Bredbandsbolaget omdömen

Mycket Lågt
2.2
73 Trustpilot omdömen

Dålig leverans

Min erfarenhet av bredbandsbolaget är mycket dålig. Har ofta haft problem med modem/router där all felsökning ligger på mig. Har bytt utrustning otaliga gånger. Verkar vara standardlösningen att skicka ny grejor.
Även problem med leveransen av TV. Har ständigt problem med hackande ljud/bild.
Kommer att byta tillbaka till min parabol så snart avtalet med BB går ut.
Helt obegripligt hur de kan ha Sveriges nöjdaste kunder. Enkäten måste vara riggad...

Oseriöst, uselt och bedrägligt

Orkar inte ens beskriva läget med bredbandsbolaget. Ska man sammanfatta det så kan man väl säga att de är avsevärt mycket bättre på juridik och marknadsföring än vad de är på att leverera bredband mm. Problemet är att de inte levererar något ö.h.t. De lovar gärna dagligdags att allt ordnar sig idag eller imorgon, men det ordnar sig aldrig.

De pratar gärna om tekniker som ska göra det ena och det andra, existerar dessa tekniker? Det påstås att de försöker ringa mig, men att de inte lyckas nå mig. Jag har dock inga missade samtal.

De har hellre en missnöjd kund med bindningstid än en nöjd kund som stannar pga deras produkt.

Jag var naiv. Jag ringde direkt till ett, vad jag trodde, var ett stort seriöst företag. Priset var inte så viktigt, bara det fungerade stabilt. En enkel Google-sökning hade givit mig svaret att de är allt annat än de utger sig för att vara.

FUP FAKTURA

BBB är tveklöst Sveriges sämsta IT foretag alla katagorier !!
Afslutade min telefon hos dom 2013-09-05 men dom skojare har 2014-01-17 skickade en faktura på månadsavgift 49 sek o en FET fakturaavgift på 30 sek.

Det er FUP o BÅG med detta foretag. så undvik dom om du inte vil ha problemar med ALT !

Sämsta bolaget

Ett bolag som ligger efter i tiden!
Blev uppringd av en försäljare där jag fick höra hur bra bredbandsbolaget var. Jag skulle få en hyfsad bredbandshastighet, telefon och en HD-box till tv:n till ett bra pris.
Tvillingkort skulle jag ringa och beställa när tiden för inkopplingen började närma sig.
Aj, vilken nit detta var.
När jag ringde för beställning av tvillingkort får jag reda på att något sådant kan jag ej få, hastigheten på bredbandet kan de inte garantera mer än en rätt sunkig nivå och några HD-kanaler kan ej levereras till min adress.
Försökte då dra mig ur och förklarade att detta blivit helt fel.
Detta är den mest komplicerade process jag varit med om i nutid.
Att kunden skulle tala sanning finns inte i Bredbandsbolagets vokabulär. Att jag skulle beställa saker som inte fungerar så bra på min adress tycker de är en självklarhet. Man måste beställa en ljudinspelning på samtalet för att höra OM jag har rätt. Detta ska ta 2 veckor för bredbandsbolaget att få innan de kan lyssna på det och bestämma sig. Någon ansvarig kan man ej heller få prata med. Under tiden har det också dykt upp räkningar??? Inget är inkopplat än och tjänsten ska inte sättas igång på flera månader.
Vi lever i "Data åldern" enligt många företag. Saker händer snabbt och i de allra flesta fall lyssnar man på kunden. Hellre en fd nöjd kund än en missnöjd fd kund, tycker de flesta UTOM Bredbandsbolaget. Här kör man över kunden och kallar kunden IDIOT - dock inte med ord utan med sitt handlande.
Jag har varit med om att misstag har hänt förr och de har alltid lösts väldigt snabbt. Men här går det i samma takt som när det var 1998 och det är första gången jag kallas för idiot - indirekt.
En liten uppmaning är att ni passar er väldigt noga för detta företag. Jag skulle inte rekommendera någon att använda sig av dem.

Toppen, men ja lite dyra

Jag är supernöjd! Snabb och bra teknisksupport, trevlig kundtjänst och stabilt adsl som håller utlovad hastighet.

Har tidigare testat billigare konkurenter men det har bara varit kantat av problem. Ja BBB är dyra men det är stabilt och bra kundtjänst som är tillgänglig.

Värdelöst

Ockerpriser, värdelös administration och värdelös kundtjänst. Tar bort kunder som e-fakturakunder utan anledning, vill inte fixa problemet. Skickar konstant med fakturaavgifter i e-fakturor och uppdiktade påminnelseavgifter. Bedragare rakt av.

Ingen höjdare och inte särskilt snabbt.

Vill du vara snabbare än snabbast? Skaffa då inte bredbandsbolagets tjänst. Även om man får den utlovade hastigheten är svarstiderna bedrövliga på ofta uppemot 100 ms minst. Det fungerar ju för enkla webbsidor, men är du intresserad av onlinespel ska du absolut inte skaffa BBB. Det är ganska opålitligt dessutom och det känns som det krånglar lite för ofta. Lite bättre har det blivit efter att jag införskaffat min egen router istället för att använda den som de skickar ut. Den klarar endast trådlösa hastigheter på upp till 20Mbit/s ner vilket i dagens läge är uråldrig teknik. Vad är då poängen att skaffa 100 Mbit/s internet?

Kundtjänsten är usel och det är uppenbart att de flesta som jobbar inte där kan så mycket utan endast följer ett manus. Till exempel säger de att att man måste använda deras router för att internet ska fungera (!). Även om man har IP-TV via BBB säger de att man måste koppla in deras router. Det gick att lösa genom att införskaffa en egen switch istället men det vet ju inte de på kundtjänst om förmodar jag. Bindningstid på 24 månader är oskäligt också tycker jag.

Det blir ganska ofta fel på räkningar också, med till exempel dubbla kortavgifter på tv-abonnemanget. Plötsliga byten till det sämre av kanalpaket som man har skrivit upp sig på i 24 månader har också skett flera gånger.

Jag har fått allting som krånglat åtgärdat nu, men man måste hela tiden vara aktiv och ha lite nätverkskunskap för att få det att fungera. Dessutom slänger BBB in sin egen mjukvara i router och tv-box vilket är märkligt. För den är verkligen inte bra.

Jag rekommenderar inte BBB, men har inte så mycket att välja på tyvärr i mitt hus där fiberuttaget är från BBB.

Bredbandsbolaget har tagit betalt i 1,5 år utan att leverera.

Kunden beställde 250 Mbit bredband av bredbandsbolaget. Bredbandsbolaget sa att dom koppla på det. Problemet uppdagades 1,5 år senare att bredbandsbolaget aldrig kopplat på tjänsten och att kunden använt den gamla hyresgästens bredband (via annan leverantör).

Bredbandsbolaget vägrar att betala tillbaka pengarna som kunden lagt ut på abonnemanget med motiveringen att kunden skulle ha märkt att denna inte surfade via dom(!).

Kan inte rekommendera bredbandsbolaget till någon, ett väldigt väldigt oseriöst bolag. Med väldigt väldigt oseriös support.

Stämning nästa.

10 månader efter flytt...

I hyran ingick bredband från bredbandsbolaget, men jag var tvungen teckna abonnemang ändå. När jag sedan skulle flytta ville bredbandsbolaget att jag skulle göra deras jobb och ta reda på den nye bostadsinnehavarens personuppgifter, eller ta ut en avgift för att de skulle göra det.

10 månader efter flytt betalar jag fortfarande för det säkerhetspaket den nya boende beställer. Abonnemanget står fortfarande på mig och den nya bostadsrättsinnehavaren är inte kontaktad av bredbandsbolaget.

Sämsta företaget någonsin. Köp aldrig deras tjänster!

Vill att man ska betala för tjänster som de inte levererar. Fick vara utan internet och telefoni i 6 veckor och de hade tänkt dra av en månadskostnad. Så då skulle jag ha betalat för två veckor som de inte ens levererade.

Först och främst är det dåligt att de råkade stänga av mitt abonnemang utan vidare och sedan är det uruselt att de vill att jag ska betala för det. Jo det var faktiskt så att de "råkade" stänga av mitt abonnemang helt utan anledning och det tog 6 veckor tills de kunde skicka ut en tekniker som kunde aktivera det igen.

Nu när jag flyttar så vill de att jag ska betala en avgift för att föra över abonnemanget till de som flyttar in. Förutom det så har jag aldrig varit med om ett så krångligt företag och kundtjänst att ha och göra med.

Jag kan för närvarande inte se något positivt hos detta företag och jag tycker att alla som har chansen att köpa likvärdiga tjänster från andra företag ska köpa från det företaget istället.

Ett dåligt företag rätt och slätt.

Det levererar inte i närheten av den hastighet de tar betalt för.

Krångliga "betalsystem" som kan vara svåra att förstå.

Det är avbrott, strul, kanaler hänger sig. Samma problem kommer igen och igen och igen och igen. Tillfälliga lösningar. Slätar över symptomen men låter de egentliga problemen bestå.

Har oskäliga bindningstider.

Försöker kränga på en värdelösa tjänster för dyra pengar.

Tappar bort sina egna prylar och kräver ersättning av kund. Eller nåja, det skulle kunna vara posten som slarvat bort grejerna. Men då bör man kolla upp om så är fallet först innan man kommer med krav på ersättning.

Och ja, jag är ta mig fan nästan beredd att betala det försvunna paketet för att slippa ha kontakt med dem och försöka lösa deras problem åt dem.

Kort och gott ett dåligt företag. Från början till slut.

Besviken

Har ofta krånglat och slutat fungera. Rekommenderar inte att ta ett abonnemang hos bredbandsbolaget.

poblemfritt

en av dom bättre leverantörerna har ytterst sällan problem och blir alltid trevligt bemött när man ringer kundtjänst

Riktigt uselt internet

Oftast använder inte internet upp lika mycket som det sägs ska göra, det är extremt sällan internet är bra nog att ens lyckas koppla upp till lite större men ändå inte mycket krävande sidor som t.ex. Twitch, Ibland så ger internet upp i minst 10 minuter, har hänt flera kvällar att vi har varit internetlösa. Wi-Fi funkar väldigt sällan och då det väl funkar så är det verkligen uselt, tar kanske 1-2 minuter att koppla upp till google och minst 5 att koppla upp till facebook eller youtube eller något liknande.

Verkligen dåligt gjort av de att de inte kan fixa problemet som har varit i ett år för oss. Routern är inget att klaga på, det är bolaget som ska ta åt sig all skuld och kritik.

Verkligen uselt bolag

Köp inte deras tjänster!!

Jag har haft ett abonnemang i snart ett år, upp till 80mbit/s och jag har endast 0,08-5mbit/s och det tycker dom är okej!!
De säger att för att kunna felsöka så måste jag åka och köpa mig en dator, MEN jag köpte ju en IPad idag!!!!
Dummaste kundsupport jag varit med om!
Sensmoral: gå aldrig in i fällan och ingå avtal med denna urdåliga bredbandsleverantör!

Kristoffer Bengtsson, Borås

Bu!!!

Har haft bredbandsbolaget i 2 månader. Under denna tid har jag vart i kontakt med kundservice 4 ggr. Första gången slutade internet fungera. Tydligen skulle de skicka ut en ny router (då hade jag haft dom i ca 2 veckor) varför inte skicka en ny med en gång? De andra gångerna har mina kanaler slutat fungera. Nu har jag varit i kontakt igen med dom, då mina viasat kanaler inte fungerar,.,, sist va de bara som som fungerade.... :-/ ändå får man ingen kompensation av något slag. När jag först beställde ett paket så fick jag ett helt annat... Och nu har de tagit sig friheten å fixat ett annat paket..... Väldigt oproffsigt. Och jag är väldigt besviken!

Bredbandsbolaget tar ut faktureringsavgifter när man betalar via autogiro.

Jag har ringt kundservicen vid ett flertal tillfällen (5 månader i rad) och bett dem ta bort faktureringsavgiften på mina autogirofakturor eftersom det inte ska vara någon sådan på dessa enligt deras hemsida. På mitt konto där fakturorna dras har jag fört över den exakta summan (399 kr/månad) som gör att de inte kan dra mer pengar än avtalat, något de gång på gång försöker göra trots att kundservice vid varje samtalstillfälle lovat att ta bort det "en gång för alla". Istället för att korrigera sina misstag skickar de ut betalningspåminnelser och inkassokrav på ett för högt månadsbelopp.
"Kundservicen" vill/kan endast ersätta mig med 30 kr i faktureringsavgift, men hade de fakturerat rätt från början så hade det inte blivit några påminnelser/inkassokrav. Jag vill såklart inte ha en massa betalningsanmärkningar när de har gjort fel. Skitföretag!

väldig dålig support

Bredbandsbolaget har stängt ner min internet nu i 8 dagar pga en en obetald faktura men det hade blivit missförstånd i själva verket. sen i fredags förra veckan har de sagt att allt är ok hos payex och de kommer att aktivera min nät igen. Varje dag när jag pratar med dem så säger de att senast idag kl 13:00 fixar vi det sen säger de senast imorgon kommer vi att aktivera den. de har gjort så där nu i 5 dagar. jag är fortfarande utan internet.
Jag undrar många kunder kommer att ha kvar om 10 år!

Väldigt dålig service, rekommenderar verkligen inte bredbandsbolaget!

Hejsan, mitt internet har sedan en månad varit väldigt dåligt. Det tappar med jämna mellanrum anslutning. Och det blir värre och värre. Kan vara 10 sec mellan varje gång till kanske 5-10 minuter.

Vi har kontaktat bredbandsbolaget säkert 5-6 gånger. Ibland säger dem att det inte är något fel och ibland sänker dem vår hastighet som enda åtgärd. Vi har även fått hem en ny rauter, men även det gjorde verkligen noll skillnad.

Tycker det är jävligtigt att dem inte fixar problemet. Att det enda dem gör är att sänka hastigheten.

Ger det någon vecka till MAX, sen byter vi till något som funkar istället.

Fyfan säger jag.
OBS!
Ska tilllägga att detta aldrig hänt oss förut. Och vi har haft bredbandsbolaget länge.

Riktigt dåligt!

Får en faktura på ett säkerhetspaket som automatiskt gått i kraft 1 år senare eftersom , enligt dom, har jag haft det gratis i ett år och därmed e jag tvungen att säga upp det om jag inte vill ha det mer! Fan va lågt!

Är Bredbandsbolaget ditt företag?

Lär känna dina kunder.

Logga in som ditt företag Läs mer

Är det här ditt företag?

Logga in som ditt företag

Support

Besök Bredbandsbolaget