Marktplaats omdömen

729 Trustpilot recensioner
Det senaste omdömet

omdömen

Om

Marktplaats is niet meer waar het ooit om begonnen is

goede morgen, onderstaand stukje heb ik naar MP gestuurd, zo te lezen ben ik niet de enige, gelukkig maar, wie weet gaan ze er wat mee doen

het valt mij op dat al een hele lange tijd MP meer en meer voor bedrijven is geworden. Ik vind dit jammer want als particuliere verkoper kom je na de verkochte advertenties pas aan de beurt en dan nog zitten er bedrijfsadvertenties tussen. Je wordt via mail de suggestie gedaan dat je een top advertentie oid kunt maken om meer op te vallen. Sommige prijzen zijn meer dan hetgeen je aanbied. Mijn teleurstelling is dan groot dat je als particulier in het niet valt bij de commercie, volgens mij is MP ooit opgezet voor particulieren. Nu mijn vraag: is er niks aan te doen om dit tij te keren? Ik denk namelijk dat er uiteindelijk steeds meer particulieren naar alternatieven gaan zoeken, bijv via betreffende FB marktplaatsjes of dat er zelf een andere MP komt waar bedrijven niet de boventoon voeren. Is het een idee om net als het digitale telefoonboek een onderscheidt te maken tussen zaken en particuliere aanbieders? MEt de huidige techniek moet dit toch mogelijk zijn? Dit idee krijgen jullie gratis van mij (ga ik er toch zomaar van uit dat mijn mail ook echt gelezen wordt)
Of gaat geld verdienen boven de dienstverlening welke naar mijn idee de opzet was van het starten van MP

Vriendelijke groeten van een teleurgestelde particuliere aanbieder

Marktplaats is MP niet meer

Marktplaats is gemaakt voor particulieren voor particulieren je kon er je 2e hands spullen in kwijt of spullen die je niet nodig had.

Nu is het een wereld van commerciele winkels en online zaken.

JAMMER JAMMER JAMMER

probeer www.plaatsbelang.nl
of marktplein.nl

slecht

blokkades heb je zo zelfs als je niets doet.
dan het feit dat er 100mensen bieden en maar 1 of 2 reageren
verkoper heeft geen enkel recht en mensen die kopen teveel
in een winkel mag ik toch ook niet zomaar de schoenen aan doen en voor minder dan het gevraagde bedrag meenemen

Na 8 jaar plezier, nu er echt helemaal klaar mee

Ik ben al 8 jaar actief op marktplaats en heb vrijwel altijd met plezier gehandeld op marktplaats tot zo'n 6 maanden geleden. Toen begon (voor mij) de ergernis genaamd Marktplaats pas echt. Ik kon nog maar 1 advertentie plaatsen per rubriek, de rest is niet zichtbaar omdat het achteraan wordt geplaatst. Ik heb marktplaats hierover een mail gestuurd en ik krijg dan een reactie dat het plaats systeem "geoptimaliseerd" is en dat ik daar geen last van zou hebben maar alleen maar op vooruit zou gaan: lekker doen alsof hun neus bloedt dus.

Je wordt gedwongen steeds meer en vaker te betalen voor meer rubrieken. Vaak zijn de bedragen die je moet betaling niet in verhouding met de waarde van de artikelen uit een rubriek, waardoor bijvoorbeeld betalen voor een topadvertentie simpelweg duurder is dan het product zelf. Bovendien worden er continu nieuwe uitbuit methodes ontwikkeld en duurder gemaakt zoals marktplaats extra en admarkt waardoor de particulier absoluut geen kans meer maakt en dat zie ik ook terug bij mezelf; ik verkocht zo'n jaar geleden echt 5x zoveel in dezelfde tijd. Opnieuw er opzetten, erop laten, ik heb alles geprobeerd maar je wordt echt gedwongen te betalen, en niet zomaar betalen! Veel te veel betalen waardoor het verkopen van mijn artikelen als particulier niet meer de moeite waard is.

Een stap in de goede richting zou zijn om het te scheiden voor particulieren en zakelijke adverteerders. Nu is marktplaats meer een soort verzamelplaats voor webwinkels dan een tweedehands verkoopsite. Marktplaats steekt iedere particulier die hun de naam heeft gegeven die ze vandaag de dag hebben, keihard in hun rug. Ondankbare honden zijn het. Nu ze de naam hebben kunnen ze het nog doen ook, want waar moet je dan naartoe? Speurders? Marktplaza? Die sites hebben veel te weinig bezoekers en zolang mensen niet weg gaan bij Marktplaats blijft dat ook zo.

Ik vind het jammer, heb er veel plezier aan gehad, maar als je niets meer verkoopt dan houdt het gewoon op!

Marktplaats zorgt er zelf voor dat mensen weg gaan!

Ik ben al jaren lid van marktplaats, was altijd heel erg tevreden, tot dit jaar.
Óveral, werkelijk, voor alles moet je betalen, wil je als hobbyverkopen nog iets kunnen verkopen. Je staat op pagina weet-ik-veel-welk-nummer waardoor niemand je advertenties ziet. Daarnaast mag je ook maar 1 advertentie per rubriek hebben, want als je er meerdere hebt, worden de andere gewoon onzichtbaar. En dit alles zodat je 50 euro per vier weken gaat betalen aan marktplaats. Want dan opeens zijn je advertenties wel zichtbaar. Verkopen is niet meer leuk! Want wat je verdient per maand (ongeveer 50 euro) moet je nu gaan betalen aan marktplaats (50 euro per vier weken), dus wat hou je dan nog over? Wat is hier dan nog leuk aan? Bij marktplaats draait dus alles om geld! Terwijl ze al énorm veel moeten verdienen aan alleen de reclame al op hun site. Broodfok staan ze gewoon nog toe, want die mensen betalen ook voor hun advertenties, en dat het hier om dierenlevens gaat interesseert hun niets.
Helaas is er géén andere site, marktplaats heeft een enorme sterke positie waardoor marktplaats dit gewoon kan maken. Wij als verkopers kunnen wel naar een andere site gaan, maar ook de kopers moeten met ons mee gaan, anders heeft dit ook geen zin. Vorige week alle advertenties op Speurders gezet, maar daar kijkt ook geen kip naar.
Ik ben énorm teleurgesteld in Marktplaats.

overspoeld door handelaren

Niet alleen voor verkopers, maar ook voor de kopers wordt Marktplaats steeds slechter. Je moet je een weg banen door het oerwoud van (vaak schreeuwerige) advertenties van (voor hun goede plekje betalende) doorverkopers, (web)winkels en andere handelaren eer je een keer kan vinden wat je zoekt: echt leuke tweedehands spulletjes. als je nu gewoon wilt zoeken in een categorie word je overspoeld door dit soort advertenties.
Maak gewoon een aparte site of catergorie aan voor zakelijke handelaren en echte particulieren. Zo is er niks meer aan.

Krijg plotseling al maanden geen reacties meer

Ik ben ca. 4,5 jaar een marktplaats gebruiker, met gemiddeld 80 á 90 advertenties, met veel plezier en wisselend succes.
Dat maakt het ook zo leuk om te doen, je oude spulletjes vinden een nieuwe eigenaar in plaats van de vuilnisbelt, en je verdiend nog een aardigheidje.
Omdat je na verloop van tijd steeds minder reacties krijgt, plaatste ik met enige regelmaat dezelfde advertenties opnieuw, zodat je weer wat bovenaan komt te staan. Het moet wel een aardigheid blijven, want je kunt als je lui bent ook tegen betaling de boel omhoog laten plaatsen.
Echter het valt mij op dat ik sinds januari geen enkele (op één simpel figuur na dan) reactie of bod meer krijg, zelfs niet als ik een flink aantal advertenties opnieuw geplaatst heb. Zoals ik hier tussen de reacties ook al lees wijten velen dit aan het nieuwe beleid, waar je als betalende handelaar overal (tijdelijk) voorrang krijgt, en jij als kleine opruimer ergens op pagina ziljoen. Zonde en schande dat de site die ooit is opgericht voor en door dit soort mensen zich laat verblinden door de gouden Dollartekens!! Ik ga mijn schaarse tijd niet meer in dit Ebay-zelfverrijkingscircus steken en taai dus af naar Speurders en Marktplaza. >:(

Waardeloos

Ik ben inmiddels twee jaar op marktplaats actief als koper en verkoper, en het is erg slecht geworden zeg. Buiten de buitensporige reclame, de achterbakse prijzen die soms voor advertenties betaald moet worden, heb ik ook een schijt hekel gekregen aan de mensen die op marktplaats zitten, namelijk de kopers. Bied ik een product heel goedkoop aan en als VASTE PRIJS, krijg ik allerlei (rare) mailtjes waar er flink wordt afgedingd. Vaak meer dan 50% van de prijs terwijl het al (super) voordelig geprijsd is. Gaat iemand eindelijk akkoord met de vaste prijs, dan hoor je er vaak niks meer van. Of mensen die allerlei vragen stellen, maar kopen ho maar. Jesus zeg, wat erger ik me aan deze kl*te site. Ik hoop dat er een andere site opstaat maar tot nu toe is er geen een die dat doet, ook al beweren hier enkele van wel.

95% van de mensen die op marktplaats zitten zijn kille asociale mensen.

Kortom, zeer maar ook zeer slechte ervaringen met marktplaats en de mensen die erop zitten. Het is voor een verkoper tijdrovend en bovenal frustrerend. Als ik even google op 'marktplaats is kut' dan ligt het niet aan mij en de ervaringen zijn hetzelfde.
Ik ben als verkoper tot nu toe altijd netjes geweest maar ook als koper, maar zo af en toe heb ik echt de neiging om ze flink uit te schelden, en geloof mij, daar moet veel voor nodig zijn wil ik dat doen.

Marktplaats is passé

Ik ben al enkele jaren als koper en verkoper actief op marktplaats. Helaas is sinds dit jaar het beleid enorm aangepast, waardoor het lijkt dat alleen betalende adverteerders nog te zien zijn.

Als je goed zoekt kun je misschien nog een koopje vinden, maar als particulier verkoper van kleine elektronica en speelgoed hoef je hier niet meer te zijn. Ik ben momenteel zoekende naar een alternatieve site, en heb me inmiddels bij Speurders.nl aangemeld.

Marktplaats extra!

Ze gaan nu echt helemaal overdrijven.
Auto doe ik al via autoscout. Ik zie het voor de alledaagse dingen nog even aan maar als ze denken dat iedereen gaat betalen voor alles zijn ze gek. Ik betaal graag voor bepaalde rubrieken maar het is overdreven duur geworden!

Joepert

@joepert kun je me wat meer vertellen over de website Plaatsbelang? Ben wel heel nieuwschierig

probeer eens wat anders

Inmiddels ben ik wel uitgekeken op marktplaats, te veel advertenties in beeld en het is niet zo betrouwbaar. Ik ben gaan zoeken naar een soort gelijke site, ik kwam uit op: www.plaatsbelang.nl dit is een zeer handige site en is makkelijk om te gebruiken!

ERG SLECHT

Inderdaad, de kleine handelaar valt nu geheel buiten de boot. De grote zaken met een enorm budget komen bovenaan in alle rubrieken, beetje jammer allemaal. Marktplein is inderdaad een veel betere site waar alles tenminste eerlijk verloopt !! www.rvveilingen.nl/marktplein

Marktplaats plaatst zich buiten de markt

Marktplaats lees Ebay heeft zichzelf de nek omgedraaid. Met alleen maar negatieve aanpassingen. De Amerikaanse graaimentaliteit past hier niet. Het is veel te duur geworden en daarnaast zeer onsympathiek. Ik hoop dat zich snel een partij aanbiedt die in het gat springt en weer een platform bied voor verkoper en kopers. Een kleine vergoeding betalen en het aanbieden van opvalvormen tegen betaling is prima maar dit beleid is werkelijk te zot voor woorden. Typisch machtsmisbruik. Ook Ebay zelf heeft niet al te lang geleden de verkoopcommissie drastisch verhoogd. En natuurlijk moet dan iedereen met Paypal betalen zodat ze nog eens 4% kunnen afromen van de omzet (INCLUSIEF PORTOKOSTEN!!) Maar goed ook op BOL van Albert Heijn adverteren kost je idioot veel van de omzet. Er zijn weinig alternatieven nog.

EBay graaiers killen marktplaats

Marktplaats kun je niet eens meer een 2e hands afstanbediening vinden tussen alle betaalde zakelijke advertenties. De gewone consument of kleine handelaar worden bijna niet meer getoond.
Het wordt tijd dat er een nieuwe marktplaats opstaat, deze eBay graaiers hebben marktplaats vermoord omdat ze willen graaien zoals in de rest van de wereld. Ook eBay zelf is negatief veranderd, daar is het graaien nog erger geworden.

Marktplaats bedank hoor:(

Te Duur en Te veel reklame

Marktplaats is allang niet meer wat het is geweest. De koopjes tref je er niet meer en het stikt van de reklame waar je pc van op hol slaat, ventilators gieren je pc uit, geweldig zo marktplaats voor reklame bagger, ofwel het is een bagger site geworden.

Eerste jaren met plezier maar nu de afgelopen 2 jaren geen marktplaats meer voor mij. Alternatief is al meerdere keren genoemd hier.

Nu nog hopen dat er weer iemand een makkelijke website opzet zonder die rotzooi en wat weer voor de gewone mens is zonder die achterlijke tarieven van marktplaats.

Verzamelplek van webshops en betaalde advertenties worden opgedrongen!

1 Advertentie per rubriek voor particulieren verkopers. Handelaren en webshops mogen wel de eerste pagina's volladen met hun advertenties. Tevens worden de advertenties van handelaren nog aan de rechterkant voorzien van 'kijk ook bij mijn andere advertenties' met voorbeelden van hun andere advertenties. Terwijl er bij ons gewone aanbieders nu juist advertenties van concurrenten aan de rechterkant afgebeeld staan. Het plaatsen enz. van advertenties is misschien nog wel makkelijker dan voorheen, dat is het enige voordeel. Enige probleem is alleen je advertenties zijn veel slechter zichtbaar, marktplaats is inderdaad meer een verzameling van webshops geworden die wel betalen voor hun advertenties. Want daar gaat het uiteindelijk om dat je betaald voor je advertenties en dik ook. Niet te vergelijken met wat je op ebay moet betalen, het lijkt erop dat ebay een stuk aantrekkelijker is. Andere alternatieven zijn er niet in Nederland, speurders enz. zijn spookmarkten waar geen persoon opzit. Ik snap verder niet dat er nog niemand is die een echt goed alternatief voor marktplaats weet te maken. Met alles zoals marktplaats nu is op alle probleempunten na en gewoon het gratis kunnen plaatsen van advertenties. Misschien ook een tip om een maximum aantal advertenties in te voeren van rond de 10-20 ongeveer per rubriek, niet die 1 advertentie van de huidige regeling. Dan jaag je de gewone gebruikers niet weg en is het ook minder uitnodigend voor webshops om de boel vol te gooien met advertenties waar ook steeds minder mensen nog naar kijken. Zeer teleurgesteld in het huidige marktplaats in elk geval en zal bij de huidige gang van zaken ook nooit 1 cent betalen voor advertenties dat is zeker. Immers kan je dan beter via ebay gaan verkopen.

Niet meer de moeite waard

Marktplaats is met de nieuwe nog commerciëlere inslag niet meer de moeite waard. Sinds de invoering van marktplaats extra moet je je bij veel rubrieken voor leuke koopjes door 30+ pagina's van handelaren worstelen. Verkoop van je eigen spullen via marktplaats is om dezelfde reden ook niet meer interessant; geen koper die je vindt, tussen al die betalende handelaren....

Marktplein is de oplossing !

Goedemorgen,

Jullie zullen het ongetwijfeld kennen, wanneer we de zolderkamers opruimen en daar nog een hele stapel met spullen vinden, die we uiteindelijk toch niet weggooien. Waarom? Meestal vinden we dat zonde en zouden we er liever nog wat geld voor terug krijgen.

Maar dan? Ik ken een hoop mensen die nare ervaringen hebben met Marktplaats.. De site werkt uitstekend maar helaas komen er vaak vreemde types op de advertenties af en uiteindelijk dus ook bij je thuis over de vloer..

Om die reden ben ik opzoek gegaan naar een andere site om mijn spullen aan te bieden. En ik kwam terecht op Marktplein, dit is een onderdeel van RVveilingen. Sinds kort bied ik dus alleen nog maar hier mijn spullen aan, en vooralsnog werkt dat hartstikke prima. Op Marktplein zitten veelal serieuze bieders en geen koopjesjagers, naar mijn mening dus prima types om thuis over de vloer te krijgen.

Niet meer interessant voor kleine verkopers

Knap wat ze nu weer hebben gedaan. Plaats je een advertentie kom je ergens op pagina 200 terecht. Niemand kijkt er naar en je verkoopt niks meer.
Maar je kan het natuurlijk oplossen door grof geld neer te leggen.
Triest, ik heb jaren met plezier verkocht op mp, nu verkoop ik niks meer.
Eerst hebben ze op deze manier ebay kaopt gemaakt, nu is mp aan de beurt.
Of je moet er amper iets verkopen of mega veel als professional.
Daartussen is het niet meer interessant. Maar weer eens speurders proberen, daar zullen een hoop mensen naar overstappen.

Marktplaats Support

Om företaget

De Grootste Advertentiesite van Nederland. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koopt en verkoopt u op Marktplaats.nl. Meer dan 240.000 nieuwe advertenties per dag.

Besök Marktplaats

Trustpilot´s förpliktelser

Prenumerant av Trustpilot

Inga företag kan radera eller redigera givna omdömen.