Lejerbo omdömen

Lejerbo omdömen

Mycket Lågt
2.0

Tilbageholder dit depositum - for evigt ???

Har skrevet og gjort krav på resten af mit depositum - af mange omgange efter hånden, de bliver ved at påstå et eller andet med et årsregnskab der skal ind af døren som de ikke har fået - og derefter går der op til 3 måneder !!!!, før end de kan se om jeg skal have penge tilbage, har skrevet til SEAS/NVE som styre EL i området og de har ikke nogen årsopgørelser, når jeg så spørger om hvilke forsyningsselskaber de mangler "årsopgørelser" fra, ja så kan de ikke kommentere yderligere.
Muligvis hører det til småtingsafdelingen - 1500 kr. men det er MINE 1500 kr. og når de så ikke ville kommentere, så kan de vel heller ikke med rette tilbageholde dem, jeg bliver ved med at få det samme copy paste svar fra dem om at de har 3 måneder fra modtagelsen af årsopgørelsen - men som det ligger i ordet, ÅRSopgørelse, det burde vel være ude til Lejerbo ved årets udgang, ja vel senest Slutningen af Januar måned. ?????
Bemærk jeg fraflyttede 25/6 2013 - så jeg har snart ventet UTROLIG længe....

Så ville i være sikre på at i kan få jeres depositum tilbage - så skal i nok IKKE sælge Lejerbo.

må vel gå ud fra at når jeg endelig får mine penge - så ville der vel være kommet renter på jf. renteloven ???

useriøst foretagende !!!

(Hvad så Trustpilot - skal i også have et købsbevis for denne oplevelse eller ??)

Hej Daniel

Ja, Lejerbo har pr. automatik tilbageholdt 1500 kroner af dit depositum, som du skulle have tilbage ved fraflytning. Det er en helt almindelig måde at gøre tingene på. Vi tilbageholder 1000 kroner til dækning af varmeudgifter, hvis du har brugt mere varme, end du har betalt a conto, og 500 for vand, hvis du har brugt mere vand end du har betalt for a conto.

Det er desværre sådan, at forbrugsregnskab kun opgøres en gang om året fra forsyningsselskaberne (varme og vand). Du har betalt a contobeløb ud fra et forventet forbrug af varme og vand hver måned i 2013, indtil du flyttede. Men forsyningsselskaberne afregner først efter nytår og sender opgørelserne til Lejerbo i løbet af foråret. Så snart vi får opgørelserne fra forsyningsselskaberne, afslutter vi dit forbrugsregnskab og afregner med dig. Det bliver senest i juni.

Vi beklager, at du har følt dig dårligt behandlet, men det er desværre helt almindelig praksis, som vi ikke kan gøre så meget ved.

Venlig hilsen
Britt Rosenstand Hansen, kommunikation og
Forbrugsafdelingen i Lejerbo

Småligt

Efter ikke at have modtaget husleje opkrævning som jeg plejer omkring lønningsdag, ringer jeg til lejerbo for at få tilsendt en ny. Denne ankommer 8 dage efter Til gengæld er der blevet pålagt et gebyr på 273 kr. Da jeg ringer for at få en forklaring, bliver jeg mødt med " Du kan jo sagtens sige du ikke har modtaget den" Synes sku ikke det er iorden at blive beskyldt for at lyve dette endda efter i lang tid at have siddet i kø for at snakke med en medarbejder. Kære Lejerbo ikke alle mennesker prøver at snyde og fortjener ikke at blive mistænkeliggjort på denne måde!! MVh Tobias

Hej Tobias

Det lyder som en rigtig ærgerlig misforståelse, og du skal selvfølgelig ikke opkræves et gebyr, når din opkrævning udebliver. Hvis du sender os en mail på kommunikation@lejerbo.dk med din adresse, så prøver jeg at undersøge situationen.

Mvh. Annemarie/Lejerbo

Snekaos hos Lejerbo.

Jeg er af Hjørring/Aalborg commune visiteret til en ældrebolig I Langholt 9310 Vodskov.
Det kan vel ikke komme bag på Lejerbo at der er snevejr.Der er intet snerydning her på Bålbakken vi kan ikke komme nogen steder.Naboerne I området betaler en privat entrepenør for rydning.Jeg/vi bor I en ældre/handicab venlig "bolig" det er der nok en grund til.Vi kan ikke selv magte snerydning I kommunens regler star der utrygeligt at grundejeren/Lejerbo skal rydde fortorv med mere.Jeg vil på mandag indrage Aalborg Kommune ind I sagen. Jeg kunne også anmelde det til politiet men de har travlt med mere vigtige ting.

HOLD JER LANGT VÆK FRA LEJERBO, HVIS I IKKE ØNSKER AT BLIVE SNYDT!

Jeg har indlednings vis en sjov oplevelse at berette om, her vil jeg lige henvise til tidligere beskrevet indlæg, som er positivt i Lejerbo´s favør.

Indlægget er skrevet at Bente C....: Jeg er en meget tilfreds lejer hos Lejerbo. Jeg bor i en super luxus lejlighed med en fantastisk udsigt over en smuk natur. Lejligheden er fra 2007 og lækker indrettet. Der er et dyrt køkken fra Aubo og klædeskabe fra samme firma. Gulvene er parket gulve og i en flot kvalitet. Jeg kan kun anbefale Lejerbo Trehøje Afd. og vi har en varmemester der kommer når vi kalder. Hvis I har i problemer i de andre afd., så flyt til vores afd., det kan anbefales!!!Der er pt 3 ledige lejemål i samme bebyggelse , som jeg bor i. Så I skal være så hjertelig velkommen!!

Bente er så min gamle nabo på Bredgade 19 i Vildbjerg, Hun sidder så sjovt nok i bestyrelsen hos Lejerbo.

Det hun skriver skrev hun så øjensynligt inden hendes egen søn skulle fraflytte en lejlighed i samme bygning he he! Derefter var hendes syn på Lejerbo knap så rosen rødt he he.

Kan kun sige for mit eget vedkommende, jeg skal aldrig nogensinde have noget med det foretagende at gøre igen. Jeg mener ganske enkelt de skulle fratages retten til at leje boliger ud til nogen. Deres møjbeskidte metoder strider imod al normal moral.

Jeg ville sådan ønske at, jeg havde læst alle de her anmeldelser før jeg selv blev lejer hos Lejerbo. Jeg er klar til at gå ud i medierne, for at advare andre imod dem, det er helt sikkert.

De skal have nul stjerner Herfra.
Tim Schultz tyckte detta omdöme var användbart

Kære Palle

Vi er kede af, at du har haft så dårlig en oplevelse hos Lejerbo. Ud fra dit indlæg, kan jeg dog ikke læse mig frem til, hvad der ligger til grund for den dårlige oplevelse. Hvis der er en sag, du ønsker vi skal undersøge, er du velkommen til at sende en mail til kommunikation@lejerbo.dk med den adresse, du er flyttet fra og en beskrivelse af din oplevelse. Mvh. Annemarie/Lejerbo

Nok det dårligste boligselskab jeg nogensinde har været i kontakt med.

Kundeservice er ikke til at få fat i, du skal vente min. 20 min. for at komme igennem.

Boligselskabet vil spar så mange penge, at hvis du bor til leje, og vil have varmemesteren til at skifte et eller andet, så skifter de først når de selv mener det er nødvendigt.

Skifter de noget ud, så bliver det ikke gjort ordenligt.
Sandra Werth och Nadi Wahed tyckte detta omdöme var användbart

Svar från Lejerbo

Hej Lejerbo-beboer vi er kede af, at du har ventet længe i telefonen. Der er typisk ekstra pres på telefonerne morgen og til frokost. Prøv mellem 13 og 15, der er kortest ventetid.
Nu kender vi jo ikke den konkrete sag. Men hvis du oplever, at Lejerbo vil spare, så er det jo på vegne af jer beboere. I sidste ende er det jo beboerne, der skal betale for reparationer og vedligeholdelse.
Hvis du er utilfreds med måden reparationer og vedligeholdelse foregår på, er du velkommen til at klage. Du kan sende en mail til kommunikation@lejerbo.dk, så sørger vi for, at den kommer videre til den rigtige person. hilsen Britt/Lejerbo

Pinlig dårligt

Vores lokale Lejerbo afdeling er ikke andet end pinlig dårlig. Da vi boede ved dem, var vi gentagne gange ude for intet svar at modtage, trods flere rykkere.

Ved fraflytning tog det tæt ved 40 dage, før vi modtog resten af vores depositum, og det var tæt på håbløst at komme i kontakt med dem; Vi ringede, vi skrev e-mail, vi ringede til deres hovedkontor, vi ventede i kø i uanede mængder af tid for så at blive afbrudt.

Der var tilmed en gang, hvor vi havde parkeret bilen udenfor deres kontor og ringede til dem, hvortil vi kunne se, at de blot løftede røret for at ligge på.

Simpelthen bare for ringe behandling af ansatte, der tilsyneladende er helt ligeglade med det manglende niveau af kundeservice.
Nadi Wahed tyckte detta omdöme var användbart

Svar från Lejerbo

Hej Kiarra. Det lyder bestemt ikke godt, at du har haft så svært ved at komme i kontakt med os - det beklager jeg meget på Lejerbos vegne. Vi har i en periode haft problemer med telefonbetjeningen, men det er vi i fuld gang med at rette op på. Hvis jeg skal gå videre med dine dårlige oplevelser med regionskontoret, vil jeg bede dig skrive en mail til kommunikation@lejerbo.dk med detaljerne, dit navn og den adresse, du er flyttet fra. Med hensyn til fraflytning har fraflytteren krav på at få tilbagebetalt evt. resterende indskud senest 6 uger efter flyttesynet. Det lyder som om, det er overholdt i dit tilfælde. Venlig hilsen Tine / Lejerbo

Beholder mine penge

Jeg meldte mig ind som boligsøgende i Lejerbo i slutningen af Maj måned i år. Under 14-dage efter fandt jeg på anden måde en løsning på min bolig-situation og ringede derfor til Lejerbo for at gøre brug af min fortrydelsesret.
Kvinden jeg snakkede med i telefonen lovede mig, at det vil gå i orden hurtigst muligt, og at jeg snart vil kunne se pengene på min konto.
Da pengene stadig ikke var overført til min konto i midten af JuLI måned, skrev jeg en mail, for at høre, hvordan det kunne være, at jeg endnu ikke havde modtaget mine penge.
Jeg fik svar om, at de havde fået nyt system og var kommet bagud med bogføringen, hvilket vil betyde, at jeg først vil kunne få mine pengen i slutningen af august/ midten af september. Dette accepterede jeg..
DA pengene så stadig ikke var overført til min konto den 11. september, skrev jeg endnu en mail, hvorpå jeg fik svaret:

"Det nye system volder os desværre stadig lidt problemer og vi er derfor stadig bagud.
Vi arbejder for at få løst det hurtigst muligt, men kan desværre på nuværende tidspunkt ikke sige præcis hvornår det bliver.

Jeg beklager meget ulejligheden og håber at du vil have lidt tålmodighed."

TÅLMODIGHED???? jeg synes da nok jeg har været tålmodig... Og da JEG ENDNU IKKE HAR FÅET MINE PENGE RETUR EFTER 4½ måned, ØNSKER JEG BLOT AT ADVARE JER ANDRE!

En ulovlig overskudsforretning

Ved fraflytning falder det hele sammen. Trods folketegister-flytning og aftale om, at jeg ikke selv må framelde mig, har Lejerbo "glemt" at framelde mig ved elselskabet, hvilket betyder, at jeg skal betale el for en periode, jeg har været fraflyttet. Derudover har de feljagtigt modtaget min boligsikring for lejemålet - som var fraflyttet - for kommende måned, som de nægter at betale tilbage, trods en indflytter overtog lejemålet fra dag et. Mit depositum er afregnet, men jeg venter nu - trods flere henvendelser - ud over de seks uger på tilbagebetaling. Gennem mine 5,5 år i lejemålet, har det været nødvendig at true med henvendelse til huslejenævnet for lovede akutte reparationer på en ellers faldefærdig bolig - dog i et skønt kvarter.. På de fem år, er der kommet en huslejestigning på ca. kr. 700 ekstra om måneden.

FUPFORTAGENDE

Jeg og min familie boede til leje hos lejerbo i 3 månder. Inden vi skulle flytte havde vi en maler til at ordne hele lejligheden så den var i samme stand som da vi flyttede ind.
Så kom der eftersyn på hvorefter der blev sagt at alle vægge og lofter skulle males så siger jeg det er lige blevet gjort hvorefter synsmanden siger det er ligemeget det hele skal males igen der skal være sådan at det hele lugter nymalet, når der kommer nye lejere, han siger desuden om i så kun havde boede der i 24 timer skal der males jeg ryster på hoved og siger det kan da ikke være rigtig han siger derefter jo sådan er lejerbos politik jeg kan bare læse betingelserne i lejekontrakten det hele endte med at de beholdte mit indskud og sendte yderlig en regning på 4200 kr som jeg har nægte at betale SHAWN BREGSTEIN ÅLBORG

lejerbos politik

Flot luxus lejlighed med fantastisk udsigt!

Op i r****

Jeg har boet i en lejlighed, lejet af Lejerbo, i 7½ mdr. Da jeg overtog lejemålet, lavede jeg fejl/mangelliste, den blev gennemgået, og det stoppede så dér, trods der var ting, de ville ordne.

Ved fraflytning, der er ikke røget i lejligheden mens jeg har boet der, men der skulle alligevel males. Dette til trods for, at ham der synede lejligheden sagde at den så fin og flot ud. Det udgør dog ikke hele depositummet, men et "fast istandsættelsesbeløb" som bliver tilbageholdt. Min kollega, som boede i lejligheden før jeg, og som jeg snakker med dagligt, fik hele sit depositum tilbage. Ikke noget "fast istandsættelsesbeløb" der.

Nu er jeg blevet trukket husleje for juni, men der er ingen lejemål ledige i afdelingen i følge deres hjemmeside. Den del af depositummet jeg er blevet lovet tilbage, er ikke kommet endnu (de siger 6 uger, så de får 2 uger mere). Jeg skrev til dem tirsdag (29/5-2013) vedrørende den betalte husleje og det udlejede lejemål, men har intet svar fået endnu, mandag den 3/6-2013.

Fortryder inderligt at jeg ikke lyttede lidt mere på folk, da jeg takkede ja til den lejlighed!

Tilfreds - men nogle ting kunne være bedre

Min kæreste og jeg fik tildelt en lejlighed af lejerbo via ciu.dk, dvs. en ungdomsbolig, efter ca. 1 mdrs ventetid. Lejligheden var i OK stand. Gulvet var lidt slidt og trinettekøkkenet fra ældre dato (sikkert fra 1990 hvor boligen blev bygget) og kunne godt skiftes. Varmemesteren pointerede, at det var der ikke penge til og hvis vi ønskede at skifte køkken, skulle det finansieres via huslejestigning. Så vi affandt os med et dårligt køkken og en lav husleje.
Efter min kæreste fik en fastansættelse efter endt uddannelse, ville vi gerne flytte i noget større. Via lejerbos hjemmeside fandt vi frem til en oprykningsventeliste, som tilbyder at opskrive sig til andre boliger i samme boligorganisation. Der gik ikke mere end 2 mdr. før vi havde fået 3 tilbud, som vi alle takkede ja til. 3. gang var der bid og vi flyttede tættere ind til byen i en større lejligheden. Denne lejlighed var også i OK stand - gulvet var meget slidt. Der var nogle rør på badeværelset der var itu, hvilket varmemesteren fiksede med det samme. Vi kunne få nøglen 2 dage inden d. 1. - så her var lejerbo også fleksible.
Ungdomsboligen vi flyttede fra, blev godkendt ved eftersyn og vi fik hele depositummet tilbage.
Dvs. indtilvidere er vi tilfredse med lejerbo.
Problemet med lejerbo er af og til, at man ikke føler at de interesserer sig i beboernes interesse. Vi har i min afdeling en rigtig dyr tv-aftale, som man ikke kan fravælge (jf. antenneforening). Vi er igang med at finde en ny udbyder; men dette skal gøres af beboerbestyrelsen. Vi forstår ikke hvorfor lejerbo, der har personalet og den nødvendige kompetence til at forhandle bedre aftaler, ikke vil melde sig på banen. De henviser konstant til beboerbestyrelsen, som udgøres af frivillige beboere. Det samme gælder vores gårdlaug, hvor vi gerne vil se nogle forbedringer, men i kraft af, at vi er lejere og ikke ejere, har vi ingen indflydelse. Det har lejerbo til gengæld; men igen virker de ikke til at være interesseret i at komme på banen.

TROEDE INGEN SELSKABER SLOG KAB I DÅRLIGST KUNDESERVICE MEN...

Lejerbo er ligeså så dårligt som KAB boligselskab og så skal der meget til, var skrevet op, og fik aldrig tilbudt noget. Så bliver man aldrig en fast kunde! Og engang ringede jeg til deres kundeservice, men der var ikke meget hjælp at hente. Er så træt af dårlige boligselsskaber.

Bondefangeri

Vi havde i indflytningsrapporten skrevet en masse fejl og mangler som Lejerbo accepterede men nu hvor vi skal flytte skal vi lave det hele alligevel

Aldrig Lejerbo igen!!! Hold Jer fra dem....

Lejerbo er kort snak det VÆRSTE bolig selskab jeg nogensinde har boet til leje hos.
De snyder og bedrager alt hvad de kan komme af sted med!!! Jeg blev lovet af varmemesteren/pedelen. Af de skulle udskifte alle vinduerne i lejligheden før indflytningen. P.g.a. de alle var punkterede, og derfor ikke kunne holde på varmen, samt der var tildens til skimmel. Idag er der meget mere skimmel, og godt og vel gået 5 år siden, og der er stadig ikke sket noget. Selvom man har været efter dem samt varmemsteren.
Har også oplevet at der forkom vandskade i lejligheden, hvorefter man ringer til varmemesteren. Som ikke engang gider at rykke ud for at se på skaden!

lorte forening

De snyder af helvedes til. :-) mere er der ikke at sige.

aldrig mere Lejrbo

kort og godt dårlig behandling af beboerne når de fra flytter det man får en smæk af format

Aldrig igen

Meget dyrt husleje i forhold til andre og de nye køkken vi fik har kostet 60.000 kr ifølge lejerbo. Den selv samme køknet kan man bestille på netet til 38.000 inc montering!
Vi havde en af beboer som har spillet høj musik hele tiden og alle beboer i pågældende opgang har klaget til Lejerbo uden at der er sket noget i 7 måneder
Ved fraflytning bruger de håndværker med astronomiske timeløn
Min lejlighed var i rimlig stand da jeg forlod den alligevel var regning på 24.0000 kr !!!
Jeg vil aldrig nogensinde bo i en Lejerbo lejlighed igen ALDRIG

Gav helst - stjerner hvis det var muligt

Vi byttede til en bolig hos Lejerbo... Aldrig har vi fortrudt noget så meget som det. Lejligheden var ikke klar til indflytning da vi overtog den (de havde "glemt" at sætte nyt køkken i, som vi iøvrigt skulle betale for), iøvrigt kunne vi derudover først få nøglerne et par dage forsinket, ejendomskontoret holdt fri ??? Vi besluttede at hæve aftalen da der var klar tale om kontraktbrud fra deres side... Nu kniber det med at få vores indskud tilbage, trods det at vi har fået deres sammentygget på at vi skal have vores penge.... mage til useriøst boligselskab findes ikke. VIL ikke anbefale dem til min værste fjende.

NUL Stjerner til Lejerbo!!!!

Havde boet i deres lejemål i 3 ½ måned og valgte at flytte til noget nyt, andensteds.

Der har aldrig været røget eller noget som helst i lejemålet, og alligevel skal der lige males, sjovt nok til det samme beløb som indskud var, så kan slet ikke anbefale nogen at flytte til deres lejemål nogensinde, og budskabet skal nok blive spredt vidt omkring...

Lejerbo Support

Vi hjælper dig med at blive skrevet på venteliste og finde en lejebolig. Med at få svar på dine spørgsmål og få hjælp i dagligdagen som beboer. Med at blive klædt på til beboerdemokratiet. Mød os på facebook.com/lejerbo

Besök Lejerbo

Skriv till: lejerbo@lejerbo.dk