Tellio omdömen

Tellio omdömen

Lågt
4.4

Dårlig administration

Jeg kan ikke anbefale at blive kunde hos Tellio.dk. Forbindelsen var ustabil med hyppige udfald under samtaler, der sker konstant fejl med fakturaer og de er svære at komme fri af, når man opsiger sit abonnement.

Administrationen fungerer så utrolig dårligt, at man næsten ikke kan tro det. I et helt år har jeg nu kæmpet med fejl-fakturaer, forkerte opkrævninger og fejl, der skyldes manglende kommunikation de forskellige afdelinger imellem.

Således får jeg stadig rykkere for en fejl-faktura fra min opsigelse af abonnementet i oktober, selvom jeg på skrift pr. mail har en bekræftelse fra Tellio på, at det er deres fejl og at jeg skal se bort fra fakturaen. Ved en opringning til dem fik jeg at vide, at det var fordi deres bogholderi endnu ikke havde fået annulleret/slettet fakturaen (her 4 mdr. efter mit abonnement er ophørt). Det er jo helt uacceptabelt. Et firma der har så dårlig administrativ styring burde efter min mening slet ikke drive virksomhed.

Eneste positive ting jeg kan sige er, at kundeservice som regel har været flinke og rare, når jeg har talt med dem, og det hjælper jo lidt, når man er dybt frustreret over, at deres produkt og firma ikke fungerer. Og så er priserne selvfølgelig ikke til at klage over, men er iø på niveau med andre IP telefoni udbydere.

Ikke været andet end Problemer.

Som Min overskrift siger. Så har der kun været problemer. Deres "support" er noget vås og kan ikke noget. Deres kundeservice han er usæriøs.

Dårligt

- Thomas

Ustabilt og useriøst

Har efter flere måneders kamp med ustabil forbindele og utallige genstarter af modemet, nu opgivet.
Trods produktet ikke fungerer forlanger Tellio at få betaling for abonnement og opsigelsesperiode.
Nu er det hele røget retur og de kan beholde deres bras.
Useriøst og kunde-uvenligt. Aldrig mere!

FANTASTISK KUNDESERVICE

Forleden ringede jeg til Tellio, eftersom mine forældres telefoni ikke virkede. Jeg talte med en medarbejder, som havde en meget smilende stemme og var absolut grundig i sin vejledning.
Vi fik ordnet betalingen, sendt dokumentation, og så skulle det hele være fixet.
Desværre virkede telefonen fortsat ikke, og jeg blev henvist til teknisksupport. Her fik jeg absolut den fedeste oplevelse.
Jeg talte med en medarbejder, som ville have mig til at tjekke udstryret, men eftersom mine forældre bor 350 km væk, var dette ikke muligt. Den venlige medarbejder tilbyder at ringe mine forældre op.
Jeg fortæller, at mine forældre er 60+ og oprindeligt fra Tyrkiet. De taler ikke perfekt dansk og har aldrig sat modem og net til.

Den fantastiske kundeservice fordi, at medarbejderen tilbyder at hans kollega fra tyrkiet kan ringe til mine forældre.

Det korte af det lange. Den sidste medarbejder ringer op til flere gange til min mor, og det lykkeds ham rent faktisk at guide hende og hun har nu en telefon der virker.

I princippet kunne medarbejderne vælge at sige, hvis de ikke taler dansk så kan vi ikke hjælpe.

Kæmpe ros til Tellio kundeservice og teknisk support.

De var lydhør overfor kritik, det må jeg tage hatten af for.

Havde en dialog med deres kundechef, hvor jeg absolut ikke synes de var retfærdige. Hun var dog lydhør og vi indgik et kompromis som jeg er tilfreds med. Stjernerne gives for man er lydhør overfor kritik og villig til at ændre holdning.

Min mor har I over et år betalt til dette firma, uden aftalte nummerflytning blev udført. Efter adapter blev udskiftet pga. lynnedslag voiirkede installationen ikke. Har siden været i kontakt med kundeservice og oplevet ekstrem dårlig kundeservice. Tellio reklamerer med lave priser, men det er ikke bøvlet og den dårlige service værd.

Jeg er en rigtig glad Tellio kunde

Jeg har været kunde hos Tellio i rigtig mange år.

1. Deres priser er rigtig gode !
2. God kundeservice
3. Stabil forbindelse.

ALT i Alt en meget tilfreds kunde.

Nummerflytning udebliver

Er egentligt relativt godt tilfreds, men er stadig irriteret over at vores nummerflytning ikke bliver gennemført.

Flyttede i januar vores nummer fra Musimi til Tellio. 21.02.2012 blev lovet som midlertidig flytningsdato. Det viste sig ikke at holde, og vi kunne se at flytningen var fejlet. Vi kontaktede Tellio, men telefonisk fik vi at vide at der ville blive rykket for flytningen og pr. mail har vi aldrig fået svar.

Nu står flytningen som under behandling (stadig med 21.02.2012 som dato), men ventetiden har gjort at vi har skullet give det "midlertidige" nummer til alle vi kender. Så jeg er egentligt ikke interesseret i at flytte nummeret nu, men jeg synes det er en meget dårlig behandling.
www.tellio.dk

Svar från www.tellio.dk

Hej Mikkel,

Vi vil rigtig finde ud af hvad der er sket. Har du mulighed for at sende det nummer, som det drejer sig om, til kundeservice@tellio.dk med Trustpilot som reference?

På forhånd tak.

Morten
Tellio Danmark

Meget hjælpsomme

Af andre årsager fik jeg aldrig taget mit abonnement i brug - fik tilsendt udstyr m.v...
Jeg ringende til dem, og jeg oplevede dem som værende meget service-orienteret og hjælpsomme - ekstrem positiv oplevelse - måske fordi jeg netop forventede det modsatte.

Hvis det skulle blive aktuelt igen med IP-telefoni, så vender jeg helt sikkert tilbage.

(Mit abonnement blev annulleret selvom det var "noget" over tid - udstyret blev sendt retur - og jeg hørte ikke yderligere)

dejlig nemt

Mit Tellio abonnement virker upåklageligt og er tilmed en stor besparelse for mig. At kunne ringe grattis til Europa og USA, sparer mig for en del penge hver måned. Samtidig sparer jeg også min arbejdsplads for udgifter i udlandet, da jeg benytter Teliophone på hotellet samt i lufthavne og hvor der ellers er mulighed for wifi.
Alt i alt et godt og billigt valg.

Kan ikke anbefale

Jeg bestilte IP telefoni ved Tellio, og fortrød allerede inden jeg modtog boksen og længe inden fortrydelsesfristen, da jeg fik firma opkobling med telefon. Jeg skrev straks til dem at jeg havde fortrudt, men fik aldrig svar fra dem.
Der gik nogle måneder hvor jeg rykkede for svar, der kom bare intet.
Pludselig en dag ringede de fra kundeservice for at høre om jeg var tilfreds, og så fik kundeservice ellers deres sag for.
Han undskyldte i høje toner, og da jeg kom hjem lå der en mail, og besked om at de ville sende en returseddel, så jeg ikke ville få nogen omkostninger.
Jeg returnerede så udstyret, og tænkte at nu var det afsluttet, men nej.
Måneden efter kom der en regning fra fra dem. Jeg skrev igen til dem, og vedhæftede al kommunikation.
Denne gang kom der da svar om at de ville kreditere regningen.
Det tog mig rundt regnet 4 måneder at få afsluttet sagen helt, en sag som i min verden kunne have været afsluttet på max. et par dage, og hvor kundeservice helt klart skulle have reageret prompte.

Alt har virket

Har kun godt at sige om Tellio alt har virket fra dag et og i alle de år vi har brugt dem aldrig haft nogen problemer ...
kun positivt at sige om dem.

SÅDAN!

sådan Tellio! min kæreste rejste til Belgien for at studere i november. det har været super at kunne ringe ned til hende uden at skulle tænke på rehninger. andet end abonnement. har familie i usa som jeg også ringer meget til.

Tilfreds!

Jeg har været kunde hos Tellio i 2 år nu. Det har virket upåklkageligt. Desværre er vores internetudbyder ikke altid lige stabil og det går ud over min telefonforbindelse.
I min familie kan vi mærke hvor mange penge vi sparer hver måned i forhold til andre steder vi har været. Vi har ikke råd til at give vores unger en mobil hver, så for os er Tellio lige sagen

useriøst firma når der opstår problemer

Nu har jeg ventet en mån. på at få min telefon med posten.. har ringen 4 uger i træk ringet til kunderservice hvor man rigtigt føler sig sig dum, de behandler en som om det er dem der kunden :(
det hele start med de sendt en modem til at sæt telefonen til. Men telefonen skulle komme nogle dage efter hvilken den ikke gøre selv om der gik over en uge, så jeg kontakter kunderservice, og få at vide at han er nød til at tale med sin chef om det, som så siger start af næste uge.. der kommer så ikke nogle ugen efter.. så jeg ringer igen , så få jeg fat i en meget ubehagligt medarbejder på kunde service, som start med at sige hvis du har en sag der oprettet skal bare vente til jeg få svar :(( så sprøger han ikke skal havde en kunde nr. før kan se mere info. om det? ender med han må snakke med sin chef, som så siger at den er sendt men jeg ikke har modtaget den, og han vender tilbage om 1-2 timer på min mobil. Hørt ikke mere fra ham ellers hans chef :(
Nu har lige ringet til dem igen jeg, svar du er nød til at vente og din prøve tid udløber i dag så hvis du skal behold det nummer du har flyttet er du nød til behold Os. TAK FOR JERES TILBUD, NU ER JEG NØD TIL AT BLIV HOS JER... Har i kun en chef ? Håber at høre fra jere meget hurtigt ... kunde nr. 1032942

Tellio – et for mig helt og aldeles useriøst firma når der opstår problemer. Udenlandstelefoni når det slet ikke virker.

LATTERLIGE TELLIO - Nu er jeg blevet sagt op på grund af dette glimrende indlæg her på trustpilot, men den sad jo også direkte i hjertet! Jeg vil gerne fortælle potentielle nye kunder denne oplevelse som jeg har haft med ”Tellio”. Jeg vil gerne begynde med at fortælle at jeg indtil nu har været tilfreds tellio kunde i 5 år – i denne periode var der ingen nævneværdige problemer og de småproblemer der var, blev løst hurtig med støtte fra tellios support. Min oplevelse (som jeg gerne ville have været foruden) begynder mandag d. 31.10. 2011 hvor jeg ringer ind til tellio for at fortælle at jeg ikke længere er i stand til at ringe til udlandet igennem min ip telefon (deriblandt Tyskland) som jeg ringer meget til. [navn fjernet] som er en høflig ung mand som sidder i supporten hos tellio fortæller mig, at jeg blot skal hive stikket ud af den lille boks (telefonadapter) som jeg har fået fra tellio og så kan vi sammen genstarte boksen og så skulle det lille problem være løst. Det viser sig at problemet dermed ikke er løst og i løbet af den næste tid ringer jeg ofte til tellio for at beklage mig over at jeg stadig ikke kan ringe til udlandet hhv. Tyskland. Her begynder besværet: først hører jeg intet, absolut intet, fra tellio – dette opfatter jeg som desinteresse fra tellios side i at løse mit problem. Først efter adskillige gange at have insisteret i at få et svar, modtager jeg så d. 9.11.2011 en mail fra [navn fjernet] fra supporten hvori han skriver, at han har fået en tekniker til at se på min sag og at jeg vil høre fra dem hvis de evt. skal bruge nogle oplysninger fra mig. Da der fortsat ikke sker nogen forandring beder jeg d. 11.11. om at snakke med kundeservicechefen [navn fjernet] – det får jeg at vide at det ikke kan lade sig gøre – hende skal man skrive til, man kan ikke komme til at tale med hende. Derefter skriver jeg et indlæg på trustpilot d. 12.11.2011 hvor jeg bl.a. skriver at det eneste jeg indtil videre har fået ud af mine henvendelser til tellio er udenomsforklaringer, mærkelige forsøg på at forklare årsagen og da sagen i torsdags blev sendt videre til en tekniker kunne jeg derefter heller ikke ringe til Danmark (altså linien er helt gået ned) og jeg skriver endvidere at kundeservicechefen ikke er interesseret i at tale med utilfredse kunder.

Mandag d. 14.11. ringede kundeservicechefen [navn fjernet] så til mig. Hun ville gerne give mig 3 måneders gratis abonnement som jeg havde bedt om p. gr. af mit besvær. Hun var ked af at jeg havde lavet et indlæg til trustpilot og foreslog om jeg ikke kunne overveje at trække det tilbage, hvis hun til gengæld lovede mig, at mit problem med udenlandstelefoni var løst i løbet af 2 dage – ”hun kunne sagtens forstå at mit problem skulle løses NU, nu havde jeg sandelig ventet længe nok, så hun ville tage kontakt til sine norske kollegaer for at få dem til at gøre noget NU og i øvrigt mente hun at Danmark ofte blev forsømt af de norske teknikere, da det danske marked slet ikke blev prioriteret så højt som det norske og det syntes hun ikke var fair”. MEGET INTERRESSANT OPLYSNING, IKKE SANDT !
Fra mandag d. 14.11. kunne jeg så ringe til Danmark igen men heller ikke mere. Problemet var, som den interesserede læser sikkert allerede har gættet, ikke løst efter 2 dage. Jeg havde trukket mit indlæg på trustpilot tilbage, men problemet blev ikke som lovet løst. Allerede på dette tidspunkt er jeg begyndt at tvivle på tellio fordi: ”ham som man skulle snakke med altid lige var gået til frokost, han var syg den dag og havde været syg i flere dage, de vidste ikke lige hvor han var henne eller han sad fast i trafikken og måtte selvfølgelig ikke ringe når han kørte bil, men han ville ringe tilbage hurtigst muligt, hvilket han aldrig gjorde”.

[navn fjernet], i kundesupporten, prøver så selv at ringe til nogle af de numre som jeg ringer til i Tyskland og finder ud af at han heller ikke kan få forbindelse til disse numre fra sin egen tellio telefon – han forklarer det imidlertid med, at han har hemmeligt nummer så andre ikke kan se hvem der ringer, så derfor fik han ingen forbindelse. Jeg har derimod selv tidligere ringet flere gange fra min telefon til disse numre Tyskland med undertrykt nummer og det virkede som det skulle!

Onsdag d. 16.11. ville [navn fjernet] så sende mig en ny boks fordi tellios teknikere havde fundet ud af at dette ville løse problemet. Jeg forklarer [navn fjernet] udtrykkeligt, at han skal få deres postafdeling til at sende pakken med A post så jeg kan modtage pakken dagen efter. [navn fjernet] glemmer at lytte efter og sender posten med almindelig B post og da jeg ringer dagen efter viser det sig, at han også har sendt pakken til en forkert adresse og ikke den adr. som jeg har gemt under ”mine oplysninger” på tellios hjemmeside. ”Nej, forklarer han mig, det virker ikke at det bliver gemt når kunden selv går ind og ændrer det. Pakken bliver så dagen efter sendt med A post og nu skulle problemet være løst for boksen er testet hos tellio og det virker med at ringe til udlandet, også Tyskland, det gør det bare ikke hjemme hos mig.
Jeg er efterhånden ved at nå til bristepunktet af raseri p. gr. af dårlige undskyldninger, daglige bortforklaringer og mislykkede forsøg på at løse problemet, så når jeg ringer ind til tellio foregår det i en vred, frustreret og meget sarkastisk tone – det indrømmer jeg gerne.
Tellio har igennem et stykke tid nu sagt at problemet ikke ligger hos dem men hos mit internetselskab fordi ”de havde lukket nogle porte som før havde været åbne” og derfor kontaktede jeg mit internetselskab for at høre om det kunne være tilfældet og forsøgte at skabe en kontakt mellem de 2 selskaber for at få løst mit problem. Der gik nogen tid inden den kontakt blev oprettet da [navn fjernet], som er tellios tekniker, lige var syg nogle dage før det var muligt at komme i kontakt med ham.

Kundeservicechefen begynder at skrive til mig påfaldende meget fra d. 8. december indtil d. 14. december hvor hun d. 14.12.2011 skriver følgende :
Hej Jørn,
Hvis det er i orden med dig, så ringer min direktør [navn fjernet] til dig i morgen formiddag kl 10 på 42758689
Hvis du ønsker opkaldet på et andet tidspunkt eller nummer bedes du maile tilbage.
[navn fjernet]
Kundeservicechef
Tellio Danmark
Tlf: 70807025
E-Mail: Kundeservice@tellio.dk
[navn fjernet] ringer ikke til mig på det aftalte tidspunkt. I stedet ringer jeg til [navn fjernet] for at spørge om hvorfor han ikke ringer. Forklaringen er enkel: han sidder fast i trafikken og må selvfølgelig ikke ringe når han kører bil - på min indvending, om han ikke er udstyret med en mobiltelefonholder svarer [navn fjernet] ikke gerne.
Da jeg ringer til [navn fjernet] kl. 11.00 har han været i ”firmaet” siden kl. 10.30 (bekræfter flere medarbejdere overfor mig) men han har ikke ringet til mig. Derfor ringer jeg til ham kl. 11.00 og skælder ham huden fuld. Jeg spørger ham om hvorfor han ikke har ringet til mig til den aftalte tid – det kan han tilsyneladende ikke se noget forkert i. På mit spørgsmål om han ikke kunne have ringet og undskyldt forsinkelsen, svarer han ikke - han får dog spurgt hvad han kan gøre for mig og jeg svarer, at han kan give mig to års fri abonnement hos tellio og en ekstra adapter som jeg kan sætte op hos min datter der bor i Tyskland, så jeg i det mindste kan ringe i 2 år uden problemer til hende (så foregår det nemlig som om man ringer fra et dansk telefonnummer til et dansk nummer). Men nej, det ville han ikke, så ville jeg jo bare forlange mere når de 2 år var gået, mente han. Hr. Gottshalk vil imidlertid gerne forsvare sig og firmaet og prøver at bortforklare sig ud af alt. Jeg lægger røret på efter 9 minutter, efter at have meddelt ham at jeg ikke længere gider tale med ham.
Imellem d. 23.11. og d. 21.12.2011, altså som den opmærksomme læser har bemærket, er der her gået EN HEL MÅNED, er der sporadisk kontakt mellem mit internetselskab og tellio og først d. 20.12. mener tellios tekniker [navn fjernet], at der er behov for at udføre en test på mine opkald til Tyskland for at undersøge hvad der egentlig sker når jeg ringer op til Tyskland. Jeg undrer mig meget over at dette forslag ikke er kommet efter 5 eller 7 dage i stedet for at vente 51 dage på at gøre dette. Den opmærksomme læser husker hvad kundeservicechefen fortalte mig omkring manglende opbakning fra moderselskabet i Norge. [navn fjernet] ringer så til mig d. 21.12.2011 og fortæller mig at han har set mine testresultater, hvad han dog åbenbart ikke har set, er at jeg nu lige pludselig, som ved et mirakel, kan ringe til Tyskland igen. Han påstår dog, at de fra tellios side ikke har ændret noget som helst.

Det sidste jeg vil berette om er, at jeg d. 11.1.2012 blev ringet op (efter opfordring) af [navn fjernet] (kundeservicechef hos tellio). Hun ville også meget gerne forsvare sig og firmaet og prøvede også at bortforklare sig ud af alt – jeg spørger om tellio er parat til at betale en regning på 2000 kr (4 arbejdstimer) som jeg i mellemtiden har fået fra mit internetselskab primanet, (som i øvrigt også benægter at have ændret noget som helst), og det benægter hun – jeg lægger røret på efter at jeg har sagt, at jeg ikke har lyst til at tale med hende længere.

Jeg har ingen tekniske beviser for at fejlen for manglende udenlandstelefoni lagde hos tellio, men jeg har beviser på at jeg efter min mening er blevet sjoflet af tellio over en periode på næsten 2 måneder, HVOR DE STORT SET INTET EFFEKTIVT har foretaget sig.
Alle detaljer er jeg i stand til at dokumentere igennem sendte og modtagne emails hvis ønsket fra nogens side, se i øvrigt andre lignende indlæg her på trustpilot (især disse med trusler om sagsanlæg eller inkasso).

En uforbeholden undskyldning, som mange andre almindelige mennesker benytter sig af, når man ved at man ikke har gjort tilstrækkelig, ville her være på sin plads.
Dette indlæg vil også være at se på facebook og vil blive fortalt til alle mine venner. SYND AT MAN IKKE MÅ NÆVNE PERSONER MED NAVNS NÆVNELSE - KAPITALEN LÆNGE LEVE - IKKE SANDT!

Mvh Jørn Christensen
Mikkel Vævers Vej 8
8500 Grenå

Fantastisk iPhone App til Tellio

Har aldrig før oplevet et så hurtigt opkald, som jeg gjorde da jeg brugte Tellio til iPhone.

Da jeg trykkede på opkald knappen begyndte det indtastede nummer at ringe under sekund efter. Overraskelsen er positiv!

Hurtig levering, god support

Har benyttet Tellio et pr år.
Ingen problemer med levering.
Ingen problemer med support.
Altid svar på spørgsmål.
Billigt.

Tak for et fremragende produkt!

En stor TAK til Tellio, der lever fuldt ud op til vore forventninger! Jeg har brugt Tellio i over et halvt år uden problemer, kun fordele. Jeg fik mit gamle nummer med over fra TDC, og jeg bruger min "gamle" telefon. Alt er således, som det altid har været, men meget billigere. Nu har Tellio desuden udgivet en apps til mobiltelefoner, så at du kan tage Tellio med overalt, hvor der er internet til din mobil. Kan det være nemmere??

Godt tilfrds

Er samlet set godt tilfreds med Tellio som udbyder.

Har været kunde siden firmaet startede op i Danmark, og har i store træk ikke oplevet de store problemer med firmaets tjenester.

I perioder har der været lidt knas med lyden og lidt driftproblemer, men der har altid været flinke medarbejdere som har forsøgt at afhjælpe problemerne, så det er alt ialt tilfredsstillende.

Håber at fremtiden også bringer fornuftige, gode og konkurrencedygtige priser, abb. og taletidspriser, nye tjenester osv.

Keep up the good worke Telio.

Fuldt tilfreds

Nu har vi brugt Tellio i omkring 5 år og har aldrig haft nogen problemer med dem eller deres service...
Mvh.
JP

www.tellio.dk Support

Bredbåndstelefoni fra Tellio. Billig telefoni. Ring gratis til fastnet i Danmark og store dele af verden. Tellio bredbåndstelefoni - nemt at få - nemt at bruge!

Besök Tellio

Ring på: +47 21933000