Solresor omdömen

Solresor omdömen

7.6
11 Trustpilot omdömen

köpte en resa

köpte en resa till grand cettia beach reseledarna var topp och hotelet också tack solresor.

jag vill rekommendera detta bolag

för deras rådgivning och chatt har bokat en resa och hittils och har en fråga om def

Bra resa

Bra resa, bra hotell, bra mat, bra bad.
Var i Turkiet och allt motsvarade förväntningarna
från hemsidan.

Fällande dom

Solresors egna flygbolag Primera air har fått en fällande dom av Agencia Estatal de Seguridad Aérea i Spanien.
Den spanska EU myndigheten ger oss rätt till ersättning för försenat flyg.
Enligt Europaparlamentets och rådets förordning (EG) nr 261/2004 och Artikel 7:
b) 400 euro för alla flygningar inom gemenskapen på mer än 1500 kilometer, och för alla övriga flygningar på mellan 1500 och 3500 kilometer.

I den fällande domen skriver de att flygförseningen INTE kan förklaras med extraordinära omständigheter.
Då det gäller extraordinära omständigheter som skäl för försening så finns en prejudicerande dom i EU-domstolen där det konstateras att problem vid underhåll eller brister i underhåll inte kan räknas som extraordinära omständigheter.

Solresors flygbolag Primera air vägrar följa EU domen och betalar inte ersättning till oss.

Alla flygbolag förväntas följa EU:s bestämmelser, beslut och domar.

Det är mycket beklagligt att en stor researrangör som Solresor och deras flygbolag är så oseriösa och nonchalerar en dom från en EU myndighet.

Njae

Inte så trevligt som utlovat. Prova en mer etablerad researrangör..

Super søde og gode priser

Specielt hvis du flyver fra malmø.

Ok resor, håller inte alltid det de lovar.

Har rest med solresor 2 ggr hittills och för att vara helt ärlig så är deras priser bra på sista minuten resor. Hotell standard är däremot inte det bästa... inte riktigt det de lovade. Personalen är däremot väldigt trevliga och tillmötesgående.

Dålig "all inclusive" sista dan på semestern

Jag har några positiva och några negativa saker att berätta om Solresor. Jag har just varit på en enveckas vistelse på hotellet Grand Bay Beach på allra västraste delen av Chaniakusten på Kreta, dit jag alltså reste via Solresor. Där hade jag dessutom kostat på mig ”all inclusive” vilket jag aldrig gjort tidigare.

Det positiva vill jag rikta till reseledarna, som var mycket bra, både väldigt kunniga och trevliga. Där blir det topp-poäng!

Men sedan fanns det annat som inte var bra.
Som detta med all inclusive, som man ju köper för att ha det riktigt bekvämt och problemfritt under h e l a vistelsen – tror man. Men det visade sig att Solresors all inclusive tar slut den sista dagen under vistelsen. Avresan sker först kl 23.50, och från kl 12 upphör all inclusive att gälla. Man får alltså ingen lunch och ingen middag den dagen, och inget av allt annat som ingår i all inclusive. I nästan 12 timmar är man alltså utan den mat och dryck man trodde redan var betald för, om man inte betalar extra för den sista dagens mat.

Vid tre av måltiderna på hotellet var maten framserverad i kylskåpskallt skick, alltså till exempel kylskåpskall spaghetti och lika kall köttfärssås.

Stranden hade beläggning av grovt sten, visserligen med rundslipade stenar, men mycket obekvämt att försöka gå på ner i vattnet. Det var väldigt svårt att hålla balansen i gruset eftersom fötterna rullade i sidled på stenarna, och man kunde lätt dråsa omkull och falla på detta hårda underlag. Cirka 4 kilometer från hotellet finns sandstranden.

Vid flygresan hem visade det sig att man sparat in på hela städningen av flygplanet efter föregående tur så klaffen som man fäller ner från framförvarande ryggstöd för att ha som ett ”bord” var nerkladdad av intorkad coca cola, kaffe och rödvin. När jag påtalade detta för pursern lovade han att åtgärda det. Men jag fick sitta med det nedkladdade framför mig ända tills de började servera fram drycker och mat, och då fick jag säga till igen att jag ville ha det rent innan de serverade något i kladdet. Då tog han fram en torr servett och försökte gnugga, vilket inte hjälpte alls. Långt senare fick han fram en bunt engångshanddukar som han fick fukta med vatten ur en vatten-drickflaska. Då blev bordet lite renare, men fortfarande med intorkade fläckar och lukt av intorkat gammalt kaffe. Jag blev tvungen att låta mig nöjas med detta, men inte särskilt nöjd.
Solresor

Svar från Solresor

Hej Ingemar,
Så trevligt att du har rest med Solresor till Kreta och tack för den positiva kritiken till vår platspersonal!
Utcheckning från hotellet är enligt internationell praxis oftast kl 12.00 eller tidigare. Efter utcheckning ingår det precis som du skriver inga måltider även om flyget går senare och man får själv välja om man mot en avgift vill äta den sista dagens lunch och/eller middag på hotellet eller någon annanstans.
Naturligtvis ska flygplanet städas mellan flygningarna och jag kan bara beklaga att ditt bord var smutsigt vid din hemresa. Du är alltid välkommen att kontakta oss om du inte är nöjd med din resa. Enklast är att maila till info@solresor.se

Med vänliga hälsningar
Pauline Berndtsson
Informationschef, Solresor

Perfekt semester!

Tack för att vi fick en perfekt semester på Silence Beach Resort i Turkiet. Platsen, hotellet och personal var underbara och vi hoppas att tillbringa ett par veckor där nästa sommar.

Egypten

Resta för 3 år sedan till Egypten med hela familjen m all inclusive. Maten var oätbar och det fanns inga andra resturangeer att tillgå! Innan vi åkte ringde jag till Solresors kontor och frågade om hotellet var barnvänligt med uppvärmda pooler och barnverksamheter och om det fanns barnpool, svaret var JA! Hotellets barnpool var 80 cm och vattnet var 19 grader! Barnverksamheten som skulle vara på skandinaviska var på ryska...Jag klagade när vi kom hem men fick ingen respons. Vi kommer ALDRIG mer att åka med Solresor!

Dårlig service!

Vi bookede via nettet og kiggede derefter på flysæder. Der stod ikke priser på sæderne, så vi klikkede på nogle sæder for at se priserne - som stadig ikke kom frem - så vi lukkede siden uden at bekræfte noget som helst. Dagen efter ligger der så et nyt rejsebevis i indbakken - og vi må bruge tid på at skrive frem og tilbage så vi undgår og betale ekstra.
Da vi kommer frem til rejsemålet, skal vi betale for køleskabet selvom at det hverken fremgik af hjemmeside eller katalog. Værelset er så småt at vi ikke en gang kan have vores kufferter, og antal kvm. var ikke oplyst noget sted. Vi har betalt ekstra for havudsigt, men det har alle værelserne så det var også spild af penge...

Solresor Support

Solsäkra din semester på Solresor.se. Boka Charter, sista minuten, flygstolar och spännande all inclusive resor.

Besök Solresor

Kontaktinformation

Skriv till: info@solresor.se
Ring på: 040 - 660 95 10
Vi finns här: Djäknegatan 31 (4 vån)
21135 Malmö
Sverige