Holidayautos omdömen

Holidayautos omdömen

Mycket Lågt
2.1

Holiday auto fungerer trods skønhedsfejl.

Jeg har brugt Holiday Auto omkring 5-6 gange om året i mange år. Normalt fungerer det, men på visse destinationer har Holiday auto indgået aftaler med useriøse udlejere.

Citer/National i Marseille snyder med brændstof. Se altid efter om den viser fuld. Jeg har været ude for at de siger at der er fejl på måleren, men efter selv at have fyldt på
viste det sig at måleren fungerer udmærket, men at tanken ikke var fuld ved udlevering af bilen. I dette tilfælde erstattede Holiday Auto mig for 1/4 tank og så var det OK. Men pas på, jeg har flere gange oplevet at der manglede 20%.

I Nice er de nu begyndt med et selskab der heder Fire Fly (de har tidligere benyttet Citer/National som har fungeret perfekt der.

Firefly udlejer "gamle" Hertz biler og bilerne er hverken vasket eller klargjort før udlevering. I mit tilfælde havde jeg bestilt en Golf diesel, men de prøvede at give mig en Opel Minerva benzin. Ved udleveringen af nøglen var ekspedienten fræk og kunne kun give mig Minavaen og var ligeglad med hvad jeg havde bestilt. Da jeg forlangte en dieselbil var han også afvisende.

Yderligere er Firefly så uautoriseret at de ikke har kontor og udlevering sammen med de seriøse udlejere. Man skal derfor ud på en lang vandring til en parkeringsplads som i mit tilfælde var uden betjening.

Da jeg endelig fandt bilen svarede den ikke til det beskrevne, da der var mange skader der ikke var oplyst. Jeg gik derefter den lange vej tilbage .
De tilbød mig herefter straks en diesel , men Opel Minerva, men med skader hele vejen rundt. Det var klart at Fire Fly ikke ønskede at gennemgå den udleverede bil med mig, da de vidste jeg havde ret.
Da det var en diesel og risikoen var mindre med en bil med skader hele vejen rundt accepterede jeg. Bilen havde færre skader end den "skadefri bil" de i første omgang ville have mig til at tage, men beskidt og næsten km 100.000 på klokken er det et skodsted. Bilen er en tidligere Hertz bil. De gider ikke en gang skifte skiltet på nøglen.

Derfor er mit råd til dem der bestiller via Holiday Auto at afbestille hvis kontrakten viser at Fire Fly er udlejer.

gamle biler og dårlig rådgivning.......

lejede en bil hos holidayautos inkl selvrisikodækning. det var fint nok, indtil vi skulle have bilen, og ikke kunne få lov til at få den uden også at tegne den samme forsikring på udleveringsstedet - dvs vi havde en dobbeltdækning. så ren salgsgas når man på sitet bliver opfordret til at tegne denne.har skrevet til holidaysauto, og bare fået et svar om, at det ikke er deres problem.
samtidigt var bilen både snavset og bullet.

Falsk Markedsføring eller på jysk: Snyd og bedrag

Lejede en bil i Danmark i januar måned med "model garanti", Mercedes E station car.
Leverandøren var Hertz i Københavns lufthavn. Hertz fortalte at de ikke har Mercedes i flåden så det ville være en BMW. Det ønskede jeg ikke og jeg bad Hertz om at afbestille hos Holiday Auto og jeg lejede derefter en anden type direkte hos Hertz.
Holiday Auto havde opkrævet et depositum. Det beløb de refunderede var DKK 1200 mindre, et beløb de frisk og frejdigt tilbageholder selv om de markedsfører sig på et grundlag de ved de ikke kan opfylde. Det er så min sidste dårlige oplevelse med Holiday Auto. Jeg bider de 1200 kroner i mig og glemmer at jeg er blevet godt og grundig snydt af en plattenslager. HOLD JER VÆK FRA DEM. Dennis Winther Jørgensen, København.

Færdig med Holiday Autos

Vi har tidligere brugt Holiday Autos i en del ferier og også på arbejdsrejser, men er blevet meget skuffet de sidste 2 gange. Værst var det henover nytåret, hvor vi lejede bil i Italien for 1 uges skiferie.

Bilen - som Firefly (et Hertz lavprisselskab) udlejede - var fuld af fejl, såvel tekniske som slidt og skrammet/bulet på samtlige overflader. Jeg troede at vi var kommet til den italienske udgave af "Lej et Lig". Holiday autos DK kan man ikke komme i kontakt med - jeg har prøvet at ringe mange gange og kundeservice-formularen på deres hjemmeside fungerer ikke. Vi endte med at bruge en feriedag på at få udbedret fejlene på bilen så den kunne køre igen og har ingen kompensation fået udover "det beklager vi".

Aldrig igen - min ferie er for dyrebar til at jeg vil bruge den på at reparere biler for griske udlejningsselskaber og deres udlejningsportaler som Holiday Autos. Vi er sikre på at bilen var fejlbehæftet da vi fik den udleveret. Desværre opdagede vi det først da vi kører op i bjergene 1,5 time fra lufthavnen i Milano. Næste gang går jeg til een af de "store udlejningsselskaber" og checker bilens teknik inden jeg kører derfra.

Snyd og bedrag - hold dig væk!

Jeg lejede og forudbetalte en bil gennem holiday autos.
Da jeg kom frem var der sket en fejl sådan at bilselskabet ingen biler havde.
Jeg måtte derfor leje et andet sted og selskabet refunderede forskellen på prisen som jeg havde betalt til holiday auto og skulle betale for bilen.
Holiday auto skulle så refundere det forudbetalte.
Jeg har kontaktet dem telefonisk flere gange og pr. mail og INTET sker.
Jeg har betalt en formue for ingenting overhovedet.
Holiday auto: I svarer ikke på mine henvendelser. I kan svare her - alternativt kontakter jeg Danmarks radios Kontant!

FALSK VAREBETEGNELSE og vildt ringe service

Jeg har lejet en bil i 2 uger, i Italien. På deres hjemmeside bestilte jeg en bil i den klasse, der efter Holiday Autos beskrivelse svarede til "VW Golf, Polo og Ford Fiesta". Jeg fik en Fiat Panda - der absolut ikke svarer til ovennævnte modeller. Da jeg klagede til firmaet (Maggiore) i Italien, sagde de, at de aldrig har haft hverken Golf, Polo eller Fiesta - kun Panda i den prisklasse.
Inden jeg tog af sted, kontaktede jeg Holiday Autos for at høre, om de ville assistere, hvis uheldet var ude eller hvis der var noget med bilen, da jeg ikke kan italiensk og ikke ønsker at diskutere med biludlejerne i landet. De bekræftede 2 gange, at hvis der var noget, kunne jeg ringe til dem og de ville klare det hele. Bilen gik i stykker og jeg ringede - Holiday Autos sagde, at jeg skulle kontakte udlejer og de kun var formidlere af lejeaftalen.
Da jeg så skulle have en ny bil, ville jeg opgradere til klassen over Panda. Maggiore sagde, at det ville være dyrt pga. Holiday Autos´ procedure.
Efterfølgende har jeg kontaktet Holiday Autos og de nægter at tage imod min klage.
Hold jer langt væk fra Holiday Autos! Brug udlejning i pågældende land eller brug de lidt dyrere Hertz eller Avis!!!

HOLD DIG LAAAANGT VÆK FRA DETTE FIRMA!!!!!! SKAL POLITIANMELDES!!!!

Lejede en bil på New Zealand via Holiday Autos. De havde en underleverandør ved navn SCOTTIES. Vi havde via vores kontrakt betalt hjemmefra. Og var blevet lovet en NY BIL- økonomisk, gratis GPS, og alle forsikringer inkl..
Da vi havde købt og betalt, finder vi så ud af, at SKATTERNE (hvis ulykken skulle ske) ikke er inklusiv!!
Disse skatter var på 15%, hvorfor prisen for et evt. uheld/tyveri af bil eller noget i den dur ville ende op i tusindvis af dollars...
Vi kontaktede Holiday Autos, men deres telefon var et IKKE eksistrende tlf nummer. Da jeg efter ca. 50 gange endelig lykkedes mig at opspore en medarbejder via Holiday Autos i Sverige, kunne han oplyse mig, at der var 2 Holiday Autos firmaer..??? Og min rejse var købt hos nr 2, hvilket var det nye Holiday Autos, så han kunne ikke hjælpe mig! Selvom jeg INSISTEREDE, så ville han ikke hjælpe!

Vi turde ikke tage chancen, så vi betalte IGEN forsikringer - denne gang direkte til underleverandøren (Scotties) (nu havde vi jo faktisk betalt forsikringer 2 gange), så prisen endte op på de lidt dyrere AVIS, HERTZ etc, men pyt så længe vi var dækket...tænkte vi..
Da vi hentede bilen (vi kunne ikke få lov at hente den kl 00.30 da vi ankom i lufthavnen, da SCOTTIES kontor var lukket, så de sagde, at vi skulle hente den i lufthavnsterminalen... Efter en rejse på over 30 timer med en baby, fandt vi endelig vores bil på en mørklagt p-plads langt væk fra terminalen. Til vores forundring var bilen en NISSAN SUNNY årgang 92 med buler både fortil og bagtil, cigarethuller i sæderne, vinduesviskere som ikke virkede og en GPS som heller ikke virkede.

Vi havde ikke noget andet valg end at hente bilen, da det jo var nat, og egentlig bare gerne ville hjem til vores hotel og sove....
Dagen efter forsøgte vi forgæves kontakt til Scotties, men uden held...

Vi tænkte, at vi ville tage den med SCOTTIES ved aflevering af bilen - om ikke andet, så kørte bilen jo....
Da vi afleverede bilen 10 dage senere, var aftalen, at bilen skulle afleveres på Best Western Hotel (som er et pænt hotel med et godt renome), da SCOTTIES igen ikke havde kontor-åbent vi skulle flyve fra Auckland (kl. 21. om aftenen!!)
Vi afleverede bilen på hotellet og alt var i orden!!!!
Dagen efter, da vi sad et par tusind km væk fra Auckland i Sydney, Australien, modtog vi en mail om, at SCOTTIES havde trukket 200 New Zealandske dollars da der var et større stenslag i forruden!!????
Ham vi havde korresponderet med fra SCOTTIES, Keith havde været "så flink" at sende 3 forskellige billeder af en forrude, hvor der var et kæmpe stenslag....
Dette stenslag var IKKE på vores rude, da vi afleverede bilen..!!
Desuden kunne vi konstatere, at bilen (hvor billedet af den ødelagte forrude) ikke holdt parkeret hvor vi parkerede bilen???
Da vi efterfølgende beder hotellet om, at sikre videoovervågningen mhp at politianmelde forholdet, så hørte vi ALDRIG fra hotellet!!!
(gad vide om de er indblandet i dette bedrageri??
Vi kunne bare konstatere, at vi ALDRIG havde lavet den skade i forruden.
Vi forsøgte flere gange at komme i kontakt via mail/telefonisk til SCOTTIES, men uden held....
Det er det værste firma nogensinde!!!! Kan kun sige at I skal holde jer LAAAAAAngt fra dette!!! Så hellere betal lidt mere og få noget man kan stole på.
Det skal pointeres at dette bliver politianmeldt (til Holiday Autos-hvis I læser med)
mvh Birgitte og Mikael

Useriøst firma

Havde købt flybillet via flybillet.dk hvor vi købte en pakke med udlejningsbil i Milano. Holiday Autos stod så for biludlejningsdelen og de bruger så et selskab som hedder Firefly som deres lokale italienske agent. Ligesom andre havde vi problemer med forsikringsdelen som vi købte hjemmefra. Firefly pressede os til at deponere en Visa transaktion, fordi de ikke anerkendte vores forsikringsaftale med Holiday Auto. Da vi aflevere bilen tilbage til Firefly uden skade, fik vi at vide at transaktionen var annulleret og alt var godt. Nu 4 mdr. efter så trækker Firefly os pludselig for et beløb på 36 EUR via den deponerede transaktionen som de altså lovet var annulleret.
Har nu forsøgt at ringe til Holiday Autos i flere dage, men telefon er altid optaget (den har jeg prøvet med andre selskaber før) og de svarede ikke på min mail. Så nu er jeg nød til at lave en indsigelse via min bank.

Hold dig væk!

Lad være med at tage chancen. Det bliver dyrt. Jeg har tidligere brugt Holiday Autos med stor glæde, men de har ændret kurs, og der er INGEN service eller svar at få, selvom de har hævet 100 euro på min konto, efter jeg kom hjem.

HOLD JER LANGT VÆK !!!!!!

Lejede en bil via Holiday auto i Palma lufthavn. Goldcar var udlejningsfirmaet.

1, vi blev truet med alle mulige løgne til at tegne en forsikring vi allerede havde købt ved holiday auto, vi nægtede naturligvis. Som straf for dette måtte vi betale et service gebyr på 300 kr. efter at have stået i kø i 3 timer.

2. Du skal skrive under på en håndterminal som så overfører din underskrift til en kontrakt du aldrig har set før og hvor valutaen pluselig veksles til en fed overkurs. Dette uanset du bruger pin kode og det fremgår at valutaen er i Euro.

3. De hæver et depositum på 600 euro på dit kreditkort uanset der i kontrakten står at de kun reservere beløbet. nu kæmper jeg med mastercard om tilbageføring af beløbet men også de trækker det i langdrag uanset det er tydeligt i kontrakten at de ikke må hæve beløbet.

4 vi skulle også betale en fed overpris for benzin som ikke var oplyst på forhånd.

Holiday auto reagere ikke på nogen klager eller telefonopkald.

Det er helt sygt det her jeg lejede en bil for 1000 kr. og har nu 6000 ude at svømme.
Lej bilen ved et af de store selskaber du bliver helt sikkert snydt af holiday auto og det er i sidste ende billigere og du spare en masse ærgelser og ødelagt ferie.

Kan ikke få penge tilbage!

POKKERS at jeg ikke kigge på Trustpilot først
Lejede bil herigennem og betalte hjemmefra ca kr. 800 og et depositum i lufthavnen på ca. kr. 1700. I kontrakt står der at jeg kun skulle betale for en tankfuld brandstof (€66) og nu vil de så ikke betale resten tilbage ca. kr. 1000. Og skriver fra lufthavnen at det er ekstra forsikring - jeg havde købt forsikring hjemmefra. Det er bare IKKE godt nok!!!!!

Tvunget til ekstra-forsikring for 56€

Har tidligere lejet bil via Holiday autos uden problemer men blev denne gang tvunget af lokal agent fra RecordGo i Malaga lufthavn til at tegne ekstra-forsikring hvis vi ville have bilen udleveret.
Ved afhentning af bilen i Malaga lufthavn (aug. 2013) nægtede den lokale agent fra Recordgo at udlevere den bestilte og betalte bil til os hvis vi ikke tegnede en ekstra forsikring. Jeg afslog gentagne gange men fik at vide at så kunne de ikke udlevere bilen. Endte med at betale 55.93 euro for COMFORT PLUS INS. / SEG. CONFORT PLUS.
Har siden da skrevet frem og tilbage til CustomerRelations@holidayautos.dk der fastholder at vi er blevet præsenteret for muligheden for indbetaling af depositum som alternativ til ekstra-forsikringen. Dette alternativ er vi ALDRIG blevet præsenteret for - selv ikke efter gentagne gange at have afvist at tegne ekstra-forsikringen.
Kan så efterfølgende læse her på Trustpilot at flere andre har haft lignende oplevelser hvilket efterlader det indtryk at der er tale om en systematisk praksis.
Har brugt holidayautos for SIDSTE gang.
Mvh. Christian

Utrolig dårlig behandlet

Min og jeg har i sommeren været tre uger i USA, hvor vi har lejet en bil til 8500kr. Vi overvejede en åben bil, men syntes begge at 3000kr oveni var meget at betale.

Da vi ankommer til Seattle lufthavn, modtager vi en besked om, at begge vores kufferter er væk, og de kan ikke finde dem i systemet. Efter 14 timers flyvetur er vi meget frustrerede men holder humøret oppe. Nu håber vi bare, at bilafhentningen hos Alamo går som planlagt.
Da vi ankommer til Alamo, bliver vi betjent af en ung fyr, der gerne vil have os hurtigt videre. Vi bliver positivt overrasket over hans venlighed.
Han spørger, hvilken bil vi ønsker, og vi svarer, at vi gerne bare vil have den bil, som vi har booket hjemmefra - ingen ekstra omkostninger overhovedet!
Fyren viser os et katalog med forskellige biler, og vi gentager, at vi igen bare vil have vores bestilte bil! Fyren skriver to slags biler på vores papirer og fortæller, at vi selv må vælge mellem disse. Den ene er nyere og bedre end den anden, så den ville han helt klart foretrække (fortæller han). Jeg siger, at det er helt fint, så længe vi ikke kommer til at betale ekstra!
Han beder nu om vores kreditkort - og i vores voucher fra Holiday Auto står der, at vi skal lægge et depositum på 200$, så det tror vi, er det han gør.
Han forsikrer os om, at han har styr på tingene, så derfor får vi et papir, som vi skal underskrive. Han fortæller kort, at det vi skriver under på, er at vi har modtaget GPS og bil - og at vi så er klar!

Under turen er der en lampe, der lyser i bilen. Vi tør ikke køre videre og er nødt til at vende om (hvilket tager en tankfuld benzin, da vi var i Arizona). Mekanikeren i den nærmeste by fortæller os, at Alamo skulle have tjekket bilen efter de første 1000km, bilen har kørt - og det er derfor lampen lyser - ingen fare, men spild af penge og tid!

Da vi afleverer bilen kommer en ung fyr ud med en kvittering på 850$. Jeg siger til ham, at det skal vi ikke betale, for vi har betalt hjemmefra! han trækker på skuldrende og vi bliver sendt videre. En kvinde forsikrer mig om, at det skal vi ikke betale for det har vi allerede betalt. Jeg er helt enig, da vi har betalt rigeligt hjemmefra - så det lød helt urimeligt.

Fem dage efter vi er kommet hjem fra USA, bliver der trukket 5000 kr på min mors kreditkort. Vi er meget overraskede, og prøver flere gange at få en forklaring fra Holiday Autos. Jeg skriver en klage og får svar tilbage, at vi jo har skrevet min mors initialer, og at der så ikke kan gøres noget.

Vi er dybt skuffede! For det første, at den unge Alamo-fyr udnytter vores dårlig situation med kufferterne. For det andet, at vi på ingen måde kan få en brøkdel tilbage af de 5000 kr for den "opgradering af bil" fyren uden vores ønske har lavet.
Vi håber og tror det bedste om folk, men det der er simpelthen dårlig behandling og unfair service.

Snydt - ikke styr på underleverndørerne - ekstra gebyr - meget langsommelig sagsbehandling

Vi brugte for første, eneste og sidste gang firmaet denne sommer i Kroatien.
Bestilte fuld forsikring og alt betalt hjemmefra.
Da vi kom ned til agenten i Dubrovnink, skulle de pludselig af kreditkortoplysninger m.v.
Efter bilen var afleveret, blev kreditkortet brugt ikke mindre end 4 gange. Holiday auto har beklaget de 2 som værende fejl - de øvrige påstår de er rigtige nok, hvoraf den ene er en påstået skade... - som de så vil dække - men med en sagsbehandnlingstid og standard svar, samt genfremsendelse af dokumentation flere gange, så er jeg ved at være træt!
Jeg bruger ikke det firma mere og fraråder alle andre at gøre det samme... tror man er bedre hjulpet ved at leje direkte ved de små firmaer på feriestedet.

Holidayautos forsikringer godtages ikke af Goldcar

Mange gange har jeg lejet fra Holidayautos uden problemer, men denne gang blev jeg snydt, i Fao og der er tilsyneladende ingen hjælp at hente! Goldcar agenten oplyste at forsiktingen fra holiday ikke gælder i Portugal, og han ikke ville udlevere bilen uden en ny og dyr forsikting...og en tank benzin tl overpris. Jeg havde ellers valgt den store forskringspakke, men til ingen verdens nytte. Nu har jeg så oprettet div. supporthenvendelser, men ingen svar.. Det er fusk at sælge forsikringer, som ikke virker i Portugal - Goldcar eller Holiday bør returnere den ene forsikring

Bondefangeri, elendig service og bedrageri

Vi har igennem flere år lejer bil gennem dem i Malaga, men denne gang overgik Holidayautos og deres lokale partner, Record, sig selv på elendighedsskalaen.

Vi havde specifikt betalt ekstra for en større bil med klimaanlæg, men fik den mindste bil af alle uden klimaanlæg. En skriftlig klage til dem udløste en afvisning fra deres side med den begrundelse at vi ikke havde kontaktet dem. Problemet var, at det var umuligt at kontakte dem, hverken lokalt eller deres nummer i Danmark. Ved opkald til deres alarmcentral fik man bare at vide, at vi skulle skrive til dem. De beskylde os for at lyve og at vi havde afgivet en forkert forklaring.

LEJ ALDRIG BIL gennem Holidayautos.

Ekstra snyde omkostninger hos Holidayauto

Lejer en bil via dem, da prisen var lidt billigere end nogle af de andre udlejningsfirma i Nice lufthavn. Det viser sig at udlejningsbureau er et sted og bil udleveringen er i den anden del af lufthavnen. så man skal være i god form da man skal gå med sin kuffert. Da vi så ankommer til bil udleverings stedet var der ingen at træffe, man kan derfor ikke klage hvis der er yderligere buler eller andet på bilen.
Da vi kommer tilbage aflevere vi bilen med fyldt tank, som Holidayauto skriver i deres betingelser det er valgfrit. Vi bliver efterfølgende deb. kr. 700 hvor bilen max. kan fyldes op til kr. 350 på en tom tank, som ikke her er tilfældet.
Vi kontaktet Holidayauto men de er tilsynladende fuldstændige ligeglade. Vi havde bestilt en udlejningsbil til senere rejse, men den er selvfølgelig blevet annulleret.

Fejlinformation og elendig behandling

Min bror og jeg var i påsken i Nice og lejede to biler hos Holiday Auto. Belært af talrige års erfaring vedrørende fransk trafikkultur - og betaling af selvrisiko på for tidligere skader- er det MEGET VIGTIGT for os at vi ved vi har selvrisikoannulering. Sidste år havde vi også lejet hos Holiday Autos, men netop på grund af (min) næsten overdrevne frygt for ikke at være fuldt forsikret, kom jeg sidste år til at tegne en ekstra forsikring hos Enterprise(Citer) på 1730 kr, for fuld Kasko (oveni selvrisikoannuleringen der koster 295 kr. Nå, pyt... I år er det så min bror der bestiller bilerne hos H.A. og han oplyser som sædvanligt i telefonen med stentorrøst at det er imperativt at vi får selvrisikoannulering. Dette lover sælgeren. Da vi kommer til Nice , forsikrer vi os endnu engang hos udlejningspersonalet hos CITER/ENTERPRISE at alt er som det skal være. Deværre kommer jeg til at lave en lille skade på et sidespejl i en smal gyde. Da vi aflevere bilen og får lavet skadesanmeldelse forsikrer folkene fra CITER/ENTERPRISE os endu en gang om at der ikke er grund til nervøsitet. Det er jo en formssag og pengene vil blive tilbageført når vi sender papirerne ind til Holiday Autos. Glad hjemme sender man alle relevante papirer til Holiday Autos - men de afviser enhver udbetaling af beløbt (små 7.000 kr) med henvisning til at der ikke står "selvrisikoannulering" i voucheren - det skulle vi selv have undersøgt. Vi siger at vi udtrykkelig bad om selvrisikoannulering hos sælgeren, vi kan med kontrakter BEVISE at vi de sidste 8 år aldrig er rejst i frankrig uden fuld kasko/selvrisikoanullering (da Franskmændene kører som de blinde slås), Agenten (CITER) forsikrede os om at det ikke var nødvendigt at tegne yderligere forsikring, da det jo var i orden fra DK, og igen efter skaden- no problem reimboursement en danemark- . På trods af dette hændelsesforløb får vi afslag fra (på svensk) fra "Britt" også selv om vi imødekommende forslår halv skade. Jeg synes at når man udtrykkeligt beder om en vare (selvrisikoannulering) telefonisk, og det bliver bekræftet hos underagenten (Enterprise) kunne man I DET MINDSTE pr. kulance tilbyde halv skade.
Hilsen en meget skuffet billejer,
Jørgen Kaufmann

Indrømmer manglende info om gebyr, og tilbagebetaler, trods dårlig behandling pr. telefon.

Hjemmefra har vi bestilt en bil med Kasko- og Afbestillingsforsikring, og det oplyses på vores vouncher/kvittering, at vi har betalt for en CDW(Collision Damage Waiver), Samt andre diverse lokale gebyrer.

I betingelserne kan det læses at Aldersgrænsen for leje af bil gennem Centauro er 21 år, og der oplyses ikke om videre aldersgrænser.

Da vi ankommer i Alicante lufthavn og vil afhente bilen hos Centauro, oplyser de at Chauffører under 25 år (mig), SKAL betale for en Super CDW hos dem, ellers nægter de at udlevere bilen. Jeg fortæller at vi har købt én gennem Holiday autos, men som Holiday autos også skriver i deres betingelser/info, så kan Centauro ikke se dette, og de fastholder at vi ikke får nogen bil, uden at købe en forsikring mere hos dem.

Dette gebyr blev jeg ikke informeret om da jeg bestilte bilen, og der står hellere ikke i betingelser/info på min vouncher.

Da jeg kommer hjem til Danmark ringer jeg til Holiday autos, og forklarer den sagen og de prøver først at fralægge sig ansvaret, og siger at jeg i situationen skulle have ringet til deres 24/7 nødtelefon, da det ikke var rigtigt at jeg SKULLE betale dette gebyr hos centauro.

Jeg reklamere derefter over sagensforløb gennem Holiday autos' online formular, og herefter undskylder de og beklager at jeg ikke blev oplyst om gebyret, og derfor vil de gerne tilbagebetale gebyret.

Elendige partnerere - snyd

De har slet ikke styr på deres samarbejdspartnere. Det kan ikke betale sig at tegne Holidayauto's selvrisiko forsikring. Deres partnere kender "ikke" til den og vil fortælle dig at den ikke dækker. Når man står i udlandet gider man ikke tage chancer og ender med at lave en "dobbelt" forsikring fordi at sælgeren fortæller at man eller ikke er dækket.

Jeg booket hos Holiday Autos i sommmers. 1 uges billeje på Mallorca. Det var hos Record Rental. Fik at vide at jeg ikke havde Kasko men kun ansvar (min voucher sagde anderledes). Så hvis jeg lavede en skade eller andre på bilen, skulle jeg betale HELE beløbet og ikke kun selvrisko også dækkede den forsikring jeg havde tegnet hos Holdiday Autos ikke.

Dette er ganske enekelt snyd og bedrag og du ender med at betale meget mere for bilen. Desuden utrolig uforskammet behandling hos Record Rental. Holiday Autos har på ingen måde styr på deres samarbejdspartnere og vil aldrig bruge dem som agent igen.

Jesper
Lars Roland Rasmussen tyckte detta omdöme var användbart
www.holidayautos.dk

Svar från www.holidayautos.dk

Hej Jesper,

Tak for din feedback om vores lokale leverandør på Mallorca. Det er altid vigtigt for os at få information om vores leverandører, så vi kan få mulighed for at forbedre os. Vores forsikring er en aftale mellem dig som kunde og Holiday Autos. Det betyder at vores lokale lejebilsleverandør ikke kan se at du har tegnet selvrisikoannullering inkl. afbestillings- og afbrydelsesforsikring i sit system. Hvis bilen skulle blive stjålet eller blive beskadiget, skal du betale selvrisikoen på stedet. Ved hjemkomsten skal evt. skaderapport, kvittering for debitering samt lejekontrakt indsendes skriftligt til Holiday Autos.

Vi beklager at du har tegnet vores selvrisikoannullering og følt dig presset til at købe en forsikring af den lokale leverandør. Hvis du havde kontaktet vores 24 timers døgnservice, havde vi forklaret at dette ikke var nødvendigt. Holiday Autos 24 timers døgnservice er et telefonnummer man kan ringe til for at få hjælp eller hvis man er usikker på hvad som er gældende. Det er en service som vi tilbyder til vores kunder, for at vi kan hjælpe hvis man får et problem på stedet. Vi beklager at det ikke gik som forventet denne gang, men håber at vi får mulighed for at hjælpe dig med at leje bil en anden gang i fremtiden.

Mvh Holiday Autos Danmark

Är Holidayautos ditt företag?

Lär känna dina kunder.

Logga in som ditt företag Läs mer

Är det här ditt företag?

Logga in som ditt företag

www.holidayautos.dk Support

holiday autos tilbyder billig online billeje i hele verden. Biludlejning med fantastiske priser på 4000 destinationer i bl.a. USA, Australien og hele Europa.

Besök Holidayautos

Ring på: +44 8712223206