Futureon & Televerkstaden omdömen

Futureon & Televerkstaden omdömen

8.4
27 Trustpilot recensioner

Kanon helt enkelt

Snabbt enkelt, proffsigt.. bara bra!

Bättre kan de inte bli!

Mycket trevlig personal och snabb service!

Snabbt o lätt

Tillmötesgående o snabb åtgärd!

Snabb och bra service

Via extratjänsten express (=extra kostnad) fick jag min kraschade Iphoneskärm och startknapp utbytt på en timme! När man har telefonen som arbetsverktyg är man ju arbetsförlamad utan telefon. Så snabbheten och trevligt bemötande räddade min dag.

service när den är som bäst !

Vänligt och proffsigt bemötande !
Lagningen toppbetyg och priset mycket bra !
Snabbt och det viktigaste: Min dotter blev nöjd !

Christer / Frembergs Guldsmedja
Karlshamn
Omdöme av bekräftad köpare

Nothing special to comment upon = an overall excellent customer experience!

Ordered 10 NFC stickers, received them a little later than expected but that's Posten for you! Haven't tried them yet lacking a working mobile, but I don't expect any trouble.
Omdöme av bekräftad köpare

Futureon som företag hanterar kunderna bra och kan svara vettigt och begripligt samt ge konstruktiva råd inför ett inköp.

På det stora hela OK...

Tyvärr blev det lite strul i samband med leveransen av beställd produkt och som i stort sett kan tillskriva transportören DHL. Hade DHL skött sig, så hade det inte hänt. Futureon svarade dock omedelbart på klagomålet och försökte minimera skadan så bra det gick. Ursäkt från ledningen framfördes av VD, mm.

Har ännu inte provat produkten, men det är mycket osannolikt att den inte skulle fungera.
Omdöme av bekräftad köpare

Väldigt bra och snabb leverans!

Snabb leverans, är det enda som jag har att skriva. Hade inga problem överhuvudtaget.

Bra och proffsigt

Mycket bra respons och tillmötesgående. Försökte inte "lura på mej" antennlösning som förmodligen inte skulle ge mej en bätre hastighet.

Inte proffisionellt

Skulle byta glas på min iphone 5 och mitt försäkringsbolag rekommenderade Futureon. Jag har upplevt att Futureon slarvar med reparationerna. Jag fick tillbaka min Iphone efter 2 veckor och då hade dom satt på glaset, snett! Då skickade jag tillbaka telefonen igen, ytterliggare två veckor gick, enligt Futureon till att vänta på delar och felsökning. När jag tillslut efter en månad fick tillbaka telefonen så var displayen sönder. Vilket den inte alls va från början. Dock är personalen tillmötesgående och trevlig. Futureon bör vara mer noggranna och kanske ha en bättre slutkontroll.
Futureon

Svar från Futureon

Hej Olof!

Vi köper originaldelar som är färdigmonterade med ram och allt. Dessa kan inte sättas snett. När vi fick tillbaka din telefon såg vi att en del av ramen hade brustit. Vi bytte till en helt ny skärm med ram och allt som kommer förmonterat ifrån fabrik. Vi gör kontroller dels innan vi börjar med en reparation så vi ser vad som är sönder och dels efteråt så vi ser att reparationen är korrekt gjord. Skulle vi upptäcka att reparationen inte är korrekt gjord, skickar vi naturligtvis inte iväg en sak som är sönder. VI vet ju då att vi kommer få tillbaka den och att det skapar irritation. Vi står dessutom för frakten tur och retur som inte heller är billig i sig. Skärmen vi bytte till fungerade utmärkt vi test. När vi såg dina bilder som du tagit på den så ser klart och tydligt att det är inget man missar vid en kontroll. Felet fanns inte där när vi skickade iväg den.

Vi har startat en undersökning om varför fler skärmar i samma sändning blivit defekta och inväntar svar ifrån leverantören. Vi har lagt undan alla skärmar ifrån samma sändning. Detta är inte acceptabelt.

Vi är professionella och vi slarvar inte.

Vi är väldigt ledsna över att du hamnat i kläm. Vi vill lika lite som dig att det skall strula.
Omdöme av bekräftad köpare

Snabb och korrekt leverans.

Det enda negativa gäller produktkatalogen, som åtminstone i Safari var svårnavigerad med ofungerande menyer.

Snabbt och bra.

Fick mina varor snabbt och allt var efter förväntan.

Nästan toppbetyg

Lämnade in min surfplatta för byte av display. Är mycket nöjd med servicen. Det enda negativa är att det drog ut på tiden pga det kinesiska nyåret. Iofs inte Futureons fel men de kunde informerat mig om detta. Jag hörde av mig till dem och undrade när den var klar och då fick jag ett besked att ny display var beställd och väntades inkomma några dagar senare. Detta var mitt under kinesiska nyåret så det dröjde ett bra tag ytterligare. Men de har kompenserat mig mer än väl för dröjsmålet.

Snabba och smidiga

Snabb leverans. När det visade sig att det jag beställt var inkompatibelt med min utrustning var det inga som helst problem att byta. 100% nöjd.
Omdöme av bekräftad köpare

Trevligt bemötande och snabb leverans.

Tack, Ola på Futureon, för allt ditt tålamod med en besvärlig kund.
Omdöme av bekräftad köpare

min åsikt av kunnighet inponerande,snabb lev.

det behövs inte sägast mer änd rub.

Ni är super bra

Jag har blivit bemött på det bästa setet , varje gång jag har ringt er och tackar alla er jag har pratat med för en sån fin seriöst samtal
100% perfekt ;))
Omdöme av bekräftad köpare

Snabbt och billigt och rätt!

ENkelt beställa, snabb leverans, rätt leverans, bra pris! Rabatten man får är liten men uppskattas!

bra support

mycket bra och snabba

Futureon Support

365 dagars garanti

Vi har hela 365 dagars garanti på våra reparationer av mobiler och surfplattor. De flesta erbjuder 90 dagar.

Vi kan det vi erbjuder

Vi har lång erfarenhet av telekom som professionella tekniker hos mobiloperatör.

Fri returfrakt

Ni får fri frakt med DHL på alla mobiler och surfplattor som ni skickar till oss för reparation.

Försäljning och service av telekomutrustning

Besök Futureon & Televerkstaden

Kontaktinformation