Elgiganten omdömen

Lågt
4.2
96 Trustpilot omdömen

Aldrig mer Elgiganten!

Köpte en torktumlare på Elgiganten i Lidköping i slutet av Oktober 2013.
Den var antagligen redan trasig när jag köpte den..?
Har inte kunnat använda den riktigt en enda gång utan den går över minst fyra timmar varje gång.
Idag den 17 Februari 2014 fick jag äntligen beviljat att jag får byta till en annan tumlare.
Tur att jag köpte till extra försäkring annars hade jag stått här med någonting jag inte kunnat använda.
Mycket otrevlig och nonchalant personal!!!
Mycket väntande, mycket fel, MASSOR med ringande fram och tillbaka i flera månaders tid!
Självklart hade dem inte den modellen av torktumlare jag skulle byta till istället inne, som vanligt.
Återstår och se hur länge man nu måste behöva få vänta??

Jag kommer då ALDRIG mer köpa någonting på Elgiganten, och absolut inte lägga något gott ord för butiken i Lidköping!

Lidköping - Kassa produkter, urusel service!

Det enda som är sämre än produkterna hos Elgiganten är deras service!
Vi köpte en dator och tillhörande Comviq bredband. Betalade dessutom 695.- kr (!) för "ready to go" service.
De installerade inte de program vi hade bett om. Datorn fungerade inte och uppkopplingen med Comviq fingerade inte.
Varje gång vi ringde till support eller åkte ner till butiken för att klaga möttes vi av tyken och arrogant personal.
Datorn är nu 3 månader gammal och vi var idag igen, igen nere med den på Elgiganten eftersom den ännu en gång inte fungerar. Butikschefen Hasse hade dock ingen förståelse för vår situation. När vi klagade över Comviq dosan, var Hasses svar "det har varit mycket problem med dem där".... inget ansvar, ingen hjälp.
Vi ville ha ombytt datorn då den intill nu aldrig har fungerat ordentligt, men det gick absolut inte. Hasse talade mest om hur mycket pengar det skulle kosta honom att ombyta datorn. Att det kostar oss tid och pengar att datorn inte fungerar och att åka fram och tillbaka till butiken hela tiden var orelevant. Hasse ville behålla datorn och ominstallera den (för andra gången på 2 månader) - vi ville att han säkrade vissa program på datorn, men det kunde han heller inte. Vi tvingades dessutom att skriva under på att vi inte håller Elgiganten ansvarlig om harddisken krashar under deras om-installation, att vi accepterade en kostnad på 500-1000 kr för deras arbete (det finns fortfarande garanti på datorn). Om vi inte skrev under nekade de att hjälpa oss!!!
Vi var tagna som gisslan och fick varsågod att gilla läget. En hemsk upplevelse!

Ypperligen äcklig butiks-kedja som har sjunkigt otroligt lågt efter att ha varit respektabel

För ett par år sedan, cirka 2008 så brukade Elgiganten vara en respektabel butik man kunde gå till för att få tag på prisvärdig elektronik, vare sig datorer eller kylskåp från både kunniga och trevliga anställda.

Nu har det blivit till en plats där alla utav de riktiga bra personalen (som gör personliga rekommendationer för produkter, kommer ihåg ens ansikten om t.ex fel med kvitton) har blivit sparkade och ersatt med antingen komplett okunniga tonåringar som springer till cheferna på plats om minsta lilla fråga uppstår (vilket gör att man får vänta i över en timme för de mest enklaste sakerna) eller extremt överviktiga invandrare med tunga dialekt och ännu tyngre kroppsodörer som halv-sover på jobbet när det inte delar med sig av sina pessimistiska åsikter.

Garanti I ett år? Håhå jaja, nej nej, denna skada/defekt år "Åverkan" utav användaren eftersom den har använts utav någon och sedan fått en skada oavsett vad skadan beror på enligt mina icke-existerande tekniska meriter.

Öppet köp? Knappast. Du glömde ta med en plastpåse eller packningstejp så jag kan bara ge tillbaka 50% av pengarna då om någon nuddar den så är det inte "Nyskick" längre.

Jag har aldrig någonsin i hela mitt liv sett större disrespekt utav personal än det jag fick uppleva hos Elgiganten i Länna. Jag är en väldigt gammal kund som har köpt både flera tv-apparater och kylskåp & frysar hos dem och när jag kom tillbaka med ett par hörlurar (Som jag köpte för 600:-) för andra gången pga problem med ljudet för att sladden har vridits av för hårt vid öronsnäckan pga den tunga sladden så fick jag en stor, snorig spott loska i ansiktet när jag ville byta in dom (och köpa ett par dyrare par vilket jag skulle behöva lägga till 1500:-+ då jag hade kollat upp problemen jag hade och de visade sig att de var väldigt vanliga med de ja köpte så jag ville byta) med andledningen att den tunga, design-felaktiga sladden var min personliga åverkan att jag har då med flit gjort skadorna på dem. De "offrade" att skicka in dem på en verkstad som skulle ta eventuellt veckor och hotade då med att jag skulle få dyra räkningar (Mycket över hörlurarnas värde) om dom vid verkstaden skulle samtycka med butiken, det vill säga dom de jobbar för att skadan var påkommed från, kort sagt, användning.

Milleniumets äckligaste butik. STANNA BORTA!

Elendig service og diskriminering

Har forsøgt at bestille en vare online, men da betalingsmulighederne er yderst begrænsede. Kun Visa og mastercard kan benyttes og da mit er udstedt i Danmark vil de ikke godkende det. Mine svenske kort fra Diners og Amex modtages ikke.

Efter henvendelse til "kundeservice" for at høre om alternative betalingsmuligheder - f.eks. at betale i en butik - får jeg blot besked om at det ikke er muligt.

Jeg opfatter det diskriminerende at man ikke kan betale med et anerkendt Visa/Mastercard, hvis det ikke er udstedt i Sverige.

Med Elgigantens ringe udvalg af lagervarer er det ikke muligt at købe varen i butik heller.

Jeg køber hver måned mange varer online og har ALDRIG været ude for en shop med så ringe betalingsmuligheder og så lille fleksibilitet.

Meget skuffende og langt under hvad man skal forvente af en moderne onlineshop.

Oförskämt Elgiganten Lidköping.

Vi har upplevt Elgiganten i Lidköping som ett bra varuhus, men med något okunnig personal. Vi har nu efter de senaste tillfällena ändrat uppfattning!
Vi skulle köpa in en smartphone med abonnemang, en smart-TV samt diverse andra saker. När vi pratade med försäljaren och sa vilken telefon vi ville ha, blev svaret att den inte finns i lager. Vi påtalade då att enligt lagersaldot finns den, då han uppenbarligen inte tyckte det var värt att hjälpa oss. Oj då, svarade försäljaren, jag råkade visst slå fel på datorn, vi har den. Vi ville då ha en svart, den finns inte enligt försäljaren. Samma visa igen om lagersaldot och försäljaren skyller igen på att han tittade fel. Kan inte påstå att han var allt för villig att ge någon hjälp. Då vi var osäkra på vilket abonnemang vi ville ha så skulle vi återkomma om detta.
Någon vecka senare går vi in igen och pratar med en försäljare, försäljaren kastar fram ett annat abonnemang än det begärda, påstår att det abonnemanget som vi hittat, inte finns (vilket fanns veckan innan), det är helt omöjligt att få välja vilket nummer vi vill ha och den pärm som vi tittat i förra gången vet han inget om! Då vi lyckas få honom att fråga någon annan, vilket tydligen är jobbigt att göra, så hittar han pärmen som står bakom honom. Då tycker en annan försäljare att vi ska flytta på oss för en kund skall betala, vad vi räknades som, vet inte vi. Vår försäljare börjar då himla med ögonen, göra grimaser, suckar ljudligt och beter sig väldigt otrevligt och tycker också vi skall låta den andra kunden gå före. Detta var otroligt nonchalant gjort!
Kommer det in kunder som inte vet riktigt vad de vill ha eller råkar fråga fel person eller ställa sig vid fel disk (i detta fall stod vi vid rätt) så skall en försäljare aldrig börja bete sig så som denna person gjorde. Han förstör för företaget, för kunden, sina kolleger och även för sig själv!
Förstår att det kan vara stressigt i julhandeln men det ursäktar inte beteendet, inte heller att man beter sig så här mot äldre personer!
Vi har köpt ett abonnemang, precis det vi frågade efter på Elgiganten samt vi fick välja nummer. Även en ny TV är inköpt, men alla som läser detta förstår säkert att p.g.a. dessa händelser, så fick ett företag med mer seriösa och trevliga försäljare sälja till oss, och kommer även i fortsättningen få göra så! Elgiganten har allvarliga problem bland sin personal och bör ta tag i detta snarast!

bra priser !

Här hittar man alltid något trevligt =) Snabb och problemfri leverans!

Kitchen from hell

Köpte ett kök på elgiganten i mars ,2 maj skulle köket komma ,framflyttat till sista maj fick fel bänkskiva och kan inte fortsätta med köket förrän vi får rätt skiva, pratat med supporten som bara säger att dom ska kolla upp å höra av sig vilken dom i regel inte gjort. Helt plötsligt börjar vår dotter få sms om bänkskivan (hon har inte bott hemma på 5 år)Vid de här laget börjar vårat tålamod att tryta ,känner ingen glädje och hela jäv... semestern har gått ut på att vara hemma och vänta ( bänkskivan kanske kommer) Nytt datum var 10 sept ,nu får min man ett samtal att det än en gång är framflyttat till 24 sept .Har mailat ledningen och vill ha kontakt med någon där , men ingen bryr sig. Anmälan till arn är nära nu .De här är en väldigt kort sammanfattning om vårt köksköp. och som vanligt lär man väl inte bli kontaktad av nån som har det minsta ansvar. ps Varnar andra att köpa kök för jag har än inte hört nån nöjd epoq köksköpare

Nekad köp, dålig support.

Vi pratar om Eskilstunas (F)el-giganten.

13\06 så var jag påväg in till el-giganten och blev direkt mött av någon tjurig jävel som tar emot reklamerade varor\felsökningar som rullade ut en tvättmaskin och bad mig snabbt att flytta mitt "arsle". Far till årbyskogen.

Nåväl, gick in i den förbannade affären med humöret på tvären, skulle handla ett PS3 och en 43" platt-tv till ungarna och frugan, fick gå runt i ungefär 5minuter innan jag hittade nån sommarvikarie, hade lite frågor om TVn och hur vidare PS3 fungerar på den, blev bemött av hånskratt då tydligen PS3 funkar på alla TVapparater (hade ingen aning om det.), svalde även det snorungen sa.

Bad honom att hämta ut ett exemplar av TVn undertiden jag hämtar ett PS3, tog inte lång stund innan han kom tillbaka och berättade att TVapparaten inte fanns på lagret men att dom hade en liknande, självklart för 500kr mera. Jag bad honom att titta om dom hade den i lagret eftersom den andra TVn inte fanns, då var han snabb att berätta att den fanns. Gick till kassan efter ungefär 30minuter och skulle betala, gav kassören kvittot på TVn och betalade för allt, kassörskan frågade om jag hade nått slags elgigantenkort och om inte så kunde jag lätt fixa ett där, tackade nej och fortsatte betala, hon påstog att det kan bli billigare i framtiden att handla och att man samlar poäng vid köp, tackade även nej ännu engång och fortsatte igen att betala, hon menade då att även hon hade ett sådant kort och att det skulle löna sig, valde nu att lämna kassan och åka till mediamarket.

Har nu berättat min lilla historia för familj och vänner, ni tappade ett antal kunder och jag hoppas att ni går i backen!

Tack!

Det är bra

Jag tycker att det är bra service hjälpsamt och så. Ibland får man vänta lite länge på kundservice.

Bra personal, lättnavigerad hemsida. Nöjd kund!

Har köpt all elektronik till hemmet hos elgiganten, både via nätet och i butik. Laptop, digitalkameror, dvdspelare, fotoramar m.m. Har alltid fått en bra service och vänligt bemötande och när jag senast skulle beställa en laptop var den slut, då erbjöd dom en bättre än den jag först klickat hem till samma pris, vilket dom drog ner då med 2000:-
Har bara gott att säga och kommer att fortsätta handla här

Nöjd!

Bra urval av produkter och bra priser, alltid fått bra service.

Dålig stil

Elgiganten har hittills varit en bra affär där man har lätt kunnat fått hjälp och lätt hittat vad man velat ha. Och trevlig personal.
Men i tisdags så beställde/bokade jag en laptop, Toshiba Satellite 15.6" , som var med i reklamen med kampanj pris. Tog Collect@Store då jag relativt lätt kan åka in efter skolan och hämta ut den. Men när jag väl kom dit efter en timmes färd med buss så säger dom att dom inte har sagda dator. Jag hade då tidigare fått bekräftelse på att jag skulle kunna hämta ut sagda dator två timmar senare samma dag, jag var dit 4 timmar efter beställningen var lagd. De lovade att den skulle vara framme mitt på dagen idag. men när jag ringde supporten så sa dom att den skulle vara framme antigen på fredagen eller nästa vecka.

Före denna incident så har jag enbart tyckt det varit bra.
Men tvivlar på att jag kommer köpa nå mer datorer där.

Kränkt och särbehandlad

(LINKÖPING 2013-03-29 KL:16:00)
Bestämde mig att efter jobbet åka ner till elgiganten i linköping och köpa mig en ps3.
Jag kom in i butiken och hittade efter lite letande ps3an som jag skulle ha. När jag var halvvägs på väg till kassan kom en butiksvakt fram till mig, han gick nästan på mig utan att säga något, sedan punkt markerade vakten mig fram till kassan där han ställde sig vid utgången och blängde på mig. Jag var på väg att avbryta mitt köp på grund av detta men valde ändå att köpa ps3an. Tråkigt att elgiganten använder sig av inkompetent personal som ofredar en del av sina kunder i butiken. Mitt belastningsregister är rent och jag är inte kriminell. Som tur är finns det andra butikskedjor som säljer elektronik vilket jag kommer att gå till i fortsättningen. Med anledning av vad jag har varit med om kan jag inte rekommendera Elgiganten. /Åke

Mobiltelefon HTC Inköpt i Norrköping

Köpte en HTC till julklapp (2012). Denna tappade nät efter ca 1 månad och fick skickas på service efter 2 veckor kom den tillbaka och efter ca 1h användning återkom problemet!
Tycker då att detta sk företag skall visa god vilja att reklamera detta "måndagsex"!
Men icke dom skall skicka den ytterliggare en gång på service!
Enligt mig som konsument fick man höra att om dom skulle göra så skulle denna kosta dubbelt så mycket? Som konsument så skiter jag i det högaktningsfullt! Har tidigare reklamerat endast 1 sak, detta var ett par jeans och detta var ej något problem? Var inne på att handla upp lite nya saker till hemmet (tv,tvättmaskin, torktumblare samt en ny dator hos Elgiganten men kommer härmed att tänka om! Tur att det finns andra!!!

Godkänt

Elgiganten har alltid bra produkter till ett bra pris. Dom kunde veta lite mer om produkterna dom säljer, men dom är alltid vänliga.

Supersnabb Service!

Fick paketet snabbt som attan och hemsidan var grymt smidig!
Billigt blev de me! rekomenderas

Bra service och vänlig personal

Det är lätt att handla på Elgiganten då dom har personal som är hjälpsamma i alla lägen

Stort företag som inte kan stava till service

Har en skitpolicy kring efterservice på mobiltelefoner där man försöker lura kunden på dennes garanti genom att ljuga hejdlöst, fara med osanningar om konsumentköplagen och kundens skyldigheter att låta dem reparera trasiga produkter hur många gånger som helst. Till slut blir man dessutom lurad genom att alla fel verkar vara p.g.a. "vattenskada som inte täcks av garantin". Som lök på laxen, ertappade jag dem med att skicka ett foto på en s.k vattenskadat telefon som påstods vara min men vid granskning av bilden visade sig vara en av helt annat fabrikat. Att man inte skäms att hålla på med dessa fula tricks - alla kunder är ju inte jurister utan litar på deras snack. Men dom ljuger, som sagt, hejdlöst!

Är Elgiganten ditt företag?

Lär känna dina kunder.

Logga in som ditt företag Läs mer

Är det här ditt företag?

Logga in som ditt företag

Elgiganten Support

Vi erbjuder ständigt låga priser på allt till hemmet, betala tryggt med faktura, kort eller internetbank.

Besök Elgiganten

Elgiganten ligger som 57 av 66 i kategorin