Danske Bank omdömen

Danske Bank omdömen

Lågt
3.4

Upersonlig, langsom og gebyrbegærlig

Min kæreste og jeg skulle købe lejlighed og bad banken om at lånegodkende os. På trods af, at vi begge har gode jobs med en stabil indkomst, blev vi ikke behandlet som ønskede kunder. Vi skulle konstant indsende nye dokumenter samt svare på spørgsmål til budgetter mv. Hver gang vi fandt en lejlighed, nåede den at blive solgt fordi Danske Bank gerne var flere uger om at vende tilbage - som regel med en bemærkning om, at de "forsat kiggede på det".

Til sidst skiftede vi til den lille Skjern Bank. Her fik vi svar samme dag. På baggrund af årsopgørelser og lønsedler kunne de lånegodkende os - og vi har nu en fast, trofast bankrådgiver. Vi vender afgjort ikke tilbage til Danske Bank igen.

Jeg er nærmest i chok

Efter at have været kunde i DB i over 20 år og aldrig haft et eneste problem med mine betalinger eller andet, har jeg kontaktet banken, da jeg gerne ville lave min kassekredit til et fast forrentet lån. Grunden er at jeg har haft problemer med at få udbetalt min løn, da firmaet jeg arbejder for, desværre er kommet i vanskeligheder. Det betyder at jeg er kommet to måneder bagud med mine terminer, så naturligt ringer jeg og forklarer banken dette. De forstår mig godt og jeg skal lige komme ind med mine papirer så ser vi på det.

I dag kom der så et brev. Vi beklager men Danske Bank kan ikke hjælpe dig. Ergo, de vil ikke være med til en afdragsordning på kassekreditten, som de selv har bevilget. De vil ikke hjælpe så min termin kan blive betalt, men derimod begære tvangsauktion.

Jeg er rystet. 55 år, har aldrig misset et eneste afdrag på noget. Har ingen gæld andre steder og har altid passet mine ting. Men det vil DB skide højt og flot på.

Heldigvis findes der masser af alternativer. Så efter at have læst deres brev, gik jeg direkte ned i en anden bank, som overtager det hele.

Det Danske Bank skulle bruge 13 dage på at udregne og alligevel afslå, tog den nye bank en halv time at bevilge.

Har været kunde i banken i snart 20 år. Altid professionel betjening og vejledning.

såå lavt

Dårlig kundeservice og rådgivning osv...

Møg træt af Danske Bank

Det er s.... svært at komme til at tale med sin rådgiver og når man ringer ind til Danske Bank kommer man til at snakke med en helt anden person et helt andet sted i landet. Så beder man personen om, at få sin rådgiver til at ringe tilbage. Ja det skal vi nok, man får lovning på at hun ringer lidt senere på eftermiddagen. Hvad sker der så når eftermiddagen er gået, selvfølgelig har ingen ringet tilbage.. Det er sket i dag og er sket før. Møg bank!

Super Service - Tusind tak

I forbindelse med køb af lejlighed har jeg kontaktet Danske Bank, og blevet mødt med imøddekommende medarbejdere hele vejen. På blot få timer fik jeg et svar fra en Danske Bank. Herudover fulgte medarbejderen op på det tilsendte. 1000 tak til Camilla Emilie Pedersen for super service!

Ligeglade med deres kunder

Du kan vente halvanden i telefonen for at få fat på en medarbejder, og når du så får en i røret kan de ikke andet end at snerre af dig og skynde sig at få den næste i røret.

Advarsel på Danske Bank

De har inte svarat på frågor och de fortsätter lura sina knden
Varning för Katastrofbanken fortsätter Varning för Danske Bank
AKTA er för Danske Bank de kommer att blåsa dig och lura dig eftersom först så säger de flytta alla dina huslån till oss så får du 0,5% i rabatt, sedan kommer de att blåsa dig efter 1 år med att du får bara 0,05% hahahhaa och när man utreder varför så skyller de på allt möjligt men som kund kommer DANSKE BANK ATT LURA DIG och med avsikt!
Allt börjar med att man säger flytta alla dina lån till oss så får du 0,5% i ränterabatt mot vad du har i dag
Kanon bra och jag blir glad
Jag flyttar firma, konto, sparkonto, pension och alla betalkort samt alla lån jag har och huset. Mycket arbete får man själv göra och det är stort ingrepp i ens vardag men det är det värt för 0,5% i ränte rabatt.
När jag gör detta har Östgöta Enskilda Sparbank köpts av Danske Bank och de finns på Agnesfridsvägen i Malmö. Jag får en kontakt person!. Efter en tid är det tyst borde jag ha tagit som första varningsklockan på att Danske Bank inte har kundtjänst eller kund tankegång när de har dig.
Katastrofen Danske Bank fortsätter deras kundtjänst är obefintlig och hantering av sina kunder är inte existerande, kanske för man bara betalar in 120 000 kr i räntor om året så man räknas som en liten kund och där de kan bara låta bli att hjälpa dig. Dessutom så i skymundan utan att informera sin kund har man raderat ränterabatten på 0,5% och satt ned den till 0,05%, sedan säger man inget detta sker i Juni. Jag har sedan hållt på att försöka få klarhet i det i otal skrivelser som vi lagrad på min hembank sedan via otal samtal ingen ringer tillbaka. den kontakt person jag har har jag försökt byta men ingen lyssnar och hon ringer inte tillbaka flera meddelanden är lagda. Tystnaden sprider sig och för när man skriker kontors chef så ringer han och lovar ringa på eftermiddagen men det gör han inte först dagen efter. Katastrof , det verkar att man systemsätter att lura sina kunder till ränterabatt i Malmö sedan fifflar man bort det och låster kunden lida och kunden skall INTE få beskeder. AKTA er för Danske Bank
Banken har ALDRIG sagt , påtalat, informerat eller på annat sätt sagt något om att de tar bort ränte rabatten så AKTA er för DANSKE BANK

En STOR gebyr

Skulle tag en kredit fra RealKredit gennem Danskebank. De har lavet en købekonto. Men for at lukke kontoen de tog et gebyr 762(!!!) kr. Super!!! Hvorfor er det så dyrt?
De var godt at jeg har ikke skiftet til Danske Bank når de foreslog det til mig tidligere.

P.S. Det er ikke banken til de almindelige folk. Jeg har hørt at hvis man har et beløb under 750.000 kr. tage de ikke kontogebyr. Det er bare en diskrimination!

Den dårligste

Jeg har været kunde hos danske bank i 3 år
synes ikke de behandler sine kunder ordentlig
Er glad for jeg skiftede bank
vil aldrig nogensinde anbefale den bank til nogen som helst

Kundeservice i top

Jeg har altid fået en god, venlig og ærlig behandling i Danske Bank og finder deres hjemmeside god og brugervenlig. Desuden bruger jeg rigtig meget deres App til både iPhone og iPad og finder også denne utrolig brugervenlig.
Jeg kunne dog godt bruge en mulighed for at se mine kontoer i både den danske og norske bank samtidigt i stedet for at skulle have både nem- og bankid og logge ind på to sider, men det er fuldt muligt at det ikke kan lade sig gøre i forhold til gældende skatteregler i de to lander.
Det ville også være fint med en mulighed for at lave en automatisk bankoverførsel til egne konto i udlandet.
Jeg benytter mig mest af email til kontakt med min bankrådgiver og han har stort set altid svaret samme dag og mere end ofte indenfor en time hvis ikke jeg har skrevet alt for sent.
De få gebyrer Danske Bank i mit tilfælde har haft tidligere finder jeg ganske rimelige i forhold til den service jeg får.

En rigtig forfærdelig bank

Uacceptabel behandling af kunder. Er glad for jeg har skiftet bank.

Danske Bank umulige at kontakte.

Jeg har været kunde i Danske Bank siden den hed Provinsbanken, og Pondus Klubben eksisterede. I dag er jeg privat kunde og erhvervskunde i Danske Bank. Meget har ændret sig, især omkring den personlige rådgivning. Det kan man mene om hvad man vil, det er udviklingen, og den kan vi ikke standse.
Men at banken har udviklet sig til en lukket borg, som næsten er umulig at komme i dialog med, er meget skidt. Min oplevelse de sidste par år, har været den, at når jeg prøver at ringe dem op, kan man ikke komme igennem. Jeg har brugt to fredage, hvor jeg var på job, på at ringe dem op vedr nogle pænt store fejl de har lavet.
Har til sidst stået med fornemmelsen, åh er det nu hende igen og lidt dybe suk.
Når jeg endelig kommer igennem, bliver jeg lovet en opringning, det sker oftest ikke, og hvis det gør, er det 8 timer senere.
Det er uanstændigt at drive en bank du ikke kan komme i kontakt med. Jeg mener selv jeg har det ok med at tingene foregår via Net Bank, men fejl som banken laver er lidt svært at udrede online. Jeg vil have en bank jeg hurtigt og nemt kan komme i kontakt med via Tlf.
Lene Højlund Jacobsen

God rådgiver

Der bliver sagt meget om banken. Jeg kan nu kun sige, at vi har en rigtig god rådgiver, som altid finder den rette løsning for os. Har undersøgt med andre banken, men samlet er pakken den bedste for os.

Danske Letbank -nemt og enkelt til hverdagsbrug

Simpelten så overskueligt og enkelt kan det gøres - Danske Letbank kan bruges af alle også selv om man er 88år eller 8år det er flot og enkelt opbygget, jeg er selv begyndt at bruge Letbank selvom jeg er medio fyrre men det er bare hurtigere og lettere. tak for det Danske Bank

Dårlig og uigennemsigtig sammenhæng mellem rådgivning og netbank og banken ringer simpelthen ikke igen på trods af aftaler.

Jeg har flere gange haft kontakt - eller prøvet at komme i kontakt - med Danske Bank for rådgivning og for at vurdere mulighed for lån.
De første gange prøver jeg at booke et møde med en rådgiver for at afsøge mulighederne for lån til lejlighed. Selvom jeg ønsker samtale med rådgiver vender banken aldrig tilbage på trods af flere henvendelser på netbank og igennem deres kundeservice-telefon.
Et halvt år efter det var relevant, og jeg har brugt pengene på noget andet og finder mig til rette i lejebolig ringer banken, da "det jo er lang tid siden vi har haft en snak". Jo tak, men altså et halvt år for sent.

På det seneste har jeg prøvet at få oprettet kredit i banken. Jeg har prøvet telefonisk gennem rådgivere at søge, men får at vide, at det kan kun ske igennem netbanken. Jeg er imidlertid i en overgangsfase, hvor mit økonomiske fundament skifter og jeg ikke kan redegøre fyldestgørende for min økonomiske situation inden for de snævre rammer af ansøgningsskemaet. Her er der ingen mulighed for at forklare nærmere, men kun mulighed for at opsætte en økonomisk situation gennem månedslønning og nuværende gæld.
Jeg kontakter kundeservice igen, og siger at jeg eksempelvis skifter fra studerende til arbejdssøgende og får dobbelt indkomst de næste to måneder + formentlig får nyt arbejde, hvor løn ikke er aftalt endnu. Altså en mere gunstig situation end jeg har mulighed for at beskrive i skemaet. Her får jeg at vide, at jeg KUN kan søge igennem skemaet, men hvis der er forhindringer for, at jeg kan få kredit vil de kontakte mig hurtigst.
Jeg udfylder deres skema og får en kort besked på to linjer om, at ansøgningen er afvist på baggrund af økonomisk situation. Ingen vendte imidlertid tilbage.

Nu har jeg endelig fået kontakt med en vejleder og efter at have diskuteret min situation har jeg fået bevilget kredit.
Kan dog ikke forstå, hvorfor det ikke bare sker i første omgang istedet for at der skal spildes så meget tid med det.

endelig kommet af med dem

er endelig kommet af med danskebank for 1 månede siden og man spare en del så kom VÆK folkens træt af alt er lukket pengeløse banker og der hvor de ikke er pengeløse står du i kø i næsten 1 time fordi alle skal der ind og alt koster penge selv om det er et lovkrav du skal have en lønkonti

Flere og flere gebyrer

Hvis ikke man skifter fra denne bank så har man for mange penge.
Jeg betalte alt for mange gebyrer hos disse gribbe, det er gebyr på gebyr selv om der er krise i danmark har bankerne formået at øge omsætningen.
Anbefaler ikke andre at blive her, skift mens tiden er.

Danske Bank Support

Danske Bank tilbyder rådgivning og finansielle produkter og serviceydelser inden for bank, bolig og realkredit, leasing, pension og forsikring.

Besök Danske Bank

Ring på: 70 12 34 56