Telia omdömen

Lågt
3.7
159 Trustpilot recensioner

lurenderi fakturor

Telia gör ofta fel på sina fakturor och när man påtalar detta drar de av en för liten summa och specificerar inte räkningen så att man kan kolla om det är rätt utan skriver bara avdrag x antal kronor.Deras kundtjänst är otrevliga så att man ska tröttna och de är dåliga på att lösa problem.Jag rekomenderar ingen att teckna abbonemang hos dem.

Går inte att logga in på fakturor

Rent ynkligt att man inte kan komma in på mina sidor med sitt lösen och användar namn. Stopp två timmar. Går över och använder e leg då kommer jag in. Men tyvär för att komma åt fakturor gäller ej ne leg. Bara deras ogiltiga lösen och användarnamn duger för telia. Det enda dom duger till är att lämna betalda fakturor till indrivning. Dags att kolla andra banditer til telefoni.

It is just too painfull.

I called the customer service twice and waited 45 minutes each time. And when i finally reached an agent, the only word that came out of my mouth is " do you speak english" before she/he hang up! For god sake if u don't speak english why in god's name will you tell me to press 8 for english!! this is just stupid!!!

Dåligt faktura bemötande

Ni skall inte skaffa Telia mobilt bredband.

Hoppas så många som möjligt läser detta. Telia är bara bra när kunder håller käften och accepterar deras villkor och betalar. Telia vet inte vad avtal är.

Hade kvartalsfaktura. Telia bestämde sig för månadsfaktura. Den som inte vill ha deras e-faktura måste då betala 160:- per år i fakturaavgifter enligt Telia. Ett avtal inte jag godkänt. Sa till dem att jag kunde tänka mig 2 alternativ:
1. Skicka inga fakturor alls. Inte ens e-fakturor via internetbanken. Jag betalar månadsvis samma belopp på vilket sätt jag som kund önskar och utan fakturaavgift med angivande av kundnummer
2. Ni skickar fakturor med era OCR-nummer som vanligt men slår ut 4 fakturaavgifter på 12 månader eftersom jag bara godkänt 4 fakturaavgifter.

Jag har även frågat dem hur de skall hantera om jag utan avtal skulle lägga på en inbetalningsavgift helt ensidigt där jag bara drar av 160:- per år. Telia har heller aldrig hört om annat än e-faktura och autogiro. Jag har även frågat dem hur de skall göra om folk aldrig läser deras e-fakturor och aldrig godkänner dem utan betalar på det sätt de själva vill.

De svarar inte på speciellt mycket utan team-leader. De behöver helt enkelt inte kunder som inte följer deras regler. De behöver inte kunder som kan kontakta konsumentombudsmannen. De klarar sig helt enkelt utan allt annat än folk som säger ja, tack amen!

Telia mobilt bredband är ett stort skämt om man inte bor i en storstad

Om man som jag bor i en by i Jämtland så kan man få 2G som skall ge 100-300kb/sek. För 1,5 år sedan hade vi det ibland men nu har vi 0,04 kb/sek och när man klagar på det säger dom först att man har för dålig mottagnings signal (har 99%) sedan att man får räkna med det när man inte bor i en större stad????

Telias kundservice er eländig

Vänta 15-20 minuter för att tala med en person när man ringer support. Det är Telia. Inte svara på e-post. Det är Telia.

Jag var inte nöjd med Telia och skickade paketet från dom i retur med besked om att jag inte vill vara kund. Användar ångerrätten.

Men tror du Telia stannar mina abonnemang?
Nei. Dom skickar faktura några veckor senare.

Det hjälper inte att skicka modem etc. i retur eller att skicka e-post eller meddelande till kundservice på Telias egna sidor.

Jag kommer inte att betala fakturan från dom.
Dom gillar kanske att plåga kunder som ändrar sig? Vem tycker om att vänta 15-20 minuter för att snacka med kundservice? Vem tycker om att inte få svar på e-post?

Aldrig mera Telia för mig.

Tveksamma Villkor/Avtal ? Annars BRA

Jag tecknade tidigt 2012 sk Kombinations-abonnemang Privat där fiber ger mig TV + 100Mb + telefoni då det var mycket bra pris. Telia upplevs som större organisation,trygghet och kunde helt enkelt ge bäst pris då jag jämförde med andra på den tiden.

Jag har dock några funderingar som givetvis inte kundtjänst varken bekräftar/dementerar gällande avtal - villkor - som är viktiga att belysa:

1. Den säljare som jag hade lång kontakt med innan tjänsten beställdes lovade en aning mer än vad man fick. Som tur är kopierade jag texten från text-konversationerna ur deras portal & skrev ut det på papper. Idag så är ju mina ärenden "expierat" vilket betyder det inte går läsa dem längre varför detta var en klok ide. På utskrifterna kan jag läsa svart på vitt vad Säljaren påstod (bla att jag skulle kunna få Programbibliotek ,allt sänds 1-24h efter ordinare tid utan reklam, 3500 Filmer via On Demand där hon även rabblade upp minst 10 kanaler av intresse)

Jag har hyrt en och annan film (man betalar ju med pinkod,efter fakturering OK)
Men när jag går in på Programbibliotek så satt jag säkert en halvtimme och "zappade" runt, Precis allting dök det upp "Du har inte rätt kanalpaket" varvid man blir lite less. När man sedan frågar dem vad jag har så heter det plötsligt "Programpaket Lagom" och då hänvisas man till hemsidan (!) för att läsa vad som ingår (SVT + AcessTV...) Det känns lite oseriöst när man får surfa in på telia.se och klicka sig runt som en spekulant kund på säljande-grafiska-reklamsidorna för att övervaka löpande vad man har,vad som ingår, när villkoren förändras etc . Dvs man får hela tiden läsa på och själv ta reda på vad man har - har rätt till . De borde informera via brev när saker i tjänsten ändras /saker tas bort anser jag.

2. Sen pågår det just nu en märkligt korrespondens då jag faktureras 6 st samtal via ip-telefonin . Det är jättebra att jag fick Telefoni på köpet...men saken är den att jag aldrig ens orkat aktivera det. Inte heller har jag ägt en telefon-lur så hur man kunnat slå utgående samtal är en gåta. Man kan ju anta att en lur borde kopplas in på min kombinations-Thomson router för att iht det ska gå ringa ut men detta utreds just nu. Jag lider inte av telefonin eftersom jag kör mobiltelefon, har förmodligen sluppit hundratals telefonförsäljare dock .

SLUTPLÄDERING: Allt som allt bra tjänst, trygg leverans av tv+internet men konsument-orienterade villkor bör ses över. 4 / 5

Mycket bra digital-tv och utmärkt fiberbredband

Har haft telias digital-tv och fiberbredband i ett år nu och är helnöjd! Inget krångel och bra kundsupport när jag velat ändra en del abonnemang. Blir inte bättre!

Kundservice

Otroligt dåligt bemötande av handläggare, de pratar också illa om mig som kund så att nästa handläggare är otrevlig ( kanske ska prova att stänga av interndelen innan)och lyssnar inte på vad jag önskade ha mer information om, gäller främst kontoret i Luleå. Och vid frågor som rör Telias tjänster får jag olika svar beroende på vilken handläggare jag talar med. Det enda rätta är tydligen att avsluta och kommer självklart avsluta allt samarbete med Telia fortast möjligt! Otroligt dåliga service och kompetens på era anställda!

Mobilt bredband(kontant) / Datamängd

Tycker telia har fruktansvärt dyra priser när det gäller mobila bredband.
99kr för 2GB datamängd i 1 vecka, dvs runt 400kr per månad för 8 GB datamängd.
Medans tre.se (3) har 1 månad för 299kr, och med >>> 100 GB <<< datamängd.
Telia är alltså 12,5 gånger så dyr.
Telias dyraste och "bästa" är 499kr för 10GB i 6 månader? vilket nästan måste var ett skämt.
De kunda även haft bättre 4G täckning, i princip alla tele företag har 4G här jag bor, FÖRUTOM telia!

Allå, allå........

Även om mobiltäckningen kunde ha varit bättre utmed kusten norr om Halmstad är Telia ett mycket bra alternativ. Bra service, bra bemötande, bra utbud. Definitivt värt en 5:a.

Sämre service får man leta länge efter

Min fru har flyttat til Danmark. Hon har en iPhone med Telia-abb. og en avdragsordning eftersom hun har köpt iPhone og abb. samlat hos Svenska Telia for ca. 1 år sedan. Efter hon har flyttat till Danmark behöver hon et Dansk abb. eftersom hon måste ha' et dansk telefonnummer og eftersom det bli'r vansinnigt dyrt om hon användar det svenska abb. i Danmark.

Vi har pratat med Telia flera gånger men det enda dom kan erbjuda är att köpa ut mobilen till 6.200 Kr. Dom vill inte ens gå med på at annullera abb. och låta oss betala för telefonen.

Det enda vi kan göra är att fortsätta betale 500 Kr / månad i ett år = 350 Kr. för abb. (som vi inte har någon nytta av) och 150 Kr. för telefonen.

Vi har köpt et dansk abb. för 200 Kr månad hos danska Telia men nu kräver Telia i Sverige att hon betalar 350 Kr. för att låsa upp telefonen så hon kan använda det danska SIM-kortet.

Sämre service får man leta länge efter!!!

dåligt

Fem dagars abonnemang för 50 kr per månad (3 månaders bindningstid) blev över 800 kr p.g.a "ändrade abonnemangsvillkor"..
Täckning är lika bra/dålig som de andra stora operatörerna

Bättre för du leta efter

Det är självklart den bästa operatören på mobil sida. Kan kosta lite mer än andra men det funkar. Skulle det inte funka så åtgärdar dom felet snabbt.

Bredbandstv

Har tv och bredband och är väldigt nöjd
Har fungerat så gott som 100% smärtfritt..

bredband fiber funkar utmärkt

Telia är den bästa internet leverantör, snabb service med profesionelt personal.
Kanske inte den billigste men uppkoppling är alltid på.

Fungerar fint

Har haft telia refill under många år, inte lägsta pris kanske, men fungerar alltid. Bra kundservice och kostnadsfri support vilket är ett sort plus. De ersatte dessutom en fickringning från Indien på nästa 700kr.

Internet har också fungerat fint, bra service.

Telia suger röv

Själv så ska man ha 12-30mbit från telia men jag har bara 2-3mbit, och jag har ringt dom 100gånger och dom gör ingenting åt det.

Likrånare !!

Telias sälgare vil bokstavligen gå över lik för at sälga en ny bindingstid när den gamla er vid at ta slut !
Förklarar du dom at du stannar som kund, bara dom slutar trakasera en, får man beskedet :
Så länge DU er kunde hos OS, ringar vi til DIG när det passer OS .PUNKT SLUT !!
Även om man förklarar at deres samtal kan døde en,pga bloddtycks rusning, skitar dom i det. Dom ser hellere at du faller död ner o dom tar från dödsbot än at lämna mig i frid !!

BRA personal

Det Bra i Butiker Visby bra personal hala frän visby

Är Telia ditt företag?

Lär känna dina kunder.

Logga in som ditt företag Läs mer

Är det här ditt företag?

Logga in som ditt företag

Support

Besök Telia