Greattech Stockholm AB omdömen

Greattech Stockholm AB omdömen

7.8
25 Trustpilot recensioner

Prisvärda datorer

Prisvärda speldatorer och bra utbud. Snabbt och enkelt att beställa! Ingen telefon kö med bra kundvård.

Bra val

Har rekommenderat Greattech till många i min krets. Spelar även spel på pro nivå så det har varit många som har handlat här efter min rekommendation

Vid alla mina köp en dator samt mindre beställningar har jag fått god service med raka besked för alla mina frågor kan inget annat än rekommendera. har även sjuka priser på speldatorer

Personlig service!

Som nybörjare inom området speldatorer för barnen fick vi otroligt mycket hjälp av supporten. Trots riktigt dumma frågor fick vi alltid ett kanon bemötande och svar på alla våra frågor inom kort tid. Rekommenderas varmt. Inga problem med varken datorn eller leveransen. Allt fungerar prima.

Mycket bra jobbat!

Det var ett tag sen jag köpte min första gaming dator härifrån. Tyvärr blev det kortvarigt då jag fick flytta till London för studier men datorn fungerade felfritt under 7-8 månader jag spelade med den. Rekommenderade en bekant för ett par dagar sedan som nu fått sin dator och hon är super nöjd.
Anledningen till detta omdöme är för att jag vill tack er för att ni inte gjorde mig besviken för andra gången. Återigen mycket bra jobbat!

oslagbart kundvänligt

Min reklamation hanterades oslagbart kundvänligt av Greatech. 6 dagar från retur tills datorn var tillbaka som ny! Jag är super nöjd!

Under all kritik!

Det enda positiva omdömet är en ganska snabb leverans. Sen har det enbart varit negativt! Min son hade sparat pengar en lång tid för att kunna beställa en dator vilket han kunde göra den 30 nov 2013. När datorn kom visade det sig att grafitkortet var trasigt, jag kontaktade företagen dagen efter och fick svar att vi skulle maila. Sen kom inga svar, då sa dom att det kunde vara fel på min mail viket det inte är men vi mailade igen från en annan mailadress men inget svar kom. Vi har ringt och mailat varje vecka och idag fick jag svaret att vi skulle göra om processen och han skulle samtidigt prata med supporten. När jag ringde stod det på min sida att ärendet var pågånde, men i samtalet sa killen att det var avslutat pga att vi inte hade skickat, men vi har ju inte fått returen från er! Efter samtalet stod det på sidan att ärendet var avslutat! För att min son ska kunna få ett nytt grafitkort måste vi skicka det gamla först vilket vi inte kan göra innan vi får en fraktsedel som ska användas via DHL och den fraktsedeln verkar dom inte vilja ge oss av någon anledning eftersom det varje gång skylls på att det skulle vara fel våra mailadresser, vilket det givetvis inte är. Sonen känner sig kränkt och är jätteledsen, 2 lan som han hade betalat för att åka till med kompisarna har han fått avstå pga detta. I förmiddags skickade jag ett nytt mail angående retur men i skrivande stund kl 18.20 har det fortfarande inte kommit. Jag förstår inte hur man kan lura och kränka barn på det här sättet! Om jag hade råd skulle jag köpa en ny dator till honom men tyvärr går det inte. Förstår inte heller varför inte företagen bara kan skicka ett grafitkort direkt! Oseriöst och usel service! Vi känner nu att hans 4000 kr som han kämpat för att spara ihop till är bortkastade efter snart två månadres kämpande för att få det han har betalat för. Här står en dator som han inte kan använda!

lång tid

jag beställde min dator för ca 1 vecka sen +

du som är som jag och inte har ''tid'' att vänta för att du är i stort behov utav din dator beställ inte här

kundservis svarar när dom känner för de men dom har ett trevligt bemötande (oftast)

dom säger att man ska kunna spåra sitt paket via sin kundprofil på deras hemsida men har inte hänt nått där sen jag beställde

Nöjd

Mycket bra erfarenheter av denna webbutik, du skall helt klart vända dig till grettech för speldatorer. Riktigt nöjd med produkten (Infinity-Define). Plus för utrikes leveranser med UPS.

Great quality gaming computers!

Great website! Great helpful staff! Great quality gaming computers!
Greattech is one of our most respected retailers in Scandinavia with great opportunities to own brand Infinity Computers. We have a long 2013 years ahead of us with great opportunities!

Sincerely. Jens Bright
One Memory LTD

Bra kundsupport, dålig service

Otroligt dåligt, har blivit förseningar tre gånger nu, och för tredje gången har en utlovad leveranstid misslyckats!
Kundservicen (när man väl kan ringa) är helt ok, inte fantastisk men de är hjälpsamma. Att jag däremot har fått leveransen lovad först i slutet av en vecka, sedan början på nästa och till sist slutet på andra veckan och fortfarande inte har fått något, trots att paketet har varit i omlopp i tre dagar enligt verkstaden, är väldigt dåligt skött. Paketet hämtades idag och levereras på måndag, när jag fick höra att det skulle levereras idag. Privat planering samt deadlines inom jobbet som blir lidande pga alla förseningar, från början tänkte jag ge 4-5 i betyg men det här drar ner betyget avsevärt. Hade det inte varit för bemötandet i supporten hade det blivit en etta.

Bra support, långsam leveras

Jag beställde en dator från greattech den 28e januari, och jag kollade på fredagen (1a) om datorn. Greattech sa att dator höll på att testas och att den skulle bli skickad på måndagen därpå, nu har det gått 5 dagar och ingen dator har kommit. Samma dag som jag beställde dator beställde jag extra ram som kom fram på 1 dag efter dem hade blivit skickade. Dock hade greattech underbar support, men supporten har varit offline hela veckan.

Dålig support/ bemötande

Har klagat på högljud fläkt i datorn.
Byta fläkt sa man kunde hjälpa för 1-2 månader sedan men inte på garanti.
Nu säger man att man kan ställ in i biosen som gör att fläkten inte går igång : /

Hur svårt kan det vara tro på era kunder och skicka en ny fläkt.

Missnöjd Kund
Robert Johansson
Greattech Stockholm AB

Svar från Greattech Stockholm AB

Hej Robert,

Vi har 2 års garanti på datorer. Vi hanterar garantier/reklamationer enligt bransch praxis och självklart lagen. Är det fel på datorn eller fläkten så tar vi in det och byter normalt ut det, ett annat alternativ är att vi skickar exempel en ny fläkt och tar tillbaka den trasiga efteråt. Men du kan inte behålla både nya och gamla fläkten oavsett vad för typ av fel det är.

Men i dit fall handlar det varken på garanti eller reklamation. Genom ett par enkla steg du blev meddelad om kunde du lösa problemet med ljudet. Du kan helt enkelt styra fläkten genom Bios, vilket du även gjorde.

Med vänlig hälsning / Best regards
Greattech.se – Support

Vart hittar man bättre service!

Omdömet gäller varken leverans eller ett garanti ärende. Jag har snart haft datorn som jag köpte från greattech (enskede innan flytten) för strax 3 år sedan. Jag fick det så kallade FBI viruset för ett par veckor sedan. Det första jag gjorde var att kontakta Telia eftersom jag inte kunde komma åt internet. efter sju samtal fick jag ingen hjälp alls från idioterna på Telia.

Chansade och besökte nya butiken utan några förväntningar (har ju passerat strax 3år) men WOW vilket bemötande. Lämnade in datorn och fick tillbaka datorn efter runt 2 timmar omformaterad som fabriksny och allting borta (även viruset). Pris?= 0 jävla kronor. Dom tog inte emot ett enda öre utav mig.

Jag har inget att säga längre. Datorn är 3 år gammal och garantin är ute för länge sedan. ni har ju inte heller något med viruset att oavsett om datorn är ny eller gammal men valde ändå att hjälpa mig. Stort tack till er på butiken!!!

Vad säger man! Telie = sämsta supporten - Greattech = +++GULD

Effektiv med kanon service

Fick uppleva något nytt med Greattech.se och Bring.se.

Lördag 4/8 slutför jag ordern på en dator med hemleverans inom Stockholm. Efter 40 min ringer Greattech.se mig och frågar om jag är hemma idag för hemleverans av datorn. Knappt efter 4 timmar får jag besök utav Bring.se med datorn.

Super snäll personal hos Bring hjälper mig med att ta in datorn (18kg) Dumt av mig glömde jag beställde ett operativsystem men det löste sig snabbt med ett samtal till Greattech.se. Köpte ett operativsystem och fick det fraktfritt skickat till mig med dagen efter leverans (Posten).

Kommer även ringa er idag när ni har öppnat och tack er för allt.
Observera att leverans av datorn gjordes på en helg, helt otroligt.

Använder nu datorn till det mesta med turbo fart :)

Hans Sven
Thomas Kalm tyckte detta omdöme var användbart

Urkass service

Det var nog den sämsta kunservice jag nånsin varit med om.
Köpte en dator av dom som gick sönder efter bara nån dag. Nu har jag försökt maila med supporten men dom bara slingra sig, får inget rma nr så jag kan skicka tillbaka datan.
Händer det inget nu så blir det arn nästa.
OBS HANDLA INTE HÄR.
Greattech Stockholm AB

Svar från Greattech Stockholm AB

Hej Robert,

Såg att du redan har fått dit ärende löst men tänkte svara hur det normalt fungerar med retur ärenden. Man skall först ta kontakt med supporten och sedan loggar man in på sitt greattech.se konto för att skapa ett RMA (retur) ärende. Vi återkommer sedan med fraktsedel samt information om returen.

Med vänlig hälsning / Best regards
Greattech.se – Support

Tack för snabba leveransen

Tack för snabba leveransen. Kunde hämta ut datorn redan efter knappt 18 timmar från ICA Maxi. Snabbare leverans än så här kan jag inte tänka mig. Beröm till Posten för snabba hanteringen

Ett mycket bra pris för en färdigbyggd dator (har kollat på 10+ återförsäljare i Sverige i ca 1 månad), snygg design med bra kabelhantering inuti datorn. Kunde inte gjort bättre!

Full pott! Tack för mig.
Thomas Kalm tyckte detta omdöme var användbart

Helt okej!

Jag fick äntligen min dator från Greattech med hjälp av deras snabba och effektiva support. Jag ger Greattech en fyra eftersom deras kundsupport var outstanding! Ett minus i det hela är kvaliteten på varan, den tog lång tid att installera och den har lite missljud som jag aldrig har hört förut. Skrammel i fläktarna, högt ton-ljud..

Annars så var det mycket bra!

Aldrig mer Internet Cafe! Tack Greattech

nu blir det inte några besök hos Inferno Online. datorn köpte slår alla datorer hos samtliga Internet cafer jag har varit hos. spelar alla spel på maaxx med riktigt hög fps utan lagggg.

*Vill inte skryta men jag är så jävla nöjd med datorn. rekommmenderar starkt.

Snabb leverans och support

Mycket bra! Leverans skedde på EN arbetsdag (dator-lunatic). Kundtjänsten svarar extremt snabbt. Fyra mejl fram och tillbaka med svarstid på ca 30 min. Väldigt nöjd med hela köpet!!!

Mycket nöjd med Greattech

Mycket nöjd med Greattech. Har köpt både en dator samt skärm. Skärmen gick sönder 4mån efter jag köpt den, fick en ny på bara några dagar och skickade tillbaka den gammla i samma låda med postkillen! Bäst service jag nånsin fått.

Greattech Stockholm AB Support

Greattech Stockholm AB startade sin verksamhet år 2009 i Sverige. Sedan starten i Sverige har vi fokuserat oss på egna varumärket Infinity-PC. Genom stora investeringar och våra samarbetspartner med oss är vi idag ett av Sveriges största återförsäljare av speldatorer. Vi samarbetar med ledande tillverkare för att kunna erbjuda marknadens bästa priser inom PC-branschen. Flertal av våra produkter kommer direkt från tillverkaren, allt för att kunna erbjuda snabbare leveranstider, bättre service och priser mot slutkund. I slutet av 2011 flyttade vi butiken i Farsta till centrala Stockholm och har idag en modern butik samt huvudkontor i kungsholmen. Butiken har även egen service center.

Besök Greattech Stockholm AB

Kontaktinformation