved your maui motorhome.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Maui Maui Motorhome Rental Christchurch

We rented a 6 berth Maui campervan from Christchurch for two weeks in winter with 4 adults. This was not our first time with Maui, and we would happily rent from them again.

Booking through the Maui website was straightforward, with easy comparison of vehicles and prices. Pre arrival instructions and online pre check in were also clear.

We received a newer vehicle, under 2.5 years old. Overall condition was very good. There were some exterior battle scars, as expected with rental vehicles, but the interior and kitchen equipment were clean. Pickup was smooth, with friendly staff who took us through the vehicle. The airport transfer was also straightforward.

For 4 adults, we definitely recommend the 6 berth. It was comfortable without being cramped, although not particularly spacious. We used the centre berth as our dining area and the rear and upper berths for sleeping. The mattresses were comfortable, and the linen package included towels, bedsheets, comforters and blankets. We also brought sleeping bags for extra warmth.

The upper berth has very limited headroom, so you cannot sit upright. A ladder is provided, although hooking it up partly blocks the entrance and access to the front cabin. Curtains around the vehicle provide good privacy.

Storage is the biggest limitation. Do not bring large suitcases. 26 inch luggage is about the practical maximum, with two or possibly three pieces fitting under the centre table. The rear external compartment is mainly occupied by the chairs, table, snow chains, pipes and power cable.

The kitchen is well equipped with plates, bowls, cups, mugs and utensils. The fridge is small with a tiny freezer compartment, but was sufficient for around 2 kg of ice and roughly two days of food. The gas stove and sink are easy to use, while hot water takes some time to heat up.

For winter, the onboard diesel heater was very useful and does not consume much diesel overnight. The portable heater only works when connected to external power. We stayed on powered sites most nights and had no condensation issues. Snow chains were provided but not needed.

The 7.7 metre vehicle can be challenging if you are unfamiliar with large vehicles. The longer wheelbase also means a wider turning circle. The reversing camera helps, but having someone on the ground to guide you is recommended when manoeuvring in tight spaces. Parking in larger towns can also be difficult.

There is cruise control with a proximity sensor. Note that the authorised speed is 90 km/h, so be prepared to keep left and allow faster traffic to pass when safe and legal. The onboard GPS is usable but not the most updated, so we supplemented it with Google Maps.

Fuel economy was around 15 L/100 km. We travelled about 2,200 km and spent around NZ$500 on diesel, with prices ranging from NZ$2.20 to NZ$2.80 per litre depending on location. Self service stations are common and easy to use. There is also a separate road user charge of around NZ$9 per 100 km.

Campsites were easy to access, with straightforward power connections and clearly marked water, grey water and dumping facilities.

We took the Platinum Pack for $0 excess insurance and felt it was worthwhile for peace of mind. Our windscreen suffered a small crack, likely from stones thrown up by a heavy vehicle ahead. The pack also included portable chairs and a table. Note that Linen Drop and Go is only available after day 7 and requires prior arrangement.

Return was quick and seamless, with a straightforward inspection. There are large rubbish bins and shelves for departing travellers to leave usable items such as detergent, rubbish bags and leftover food.

We paid around NZ$4,400 for two weeks, excluding fuel and road user charges, and felt it was very good value. The 6 berth is a great choice for 4 adults. The main considerations are the vehicle size, limited luggage storage and upper berth headroom.

We would rent from Maui again. Although we may be getting a little too old for that upper berth!

24 juli 2026
Logotyp för Maui Motorhome Rentals - Christchurch

Svar från Maui Motorhome Rentals - Christchurch

Hi Johnny, thank you so much for your comprehensive and thoughtful review of your maui motorhome experience. Your insights will be so valuable for future travellers and we appreciate you taking the time to jot them down. We are so pleased that you loved your holiday!

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer