EnergiMidt omdömen

EnergiMidt omdömen

Bra
7.7

dyrt, dårlig informartion om hvilke produkter der kan bruge waoo ( PHILIPS TV). Betaler for 50/50 for 35/35

føler mig dum at ha skiftet til waoo, både tv og fibernet. Først kunne vi ikke se tv, og efter langtids snak både med energimidt og philips, finder vi ud af at nyere philips smart tv og et ældre LG ikke ikke kan modtage tv signallet, så er blevet nød til at få en tv box som vi skal betalle ekstra for. Så har fundet ud af at det på ingen måder har været billigere for mig at skifte tv og bredbånd til waoo, da det nu har løbet op i en flere penge end der blev reklameret med og internette som skulle være 50/50 er kun 35/35

Hej Meg

Tak for din anmeldelse.

Jeg har endnu ikke mødt nogle tv, som ikke kunne tage vores tvsignal. Philips tv kan være temmelig tricky at indstille, ligesom et LG tv af ældre dato burde kunne tage vores signal - måske ikke digitalt, hvis tuneren er ældre, men i hvert fald analogt. Jeg har kontaktoplysninger på dig, så jeg vil kontakte dig mht. til et teknikerbesøg på adressen.

Mvh Stefano

Kan man brokke sig over dårlig service, hvis man ingen service får.?

Jeg er rasende over at et firma som levere internet ikke kan finde ud af at lave en bank overførsel af penge de skylder. Uden man kan troppe op på deres adr. og betale et gebyr på 250 kr.

Hej Niels

##Opdatering d 31/3-2014##

Jeg har undersøgt forløbet, og selvom udfaldet er det samme, er grunden til gebyret måske ikke forklaret til dig som kunde, godt nok. Det skal jeg prøve og rette op på her, og kan kun beklage at du ikke har fået denne information noget før.

Checks generelt er et krævende betalingsmiddel at håndtere. Vi har derfor indført et gebyr på 250,- hvis checken er forældet, (som den var i dit tilfælde) da vi i denne forbindelse først skal undersøge om checken er sat ind på en konto, eller om den er indløst.

Hvis du ville have undgået gebyret, kunne du have sendt checken til banken, som i langt de fleste tilfælde overfører beløbet til kontoen, selvom den er forældet. Hvis du havde været tilmeldt betalingsservice, ville beløbet have været ført direkte retur til din konto i banken.

Jeg håber det giver lidt forståelse for sagen, at det altså ikke koster penge at få overført penge til en konto - men at det er den forældede check, som koster gebyret.

_________________

Tak for din anmeldelse.

Jeg vil gerne have lov at undersøge den konkrete sag, for umiddelbart lyder det mærkeligt, det du skriver.

Vil du sende kontaktinformation til trustpilot@energimidt.dk - så vender jeg retur til dig.

Mvh Stefano

Vil hellere genere folk end indgå fornuftig aftale med kunder.

Da jeg desværre har fået en årsopgørelse som var meget over det beløb som jeg forventede at skulle betale. Havde desværre ikke mulighed for at kunne sammenligne med tidligere årsopgørelser, da vi er flyttet ind i den nye bolig sidste sommer.

Så jeg kontakter EnergiMidt's debitor afdeling (Birthe), hvor jeg spørger ind til om ikke jeg kan få lov til at dele denne regning. De afviser denne mulighed med henvisning til at de har revideret deres politik på dette område. Så de vil hellere sende mig rykkere og lukningsbreve såfremt at jeg ikke betaler mit udestående med dem. Jeg har forinden dette spurgt dem om ikke jeg kan betale ca. 4100 d. 31 marts og de resterende ca. 4100 d. 30 april. (Altså betale det hele indenfor en periode på 31 dage). Dette vil de ikke acceptere, så jeg vil modtage en rykker 2 en af de kommende dage med en samlet betalingsfrist senest d. 9 april. Såfremt denne dato ikke overholdes, så vil der blive lukket for strømmen.

Kan slet ikke forstå deres grund til at de hellere vil lukke for strømmen end at acceptere en ordning hvor de vil modtage deres udestående inden for ca. 1 måned. Det må da alt andet lige være meget lettere for dem at acceptere en betalingsordning fra mig, end at sætte i gang med inkasso, rykkere, lukning og genåbning.

Jeg er dybt skuffet over deres manglende empati.

Og inden at I fordømmer mig, ja så ved jeg godt at jeg bare skulle have betalt til tiden. Det er desværre bare ikke altid muligt at forudse hvor meget det koster at bruge el i det nye sted hvor man er flyttet til.

Mvh. John

Hej John

Tak for din anmeldelse

EnergiMidt er et forbrugerejet selskab, hvor størstedelen af vores kunder også er vores indehavere. De regninger, der ikke bliver betalt skal således betales af de øvrige ejere/forbrugere hos EnergiMidt. Beklageligvis har vi de seneste år oplevet en stigning i ubetalte regninger og dermed tab – tab som de øvrige forbrugere må betale i form af højere strømpriser.

Desværre har erfaringerne igennem de seneste år også vist, at størstedelen af de betalingsaftaler vi indgik ikke blev overholdt. Dette betød således, at en ekstra administrativ service med manuel og enkeltvis administration af betalingsaftaler alene medførte ekstra omkostninger samt tab for EnergiMidt og dermed i sidste ende for alle vores øvrige forbrugere.

Dette er naturligvis ikke tilfredsstillende, men som monopolvirksomhed har vi en pligt til at distribuere strøm til alle kunder i vores forsyningsområde, uanset deres betalingshistorik eller deres kreditværdighed. For at minimere tabene, har vi valgt at anvende de lovgivningsmæssige muligheder (lov om forsyningsvirksomhed) og holde fast i, at regningerne betales til de fastlagte terminer. Dermed minimeres tab og administrationsomkostninger, hvilket betyder vi kan holde tarifferne ned til fælles gavn for forbrugerne i vores forsyningsområde.

alt i alt: OK

Jeres produkter er OK,men for dyre.

har prøvet det meste, det er vaoo der virker

jeg har prøvet viasat , kanal digital og og you see fra TDC men ikke været tilfreds med kvaliteten det ringeste jeg har prøvet var you see fra TDC det kom aldrig til at virke overhovedet og kostede en bondegård nu har jeg haft waoo i et par år og har faktisk ikke haft problemer de få der har været blev løst hurtig og effektiv modsat tdc hvor jeg havde teknikker i tide og utide

Det fungerer

I område med dårlig telefondækning og antenneforhold er det nødvendigt, at have noget der fungerer.

Bent W. Nielsen

Ikke noget med fiber for de få.

Jeg bor meget uheldigt rent geografisk. De nærmeste naboer med fibermuligheder er meget tæt på, 400 m. i landzone.
Så er der en skole og et plejehjem som helt sikkert også har fiber, og så bor jeg i ingenmandsland, hvor der rent ud sagt, nok aldrig kommer fiber til min dør, for hvorfor skulle de?
Kundeservice kunne godt forstå min frustration, men der var ikke lige planer om noget...
Jeg har en ide om at der rent faktisk ligger fiber i vejen forbi mig, desværre kan jeg få den tanke, at det handler om, at man ikke vil tilslutte en enkelt kunde.

Det frustrerende er bare, at jeg er så tæt på, at alligevel uendeligt langt fra. Så jeg er nødt til at nøjes med en forkølet ADSL, fastnet nummer, og en god høj månedlig ydelse.

Hej Niels

Tak for din anmeldelse.

Det er altid ærgerligt, ikke at kunne levere en vare når nu kunden rent faktisk gerne vil have den. Jeg vil gerne undersøge det nærmere, om der på nogen som helst måde kan findes en løsning på det. Jeg skal dog bruge lidt info på dig - send adresse og kontaktnummer til trustpilot@energimidt.dk , så vender jeg tilbage til dig.

anmeldelse

Jeg er meget godt tilfreds.

Internet fantastisk - TV ikke helt stabilt

Vi er meget tilfredse. Med internettet i Waoo. Egentlig også med TV, men vores receiver er ikke altid helt på toppen - sommetider må vi genstarte den for at få den i gang.

Helt tilfredsstillende

Vi har været særdeles tilfredse med EnergiMidt på enhver måde. Det kan aldrig undgås der opstår problemer, og disse problemer kan sagtens vendes til positive oplevelser ved at yde en god service. Det har vi fået hver gang med undtagelse af en. Denne gang fik vi en medarbejder i røret som absolut ikke var kunde orienteret og hvor vi havde en opfattelse af at denne kvinde formodentlig var bedre til "hjemmebagt franskbrød".

Altid hurtigt internet

Jeg har nu haft fiberbredbånd i 3 år, og har kun én gang oplevet udfald i nogle timer.
Det var ikke tilfældet med mine tidligere leverandører af internetforbindelse. De havde næsten ugentlige udfald.

EnergiMidt har levet næsten op til mine forventninger

Jeg er i hovedsagen tilfreds med EnergiMidt;kunne dog godt tænke mig at der var lidt mere "speed" på; men måske er min computer ved at være for gammel!!!!

Positivitet

Oplevelsen igennem hele forløbet, har været meget godt, teknikerne er meget høflige og fleksible.

Virker godt

Hurtig og godt

Totalt latterligt firma, som ikke forstår, at man kan ringe til sine kunder på en helt ny opfindelse kaldet en telefon!

Jeg havde lejet en lejlighed, som jeg først kunne flytte ind i efter 3 måneder. Derfor havde jeg adresse et andet sted(hvortil I sendte kontrakten). I lukkede for strømmen til min lejlighed pga. en ubetalt regning, som jeg aldrig har modtaget, fordi I sendte den til adressen, hvor jeg ikke var registreret. Fakturaen blev af postvæsenet returneret til energimidt mærket "ukendt modtager" eller hvad de nu mærker sådan et brev med. Jeg ringede til jer for at få at vide hvorfor der var blevet lukket for strømmen, og det skyldtes jo en ubetalt regning. Jeg brokkede mig og forklarede situationen, som jeg har beskrevet det ovenfor, men I var ikke til at rykke en meter. Jeg fik at vide, at det er min opgave at holde styr på, hvornår I sender fakturaer ud og rykke jer, hvis jeg ikke modtager en faktura.

.... det endte med at jeg måtte betale et genåbningsgebyr på 500 kr. for at få åbnet for strømmen pga. hvad jeg helt klart mener må være jeres fejl - I kunne jo have prøvet at ringe til mig for at få afklaret situationen.

Nu er jeg så flyttet og på min flytteopgørelse optræder der nu endnu et gebyr på 400 kr for et "inkassobesøg", 100 kr. for en påmindelse og 100 kr. for sagsbehandling.

Jeg synes ærligt talt at det er en tåbelig måde at behandle sine kunder på. Derfor siger jeg sgu nej tak til at blive kunde hos jer for eftertiden. Det er altid noget at der findes andre udbydere.

Et simpelt telefonopkald kunne have sparet jer for at bruge ressourcer på inkasso, sagsbehandling og samtidig kunne I have sparet mig for en samlet ekstra udgift på samlet 1.100 kr.... Et simpelt telefonopkald er hvad jeg kalder god service og god fornuft. Jeg betaler altid, hvad jeg skylder, når bare jeg er klar over, at jeg rent faktisk skylder noget.

/Morten

Hej Morten

Tak for din anmeldelse.

Jeg kan kun beklage din oplevelse med at få lukket for strømmen.

Der kan være flere årsager til, at tingene er gået som de gået og jeg vil gerne have lov til at undersøge det nærmere. Vil du sende kontaktoplysninger til trustpilot@energimidt.dk - så skal jeg grave i sagen, og se om vi kunne have gjort noget anderledes.

Mvh Stefano

Pas på EnergMidt/Waoo vil bestemme hvad du må bruge dit fibernet til!

EnergiMidt/Waou bestemmer gennem sine handlinger hvad men må bruge nettet til.

Jeg har i flere år del Centos Linux og Fedora Linux fra en lille BitTorrent maskine jeg har stående.

Det kan jeg ikke længere gøre fordi EnergiMidt så slukker for lyset i min fiber, hvis en uduelig supporter et sted i verdenen klager over "VIRUS" trafik fra mit netværk.

Man formår ikke at undersøge klagen og se at det er især trafik til port 6881 - torrent porten, men slukker bare lyset i fiberen.

Alt hvad jeg får at vide er at jeg skal scanne mine computere for virus før de vil tænde lyset igen.

Jeg har vist nok et antivirus program på mine Linux-maskiner, men de har nu aldrig meldt noget. Min firewall fanger af og til mange vilde forsøg på at knække min dør åben, men det er ikke lykkedes endnu.

Jeg har færdes på Internettet før der var noget der hed WWW - og dermed det, som mange i dag ser som et synonym på Internettet. Jeg har, 7-9-13, aldrig haft virus på mine maskiner - trods knap tredive års færden på Internettet.

Jeg blokerer både gennem delte services med andre i verdenen (ca. 165.000 andre servere) og gennem egenudviklede programmer typisk 100 til 200.000 forskellige IP-adresser, hvorfra der forsøges at brække ind i min verden.

Men et hurtigt opslag i en søgemaskine kan ingen supporter gøre før de handler. Min foretrukne søgemaskine giver straks svaret når jeg taster port 6881 ind. Men så avanceret er supportere hos EnergiMidt/Wauu desværre ikke.

Man kontakter ikke den der er i den anden enden af fiberen før man slukker. Man vil kun nødigt udlevere klagen, så jeg kan analysere hvad problemet er.

Men nu er det slået fast - det er ikke mig der bestemmer hvad jeg må bruge mit Internet til det er alene EnergiMidt/Wouu der bestemmer. Det står der bare ikke noget om i betingelserne at de har betvunget sig den ret.

Klaus

Hej Klaus

##Opdatering d. 27/03 2014##

Efter at have gennemgået vores procedurer på området omkring abuse/lukninger, må vi konstatere, at du ikke skulle have været lukket for.

Vi har taget vores retningslinjer op til revision, og har revideret dem således at kunder hvis trafik umiddelbart tyder på abuse, (men mon måske ikke er det, som i dit tilfælde) altid vil blive kontaktet pr telefon/brev, således vi har deres version af sagen, inden vi lukker.

Denne tvivl skulle været kommet dig til gode, og det kan jeg naturligvis kun beklage, at den ikke gjorde.

___________________

Hvis du ikke allerede har fået et svar på din henvendelse - (jeg ved du har skrevet direkte til vores tekniske support) så vil jeg gerne vende tilbage til dig med et fyldestgørende svar, som publiceres her.

Har vi ageret forkert i vores fremgangsmåde, vil jeg gerne beklage dette. Det er ikke meningen, at man skal føle sig chikaneret på nettet.

Mvh Stefano

De vil åbenbart ikke tjene lette penge.

Jeg har i et par år forsøgt, med jævne mellemrum, at få etableret en Fiberforbindelse. Energi Midt bliver ved med at holde på 33% af opgangen skal ønske fiber, før de vil sætte noget igang.

Nu bor jeg i en lille opgang, der er kun seks lejligheder og dermed skal kun to lejligheder melde sig til. De andre har dog ingen interesse i at få fiber og dermed er jeg låst til min nuværende leverandør.

Jeg har selv kørt og installeret for fiberinstallationer for Energi Midt og ved derfor også, at forskellen på om de skal installere hos en enkelt lejlighed eller to er ubetydelig.

Her tilbyder jeg nærmest at kaste lette penge i nakken af dem, forbindelsen skal betales af min arbejdsplads, men de nægter kategorisk at ville installere til kun en enkelt beboer.

Førhen var politikken at 33% af en vej skulle tilmelde sig, før de ville ligge fiber ned. Flere andre på vejen har dog også fiber og fiberen ligger klar i fortovet udenfor min opgang..

Jeg har endda tilbudt dem, at de bare kunne sende udstyret, så ligger jeg selv fiberen ind. Så kunne de spare lidt teknikertid.

Indtil videre må jeg kaste penge efter en anden udbyder.

Hej Martin

Tak for din anmeldelse.

Det er korrekt, at vi har nogle retningslinjer for hvor mange der skal tilmelde sig, for at vi vil installere fiber i f.eks. en opgang.

I dit tilfælde kan man også undre sig over, hvorfor det ikke bare bliver installeret, når det nu kun er en der mangler? Vi er dog nødt til at have nogle retningslinjer for, hvornår vi installere fiber og hvornår vi må sige desværre. En af de regler, som vi desværre for dig, står stejlt på, er at det skal kunne betale sig at installere hver enkelt kunde. Kan det ikke det, kan vi ikke forsvare det og må sige desværre sige nej.

Ideen med selv at installere det, er i teorien ganske udmærket. Men tænk hvis der går noget galt, fiberen knækker eller andet, vil vi helst kunne "skyde skylden" på os selv, og selv stå for installationen. Jeg håber du kan få én af dine naboer på bedre tanker, så du kan få fiber.

Mvh Stefano

EnergiMidt første og sidste gang..

Energi midt ønsker ikke at man kontakter kundeservice, derfor er det relativt usansynligt at du kommer i besidelse af kundeservice nummeret (70151560).
Ventetiden i kundeservice koster mig nærmest mere i timeløn mistet end selveste regningen til selskabet. Energi midt vil ikke gå på kompromis grundet postvæsenets fejl og derfor finder jeg bare tilbage til et selskab som gør, da jeg selv har arbejdet for TDC, 3 og Falck ved jeg at EnergiMidt ikke handler med samme firmapolitik som ligger til den Danske model, derfor gider jeg ikke betale eller være kunde mere for fremtiden..

Hej Jacob

Tak for din anmeldelse.

Vil du ikke sende info på dig selv - navn og adresse til trustpilot@energimidt.dk - så skal jeg undersøge din sag.

Mvh Stefano

Fik ikke indbetalingskort med posten - har ellers betalt for den service

Jeg modtog 1. rykker fra EnergiMidt, hvorpå der stod, at jeg ikke havde betalt det første indbetalingskort, der var blevet sendt til mig. Sagen er bare den, at jeg aldrig har modtaget et med posten. Skyndte mig at gå ind på deres hjemmeside og derfra selv downloade det, og fik betalt det, jeg skyldte, incl nummer to indbetalingskort, der VAR blevet sendt med posten. For havde skrevet en mail til dem, da jeg fandt ud af, at de mente jeg HAVDE fået tilsendt et indbetalingskort, så det her fik de sendt til mig.

Jeg skal tilsyneladende betale for både et rykkergebyr og fakturaudskrivning? Enten er det posten, der har smidt brevet i forkert postkasse, eller også er det EnergiMidt, der har glemt at sende indbetalingskortet til mig. Men det bliver nok mig, der kommer til at stå som sorteper.

Hej Irene

løftebrud!

Til alle, der påtænker at skifte bredbånd, tv.- signal og fastnet-tlf. tilWaoo via Energimidt. Vær opmærksom på falske løfter om guld og grønne skove.
For halvandet år siden, stod Morten Hvam Jensen i vores boligforening(Boligforeningen Viborg afd. 17) og forsikrede os om de kommende lyksaligheder. Det er etableret , det fungerer og regningen skal betales- selvfølgelig!
I den kontrakt jeg indgik om tilslutning og opkobling, lød tilbudet på 449,00kr plus selvfølgelig 87.00kr. for kabel til tlf. Men da jeg modtog regningen, lød den på 1.115,00kr., altså mere end dobbelt så meget, som tilbudet lød på.
I kontrakten fremgår der ikke noget om, at energimidt benytter sig af et eksternt firma, som skal have 600.00kr. i timeløn.
Her bagefter, kan jeg konstatere, at indtil nu har de gyldne løfter kostet mig 2.000,00kr., og jeg har ikke fået noget, jeg ikke havde hos Yousee. Men jeg har en masse vrede og jeg føler mig bondefanget, for jeg kan ikke opsige produktet.
Jeg har fortalt energimidt, at jeg ikke kan anbefale energimidt, som destributør af waoo, til nogen.
Det er skuffende, at man ikke kan stole på indgåede aftaler.
Inger Olesen
Nørresøbakken 36 Viborg

Hej Inger

Tak for din anmeldelse.

Jeg er ikke klar over, hvad det er for et eksternt firma, som vi skulle have benyttet. Vi bruger udelukkende vores egen folk, og har ikke hyret andre folk ind. Jeg kan se din adresse, så jeg kontakter dig en af dagene her i ugen, for en nærmere forklaring.

##Opdatering d. 21/02-2014##

Hej Inger

Vi kan blive enige om, at vi ikke er enige.

Du har ganske korrekt bestilt tilkobling af antennestik, til det eksisterende antenneanlæg. Men da elektrikeren er hos dig, vil du også gerne have trukket et telefonkabel til din telefon og et netværkskabel til din pc. Du vedkender at du gerne vil betale for materialerne, men ikke for arbejdslønnen - og der er vi ikke enige. Eftersom elektrikeren bruger mere tid hos dig, vil der også kommen en større regning. Han brugte over det dobbelte tid ude hos dig, og derfor er regningen også det større.

Den pågældende tekniker er korrekt en ekstern tekniker, som er hyret ind for at gøre et stykke arbejde for Energimidt. Det har dog ingen indflydelse på forløbet, da en elektriker fra Energimidt ville have ageret på samme måde.

Om virksomheden

Hos EnergiMidt tager vi aktiv del i udviklingen af fremtidens energi- og kommunikationssamfund. Vi bidrager til udviklingen af fremtidens bæredygtige energiforsyning og kommunikations-samfund. Det sker i tæt samarbejde med vores kunder og andre samarbejds-partnere. Vores kunder får økonomisk attraktive og klimavenlige løsninger, som samtidig lever op til kundens forventninger om komfort og tryghed.

Kundeservice - Waoo! Fibernet
Åben alle hverdage kl. 08.00-16.00