IT-Shoppen Kristianstad omdömen

Otillräckligt
6.3
70 Trustpilot omdömen

Mycket Nöjd

Mycket nöjd med allt. Bra Pris, Snabbleverans, Trevlig Support.

Toppen+++++

Fick min telefon på mindre än 24 timmar. Kommer att återkomma. Super Nöjd !

Grym butik!

Verkligen inget att klaga på, ++++++ Fri frakt
Trevligt, tydligt och bra kundtjänst.

lurar kunder

Företaget säljar varor dom inte har och sen betalar inte tillbaka pengarna

Bra site och snabb leverans

Verkligen inget att klaga på, fri frakt ++++

Inga varor efter 20 dagar.

Lagersaldot för denna butik stämmer inte!

Gjorde en beställning den 15 okt och fick min order behandlad detta datum. Har idag den 4 nov inte sett några varor, samt att de inte svarar på mail när man frågar om sin order.

Sämsta nätbutiken jag någonsin handlat i.

Kannon !

Gillar denna butik, har handlat där många gånger. De vet vad de sysslar med!

Varning för IT Shoppen.

Deras Lager saldo stämmer inte och leveranstiderna blir mycket längre.
Det värsta är att de skickar med UPS. men dom kallar det för postpaket och använder till och med postens symbol för att vagga in sina kunder i falsk trygghet.
För att UPS ska leverera så måste man vara hemma när dom kommer. UPS kan inte svara på vilken tid de kommer, så men måste ta ledigt från jobbet en hel dag. Jag tyckte inte att det var värt det och jag kände mig lurad. Jag mejlade till IT shoppen och sa att jag ville ha pengarna tillbaks efter som dom inte kunde leverera.
Till svar fick jag "Du får väll vara hemma."

Seriöst eller?

Grejerna jag beställde hade jag tänkt att ge bort till min mormor när jag åkte för att hälsa på henne. Men det var ju bara att glömma.
Jag stannade hemma från jobbet en dag och fick mina grejer till slut. Som tur var, fick jag rätt grejer och det var helt.
Kan bara tänka mig vilka problem det hade blivit om något hade varit trasigt.

Hälsningar Hdjö-

Bedrövlig hantering av reklamation

Köpte en bärbar tv. till min dotter i julklapp. Den gick sönder efter 1,5 månaders användning. Då kontaktade jag IT shoppen och blev ombed att skicka in tvn. Ingen hörde av sig och efter 3 månader ringde jag och bad att få pengarna tillbaka. Då skulle jag få 20 % avdrag för användande av varan. Och pengarna skulle utbetalas samma veckan. Det har gott ytterligare 3 månader och jag fortfarande inte fått mina pengar. Senaste mail kontakten fick jag ett svar att det finns ingen som kan betala ut pengarna, alla är på senester. Bedrövligt tycker jag! Yrsel service! Vad säger ni om att betala ränta på pengarna som ni har hållit i över 1/2 år?

Mycket Nöjd

Var lite billigare, gratis frakt och var snabbare än cdon. Härligt att min stora order skickades samma dag!

Se upp! Lita inte på denna återförsäljaren.

Bad att få snabbleverans som det stod skulle ta 24 till 48 timmar men har efter en veckas väntetid inte fått något. Kundbemötandet är bedrövligt och de lägger på i luren i örat på en. Riktigt rutten sida!

Nöjd med mitt köp och bemötande från IT-Shoppen!

Totalt sätt är jag nöjd med mitt köp: SAMSUNG 3D-LED-TV Smart TV UE46D6200 hos IT-Shoppen!

Positivt: Mycket snabba svar och bra bemötande på frågor man har haft! Bra pris på produkten!

Negativt: Beställde expressfrakt men det tog ytterligare fem dagar (inkl. lörd & sönd) innan jag fick min teve! Efter kontakt med IT-Shoppen så kommer jag bli kompenserad och slippa betala expressfrakt! Ok, men trots altt fanns det ju en anledning till att jag valde expressfrakt och tycker jag borde blivit bättre kompenserad!
Lite rörigt och lite dålig koll på sitt/sina lager, men med tanke på bra priser så kan jag köpa det!

En nöjd kund

Datan levererad vid avtalat tid.
Dessutom fick vi den installerad

Helnöjd!

Jag beställde söndagen den 20 november, betalade varan direkt med kort men fick först ingen bekräftelse på beställningen. Skickade då ett meddelande till IT-Shoppen som svarade ganska omgående. Dock kom bekräftelsen bara kort efter svaret så det berodde nog bara på mailförsening. Produkten låg i brevlådan den 22 november. Snabbare än så kan det inte gå att beställa något. Är helnöjd med allt!

Dålig/påhittat information om leveranstider

Innan jag gjorde min beställning så ringde jag och kollade hur långt tid det skulle ta och få leveransen. Personen jag pratade sa att det skulle gå på måndag eller tisdag veckan därpå, det här var på en torsdag. Jag förklarade också att det var bråttom och att jag behövde den innan att specifikt datum och han intygade att det var inte problem.

När jag fortfarande inte hört nått på fredagen veckan därpå så ringde jag och frågade vad som hade hänt. Jag fick då helt andra svar om hur leveransen fungerade och nu 3, ja 3! veckor efter så har jag fortfarande inte min leverans och dom lovade att den skulle gå iväg igår och det enda jag fått är ett kollinummer som statusen är INTE HÄMTAD.

Så det känns som att IT-shoppen kryddar på sina svar lite för att hålla sina kunder. Tyvärr så är ju det ett otroligt kortsiktigt sätt att jobba på. Jag kommer inte handla där mer.

Hej Nicke

Skickar är över info om leveranstider.

Postpaket 2-7 Vardagar

Priset baseras på paketets vikt / volymvikt mm
Postpaket är ett bra alternativ för dig som vill hämta ut sitt paket själv. Paketet skickas med Posten AB eller likvärdig transportör. Postpaket finns tillgängligt för hämtning på närmaste utlämningsställe 2-7 vardagar efter det skickats. Helg och Röda dagar inom Europa räknas inte in i denna tid. Vissa orter nås först efter ytterligare en vardag. Paketet kan hämtas först efter avisering via Sms eller Mail. Vill eller måste du ha ditt paket snabbare är 7 arbetsdagar välj Snabbleveransen.

Snabbleverans 24-48 Timmar

Priset baseras på paketets vikt / volymvikt mm
Snabbleverans är ett bra alternativ för dig som vill hämta ut sitt paket själv. Paketet skickas med Posten AB Snabbleverans finns tillgängligt för hämtning på närmaste utlämningsställe 1-2 vardagar efter att det skickats. Helg och Röda dagar inom Europa räknas inte in i denna tid. Vissa orter nås först efter ytterligare en vardag. Paketet kan hämtas först efter avisering via Sms eller Mail

Ekonomi Paket Inom 10 Vardagar

Priset baseras på paketets vikt / volymvikt mm
Ekonomi Paket är ett bra alternativ för dig som vill hämta ut sitt paket själv. Paketet skickas med Scenker / DHL eller likvärdig transportör. Ekonomi paket finns tillgängligt för hämtning på närmaste utlämningsställe Inom 10 vardagar efter att det skickats. Helg och Röda dagar inom Europa räknas inte in i denna tid. Vissa orter nås först efter ytterligare en vardag. Paketet kan hämtas först efter avisering via Sms eller Mail

Stopptid: 12:00
Avser sista beställningstidpunkt för att leveransen skall kunna paketeras skickas samma dag. Beställer man efter stopptiden skickas produkten nästkommande helgfria vardag.

Mvh IT-Shoppen / Marie

pristrixande

Fick ett meddelande av It-shoppen att min order av en western 2,5" Hdd var annullerad p.g.a. en prishöjning från leverantören.

Enligt min mening så borde It-shoppen ta den smällen eftersom dom har varan i sitt utbud!

Rent lurendrejeri. Det är färdighandlat där!

Hej

Översvämningarna i Thailand slår hårt mot tillgången på hårddiskar. Leverantörerna åberopar nu ”Force Majeure” och höjer retroaktivt alla priser till distributörerna samt återförsäljare. För våra kunder innebär detta att vi nu tvingas göra prisuppdateringar på samtliga inneliggande orders på hårddiskar.

Det innebär också att vi tyvärr heller inte kan garantera priser eller leveranser på de hårddiskar som finns på lager!

I samtliga fall kommer de kunder som berörs av prisändringarna kontaktas av en säljare innan order skickas.

Vi ber om ursäkt för de eventuella störningar i leveranser och fakturering som detta kan medföra, och vi kommer att återkomma med mer information om när läget stabiliseras.

Perfekt

Jag har fått rätt produkt, snabb leverans!
Mycke nöjd!

värdelös fakturahantering

Enmansföretag som förläst sig på köplag och inte ser till kunden över huvudtaget. jag är bestört

Hej

Att strunta i att betala en faktura för varor du fått i flera månader är inget bra sätt.
Klart du får ett inkasso brev av oss.

Mvh IT-Shoppen / Marie

Billigt och snabb leverans

Billigt och snabb leverans

IT-Shoppen Kristianstad Support

IT-Shoppen är ett privatägt svenskt företag grundat år 2004. Vår verksamhet är inriktad på försäljning av datorer, komponenter, tillbehör och hemelektronik via Internetbutiken. Vi är ett renodlat försäljningsbolag med egen serviceavdelning. Vi samarbetar med flera av Sveriges ledande distributörer av välkända varumärken inom vår bransch. I vårt sortiment hittar Ni bl.a. vår egen serie av stationära datorer som vi säljer under IT-Shoppen-namnet, bärbara datorer från HP, Acer och LG, datorkomponenter från ledande tillverkare som Intel, AMD, Leadtek, Gigabyte, Samsung, Seagate och Hitachi. Vi säljer också datortillbehör från Canon, D-Link, LaCie, Logitech, Razer, Creative och Samsung med flera. IT-Shoppen riktar sig både till privatpersoner och företag och kan stå till tjänst med allt från enstaka datorer och annan konsumentelektronik till stora mängder skräddarsydda företagsdatorer och personalköp. Vi har ett brett sortiment med mycket god lagerhållning för att underlätta för våra kunder. Vår personal är välutbildad och serviceinriktad och kan hjälpa Er med de flesta frågor angående våra produkter. Vi är ett expansivt företag med stora ambitioner som hela tiden investerar för att öka vår servicegrad och tillgänglighet för våra kunder. Under åren sedan start har vi gjort många, många förbättringar inom alla typer av områden och det kommer vi att fortsätta med. Vår önskan är att Du som kund alltid ska vara nöjd med Dina inköp hos IT-Shoppen. Andra tjänster som IT-Shoppen tillhandahåller är service och reparationer av datorer. För mer information om dessa är ni välkomna att kontakta oss. Vi önskar Dig välkommen till oss på IT-Shoppen!

Besök IT-Shoppen Kristianstad

Kontaktinformation