Skat omdömen

Skat omdömen

Mycket Lågt
2.4

Kø kø og atter kø.

40 min i vente tid på telefon kontakt og svar du kan skrive til skat for at få løst problemet ???
Skat - Skat. Hvordan syntes i selv det køre for jer ???
Forgår det i en bil med dele fra THANSEN ?????
For så skal i da ha en ny.

Umulig hjemmeside

Jeg ved simpelt hen ikke, hvordan jeg skal bære mig ad med at få givet skattevæsnenet de oplysninger, de skal bruge.
Nu har jeg i timevis, oven i købet sent om aftenen, forgæves forsøgt at logge ind, Men jeg kommer ingen vegne, og når jeg endelig får tastet noget, falder jeg ud af systemet igen.
De servere på skat virker af helvede til. jeg er snart desperat. Jeg er en lovlydig borger, og jeg vil gerne betale korrekt skat. MEN HVORDAN I HELE HULE HELVEDE SKAL JEG BÆRE MIG AD MED DET; NÅR JEG IKKE KAN KOMME IND PÅ SIDEN; OG HVIS JEG ENDELIG GØR DET: SÅ FALDER JEG UD AF SYSTEMET IGEN; OG MIN PC SIGER " SIDEN KAN IKKE VISES"

Endnu engang håbløst og tilfældigt

Man burde efterhånden være hærdet men bliver træt alligevel.
A) Mit befordringsfradrag bliver nulstillet 2x om året til 0kr (forskud+årsopgørelse), nu for 12 år ir træk. Glemmer jeg, så tjener de...
B) Min kæreste er lige blevet trukket ca5000 kr af 'civilretslig restance'. Nu er det så bare hverken hende eller jeg som skylder nogen noget. Men så kan man jo bare bruge tid på at klage. Lovgivende, udøvende og dømmende magt... Og så lige skat, som ikke har styr på en skid.
C) Betalte en restskat. Det kostede 15 kr mere at betale det hele samlet end at fordele det over 3 mdr. Men så fik jeg også en ny årsopgørelse 2 dage efter hvor jeg fik 13 (ikke 15) kr retur.

Jo, det kører virkelig for dem derinde......

Server forfærdelig - det eneste der virker er Letløn's kundeservice, de gør tilgengæld et flot arbejde

Jeg mener med de høje bøder, som vi intet kan stille op mod. Der bør stilles markante krav til server/IT. Det må kun være rimeligt for de mange penge det drejer sig om, at systemet er 110 % optimeret.
Et forslag kunne være at dele alle CVR numre op, samt adskille borgere og virksomheder. På den måde at vi ikke alle deler samme server og dermed minimere muligheden for de konstant opstående nedetider og langsom loading time.

Man fatter ikke at man kan lave et så dårligt IT system

de 300 medarbejedere i skats IT afdeling må da være en spøg, jeg må tro at de kun er i kontakt med Software leverandører og kurser det man oplever på SKATs hjemmesider kan man ikke se genspejler sig i deres arbejde. De få gange om året jeg er i kontakt med skat via min PC er en frygtelig oplevelse, mage til makværk skal man da lede længe efter. PS: jeg sidder dagligt at arbejder i 8-12 timer på nettet med min PC.
PS Burde man ikke også anmelde skatteministeren?

Exceptionel dårlig service!

Servicen hos skat er exceptionel dårlig. Man skal igennem lange vente tider over telefonen og igennem et hav af medarbejdere som ikke kan hjælpe en. Har oplevet at sidde +20min i kø, forherefter at blive stillet videre til en anden kø med +10 min. Hvorefter jeg belv stillet i en 3. kø hvor jeg simpelthen blev smidt af..... VIRKELIG UACCEPTABELT SERVICE NIVEAU..... Utroligt at så stor en organisation kan have så ringe et service niveau..! 1 stjerne er alt alt for meget efter min mening

ikke for brugerne

Når man ser bort fra at tjekke årsopgørelse og lign kræves en doktorgrad i IT for at kunne burge dette site. brugervenligheden er lig 0

Imponerende uigennemskuelighed og lav servicegrad

Lang ventetid, kombineret med en service der virker uengageret og inkompetent. Kun 2 ud af 5 spørgsmål kunne besvares.

Telefontiderne er nærmest frække overfor folk der arbejder udover 9-16.

I mine øjne er SKAT desværre et klassisk eksempel på offentlig virksomheds dårlige forudsætninger for at drive en nutidig professionel forretning.

Elendige servere . . . . .

HVERT år lover SKAT bedre service og mere kapacitet og det ender som det plejer - SKAT kan IKKE følge med og køen er pauset eller ventetiden på mere end en time !?!?!?!?!?!?

Det er en OM'er og alt andet end godt . . . . . . . . . .

Giver dig et ekstra skattesmæk når de selv har regnet forkert...

Hvordan kan i regne forkert når det hele er digitaliseret, og i får alle løn-inberetninger direkte fra arbejdsgiver?

Det værste abonnement EVER!

Jeg forstår det ikke - jeg er IT uddannet - jeg kan slet ikke danne mig overblik over noget som helst og jeg aner ikke hvor tallene kommer fra og hvorfor de er blevet indberettet...

Det funker - vel struktureret - godt og informativt køsystem til årsopgørelse

Noget af det bedste indenfor offenlige hjemmesider jeg kommer i berøring med

Ufattelig dårlige servere

At skat's servere har problemer op til årsopgørelsen i 2013 er fair nok. Dog imponerer det mig at der kan være så mange fejl på deres hjemmeside.

Få opgraderet de servere, så det faktisk er muligt at komme ind og tjekke op på forskudopgørelsen samt årsopgørelsen.

fejl med nem i d log in

irriterende at der altid er bøvl med SKATS hjemmeside, i aften ingen undtagelse,. kan ikke logge ind med mit NEM ID og får at vide at det er spærret men det virker fint på alle andre sider hvor man skal bruge nem id og så prøver man at finde en forklaring, for eksempel ved at søge i deres FAQ forum der så slet ikke vil loade.

Ringe .. meget ringe

Kunne være spændende at se nogen oppetider for skat.dk. De må være temmelig sølle! Lige nu venter jeg stadig på at se index siden .. foreløbig 3 min.! Det er ekstremt naturligvis, men det er ikke usædvanligt efter min erfaring at der er svartider langt over hvad man ville acceptere på andre sites.

Derudover er døde links, http fejl, osv. hverdagskost, hvis man surfer lidt rundt, fx. for lidt siden hvor jeg prøvede at bestille en Tast Selv kode via. linket på www.skat.dk/tastselverhverv/

Hvad osse med dette klokkeklare eksempel på inkompetence hos skat.dk's udviklere: Jeg bestilte for nylig en ny Tast Selv kode, og der kom derfor en midlertidig kode med posten. Straks efter at logge ind med den, bliver man bedt om at indtaste en ny, presonlig kode. Fint nok, jeg indtaster en kode på 12-14 tegn, og scriptet accepterer og logger mig ind. Næste gang jeg prøver at logger ind til gengæld, får jeg en fejl; siden mener jeg måske har prøvet at logge forkert ind mindst 3 gange, men det ved jeg at jeg ikke har. Ringer til skat og 3 timer senere, kommer jeg i forbindelse med en medarbejder som mener at Google Chrome er noget man kører inde i Internet Explorer! Alt sammen meget underholdende, men hun får stillet mig videre til en kollega som fatter mere end en halv brik, og til sidst spørger hun om min kode er mere end 10 tegn, for det må den ikke være! Konklusion: Skats udviklere forstår simpelthen ikke helt basic ting som at tjekke at indtastede koder osv. opfylder relevante kriterier inden at informationerne lagres og brugeren sendes videre. Validering kaldes det, og det er virkelig webprogrammering for dummies. Jeg påpegede dette for medarbejderen, og hun sagde at det var de godt klar over, og de arbejdede på det.......!!!!! Det er seriøst et problem der tager 10 minutter at fixe, og fuldstændig urimeligt inkompetent at de lader folk blive ved at lave for lange kodeord vel vidende at det foregår, uden i det mindste at tilføje en advarsel på siden. Det er lissom om man ikke kan ryste nok på hovedet for at udtrykke hvor idiotisk det her er.

Derudover er Skats hjemmeside generelt meget dårligt struktureret, og de trænger seriøst til at hyre nogen folk som forstår hvordan en gennemsnitlig bruger oplever deres hjemmeside.

Forstår ikke hvorfor skat.dk ikke blir prioriteret højere, det er jo en sikker kilde til generel utilfredshed med at betale en høj skatteprocent når man ikke engang får en velfungerende online service (for slet ikke at tale om telefonisk som er den rene elendighed)

Jeg ville gerne sige et eller andet godt om skat.dk, men siden er nu loadet færdig og det tog 17.8 minutter at servere 697KB, og der er altså grænser for min gavmildhed.

Blindgyde på nettet

Jeg kan ikke logge ind med min NemId pga. fejl på deres hjemmeside, når jeg går ind under kontakt for at sende dem en email med et billede af fejlen, så står der jeg skal logge på for at sende dem en email. Catch22.

Udover det er brugervenlighed et ord dem der står for hjemmesiden aldrig har hørt om. UX helt sikkert heller ikke i ordforrådet. Inofrmativ og lettilgængeligt må være fy ord med det resultat de fårmår. Jeg har arbejdet 15 år i branchen og aldrig har der været et bedre eksempel på at være totalt ligegald med sine brugere. En 1 års multimedie designer vil kunne gøre bedre med bægge arme bundet bag ryggen og bind for øjnene. :)

Det er som at slå i en dyne

Jeg betaler min skat med glæde. Det er mit bidrag til vores samfund, ...
...men som rådgiver for en række mindre virksomheder oplever jeg at SKAT er som at slå i en dyne. Op til indberetningsfristerne, er det sjældent til at logge på SKAT's systemer. Når der er fejl på SKAT's systemer, så er det 'kunderne', der får strafgebyr for manglende rettidig indberetning. Når man forsøger at kontakte SKAT via deres interne mailsystem, så er der tekniske vanskeligheder. Når man får en rykker for manglende indberetning, som man mener er foretaget korrekt og spørger een medarbejder i SKAT, så er al indberetning tilsynelandende iorden, hvorefter man modtager et strafgebyr for manglende indberetning, fordi systemet mener der skulle have været foretaget en 'nulindberetning' på et tidligere tidspunkt.
Det er umuligt at blive klog på. Hvis SKAT var en kommerciel servicevirksomhed, så var den forlængst gået konkurs.

En tilfreds "kunde"

I går kl. 17:48 sendte jeg en mail til SKAT.
Allerede i dag kl. 10:55 har jeg fået svar fra SKAT.

Jeg er yderst tilfreds med SKATs service i denne sammenhæng.

med venlig hilsen
Niels Rasmussen

Man får hvad man betaler for !

hvilket også gælder servicen hos Skat. Efter besparelser i een uendelighed og tvangsflytninger er det måske forståeligt, at personalets telefonsmil efterhånden er lidt anstrengt. Heldigvis kun telefonudgift - man kan jo arbejde i ventetiden - God vejledning af telefonsvarer undervejs så man havner det rigtige sted med sit spørgsmål/probl. men så er det også slut. Efter 2 x 20 min - endelig en medarb. som medd. at systemet er nede - man vil ringe tilbage næste dag - så vi afventer og giver medarb. 5 stjerner - ventetiden 1 og vi - som har stemt på årsagen/regeringen 0-stjerner. ToDan, Vejle

Nedladende tale til kunderne

Hvis det var en privat virksomhed var der ingen kunder i den butik. Lang ventetid for at komme igennem, så for at blive talt nedladende til. Tror bestemt ikke de medarbejdere er glade for deres job. SKAT det må kan gøres bedre.
Måske lige en sag for KONTANT at undersøge nærmere omkring kommunikation med borgerne.

Är Skat ditt företag?

Lär känna dina kunder.

Logga in som ditt företag Läs mer

Är det här ditt företag?

Logga in som ditt företag

Skattecenter Odense Support

Denne side er din adgang til SKAT.dk version 9.2