CPH omdömen

CPH omdömen

Lågt
4.3

Babymad - hvor meget og hvornår baby?

Det fremgår ikke klart af hjemmesiden hvor meget babymad man må have med samt hvornår et barn ikke længere er en baby. I lufthavnen fik vi efterfølgende at vide, at vi måtte have haft alt det med vi fandt nødvendigt så længe barnet var under to år, men det var ikke nemt at vide at et barn på 1 år og 10 måneder fortsat er en baby i Jeres terminologi men ikke er det når det er 2 år.

Så skriv det på jeres hjemmeside i stedet så man har noget konkret at gå efter.

For meget spam

Hej. Jeg tilmeldte mig cph.dk nyhedsbrev for at få adgang til wi-fi i lufthavnen. Men nu er jeg blevet træt af de reklamekampagner i min indboks. Derfor har jeg flere gange forsøgt at afmelde mig. Når man klikker på linket til afmelding kommer man til en side hvor man kan aktivere sin konto. Men jeg modtager stadig jeres "spam".
Det er meget irriterende at jeg ikke kan framelde de mails og det vil jeg gerne klage over. Så det er hermed gjort. Dårlig Service.

Perfekt oplevelse.... yderst hjælpsom personale.

Jeg skulle flyve til Tenerife og havde på forhånd kontaktet CPH for at høre hvordan jeg skulle bære mig ad. Jeg er handicappet og bruger rollator og den skulle jo med på ferie. Samtidig skal det lige nævnes at jeg ikke har været ude og flyve i 28 år, så jeg vidste at der var meget der var lavet om.

Men ankommer til lufthavnen og går hen til assistancecenteret som jeg havde fået at vide at jeg skulle. Her meldte jeg mig og kort efter kom en sød falckdame med en kørestol. Min veninde var med som min hjælper og hun fik samme udsøgte behandling. Vi kørte hen til informationen hvor jeg havde bestilt en rejsetaske til rollatoren. Henne ved indcheckningsskranken var de yderst behjælpelige med at få rollatoren pakket i den dertil indrettede taske, indchecket som stor bagage og så sagde vi ellers farvel til både kufferter og rollator.

Vi blev nu kørt op i afgangshallen i det dertil indrettede assistancecenter. Her blev der serveret vand for os og vi kunne sidde og slappe af i ca 30-45 min før vi blev hentet igen. Da vi skulle ud til flyet blev vi hentet i en golfvogn (det kaldes de) og vi blev kørt helt ud til bording. Herfra fik jeg en kørestol helt ud til selve flyet og blev af personalet på flyet hjulpet på plads.

Da vi kom hjem fra ferie igen skulle jeg jo have hjælp den anden ven, og også her fungerede det uden gnidninger. Der blev fra flyet tilkaldt en kørestol og så blev jeg ellers kørt tværs gennem lufthavnen (først i kørestol og siden i golfvogn) til bagageudleveringen. Her var falckmanden der hentede mig også meget hjælpsom med at få afleveret transporttasken som rollatoren havde været i. Jeg blev nu kørt helt ud til udgangen så jeg kun skulle gå få meter for at komme ud af bygningen og hen til taxaholdepladsen.

Det eneste lille minus var ventetiden på bagagen og rollatoren. Det tog pokkers langtid til trods for at vi var det eneste fly der landede på det tidspunkt (kl. 4 om morgenen)

Men alt i alt: En super dejlig oplevelse hvor man følte sig som total VIP!!!

strejke

Hver 6.mån er der strejker hos jer.. hvorfor ansætter i ikke nogen der gider at arbejde? istedet for at forældre, børn og rejsende bliver taget som gidsler pga. jeres medarbejdere? så fyr dog folk hvis de er utilfredse.. der var 1 måned til vagtplanerne sku træde i kræft, dvs. 1 måned til at forhandle... hvad er det for nogle medarbejdere i har, tror sku mere de ikke orkede at arbejde her til morges.. det er så egoistisk at noget ikke kan være mere egoistisk! og til jer, i må virkelig være en dårlig arbejdsgiver siden der er så mange strejker, tag jer sammen og find en løsning

Ågerpris ved parkering

Jeg skulle hente mine forældre i lufthavnen og følger skiltene til ankomsthal terminal 3. Det fører mig ned i parkeringskælder P8. Fri parkering i 15 min siger skiltene. Fra jeg parkerer bilen krydser til modsatte side af p-kælderen, når frem til elevatorerne, venter 3-4 min inden der er en elevator klar, kommer op i ankomshallen, finder mine forældre, går tilbage til elevatorerne, går tværs over kælderen, smider kufferter i bagagerummet, stiller bagagevogn på plads og er klar til at køre ud, er der gået 20 min. De 5 min over tid, blev jeg krævet 45 kr for.... ???! Næste gang må jeg iføre mig Superman kostume og se om jeg kan flyve gennem det hele, så kan det være det kan nås inden for de 15 min!!

En katastrofe....

Har jævnligt min gang i denne lufthavn, og det er en af de få ting der kan gøre mig flov over at være dansker. Her er voldsomt beskidt, der er dårlig betjening, det meste er alt for dyrt. Toiletterne er decideret sundhedsskadelige.Jeg må formode at tanken er at køre lufthavnen helt der ned (og der er ikke langt) hvor den kan komme på ulandsbistand.

Elendig lufthavn

Logistikken og servicen halter alvorligt.
Skulle checke ind hos SAS i lufthavnen (Terminal 3). Kunne ikke aflevere kufferterne hos Check in skranken, men skulle over i den anden ende af bygningen for at aflevere kufferten. Her var der en alenlang kø.

Der er en hektisk stemning i terminalen. Ankomster og Afgange blandes sammen, og folk kan hverken komme frem eller tilbage.

Skal på toilet og følger pilen ned til underetagen. Her har en rengøringsdame spærret adgangen pga. rengøring og ingen andre toiletter er ledige. Børn og ældre kan ikke komme på toilet.

Personalet virker arrogant og ligeglad med de rejsende.

Det er helt elendigt. Lufthavnen mangler tydeligvis ledelse og styring.

Jeg har før fløjet fra Hamburg lufthavn - det gør jeg næste gang. Her er servicen i top.

Fantastisk lufthavn

CPH er mit udgangspunkt for stort set alle mine rejser. Jeg rejser en gang eller to om måneden og man kan let blive fanget i noget lokalromantisk pladder, men jeg er ikke blind overfor fejl og mangler. Alligevel har jeg svært ved at sætte min finger på fejl i CPH.
Der kører bus, metro og tog til døren. Check-in er let og lufthavnen er til at overskue. Jeg rejser ofte gennem de terminaler som klarer sig bedre end CPH i internationale undersøgelser, men jeg syntes ikke de matcher CPH.
Skulle jeg død og pine finde noget at klage over, så skulle det være deres egen succes. Lufthavnen er ret stor og inde i terminalen skal man ikke forvente at man kan komme fra A til B på to min.

Dobbelt betaling for parkering

Dette er en anmeldelse af lufthavnsparkeringen i Københavns Lufthavn, CPH Parkering. Jeg ser mig nødsaget til kun at give 1 stjerne, fordi min oplevelse med tjenesten viser et element af bondefangeri:

Jeg havde reserveret plads på en af lufthavnens parkeringspladser og opdagede efter benyttelsen, at den (høje) pris for parkeringen var blevet trukket på mit betalingskort to gange! - dels da jeg reserverede, dels efter benyttelsen halvanden måned senere.

Jeg opdager tilfældigvis denne dobbeltbetaling og klager. Jeg får som svar at det skyldes, at jeg ved ind- og udkørslen benyttede kortlæseren til venstre på standeren, hvor jeg i stedet skulle have benyttet kortlæseren til højre. Det skulle fremgå af en vejledning på standeren.

Der er imidlertid ingen tekst i forbindelse med bestillingen, der forbereder en på at skulle være særlig opmærksom ved ind- og udkørsel. Tværtimod står der at læse, at "kortet bliver genkendt, når du kører ind på dit anlæg". Der står ikke, at kortet kun bliver genkendt, hvis man benytter en bestemt kortlæser.

I deres svar skriver de, at det tillige står at læse i den e-mail man modtager som bekræftelse på reservationen. Men dels har man jo allerede set og læst bekræftelsen på hjemmesiden, hvor reservationen foretages. Og her står intet om standerne og den særlige kortlæser, man skal benytte! Dels står det heller ikke som tekst i den e-mail, man modtager, men er vist i et indsat billede. Billedet i sig selv er ok, men det kan ikke stå uden tekst. Problemet er, at man ikke har grund til at læse denne e-mail; og gør man det alligevel, så forventer man ikke at vigtig ekstrainformation er indsat alene i form af et billede, hvorfor man ikke ser grund til aktivt at give den tilladelse, som e-mail-læseren kræver for at vise billeder. De er jo normalt bare logoer.

Jeg tror selvfølgelig på at det står på deres standere, at der skal benyttes særlig kortlæser, hvis man har reserveret plads. Men det står ikke tydeligt nok, for jeg så det ikke. Og jeg forventede det heller ikke; kortet bliver jo genkendt. Man er med den halve krop ud af vinduet heller ikke i en situation, der er underlagt de bedste betingelser til at læse en vejledning omhandlende information, man ikke er klar over man mangler.

Det eneste man forinden er blevet gjort opmærksom på at huske, er ved ind- og udkørsel at benytte samme kreditkort som ved bestilling. Det er forståeligt, for kortet skal jo genkendes. Og der står netop "bestilling". Med mindre man nærlæser betingelserne eller bekræftelsen, er man ikke nødvendigvis klar over, at betalingen er gennemført samtidigt med bestillingen, og at der dermed er åbnet mulighed for dobbeltbetaling, endda med en ofte lang tidsmæssig afstand mellem de to hævninger.

Jeg vælger at tro, at det er en uoverkommelig begrænsning der har gjort, at man har valgt at udstyre standerne med ikke kun én, men to kortlæsere. Jeg er imidlertid mere i tvivl om CPH Parkering’s bevæggrund for at have godkendt den procedure, stiltiende at trække betalingen to gange, når kunden vælger den "forkerte" af de to kortlæsere.

Jeg mener det er bondefangeri, grænsende til bedrageri, dels at man ikke i tilstrækkelig grad forbereder kunden på denne praksis, dels at man udøver den; thi dobbeltbetaling kunne undgås, hvis CPH Parkering ønskede det. Dels kunne det opdages automatisk (kortet genkendes jo i systemerne). Dels kunne CPH Parkering nøjes med at reservere og vente med at hæve beløbet fra kontoen til sluttidspunktet for reservationsperioden var nået
og ingen betaling registreret.

Hvis du som jeg synes det er dyrt at parkere i Københavns Lufthavn, så tænk på, at du muligvis har betalt to gange prisen..!

dårlig oplevelser gg på gang

alt for langsomt fra ende til anden. for lange køer i rush hour. Alt for langt at gå hvis man rejser til UK term H. For lang ventetid på bagage. og hvis man oveni købet betaler for internet bliver man spammet af cph bagefter og man kan kun afmelde sig hvis man kan logge in.. total dårlig lufthavn

One Star - Go er No-Go og alt for meget til salg på gåarealerne

1. Jeg flyver ofte og er træt af hvordan man først skal gå fra finger F til det baggagbåndet i det fjerneste hjørne. Det er ikke okay, det kan gødt være det er det billigste - men jeg mener ikke lufthavnen skal tvinge mig til at gå i 15 minutter for at hente min bagage. I må finde en bedre løsning for lavprisselskaberne, det er en ommer til lufthavnen.

2. Så fatter jeg ikke hvorfor der skal være så meget lort til salg ude på gangene. Man kan dårligt komme forbi og ud ud til sin terminal og afsted fordi de rejsende ikke har gulvplads for tøj, jakker og dansk design som skal stå udenfor butikken. I må få det væk og give os som rejser i lufthavnen mere plads.

3. I den seneste tid har jeg haft svært ved at finde en håndbaggagevogn som faktisk fungerede. Hjulene knirker, hjulene kører ikke optimalt rundt så den styrer til højre eller venstre eller sidst kunne jeg ikke få en vogn ud af rækken af vogne. I må vedligeholde dem bedre eller fjerne dem. Det er mindst halvdelen som ikke fungerer, så ingen poppede kommenterer om at det nok har været mig der har været uheldig.

Bemærkning til punkt 3:
Lufthavnen er nu startet en reparation af vognene og de fleste jeg så var fikset, ved sidste besøg. De har fået dejlige nye bløde gummihjul, så de kører som en drøm. Well done CPH.
(Så mangler vi bare baggagen skal tættere på GO og lidt mere plads til menneskerne)

Ingen svar på spørgsmål.

Jeg havde et spørgsmål angående hvad jeg måtte medtage som håndbagage. Det sendte jeg til cph.dk via hjemmesiden for mere end en måned siden. Jeg har endnu ikke modtaget et svar.

Overskuelig lufthavn men...

.... Hvor ville det dog være skønt, hvis advantage programmet blev afskaffet. Hvorfor ikke have fri wi-fi, der kun tager et klik at logge på, som alle andre lufthavne har??? Befinder man sig i lufthavnen et par timer (som de fleste gør) så gider man ikke sidde og kæmpe med at tilmelde sig et fordelsprogram, for at få lov at tjekke mail.

dejligt sted at fordrive tiden

kastrup har i modsætning til mange andre store lufthavne et meget stor shopping potentiale, man kan sagtens får nogle timer til at gå, der er masser af spise muligheder i udenrigs, dog er priserne skruet lige vel højt op og personalet i flere butikker ku lære af udlandet hvad service angår. indenrigs er bare kedelig og den totale modsætning

Terminalbedrag

det er noget af en tilsnigelse at påstå, der er flere internationale terminaler i cph. "terminal" betyder selvstændig enhed, men "terninalerne" har hverken selvstændig sikkerhedskontrol eller selvstændig bagageudlevering. Det betyder lange, meningsløse vandreture f.eks. fra indtjek i den såkaldte terminal 3 halvvejs over til 2'eren for at komme gennem sikkerhedstjek, og så tilbage mod treeren, hvis man f.eks. skal uden for EU. frem og tilbage er lige langt.

Lufthaven er god, men den bedste?

Lufthavnen er fin, flot og ny, men er det den bedste? Nej! Amsterdam Schiphol og München Franz Josef Strauss lufthavnene er klart meget bedre. De er så store, nye og moderne og har et væld af forskellige ting man kan begive sig til, men lufthavnen i CPH er udmærket, men har få gange oplevet personalet som værende rigtig sure og triste. Men det er få gange, andre gange har de været søde og hjælpsomme.

Glimrende lufthavn

Jeg flyver en del og stort set altid gaar alt glat i Kastrup.
Super at komme til fra lufthavnen med tog.
Sikkerhedskontrollen kunne nogle gange godt gaa hurtigere, men det gaelder nu for de fleste lufthavne.

Fornemt og Øv

Kl. 13 søndag 4.7.10, (meget stor rejsedag) gik jeg gennem glasdørene til terminal 3, fandt en ledig checkin-maskine, havde problemer med mit kort, så jeg måtte bruge booking-nummer, fik boarding-pass m.m., afleverede kuffert og her provede de at løse mit kortproblem, gennem security og stod så i afgangshallen kl. 13.08. Meget fornemt.
Kl. ca. 21 (fodboldkamp) søndag 11.7.10 kom jeg hjem fra Reykjavik. Hvilken forskel. Der var ikke mange mennesker, men der var vogne overalt, toilettet jeg brugte var meget slidt og gammelsnavset, baggagen kom hurtigt, ingen pas- eller toldkontrol, totalt fedtet gulv, tung stank af cigaretrøg (!), flere vogne, begge elevatorer i udu - og for at gøre hjemkomsten helt øv, var der problemer med højttalersystemet på perronen. Hm.

for beskidt

Hejsa

Vi plejer at rejse fra Jylland men fik en rejse fra CPH. vi ankommer til CPH terminal2 den virker ikke særlig ren.

Vi leder efter kuffert mærker og finder standerenn hvor de nok engang har været, en medarbejder kommer forbi og siger at de er sparet væk og kan købes i kioskerne i stedet.

Det er også fair nok men, hvorfor får man ikke fjernet standeren som alt andet lige var brugt som skraldespand det var bestemt ikke noget kønt syn. Og måske også det der gav en helhed at en beskidt lufthavn.

Är CPH ditt företag?

Lär känna dina kunder.

Logga in som ditt företag Läs mer

Är det här ditt företag?

Logga in som ditt företag

Københavns Lufthavn A/S, Ejendomsudvikling Support

Besök CPH