Xenonkungen omdömen

Xenonkungen omdömen

8.9
1627 Trustpilot omdömen

Imponerad

Grymt bra servicekänsla och vänligt bemötande. Kunnig personal. Bra utbud, har grejerna hemma. Köpte till 9-st bilar med både hel och halvljus. Är super nöjd

bra men lite sega

Skitbra sortiment men hade vela ha lite snabbare leverans men annars helt ok!
Omdöme av bekräftad köpare

klockren service och snabb leverans!

Handlat här i flera år och har bara positivt att säga!!

Snabb Kina-leverans

En mening som beskriver mitt köp utav Xenonkungens egna D1S Xenonlampor: En riktig Kina kopia som finns på lager hemma i Sverige.

Det negativa:
1. Fraktavgift på 75kr...
2. Skickas i en mjuk kartonglåda. Bara där måste ju en av tio gå åt helsike. Hade kännts bättre att man skickar två lampor för 800kr i hårdplastförpackning.
3. Felmärkta lampor. Har köpt D1S och lamporna är trycka med D3S. Det är ju jättebra om 8000mil när jag ska byta igen. För då kommer jag ju ihåg vilka det var. Det var ju snällt att dom i alla fall satt en lapp på kartongen att dom var felmärkta.
4. Jag tar ur strålkastarna ur min bil, lossar det som skas, skruvar ett kvarts varv moturs och tar ur min gamla lampa. Stoppar i den nya, men det går bara att skriva ett halvt kvarts varv, sen tar det stopp. När man jämnför dom olika socklarna så är dessa nya lite skeva och gjorda i mjukmetall istället för hårdplast. Så nu sitter dom på trekvarten och ganska bra, dock lite löst om man rycker i dom. (Båda var likadana) Kommer få spelet om dom påpekar ljusbilden på nästa besiktning.

Det positiva:
1. Snabb frakt. Hade dock hellre kunnat valt ett längre fraktalternativ till en billigare eller ingen fraktkostnad.
2. Snyggt ljus i lamporn 5000K.

Svar från XENONKUNGEN

Vi har tre versioner D1S xenonlampor med pris 795:- (Kina), 1.390:- (Korea) samt 1.795:- (Tyskland).
1. Posten höjde nyligen sina fraktavgifter. 75:- är vårt självkostnadspris för Postpaket (= spårbart och försäkrat).
2. Mig veterligen finns inga D1S i hårdplast på marknaden, inte ens Osram/Philips?
3. En felmärkning är just en felmärkning.
4. Kontakta supporten tel. 0300-308 60 eller order@xenonkungen.com vid reklamation för retur/utbyte.
- Fraktfritt gäller vid 995:-
- De är i övrigt de bästa 'kinakopiorna' vi kan hitta.

Tråkig inställning och bemötande efter att jobbat i 20 år i mitt företag

Jag har nu kollat igenom era siffror och vi kan inte godkänna er som verkstadskund.
Ni kan få ett kund konto hos oss men kan då endast förskotts betala med kort, postförskott eller Klarna faktura (om dem godkänner er för kredit)

Som jag uppfattar det så vill de ej ha mig som seriös kund .

Svar från XENONKUNGEN

Din firma var välkommen som kund men kan som ny och okänd kund för oss initialt inte erhålla kredit, därav de alternativa betalningsmetoderna. Enligt kreditupplysning har din firma fn. rating B - kredit mot säkerhet och 0:- i limit.
Omdöme av bekräftad köpare

Bra pris, snabb leverans!

Mycket nöjd, beställde 1 par H10 och ett par H11 på fredagen, på måndagen fanns de för uthämtning!
Omdöme av bekräftad köpare

Bra bemötande när det strular med varornas funktion eller postgången!

Posten hade slarvat bort varorna jag beställt från Xenonkungen men den samme fixade detta med att skicka nya varor som kom dagen efter, På en lördag! Bra jobbat!
Omdöme av bekräftad köpare

Utmärkt! Service som man förväntar sig av ett företag när man är kund!

Snabb leverans. Svarar snabbt på ens frågor. Vettiga priser. Bra prylar.

Snabbt

Smidigt och mycket billigare än konkurenterna!

OSRAM DRL

Bra produkt - gör att jag syns på dagen utan att ha alla smålampor fram och bak tända.
Kan köra med "Auto Mode" på min Subaru - vilket annars är olagligt.

Perfekt

Bra service, snabb leverans

Bra support och bra produkter, snabb leverans

Bra support och bra produkter, snabb leverans

Snabbt

Blixtsnabb leverans, Inga problem
här har ni en ny trogen kund,
Omdöme av bekräftad köpare

Enkelt, snabbt och bra telesupport.

Allt gick mkt fort och det var enkelt att beställa sakerna.

Bra, snabbt och billigt.

Bara positivt.

snabb och bra service

Bra produkter och snabb leverans

Mörkrädd, nej inte nu!

Min uppfattning är att så här skall ett företag funka, det finns helt enkelt bara gott att säga när ett köp fungerar så bra. Snabb leverans med justa villkor. Tack för mig, jag handlar gärna igen .

Utan missöden

Snabb leverans och kanonlampor.

Snabb leverans!

Beställde på söndagskvällen och hade det på tisdagen. Produkterna såg precis ut som på bilderna på webbshoppen. Kan absolut tänka mig beställa från xenonkungen igen. Rekomenderas starkt.

Snabb leverans men......!

Leveransen kom fort men fraktbolaget skickade inte sms om att den var levererad, har hänt 2 går nu!

Svar från XENONKUNGEN

Beklagar missödet. Enligt Posten har en server brunnit någonstans som fortfarande orsakar störningar.
Senare i april kommer vårt nya affärssystem igång och då får man avisering via både mejl och SMS. Så tredje gången gillt då :)

Välkommen till team Xenonkungen!

Kundservice

Vi vet att du som kund är vår ambassadör, och har som mål att ha 100% nöjda kunder. Har du några som helst frågor - ring eller mejla!

Snabb leverans

Vi skickar vanligtvis din order inom 1-3 arbetsdagar till ditt närmaste Posten/MyPack utlämningsställe.

Retur

Hos oss får du öppna förpackning, testa och returnera oavsett orsak. Detta gör alla nöjda, precis som det ska vara.

Med utmärkelsen Årets Superföretag 2011, 2012 och 2013, Trygg e-Handel godkännande samt högsta kreditvärdighet är dina belysningsbehov säkra hos team Xenonkungen. Vi är ett handelsföretag med 12 duktiga medarbetare inom fordonsbelysning med 1088kvm kontor och lager i Kungsbacka och filial i Stockholm. Vi har byggt en stark och solvent verksamhet med en god tillväxt och sortimentet närmar sig 2000 olika artiklar. Vi representeras lokalt av 800 återförsäljare i Sverige och Norge. Vår webbutik erbjuder säkra betalningsalternativ. 30 dagar fri returrätt där du såklart får öppna förpackning och testa produkten.

Besök Xenonkungen

Sverige

Xenonkungen ligger som 5 av 7 i kategorin

Xenonkungen ligger som 8 av 16 i kategorin Bildelar

Garantier - för alla!

Om ej annat framgår i produktbeskrivningen lämnar vi följande funktionsgarantier: Xenonljus 12 månader, Halogenlampor 3 månader, diodlampor 1 månad, övriga LED produkter 6-12 månader. Gäller normalt bruk i för produkten avsedd miljö. Konsument & Distansköplagen tillämpas samt ARN efterföljes. Samtliga garantier gäller från utställt fakturadatum. Kontakta oss vid fel på produkt inom garantiperioden. Endast felande enhet brevpostas till nedan adress för utbyte.

Trustpilots Åtaganden