Comviq omdömen

Comviq omdömen

Mycket Lågt
2.5
19 Trustpilot omdömen

Comviq sucks in every single way

Poor signal in the countryside. Slow internet. Poor customer service.
They might or might not sent an invoice to a few weeks ago. Any how, I never received any invoice from them. A couple of days ago I suddenly received an invoice, together with a debt interest fee. Come on, I didn't receive the original invoice, if they actually sent out. How was I supposed to pay an UN-SEEN invoice. Contacted customer service but they just kick the ball.
What a crappppppppppppppppy company this is!

Ingen på Comviq som kontrollerar medarbetarnas samtal och kvalitén på dessa?!

Jag är förvånad, eller snarare chockad, över hur en kundtjänst på ett stort företag som Comviq fungerar år 2013/2014! De är oerhört nonchalanta i sitt bemötande! Är det robotar eller människor som svar på frågorna? Verkar som om de inte tänker långsiktigt och inte vill behålla sina kunder. Jag har haft med deras kundtjänst att göra ca 5 ggr och sättet de svarar på är oerhört märkligt. De kopierar och klistrar in standardsvar, så avslutar de ärendet utan att de svarar på alla frågor. Så får jag göra om allt.

Jag beställde exempelvis en telefon som jag skulle hämta ut nu i slutet av december. Fick ett bekräftelsemail om att jag kunde hämta ut den på Pressbyrån. När jag väl kommer dit visar det sig att telefonen ej är där. Jag mailar Comviq om detta, att jag lagt ner tid och pengar för att ta mig dit och har frågor på hur de kan underlätta kommunikationen mellan oss (ex en fråga om varför jag måste skapa nya ärendet hela tiden då mina gamla ständigt avslutas), så får jag ännu ett nonchalant och otrevligt svar. De svar inte på mina frågor och jag får inte ens en ursäkt (!). De skriver att jag får teckna ett nytt abonnemang, och försöka hämta ut en telefon igen. Så avslutar de ärendet igen!

När jag återigen mailar dem en sista gång, om mitt SIM-kort som jag också hade beställt i samma veva, och påpekar att jag inte är nöjd över deras bemötande; att jag funderar på att recensera detta på nätet så får jag endast svaret att de redan har avslutat ärendet. Därefter avslutar de ärendet igen! Jag är förbryllad över att Comviq inte ens försöker hjälpa en uppenbart missnöjd kund, som dessutom påpekar att denna ska recensera detta. De borde verkligen lära sin personal om hur man bemöter sina kunder! Är det ingen på Comviq som kontrollerar medarbetarnas samtal och kvalitén på dessa?! Uselt av Comviq!

Undvik COMVIQ!

Opolitliga. De är ute enbart efter pengar. Okunniga. Kas support. Etc. etc. Försök att använda ett annat bolag istället.

Ringer oönskade samtal

Sedan den 23 september år 2013 har jag fått totalt tio oönskade samtal från nummer 0852501336 och Comviq har bekräftat att det är dem som ringer dessa oönskade samtal.

Ett bolag som ringer oönskade samtal och som fortsätter att ringa trots att jag avvisar samtalen är ingen seriös bolag.

Botten

Hur kan man välja bort kundservice? Att man skall behöva sitta och försöka chatta med någon för att få hjälp? Dem som inte har data kan inte få hjälp. Riktigt uselt...
Och att inte kunna hjälpa till att skicka en pappersfaktura ens!? Erbjöd extra betalt för faktura och vart lovad detta flera månader innan vi fick nog och böt operatör

37 MINUTER TILL TRUSTPILOT MED COMVIQ MOBILA KONTANTKORTS BREDBAND

Jag hade en hel del att skriva om detta SUPERSKRÄPP till bredband. Men orkar fa. iiinte sskriva en radd till innan jagg får et nervsammmanbrott.

Akta er för Comviq mobilt bredband

På tok för mycket strul med det mobila bredbandet! Händer väldigt ofta att det stängs ner med felkod 819 tror jag det är. Kan få vänta upp till timmar innan man får igång det igen. Om möjligt välj annat! Ibland kan kundservice upplevas som nonchalanta när man ringer dem. Ibland sitta i kö uppåt en ½ timme, ej acceptabelt!

Sålt internet för en nästan 80 årig dement....

Comviq borde verkligen ta sig i kragen och kolla upp deras hemförsäljarmetoder...Min snart 80 åriga granne som är dement och vet inte ens vad internet är för något och har aldrig ägt en dator,blev övertalad av att skriva under ett mobilt internetkontrakt!!!Sen när räkningarna började komma och deras son ringde upp bolaget fick han svaret: tyvärr har kontraktet inte blivit uppsagd i tid.Fast varken modem eller annan utrustning blev uthämtad från posten ville dem ta betalt.Tur i oturen att sonen jobbar som reporter så när de fick veta det blev det genast en ursäkt och avslut på kontraktet...Men vad händer om man inte har någon som hjälper en??Det är under all kritik...

Håller inte vad dom lovar.

Comviq's webbutik eller förlåt...Brightpoint är en sådan butik som man har eller får mardrömmar av. En sån butik där ingen tar tag i sitt ansvar och alla skyller på varandra.

"Supersnabba leveranser" - Webbutiker i Hong Kong är bättre och snabbare!

Edit: Jag är förvirrad, ringer till Comviq webbutik och där blir man hänvisad (och ger skulden på Comviq/Tele2 angående "supersnabba leveranser")... vänta, ringde jag inte dit nyss?

Deras s.k. webbutik är det mest oseriösa jag någonsin stött på i Sverige.

Edit 2: Makulerade min beställning då Brightpoints representativ ljög rakt upp i ansiktet på mig om att telefonens leveranstid var 1-3 dagar, men när jag frågade efter varför min hade 1-2 veckor leveranstid så ändrade dom historia... *suck*

Enkelt!

Det är så enkelt att navigera på siten och det finns det mesta jag behöver där.
Bra kund support och väldigt bra priser.
Synd bara att Comviq inte kan leverera bredband där jag bor.

Värdelös täckning

Det räcker inte att ha täckning bara kring storstäder och inte alls på landsbygden i norra Sverige.

lång väntetid i telefonkö

Ville ångra ett köp som gjordes i påskas.
Fick sitta i telefonkö i 20 minuter för att bli vidarekopplad och vänta ytterligare 10 minuter innan jag gav upp och la på.

tog mig ytterligare 2 dagar och många telefonsamtal med mycket väntan innan jag fick tag i rätt person att prata med.

Känns oseriöst.

Inget händer

Har nu gått nästan en månad sen jag beställde kontantkort med nummerflytt. Ringde Comviq kundtjänst som inte hade en aning när det blir fixat och hänvisar till webbutiken.

Ringer webbutiken som inte heller vet något och hänvisar till Brightpoint som har hand om nummerflytten. Kontaktar Brightpoint som hänvisar mig tillbaka till Comviq kundtjänst och cirkeln är sluten

Suck..

Svårbegriplig hemsida

Kontakt-info och länkar fungerar ej bra.

Stabilt

En av de bästa aktörerna inom telefoni. Trots strul med "min sidor" på internet ger jag dem 5 stjärnor då jag tycker de har rakt igen ärlig och sjyst marknadsföring. stort plus till deras olika prisklasser gällande mobil påladdning.

MYCKET BRA!

Mycket bra service från kundtjänst med informativt svar. Lätt att beställa och snabb leverans, tog 1-2 dagar efter att jag beställt varan. Mycket nöjd med mitt köp! Kan rekommendera.

Håller vad ni lovar

Måste bara få berömma er. Tack för att ni ger mig och andra chansen till verkligt billigt och bra utbud. Själv håller jag bättre koll på vart pengarna tar vägen. Ni är verkligen billigare än andra.

Telefonköp

Håller inte vad dom lovar i annonsen. Beställde och betalade en mobiltelefon ( 1100 :- ) via nätet. Leveranstiden skulle vara 3-5 arb. dagar. Efter fem arbetdagar och några telefonsamtal, får jag ett mail om att telefonerna kommer in först om ca. två veckor. Efter ytterliga några samtal ang. varför dom lovar en sak i annonsen och som inte stämmer med verkligheten, så får jag ett nytt mail om att jag kan ångra köpet om jag vill. Klart jag vill det om det inte hade kostat mig någonting, men det kostar 25-50 kr. att lösa ut värdechecken. Så helt plötsligt har den bra affaren inte blitt så bra pluss att det har krävt en massa telefonsamtal och tid för mig.

Undrar hur många som råkade ut för samma som jag?
Hur mycket tjänade Comviq på våra pengar, under denna tid ?

KÖP ALDRIG NÅGOT FRÅN COMVIQ Konkurenterna har samma produkter till samma pris och bättre service......

Är Comviq ditt företag?

Lär känna dina kunder.

Logga in som ditt företag Läs mer

Är det här ditt företag?

Logga in som ditt företag

Comviq Support

Ring med Comviq kontantkort och slipp både oförutsedda fakturor och långa bindningstider. Med Comviq kontantkort betalar du bara för det du ringer!

Besök Comviq

Trustpilots Åtaganden