Nordea omdömen

Nordea omdömen

Lågt
3.3

Detta omdöme har rapporterats av vårt detektionssystem för bedrägeri och grovt språk för grovt språk.

Trustpilot Kundservice är i färd med att undersöka detta omdöme.

Efter undersökningen kommer det antingen tas bort eller returneras till Trustpilot.

Se våra riktlinjer för omdömen här.

Er total målløs

Som ny kunde ( nu tidl) er jeg total målløs over den behandling jeg har modtaget, hvorfor jeg efter en måned og med den behandling måtte smutte igen, og skrev således.

Undertegnede fremsender hermed denne klage, idet jeg finder Nordeas fremgangsmåde fuldstændig udenfor pædagoisk rækkevidde.

Undertegnede opretter sig via nettet som kunde, og bliver dagen efter kontaktet af en Jørgen Haldbjerg som byder en velkommen som kunde, inden jeg når at få set mig tager drejningen i samtalen omkring at sælge mig forsikringer, hvad så er ok, men yderligere sidst i samtale spørger jeg om hvornår jeg kan forvente mit kort, og her siges indenfor et par dage. Da der er gået 14 dage har jeg stadigvæk ikke modtaget kortet, men kun pinkoden, kontakter Nordea, og spørger hvor det bliver af, og her bliver jeg mødt med en utrolig arrogant kvinde der siger det ved jeg da ikke, du må da have noget tålmodighed.... undskyld sådan skal bare ikke tale til mig, så derfor vælger jeg at fortælle hende jeg ikke ønsker at være kunde hos jer, og her udbryder hun at det måtte jeg snakke med afdelingen om, så hun skulle bede en om at ringe til mig fra Slagelse afd, dette sker så ikke, men man kan finde ud af og sende mig et brev hvori der står man har den, 10 April 2014 spærret mit kort, hvilket kort, det kan da ikke rage mig mindre at man spærre et kort som jeg har aldrig har modtaget, som så også er det helt forkerte kort, for jeg havde bedt om et visa/dankort, ...

Så jeg kontakter jer igen idag den, 11 April 2014 og siger nu vil jeg have mig slettet, og det kan man åbenbart ikke finde ud af, så nu siger jeg det for sidste gang, jeg forventer d.d at modtage en email hvori i bekræfter jeg er slettet som kunde hos jer, og dermed har jeg konkluderet at Nordea, hverken har PLI eller kundetække hvorfor jeg på intet tidspunkt hverken kan eller vil anbefale jer til andre, og mine familiemedlemmer som er kunde hos jer, vil jeg da anbefale at skifte bank.

Forventer svar d.d

Er kommet over i Nordea Faaborg sidste år, og er fuldt tilfreds. Billige renter og super god service.

Lavmål

Jeg tror jeg har brugt 30 koder fra mit NemID kort på de sidste 4 gange jeg har været på Nordea's netbank, fordi den konstant logger mig ud når jeg skal til at bekræfte en betaling.

Jeg har opdateret Java og gjort alt jeg kunne. Det er for meget.

1 sølle stjerne for netbank!

Det er det mest tidskrævende stykke arbejde, man kan tænke sig, når der skal overføres penge.. Konstante fejlmeldinger, auto log af fra side og skal man udføre bare den mindste handling skal man bruge nøglekort og koder..!!! Derudover er selve brugerfladen på ingen måder brugervenlig. Det er det mest forvirrende setup af en netbank side, jeg nogensinde har set! kom nu ind i kampen Nordea!

Tillidsfuldt

Jeg kan komme med en oplevelse jeg havde i Nordea for første gang eftersom jeg er en kunde der i længere tid.
Der var en større difference hvor Nordea valgte at tvivlen kom os til gode.
Det var en kedelig oplevelse for os, men Nordea i Espergærde behandlede det professionelt og man kan sige at man trygt kan stole på dem.
Efter min mening kan man ikke forlange mere fra sin Bank.

Elendig og uprofessionel pleje

Jeg tvivler stærkt på at Nordea bekymrer sig DET MINDSTE om mindre erhvervsdrivende, så jeg ser ingen grund til at udpensle min virksomheds historie, da det blot vil være endnu mere spild af tid.

Herfra skal dog lyde et absolut "DUMPET" til Nordea Roskilde.
Elendig service, og fuldstændig uacceptabel "pleje" (hvis man kan kalde det det) af kunder.

Det er mig ikke et under at Nordea ligger på en absolut bundplacering i kunde-tilfredshed.
En tilfredsheds-rate på 30% må bestemt siges at være decideret pinligt, men det er mig ikke uforståeligt, hvis resten af koncernen er lige så elendige og snobbede som senioerne i Roskilde-afdelingen.

kunderne er ifølge Nordea fulde af løgn

det er indtrykket man sidder med efter at have talt med Nordea

jeg havde kontaktet dem for mulighed for at blive kunde

og de PÅSTOD Hårdnakkedet at jeg var fuld af løgn når jeg fortalte idioten at den bil jeg har købt med i prisen har en service aftale hvor der IKKE skal tænkes på noget som helst

det havde jeg skrevet HØJT OG TYDELIGT i det materiale jeg havde sendt dem

men stodderen jeg talte med FASTHOLDT at det er mig alene der er fuld af løgn når jeg fortæller at det er regnet med i afdraget på bilen og at han insisterede på at der skulle sættes af til vedligehold selv om jeg fortalte gentagende gange at det ikke var nødvendigt, da jeg HAR tegnet en service aftale på bilen hvor jeg IKKE skal tænke på noget som helst, og at den service aftale VAR med i det buget jeg havde sendt til dem

MEN døden skulle åbentbart have en årsag og jeg var ÅBENTBART IKKE fin nok som kunde hos nordea

nedværdigt!!

Sidder med en tom fornemmelse igen igen... har haft den samme afd i årevis, betaler mine ting til tiden og afdrager med mere end jeg er forpligtet til på det lån jeg har i Nordea. Mit budget kører med overskud hver mdr ikke meget men overskud, nu har jeg ansøgt om et lån på 20000 kr til nogle behandlinger jeg skal have efter et langt forløb med operationer, jeg har fast job osv. starter med at kontakte min rådgiver d. 10/3 får svar tilbage pr. mail at hun skal bruge en masse papir for at kunne søge for mig? ok tænker jeg og aflevere dem dagen efter. hører intet fra hende siden skriver og ringer flere dage, modtager en mail d. 14/3 at der er travlhed i afd. så hun kan ikke give svar før om et par dage! idag 26/3 kommer der mail til morgen AFSLAG!!! Jeg føler virkelig at jeg intet er værd, kun en lille bitte kunde der ikke tjener banken noget godt er dybt skuffet og meget såret! betaler mine ting til tiden og så får man sådan en behandling og det er et lån på små 20000 kr.

Dummeste idé nogensinde!!!!!!!

Det var helt bestemt den dummeste idé vi nogensinde har haft at skifte bank til Nordea, og det blev også en meget dum og dyr idé at skifte.
Så snart én konto var nogle få kroner i minus blev der flyttet penge med det samme fra en anden konto og det kostede hver gang 25 kr. selv om vi selv kunne flytte pengene, var de meget hurtige til at gøre det for os så de fik de 25 kr.
På et tidspunkt var en konto på måske 40 kr minus og Nordea flyttede 80 kroner fra en opsparingskonto men tog 100 kr. i gebyr, kontoen var altså igen i minus, de flyttede så 42 kr og tog igen 100 kr i gebyr. Kontoen var stadig i minus og det havde kostet os 200 kr. Føj for den ledeste. Aldrig er nogen så frækt sket for os før. Og dette skete alt sammen på samme dag inden for den samme time.

Jeg kan simpelthen ikke fatte hvordan en bank som Nordea kan blive ved med at få eller have kunder. Der burde virkelig blevet gjort noget ved det. Det er simpelthen så klamt den måde de holder bank på. Jeg har aldrig i mit liv oplevet noget lignende.

Vi har allerede skiftet bank og jeg vil gøre alt jeg kan for at forhindre at nogen jeg kender skifter til Nordea, som sagt blev det en meget meget dum og dyr idé for os og jeg ville virkelig ønske at der var nogen der havde advaret os før eller at vi havde læst om Nordea her på trustpilot før vi skiftede!!!

Skuffet over dårligt behandling i Nordea

Vi har både haft erhverv og privat bank hos Nordea i starten gik det ok. Men så skulle vi skifte til en anden filial, Derefter gik det for alvor ned af bakke !!! De sagde ja til et projekt, som vi så lagde penge i, for efter 4 mdr, at sige nej. Vores erhverv gik godt har aldrig haft underskud i de 11 år det har kørt, men pludselig var der også problemer med det! (11 Ansatte og det kørte fint) Til sidst mente de selv det var bedst vi skiftede bank!!! Det gjorde vi så i december 2013, nu vil de så ikke flytte vores private konto fra Nordea til vores nye bank!!! og vi skriver altså marts 2014.alle vores konto er stadigt ikke flyttet, det er ikke rimeligt det skal tage så lang tid!
Vi kan ikke komme i kontakt med dem, de reagere slet ikke på henvendelser! skriftlig eller telefonisk!
Der var og er ingen kommunikation overhovedet, det der har været er så også meget dårligt!
Jeg har aldrig oplevet noget linende, vi er så skuffet, det er den dårligst rådgivning, det har både kostet os penge, sved og mange tåre!!!
Hvis man gerne vil skrive en klage til Nordea, kan man kun skrive eller ringe til sin filial!! Hvad hjælper det, når de ikke vil tale med os!!!!!

Vi kender flere der har problemer med Nordea!!!!!

(Der er mange flere detalje i denne sag, men jeg magter ikke at skrive det hele ned, så denne anmeldelse er taget i meget store træk !! )

tager fra de fattige

I nordea har man ikke en personlig rådgiver, skal betale gebyrer, har dårlige og næsten ingen fordele, med mindre man selvfølgelig har masser af penge, hus, aktier, pension og en stor indkomst.
Så kort sagt tager de fra de fattige og giver til de rige.

Imbecile medarbejdere!

Jeg har ikke så meget at sige. Jeg vil lade vores besked log snakke for sig selv:

(Resumé i bunden, for dem der ikke gider læse beskederne)

Mig:
Min Partner og jeg skal oprette en erhvervs konto hos jer.
Vi har begge fået fri på fredag så vi håber at i kan finde tid til os på et
tidspunkt fredag den 21 februar.
Alle tider hele dagen passer fint, så længe det kan lade sig gøre på
fredag.

Hej,
Det vil jeg da gerne se på.
I første omgang skal jeg bede dig indlevere udskriften fra erhvervs- og
selskabstyrelsen samt meddelelse fra Skat.
Samtidig har jeg brug for legitimation på din partner, såfremt han ikke er
kunde i banken i forvejen.

Hej Pia,
Han tager selvfølgelig legitimation med til mødet.
Jeg har dokumenterne printet fra erhvervs- og
selskabstyrelsen som jeg også tager med til mødet.
Min kompagnon er kunde i sydbank men vil gerne rykke over hos jer så vi har
samme bank.
Kan jeg få et tidspunkt vi kan komme på?
Venlig Hilsen
Noel

Hej,
Jeg beder dig komme ind med papirerne til os i første omgang. Husk også
meddelelse fra Skat med oplysnigner om ejerforhold mm.
Jeg vil da også gerne vide lidt om virksomheden og den forventede
omsætning.
Jeg vil da selvfølgelig også gerne se på din partners private engagement.
Så bed ham indlevere følgende papirer på sig selv.:
de 3 seneste lønsedler
årsopgørelse 2012
forskudsopgørelse
de personlige skatteoplysninger (fra skattemappen)
oversigt over alle udgifter (budget)
oversigt fra nuværende bank over samtlige konti

Mig:
Dokumentationen fra min kompagnon tager vi med til med til mødet.
Det lyder som om du ikke er interesseret i at holde et møde med os.
Grunden til vi skal have et møde med jer det er fordi at de papir i vil
have fra skat og erhvervs og selskabstyrelsen kan jeg ikke få da de kræver
følgende (citat fra mail jeg skrev til jer tideligere):
"Så sidder vi i en skrue uden ende, for vi kan ikke få vores CVR før vi har
dokumentation for kapital indbetaling. Og vi kan ikke oprette en konto hos
jer og indbetale kapital før vi har et CVR.
Fra Erhvervs og Selskabsstyrelsen:
"Herudover skal du også indsende følgende stiftelsesdokumentation:
Stiftelsesdokument
Vedtægter
Dokumentation for kapitalens indbetaling"
Derfor vil vi gerne have et møde med jer for at finde en løsning.
Vi vil gerne fortælle alt om virksomheden og den forventede omsætning til
mødet.

Hej,
Jeg går udfra, at det så er et ApS,som I skal stifte.
Har I indskudskapitalen?
Samtidig har vi brug for at få fuldt indblik i din partners økonomi, inden
vi kan tage stilling til en eventuel oprettelse af konto i Nordea og afholde
møde.

Mig:
Det er et IVS vi skal stifte, og vi har alt kapitalen der skal indbetales.
Vi skal ikke låne penge af jer, vi skal ikke bruge en kasse kredit, og vi
skal heller ikke bruge jeres tid og rådgivning.
Vi skal bruge en konto hvor der kommer indbetalinger fra primært USA.
Vi automatisere ind og udbetalinger automatisk (så meget som muligt). Vi
skal dog bruge netbank til at styre det fra.
Du kan se vores projekt her (link).

Nordea:
Nu ved vi ikke i banken hvad et IVS er for noget. Jeg går ud fra det er et I/S
I vil stifte. Der skal ikke bruges indskudskapital for at stifte sådan et
selskab.
Banken er ikke interesseret i at lave konti til personer, hvor vi ikke har det
fulde økonomiske indblik.
Hvis din kompagnon ikke vil aflevere økonomisk indblik til Nordea, kan vi ikke
oprette en konto til jer.
Merete Brogård Andersen

Mig:
Min kompagnon vil gerne give indblik i hans økonomi. Dette har aldrig været et
problem.
Problemet ligger i at vi ønsker at aftale et møde. Og det har været en kamp med
jer. Men når i som bank ikke engang ved hvad et IVS så kan jeg jo ikke gøre
andet en skifte bank for det er fandme for dårligt.
FYI, det tog mig et opkald på 5 minutter at aftale et møde med sydbank og sætte
alt op.
Jeg skifter selvfølgelig bank, og sørger for at alle jeg kender høre om det
her. Og det kommer selvfølgelig også på trust pilot at i ikke engang ved hvad
et IVS det er.
I er en joke.

Resumé:
Jeg er kunde i Nordea. Jeg har kæmpet i 2 uger for at aftale et møde med dem.
Dette har dog vist sig at være en umulighed pga imbecile medarbejdere.

Nordea viste ikke hvad et IVS er. Fair nok, det er relativt nyt fra staten af. Men det er mig en gåde man kan være ansat i en bank, når man ikke har hjernekapacitet til at google "IVS" og finde svare på ca 10 sekunder.

Samtidig ringer jeg til Sydbank (hvor jeg ikke engang er kunde). Det var et opkald der tog ca 5 minutter. Min kompagnon og jeg fik et møde dagen efter uden problemer.

Tilbage har jeg ikke andet at sige end at NORDEA ER EN JOKE! Hold jer fra dem!

rigtig god bank

simpelthen glad for at jeg skiftede fra danske til nordea.
jeg er ung og studerende, banken har gjort det nemt og overskueligt for mig.
tak !

SNYD OG BEDRAG!!!

(Dette er sket for nogle måneder siden. Men forløbet er over 6 måneder)

Jeg anbefalede min mor at tage ind i banken og snakke om en bestemt forsikring i Tryg, bare for at høre ad om pris osv., med en bankrådgiver. (Som IKKE kan finde ud af at lavet et budget.)
Tryg sender pludselig det ene brev efter det andet. Vi synes det er underligt. Min mor havde ikke læst ordentlig på brevet, det vil sige at hun havde overset et frist på 14 dage til at melde fra Tryg, ellers ville hun pr. automatisk være tilmeldt - Det skal pointeres at hun IKKE har givet samtykke osv. Kun ren snak og overvejelser.

Det har været en fejl at ikke melde fra i tiden, det lærte vi noget af.

Tryg begyndte at trække penge osv. Min mor gik frem og tilbage i banken og sagde at det måtte være en fejl og at pengene skal trækkes tilbage - De er søde dem der sidder bag "disken" og hjalp min mor, med at "tilbageholde" pengene, samtidig opfordrede damen min mor til at snakke med rådgiveren, som har tegnet hende op til forsikringen, om sagen.

Rådgiveren, fortæller at hun skal ringe til Tryg og skal afmelde sig for forsikringen.

Men hvorfor afmelde, når man ikke er gået med til tilmeldingen?
Vi mente at fejlen lå hos Nordea, og de må fikse det, ligeså vel som de fiksede min mor op til forsikringen.

Min mor ringer alligevel til Tryg, og de sagde at hun skal snakke med Nordea om det. Da aftalen fandt sted der. (Her tænker jeg, at hun ikke har nævnt samtykket.)

Min mor bliver kastet rundt som en bold.

Sådan bliver det ved i nogle måneder.

Der kom et girokort, og i brevet stod der at hvis beløbet ikke bliver betalt i tide, (inden månedens udgang) ville hele forsikring være annulleret. - Det passede os fint, for der skulle intet betales alligevel.

Måneden efter bliver der IGEN hævet fra min mors konto, med ekstra omkostninger!!

SÅ tog min mor igen til banken, fik fat i manden, rådgiveren, han mente at hun ville tilmelde til forsikringen osv. Min mor sagde at hun ikke gav udtryk for at ville tegnes op.
Så kom afdelingschefen ind i billedet, forsvarer sin ansattes handling. Og forklarede, på en meget pædagogisk måde med et venligt smil smækket på i hovedet, om hvordan processen foregår. (Må sige at hun kan sit kram, mens hun prøvede at lægge det totale ansvar på min mor, betragtede jeg hendes taleteknik.)
Der blev en omgang ping pong mellem os og dem. Min mor og jeg var overraket over, at min mor blev tegnet op til en forsikring uden samtykke, mens de argumenterede for at de har FORMODET at min mor ville tegnes op, og derfor sendte Tryg brevet, og så kunne vi afmelde forsikringen. Citat: "Udfordringen ligger i at din mor ikke har afmeldt forsikringen i tiden, når hun havde muligheden for det." og "Der behøver ikke nødvendigvis være en samtykke til det."
Snakken gik frem og tilbage, Afdelingschefen vælger at tager en snak med Tryg, tlf, om sagen, hvor vi venter i pænt stykke tid.
Hun kom tilbage til os, og forklarer at min mor skal ringe tilbage og afmelde sig fra tryg, og vil få DELVIS af beløbet tilbage, for den periode hun har været tegnet op til.

Vi gik derfra i frustration og følelse af magteløshed!!

Jeg siger ikke at min mor IKKE har fejlet. Det indrømmer jeg. Jeg kunne også have læst brevet dengang, så var det problem ude af verden.

Dagen efter omgangen i banken skete der noget MEGET interessant.
Min mor ringede til Tryg, og forklarer langsom og tydeligt at hun ikke har givet samtykke til optegningen af forsikring i banken. Hvordan kan det ske? Snakken foregår i få minutter.
Herefter er hele forsikringen annulleret og pengene bliver tilbageført totalt.

- Og der er intet sket siden.

Det er meget træls at komme igennem forløbet på den måde, men samtidig giver Nordea os et unødvendigt og et meget EKSTREMT dårlig billede af Tryg, pga. deres samarbejde.

Jeg har ellers lært noget meget vigtigt.

SAMTYKKE, SAMTYKKE, SAMTYKKE!!
Selv da afdelingschefen virkelig insisterede på at det var "vores" fejl, og at man "sagtens kan tegne op uden samtykke" - og gav os følelse af at vi var TOTALT magteløs, så skal man ALDRIG GIVE OP! Uden SAMTYKKE har du ALTID retten på din side.

KÆMPE MINUS til Nordea. - Nasserøve.

Hvad angår Tryg - har jeg heller ikke positiv syn på længere. Det endte trods alt godt, men med KAMP, og min mor har nok været HELDIG at falde i gode hænder på "ham den flinke", som annullerede det hele.

Ufattelig ringe kundeservice - ventetid 25 min.

Ufattelig lang ventetid på kundeservice. Det er til at blive sindsyg af tanken og at vente i ikke mindre end 20 min for at komme igennem til alm. kundeservice. Når man så kommer igennem, er medarbejdere tilsyneladende hverken trænet i knoflikhåndtering eller almen venlighed.
Det mest skræmmende at de beløb de tager for at diverse services. Man kan sige at det gør de fleste banker, men så er det endnu mere skuffende at se at ingen af pengene går til servicering af kunder.
PINLIGT!!!
Farvel Nordea, Goddag Danske bank.

Elendigt kundeinterface (Netbank)

Jeg har altid været kunde i Nordea. Jeg er ok tilfreds med deres personlige betjening og tilbud ifht. check-in-konto, mv.

Men desværre har min interaktion med banken det sidste års tid været præget af deres absurd dårlige netbank, som konstant falder ud med fejl, næsten hver gang man har foretaget en vigtig ændring (kontooverførsel, betaling, oprettelse af konto, mail...).
Apps (iPhone + iPad) er et godt alternativ der fungerer - men disse har desværre begrænsede funktioner.

Med Nordeas lukning og centralisering af filialer udgør Netbanken den vigtigste interaktion mellem mig og banken - og desværre vidner denne om Nordeas enten uprofessionelle eller arrogante tilgang til kunderne, deriblandt mig.

Virkelig utilfredsstillende kundeservice.

Vi skiftede bank til Nordea da de havde et godt tilbud ift huskøb.
Men det skulle vi aldrig have gjort.
Vi var kunder i omkring 1 år hvor vi skiftede rådgiver 4-5 gange, hvor de derefter ikke ville tilbyde os en fast rådgiver.
Lange svartider fra rådgiver, eller i tlf kø.
Vi ventede over 1 måned på en beregning på huskøb.
Da vi besluttede os for at finde en anden bank var nordea umådelig langsomme til at få færdiggjort papir arbejde, så vi ikke kunne få lukket vores lån..

Verdens mest elendige netbank

Jeg har aldrig oplevet noget lignende.

Jeg kan simpelthen hverken bruge Nordeas netbank på min sprit nye macbook pro eller min imac. Jeg bliver bedt om at installere java hver eneste gang. Jeg bruger et par minutter på at logge ind med nem id og kommer endelig ind på netbanken. Hvis jeg så betaler en regning og udfylder alt og trykker videre fryser programmet fuldkommen.

Jeg er ved at blive vanvittig. Jeg bruger safari. Google chrome kan overhovedet ikke bruge java.

Det er så elendigt at det ikke kan gøres bedre. Sådan noget skal bare glide 100%. Jeg er nødt til at betale regninger over min smartphone. Der virker det i det mindste.

Jeg kan ikke være den eneste med denne oplevelse.

Ære kære løgner!

Jeg kontaktet Nordea, for at høre, om de kunne give et billiger tilbud, på mit boliglån, end jeg har nu, hos min nuværende bank.
Efter langt tid omstændighed, og tusindevis af spørgsmål. . .
Jeg havde faktisk nær spurgt om de også vil vide, hvad farve underbukser jeg har på. Men så omstændig er det måske at skifte lån åbenbart, så fair nok.
Jeg havde gjort klart, at hvis ikke de kunne gøre det billiger, så har det ingen interesse.
Men de er åbenbart for stolte , og ære kære, til at indrømme , at de ikke kan gør det billigere, så de kontakter mig, og giver min økonomi skylden.
Hvad fanden bilder de sig ind, og give min økonomi skylden. Det er en kæmpe løgn!, og det vil jeg satse mit liv på!. Der er ikke en finger at sætte på min økonomi, og det har der aldrig været!
Jeg vil aldrig nogensinde kontakte Nordea igen. Det er simpelthen latterlig og til grin.

Är Nordea ditt företag?

Lär känna dina kunder.

Logga in som ditt företag Läs mer

Är det här ditt företag?

Logga in som ditt företag

Agro Finans Danmark Support

Nordea - Få hjælp til lån, opsparing, betalingskort, bankkonto, pension, forsikring, ny bank, etc. Bliv Nordea kunde.

Besök Nordea

Vi finns här: Bjørnholms Alle 20