Easyjet omdömen

Easyjet omdömen

Lågt
4.4

Dårlig information og dårlig service

Jeg synes bestemt at det er okay, at et fly kan blive forsinket - Det kan ske. Dog er jeg meget ked af den mangel på information som jeg gik glip af, da jeg i søndags rejste fra Berlin til København.

Kaptajnen var den første, der fortalte os hvad der var årsagen til, at vi var blevet forsinkede - Og han forklarede det fint og det blev der sat pris på - det var bare alt for sent at vi fik det afvide. Som jeg kunne forstå, er Schönefeld en ren easyjet lufthavn, hvorfor jeg ikke forstår hvorfor en anden medarbejder ikke kunne informere os.

Dog er problemet, at man render rundt i lufthavnen i 5 timer uden at vide noget som helst om hvorfor man er forsinket. Samtidig bliver man spist af med 4,50 euro, som ikke engang var nok til at købe en sandwich i Märche. Lufthavnsmedarbejderen fortæller at vi kan komme forbi senere for flere vouchers - Hun dukker bare ikke op.

Der var ikke siddepladser nok i lufthavnen til at vi alle kunne få en stol - Såfremt der var det, så var der ingen information om hvorhenne da man spurgte. Da vi går til gaten ved midnat er der 2 personer der benytter speedy boarding. Flere personer sætter sig derfor på de pladser beregnet til speedy boarding, da der også er fyldt op på de almindelige stole i gaten. Der kommer så en medarbejder hen, og beder folk om at flytte sig, da det kun gælder speedy boarding. Her burde man være lidt large og have forståelse for at folk gerne vil sidde ned efter en hel aften i lufthavnen.

Igår modtog jeg en standard e-mail med en undskyldning. Jeg synes personligt, at hvis man skal sende en undskyldning, så lav den specifik om den enkelte sag, så man ikke sidder med en følelse af, at I blot har sendt os alle en ligegyldig standardmail.

Baggage gebyr rip-off

Kæresten og jeg skulle hjem fra Berlin, og da vi har en lejlighed der, havde vi kun en lille trolley med alt i, plus hendes lille dametaske. Trolleyen har aldrig før været noget problem, men en emsig Easyjet fyr, beordrede mig at smide trolleyen i deres målekasse. Da trolleyen er lidt stiv, kunne toppen af håndtaget ikke komme ned. ca. 2 cm. Resultat : Krav om at trolley skulle tjekkes ind, for Euro 55. Det dobbelte af vores to billetter til sammen. Der var flere andre med tasker på samme størrelse og større, som heller ikke passede, men de fik bare vink igennem. Det der virkelig pisser mig af er, at der ikke var nogen grund til, at vi skulle tjekke tasken ind, på grund af et stift håndtag, når vi til sammen som et par havde ca halvt så meget, eller mindre, end stort set alle andre der skulle med den dag.
jeg forsøgte at klage i lufthavnen, da andre fik lov til at medtage større taksker, jeg blev henvist til hjemmesiden. Den har jeg nu forsøgt at få noget ud af, og kan konstatere, at det er useriøst og ubrugeligt og umuligt at klage til selskabet. Kan ikke forstå, at det skulle være lovligt, at føre forretning i Danmark på den måde. PS. har skrevet en klage til Easyjet, men den kører stadig i "send mode" og kan altså ikke sendes.

Kryds fingre for at du ikke for brug for at ændre bookningen!!

Flybilleter til ROM blev købt for ca 2.100. At ændre rejsedatoer koster over 3.100 !!! ...altså for ændringerne alene! ...så flybilletterne ville komme til at koste ca 5.200 i alt!
Nye flybilletter koster samtidig lige over 3.100!? Det er da at tage rø... på folk.

Jeg talte med kundeservice flere gange. De taler engelsk med indisk accent, og de gange jeg talte med dem, var det svært at høre hvad de sagde, men hvad værre var at de tydeligvis ikke så nogen problemer i ovenstående ...sådan er deres gebyr regler bare! Rigtig dårlig oplevelse.

INGEN anbefalinger herfra.

Dårlig service, og de tager røven på en samtidigt

Det er en lidt længere historie det her. Jeg skulle flyve fra CPH til Berlin, og havde betalt for en tur retur uden baggage. Jeg havde derfor håndbage med derned (og de har meget stramme regler for hvor store de må være). Fra CPH til Berlin var der ingen problem overhovedet, håndbagen var ikke for stor. MEN, da jeg skulle flyve tilbage, havde easyjet personalet lige lyst til at fortælle mig at min håndbage var for stor. Og, ærgeligt nok, var hjulene på kufferten lige 2mm for lang når man puttede den ned i deres bagage måler. Jeg skulle derfor betale 50€!! for at få bagagen med på flyet. Det er da bare utroligt at jeg kunne få den med ned til Berlin, men ikke med hjem igen.
Når, sådan var det. Da jeg endelig kom hjem vil jeg gerne ringe til deres kundeservice fordi jeg ikke synes det var i orden. Oveni i det, havde jeg så fundet frem til at jeg havde betalt DOBBELT så meget for at få bagagen med tilbage (ifølge priser der er klart tilgængelige på deres hjemmeside). Det tog mig ca 2 timer bare at finde et nummer jeg kunne ringe til her fra DK. Da jeg endelig fandt den, bar det selvfølgelig et call center i Indien, hvor jeg knap nok kunne forstå hvad de sagde da forbindelsen var så dårlig. Hende jeg snakkede med var ligesom en robot, og det tog mig en time bare at forklare hvad jeg synes problemet var. Det det var gjort, kunne hun stadig ikke rigtig se problemet. Jeg opgav at prøve at få alle penge retur fra bagagen (de 50€), men istedet bare prøve at få nogle af dem tilbage, da jeg havde betalt for meget (skulle have været 30€). Det var umuligt.

Så i bund og grund, virkelig dårlig service. Vil aldrig bruge dem igen.

Super til prisen!

Anbefaler easyjet til alle der gerne vil flyve billigt! Jeg synes det er god underholdning at læse folks anmeldelser af easyjet - fik faktisk en del timer til at gå med det, for danskerne er godt nok gode til at brokke sig over ting de selv har været skyld i, eller ting der ikke kunne gøres anderledes. Easyjet var for os de aller-aller-billigste og da vi kun skulle flyve en time tog vi dem og selv med sædevalg og ekstra 20 kg baggage var de billigere end konkurrenterne.

Det går hurtigt i lufthavnen fordi man bare skal af med sin baggage. (man checker ind online 30 dage inden. så smart.) Der var ikke så meget pjat, super venligt og humorfyldt personale (læs: lidt særprægede stewarder - på den gode måde!). Den mad man kan købe om bord er lækker og der er til enhver smag, både økologisk/sundt og usundt, slik og varm mad. Jeg kan virkelig ikke komme på nogen faldgruber og jeg synes at folk skal læse anmeldelserne herinde igennem og bruge deres sunde fornuft før de stempler easyjet, for nogle kritikpunkter der er skrevet herinde er ting som easyjet ingen indflydelse har på og ting der er kundens egen skyld. Dermed ikke sagt at de er fejlfri, men jeg synes klart at man skal læse anmeldelserne igennem før man fravælger easyjet.

Kun anbefalinger herfra.

Bagage forsinket

Min bagage blev efterladt i Gatwick. Min rejseledsager og jeg var sene til at tjekke ind grundet forsinket tog til lufthavnen - dog var hans bagage med til Kbh min var ikke. Bagagen er netop blevet leveret på min hjemmeadresse med 24 timers forsinkelse.

Et andet irritationsmoment er placeringen af deres gates i lufthavnene - længst væk - dette er dog forståetligt når det skal være så billigt som muligt.

Røveri at ændre navn på billet

En billig rejse til London endte med at koste en formue..

København - Gatwick for to voksne blev en meget dyr rejse, da min rejseledsager først havde booket forkert hjemrejsedato. Det kostede x antal kroner i gebyr at ændre.

Dernæst blev min ledsager syg og måtte opgive at rejse. (Vel at mærke i god tid inden afrejsen) Jeg havde et møde i England og ville gerne rejse og fandt en ny ledsager, som skulle overtage min første ledsagers billet.

Jeg kunne ikke få adgang til at ændre navn på billetten online. Blev derfor nødt til at ringe Easyjet op. Fik en indisk/engelsk callcentermedarbejder i røret. Vi havde ret svært ved at forstå hinanden.

Hun begyndte at opremse gebyrer for dit og dat og jeg bad til sidst om en samlet pris for at ændre navn på billetten. Efter hold on i en rum tid fik jeg prisen: 1.769,33 kr. for at ændre navnet. Hun påstod, at det stadig var billigere end at købe en ny billet. Jeg følte mig presset til at acceptere og bagefter grinede mine venner og sagde, at jeg havde misforstået prisen. Det var selvfølgelig i alt. Altså ville der fra de 1.769,33 kr. blive fratrukket det vi allerede havde betalt for flybilletterne. Men nej; jeg fik desværre ret.

Ydermere fik jeg at vide, at hvis jeg betalte med kreditkort ville det blive endnu dyrere. Se andres indlæg om dette emne.

Jeg har efterfølgende forsøgt at læse Easyjets gebyrregler. Kan alligevel ikke gennemskue, hvordan prisen kan blive så urimelig, ekstremt høj.

Jeg agter at klage.

Det var min første ledsager, som står som "ansvarlig" for bookningen og han havde åbenbart valgt speed boarding. Det står ikke tydeligt på billetten og vi fandt først ud af det efter at have stået i kø. Den service kunne Easyjet godt informere om. - Desuden synes jeg, at der mangler andre vigtige info som fx afrejseterminal og ankomsttidspunkter.

Flyturene gik i øvrigt upåklageligt og derfor giver jeg én stjerne.

Men jeg vælger ikke Easyjet igen med mindre, jeg får refunderet en betragtelig del af gebyrene.

Lav pris, præcis flyvning og venligt personale

Easyjet vil jeg helt sikkert anvende igen når jeg med min hustru skal på nye storbyferier i Europa.

Vi fløj fra Hamburg - Rom. Prisen var meget lav, der var ingen ventetid ved hverken afgange eller ankomster og tilmed var personalet venligt. Et godt eksempel på at man ikke går på kompromis blot ved at vælge et lavprisselskab.

Jeg har ikke noget at udsætte og giver Easyjet min bedste anbefaling.

Kanon god service

Har rejst med Easyjet til Skotland og retur. Fik rigtig god hjælp i lufthavnen til at ombooke (rejseudbyderen havde lavet fejl) Er lettere handicappet men fik rigtig god hjælp og service før, under og efter flyvning. Flyver gerne med easyjet igen

Udmærket lavprisflyselskab

Har rejst flere gange med easyjet - dog altid kun med håndbagage. Meget konkurrencedygtige priser. Nem hjemmeside uden skjulte gebyrer.

Billigt og simpelt

Brugte Easyjet til vores bryllupsrejse til Rom!
Alt forløb helt efter bogen, vi havde bestilt 2 sæder, med faste numre, og 1 bagage til checkin. Der er ikke meget plads i flyveren, men da vi kun skulle flyve i 2 timer var vi egentlig ligeglade med dette. Har tidligere fløjet til London med SAS, og synes ikke at kunne spotte den store forskel i oplevelsen af flyveturen.

Easyjet er et lavpris selskab, der af kan man ikke forvente meget!

Flyver med dem igen næste gang jeg skal til Paris!

Simpelt og godt!

Har for første gang fløjet med Easyjet, og er meget begejstret.

Priserne er lave, til gengæld får du heller ikke så meget mere end et flysæde. Men behøver man i virkeligheden mere?

Jeg gør ikke. Jeg skal bare bruge et fly der kan transportere mig fra A til B.

Der er ikke så meget service, og check-in må du selv klare. Det er dog utrolig nemt at gøre på deres hjemmeside, og det er derfor ikke et problem. Personalet ved bagageindlevering samt i flyet er flinke.

Alt i alt er jeg meget tilfreds

Latterlig refusionspolitik og elendig kundeservice

Jeg havde købt 2 returbilletter til London om 2 måneder, men kom til at købe på en forkert dato. Jeg valgte at benytte mig af deres 24 timers refusionspolitik, som jeg tidligere har gjort hos SAS og Norwegian, hvor jeg har fået 100% refusion ved henvendelse under et døgn, efter billetterne var købt. Det samme gjorde jeg hos Easyjet.

EasyJet flottede sig og refunderede 5% af billetterne, og efter samtale med to top-arrogante medarbejdere, vidste jeg at jeg bare kunne have læst det med småt, så ville jeg ikke have været så overrasket. De er ikke til at hugge eller stikke i, og jeg ved nu, at de aldrig skal være min leverandør til flyrejser igen.

Kan kun give de mange utilfredse EasyJet kunder ret

Kan indtil videre kun give de utilferdse ret.
Jeg er i øjeblikket i gang med at indgive en klage over deres manglende og forkerte service/information, som har kostet mig flere hundrede kroner og en masse tid og surhed i de sidste 4 dage. Det har indtil videre været umuligt at komme igennem til dem på mail eller telefon. Jeg tror efterhånden ikke de har nogen kundeservice.
Men jeg prøver stadig, og har ikke tænkt mig at opgive. Jeg vender tilbage når jeg forhåbentlig er kommet igennem med min klage. Og også hvis jeg ikke gør.
En kvindelig service medarbejder lavede endog himmelvendte øjne og grinede af mig da jeg klagede i Berlin lufthavn d. 27 oktober - i går. Jeg taler et lidt dårligt Engelsk, men var berettiget vred.

Stramt budget? Flyv med Easyjet !

Jeg har flere gange fløjet med Easyjet, og senest til Berlin på påskeferie... Altså et fly er et fly efter min mening, når man ikke skal længere, så jeg gik efter det billigeste, hvilket blev Easyjet (jeg kom til Berlin for 430 kr tur/retur)... Årsagen til de billige rejser er jo så også, at der ikke følger bagagge med i prisen, hvilket jeg i starten var rigtig irriteret over, men som jeg efterfølgende har været rigtig taknemmelig for... Vi delte blot 3 mennesker om én kuffert og tog en håndbaggagekufftert med i max-størrelse, og sparede en masse penge den vej, end hvis vi havde fløjet med et andet selskab, hvor der er inkluderet baggage...

Den eneste ulempe er dog, at det stadig er begrænset med destinationer fra Kastrup, men det kommer forhåbentlig efterhånden.

You get what you pay for.

Har brugt Easyjet utallige gange fra CPH til Geneve t/r uden problemer. Punktlig afgang, venlig betjening, nem check-in og til prisen helt ok. I forhold til andre flyselskaber er Easyjet hverken vaerre eller bedre, men de er billigere.
Skal dog siges, at vi aldrig har tjekket bagage ind, saa rejser kun med eet stk haandbagage.

Sidder på 6 time i Kbh lufthavn fordi easy jet er et inkompetent flyselskab

Easy jet er uden nogen sammenligning det dårligste flyselskab jeg nogensinde har skulle været fløjet med. De booker op til flere personer på deres fly , med den lumske tanke at der måske er 1eller 2 der ikke møder op til aftalte fly.
Desværre for dem der tror de skal flyve til tiden. De får uden omtanke fra Easy jet besked på at de kan komme med et andet fly , hvis det vel og mærke ikke er overbooket. Fy for f......... Det er dårlig kundeservice . Godt det ikke er normal procedure i det virkelige liv nu har vi købt 2 nye billetter 5000,00 kr og bliver 6timer forsinket. Hold jer langt væk

Første OG sidste gang!!

Man får, hvad man betaler for - eller snarere: Man får IKKE hvad man betaler for. Og når man først har betalt, er det ikke til at vriste pengene ud af dem igen, hvis man f.eks. må aflyse pga sygdom. Nok står der i deres betingelser, at de tilbagebetaler skatter & afgifter ved afbestilling (som de er forpligtet til). Easy Jet oplyser ikke hvad skatter & afgifter udgør af billetprisen på noget tidspunkt, og et er hvad der står i betingelserne, noget andet er hvad de rent faktisk gør. Efter utallige ubesvarede mails, selvmodsigende beskeder fra deres call center i Indien og uopfyldte løfter fra Easy Jets side om at ringe tilbage, er det lykkedes at få 103,65 kr. retur for en samlet billetpris på 1538 kr. for to.Til sammenligning oplyser Norwegian for en tilsvarende rejse og billetpris, at skatter og afgifter udgør 834 kr. Så kan man selv drage sin konklusion! Det var første og sidste gang, vi bestiller hos Easy Jet. Godt nok dækker afbestillingsforsikringen, men det er princippet, det drejer sig om. Helt igennem urimelige forretningsmetoder.

Fup og gebyrer

Kort men godt !!!
Ved ankomst i flyet, blev vores håndbagage taget fra os - der var ikke plads i kabinen, og ALT skulle i lastrummet. Der var ikke tid til at tage noget ud af taskerne.
Vi kom i luften, og ville købe 2 kopper kaffe. Vi gjorde opmærksom på, at vores Euro lå i lastrummet, men vi havde VISA kort og danske penge.
OK, "hvis I betaler med VISA kort, skal I købe for mindst 7 Euro". Nå ja, ok, vi købte så også en øl, og kom op på 9 Euro. De serverede kaffe og øl, og fortalte så, at det kostede 2 Euro at benytte VISA kort :-(
OK, den måtte vi så æde, men det viste sig så, at deres terminal ikke ville læse kortet.
Et andet VISA kort blev hevet frem, men heller ikke dette virkede, og de oplyste så, at de slet ikke kunne læse VISA kort :-(
Så var der kun de danske penge tilbage, men så skulle vi betale veksle gebyr ..... alt i alt blev de 9 Euro til 100,00 danske kroner - altså 48% ekstra, fordi Easyjet's systemer ikke virkede :-)
Konklusion: Betal lidt mere, og forvent lidt mere (bare ikke hos Easyjet)

Det er ren sjusks uacceptabelt

jeg køber fly billet og lejer en bil og pengene bliver trukket og der stå de modtager visa-electron..der jeg kommer til basel siger de at jeg ikke kan hente bilen der de ikke modtager visa-electron..Helle min ferie bliv ødelagt de har ikke styr på noget..
der er uacceptabelt...

Support