Tradera omdömen

Tradera omdömen

Lågt
4.0
20 Trustpilot recensioner

Inget fel med Tradera om du är försiktig

Har både handlat och säljt på tradera i ett antal år nu och är inget annat än nöjd. Däremot extrakollar jag hur många betyg köparen har och vad den har för snitttbetyg. Det finns många seriösa företag och privatpersoner, men även en hel del oseriösa säljare. Tradera hjälper inte till mycket vid utebliven betalning eller oskickad vara, förrutom att möjligtvis polisanmäla säljaren. Däremot stänger Tradera av någons konto efter ett antal klagomål.

Dålig säkerhet för köpare

Dålig hjälp med att få tillbaka pengarna från bedrägeri, dyra avgifter ,dålig koll på bedragare som skapar nya konton samt dålig koll på piratkopior som säljs. Köper hellre saker från Ebay där det finns säkrare betalningsalternativ samt att Ebay hjälper en vid bedrägeri.

Dåligt

Fy ush aldrig mer att man kan lita på tradera

Low quality control over the published auctions.

Low quality control over the published auctions.
Tradera charges 10% per EVERY auction, but they check the quality of the information on a RANDOM basis.

I bought a DG bag on Tradera because I was sure that quality system doesn't allow sellers to publish the fake brands auctions. That auction was active for 7 days. It got lots of bids. I won it. But then I wanted to resell it on tradera this guys closed my auction because they decided that the bag is Fake. The only way to prove it was to show the receipt. Who keeps the receipt for the second hand bags? If they checked the auction I won - this situation would not happen.

Suggestion for improvement: to implement the Quality Control sign so that customers can see if the auction's description was checked by tradera.

Piratkopiornas paradis

Tradera är paradiset för alla som säljer kopior av märkesvaror.

Tradera har även Sveriges, om inte Skandinaviens, sämsta kundtjänst. Ställer man samma fråga till 3 olika anställda så får man alltid 3 olika svar.

Har en prissättning som inte är klok

Om man till exempel handlar med mynt och säljer en ettöring för 1krona så är traderas avgift för den auktionen 3kronor, du får alltså betala 2kr för att sälja det.
Det är ju 300% i avgifter??? Kan inte vara annat än ocker.

Very bad customer service

Tradera has no buyer protection whatsoever. I've been a victim of fraud on the website and they did nothing about it. On another occasion, I received an old and dirty sweatshirt which was advertised as new. What happened is that the seller left ME negative feedback. Can you imagine? The victim is the one who gets the negative feedback! That would never happen on ebay! I contacted tradera, and all they said was that they cannot take a side. But taking 10% of all transactions, they can, right? It's a stain on ebay's name.

Ingen hjælp når du snydes

Angående Traderaauktion 122337158, Dansk 20kr i guld. Årtal 1877.
Angående Traderaauktion142494663. 2 pesos 1945 Mexiko guld

Jeg er nu to gange blevet snydt, efter en handel på Tradera. Jeg har betalt og så ikke modtaget varen. Der er ingen hjælp, at hente når man kontakter Tradera.
Det er alt for let bare, at oprette en konto og så høste pengene uden, at sende varen - absolut ingen sikkerhed, lige som på e-bay hvor man bruger PAYPAL.

Handel aldrig med en sælger som ikke har mindst 10 tilfredsstillende salg og der i blandt nogle dyre ting.

For at oprette et krav mod skyldner, så skal du indbetale 600 skr. til den svenske foged hvert år og så håbe, at man får alle dine penge tilbage.
Total håbløst!!!

Tradera----Bästa för köp och säljsugna...

Kan bara lovorda Tradera...

Har både köpt och sålt mycket på Tradera och är supernöjd...

Dock lite minus på deras ganska höga avgifter...Tråkigt...

Hoppas på någon typ av bonussystem,det vore Super ;-)

Ganska bra sida, men dyr

Jag har både köpt och såld saker på tradera. Och tycker att det fungerar rätt bra. Hade haft några konstiga säljare som hade ljugit till mig, men är mera försiktigt just nu, och det funkar. Men de tar ganska bra betalt för sina annonser. Det tycker jag är minus. Annars bra

Jättenöjd

En rolig sida.Billigt och enkelt att tjäna en extra peng.

En sida jag verkligen gillar!

En smart idé och väl fungerande sida, jag använder tradera ganska regelbundet och kommer att fortsätta med det!!

Rena Big Brother, ej rekommenderas!

den mest kontrollinriktat säljställe med egna regler och policy. Man vågar knappas sätta ut en vara på auktion, kontroll på allt.Trots det massa användare med hjälp av budtrissning och handlare från Kina ect. Siten tjänar massa pengar på varje bud, är rätt så dyra. Avg. betalas även för en osåld vara! Rekommenderas ej. Bättre med eBay.

Ett smörgåsbord för alla :-)

Har aldrig sålt någoning på Tradera men köper något nästan varje vecka. Främst barnkläder o till mig själv, Kläder som man inte hittar i de vanligaste butikskedjorna. Även varit kul o hitta glas, porslin o plastföremål från ens barndom på 70-talet som man aldrig trodde man skulle få se igen :-). Det har också blivit fina saker från sekelskiftet 1900 såväl som 30- o 40-talet, Bl a champagnestrutar samt ett gäng mkt snygga sammetsklädda klädhängare från 40-talet som både fyller sin funktion o pryder sin plats i hallen. Njuter varje gång jag ser dom :-)

Mötesplats för klippen

Jag älskar Tradera. Köper för minst 2000kr i månaden på Tradera. Jag har varit förskonad från riktiga klåpare, men jag har varit försiktig och följd de råd som finns. Jag har mött tre rötägg sedan jag började köpa och det kan jag leva med då mina vinster är enorma. Det krävs lite vana för att lyckas göra klipp, men de behåller jag för mig själv;)

super siten men för dyr

har köpt och sålt på tradera i många år men varför måste dom ha så höga avgifter måste man verkligen gå med miljarder i vinst varje år? det är era kunder som sugs ut och tillslut tröttnar man och kollar åt andra håll

Strålande

Allt fungerar. Fin och snabb teknik. Bra support.

Bra men med frågetecken.

Köpte en telefon som visade sig vara spärrad för ett specifikt Sim-kort. Tyvärr inte möjligt att få säljaren identifierad då köpet skett för mer än 60 dagar sedan. Önskvärt med bättre uppföljning/lagring av uppgifter om köpare och säljare.

Fake varer, dårlig kundeservice

Og , de synder med annoncerings priserne ulovligt med at genoprette annoncerne igen og igen til tårnhøje priser.

Uhøflig kunderservice.

tradera.com - Web auction

PROS:
1.) Well organized web auction
2.) Many categories of merchandises
3.) Many things are photographed by the seller
4.) Statistics of good sellers & buyers
CONS:
1.) Tradera is not responsible for the purchase at all
2.) The seller is responsible for the delivery (quality, package, time)
3.) The buyer is responsible for the payment (time)
COMMENTS: It is said, that many things are originally stolen
SUMMARY: Tradera is worth 5 stars, but the web auction method 3 stars, so I give it 4 stars

Är Tradera ditt företag?

Lär känna dina kunder.

Logga in som ditt företag Läs mer

Är det här ditt företag?

Logga in som ditt företag

Tradera Support

På Tradera hittar du allt från senaste hemelektroniken till vintage-kläder och resor. Fynda i auktioner från 1 kr eller till fast pris!

Besök Tradera

Trustpilot´s förpliktelser