BRANDOS.se omdömen

BRANDOS.se omdömen

8.9
2827 Trustpilot recensioner

Var är mina returpengar?

Jag skickade en retur till er i maj 2013 och fick en bekräftelse att returen kommit fram den 28 maj. Fortfarande har inga pengar återbetalats. Jag har ringt massor med gånger - inget svar, bara hänvisning till mejlen. Jag har mejlat massor med gånger - inget svar överhuvudtaget.

Ni är skyldiga mig 1600 kr. Jag förväntar mig att pengarna betalas snarast eller att ni kontaktar mig och förklarar varför de inte kommer.

Dåligt och uselt

Köpte en vinterstövel som blev missfärgad av fukt och jag fick INTE reklamera den, fick heller ingen kompensation, fick till svar att *de vinterstövlar man köper hos Brandos ska man impregnera innan man använder de, om man är rädd för att de skall missfärga* fick jag till svar. Jag med flera har bojkottat Brandos och handlar hos andra webbutiker hädanefter...

Dålig service!

Skorna gick sönder första dan!!! Reklamerar skorna inom 30 dagar från beställnings datum! Erbjuds nu endast 20% av inköps summan!!! Mer än halva sulan lossnade efter 40 min användning och ett fabrikationsfel kunde konstateras och reklamation godkändes, men får endast 20% av inköps summan!!! På hemsidan ger dem garantin pengarna tillbaka om det är en godkänd reklamation. Under all kritik!!!
VARNAR FÖR ATT HANDLA FRÅN DETTA FÖRETAG!!!!!
Oseriöst, inga garantier,
dålig kvalité på skorna och super höga priser!
Säger bara VARNING!!!!!!!

Hej Helén,

tack för ditt meddelande.

Ledsen att det blev ett missförstånd i vår första konversation.

Vi kan däremot se att vi har varit i kontakt med dig ett antal några gånger efter det, och att allt nu är korrekt uppfattat samt att du är nöjd.

Ha en fin dag!

Med vänliga hälsningar
BRANDOS.se

Hur ser eran budget ut??

Inga problem!!!

Supersnygga skor :-)
Snabb leverans och bra service. Inget krångel med returer.
Helt nöjd!

Fruktansvärt dålig service

Beställde ett par skor, de passade inte, visar sig att Brandos skickat mig fel returfraktsedel så att jag inte kan returnera varan vid utlämningsstället. Skickar mail till kundservice och får ett kort och otrevligt svar, utan något ursäkt för besväret. Nu när skorna är tillbakaskickade för längesedan har jag efter mer än 30 dagar inte fått någon återbetalning. Dåligt.

tack för ditt meddelande.

Till att börja med beklagar jag verkligen om du har upplevt vår service som dålig!
Registreringen av returen på lagret brukar ta mellan 1-2 veckor.
I sin tur sker återbetalningen inom 30 dagar.

Oftast brukar det gå snabbare än så. Men då det under vissa perioder kan vara något fler återbetalningar att hantera förvår ekonomiavdelning så reserverar oss för att det kan ta upp till 30 dagar, efter att en returregistrering har skett.

Jag hoppas att ditt ärende är löst nu. Om inte, så är du mycket välkommen att höra av dig igen genom att skicka ett mejl till oss på: kundtjanst@brandos.se

Vidare önskar jag dig en fortsatt bra dag!

inget svar på mail

Returnerat ett par skor ,för ett av skorna var använda!! Schenker har levererat varan till Brandos!
Har gått en vecka , och flera mail men jag har inte fått svar ( varken mail eller telefon)
Dåligt stil tycker jag( varorna var betalda ju)
Hoppas på lösning inom kort!

tack för ditt meddelande.

Jag kan i vår mejlhistorik se att kundservice har svarat på dina mejl tre gånger.
Uppenbarligen har svaren hamnat i din skräppost. Ta gärna en titt där när/om du kontaktar oss igen.

Återbetalningen skedde den 7/8(dagen då din retur blev registrerad på lagret).

Vänligen återkom till kundtjanst@brandos.se om du har några fler frågor eller funderingar.

Vidare önskar jag dig en fortsatt bra dag!

Usel leverans

För drygt en vecka sedan beställde jag ett par skor från Brandos.se (detta är 2:a gången jag beställer via deras hemsida). Första gången fungerade allting snabbt och problemfritt men denna gång har det varit jättedålig hantering av min order! Jag fick info via "mina sidor" där det står att varan är skickad, men det kolli id jag har fått hjälper mig inte dugg (står att "försändelsen kan ej spåras"). Jag har mailat företaget ca 3-4 gånger nu under de senaste 2-3 dagarna utan att få något svar, trots att de har som mål att besvara alla mail inom 24 timmar. På telefon kan man inte heller nå dem för de svarar inte! Det blir väl Konsumentverket nästa om jag inte får ett svar närmaste veckan. Pengarna för varan är ju betalda! :-((

tack för ditt meddelande.

Vi beklagar att du upplevt det som struligt att handla från vår sida, självklart är det något vi tar åt oss utav och får se över.

Jag kan se att du varit i kontakt med vår kundtjänst som skickade ut ett nytt par till dig som du har hämtat ut. Jag hoppas att du blev nöjd med ditt köp, trots strulet!

Önskar dig en fortsatt trevlig dag

BRANDOS.se

Usel hantering av returer och massor av strul

Brandos hantering av returer är usel och har gett mig massor av merarbete och strul. Har ett ärende från början av mars som de fortfarande inte har löst, trots flera kontakter. Tar flera veckor att få returer bekräftade och utan information om vad de registrerat. De meddelar inte heller Klarna i tid om returerna, vilket innebär att jag som köpt på faktura tvingats bestrida två fakturor på varor jag returerat för länge sedan. Brandos har även missat att registrera returnerade varor. Brandos kundtjänst svarar numera inte på telefon. Varning! Köp inte varor som ni kan tänkas returnera. Ni riskerar en massa strul och att få vänta länge på era pengar.

Hej Mari,

vi beklagar att du upplevt det som struligt gällande dina returer till oss. Vi har tyvärr varit underbemannade och därför har det dessvärre förlängt returhanteringen.

Jag kan se att du har fått hjälp utav vår kundtjänst med ditt ärende via mejlkontakt.

Önskar en fortsatt trevlig dag!

Usel returhantering

Det tog lång tid innan jag fick besked om att de tagit emot returen. Jag kontaktade kundtjänst och de lovade att makulera fakturan. Fick ändå påminnelse från Klarna. Nu får jag inte kontakt med Brandos i ärendet längre. De svarar inte på mejl och det går inte att komma fram på telefon. Känns skakigt!!

Hej,

vi beklagar strulet gällande din retur! Jag kan se att ditt ärende har blivit löst och att fakturan nu är makulerad och avslutad hos Klarna.

Gällande kontakt så besvarar vi mejl som inkommit inom 48 timmar på kundservice@brandos.se

Önskar en fortsatt trevlig dag!

Omdöme av bekräftad köpare

Snabbt och professionellt samt bra utbud och priser

Bra hemsida. Snabba leveranser.

Två köp för att få rabatt

Då jag besökte Barndos hemsida kom det upp ett erbjudande om 100 kr rabatt på skor om jag antecknade mig för nyhetsbrevet. Jag antecknade mig och väntade på rabattkoden. Men det kom ingen.
Ett dygn senare beställde jag ett par skor i tanke att Brandos nog drar rabatten vid beställningen. Men det gjorde dom inte.
Just när jag loggat ut från hemsidan kom ett mail med en rabattkod jag skulle skriva in på beställningen. Men då var det försent. Jag gick in på min beställning igen och försökte lägga till rabattkoden men det gick inte. Skickade då ett mail till kundtjänst där jag bad dem dra rabatten från min order.
Dagen efter, alltså idag måndag, kom ett mail från kundtjänst om att det inte gick att i efterhand lägga in rabatten. Den ska användas för ett kommande köp. (Men visst kan man lägga in rabatten direkt. Det handlar bara om ett par musklick).
Kontentan är att man måste göra TVÅ skoinköp för att kunna få rabatten. Och det upplyser Brandos inte alls om. Sådant gillar jag inte.

Snabb leverans - men returen...

Fick snabbt mina skor, men ena skon var defekt. Enkelt att returnera men sen tog smidigheten slut. Returen ligger tydligen samlar damm hos DB Schenkers returavdelning (Sveriges sämsta transportör?). Ingen återbetalning i sikte efter 18 dagar. Nästa gång jag beställer så väljer jag faktura

Besviken

Snabb leverans så det kan man inte klaga på, 3 dar. Men det som stör mig är returen, mailade och frågade fick då svaret att 2-3 veckor tar det att få in returen sen har de 30 dar på sig att återbetala. Gjorde en retur 7 april och den 9 april var den på schenkers returavdelning och där ligger den fortfarande 22 april. På andra företag så är returtiden ca 1 vecka och då får man pengarna också, vad är det som tar sån tid?? Har nu 2 returer som jag väntar på återbetalning för, kanske till semestern då....

Usela på återbetalning

Jag beställde två par skor varav det ena paret var för trånga. Jag returnerade dem och fick meddelande att återbetalning skulle ske inom 20 dagar. Det har gått 33 dagar nu och jag har inte sett röken av några pengar. De svara inte på e-mail. Jag borde ha läst omdömena på Prisjakt.nu innan jag beställde skor från Brandos, det är fullt med folk i samma situation. Det får bli Konsumentverket nästa.

Har inte fått mina presentkort..

Beställde två presentkort, det stod på deras sida att det skulle komma ett mail med PDF:er inom 24 timmar efter beställning. Pengarna drogs, orderbekräftelse kom. Men fem dagar senare har jag fortfarande inte fått något mail... Inte heller presentkorten som skulle skickas med posten.
Skickade ett mail till kundtjänst och frågade vad som hänt, men har inte fått något svar.
Omdöme av bekräftad köpare

Snabb leverans av härliga varor från er

Var tveksam i början till köp av skor på nätet men det gick utmärkt.
Kan rekommenderas.

Jättebra

Tack för storlek 35!!!! Kan inte beskriva vilken lättnad det var när jag hittade vackra bröllopsskor i storlek 35 hos er!!! Tack!
Omdöme av bekräftad köpare

Bra service men dålig produkt!

Skorna var dyra men luktade taskigt gummi, fick ställa ut dem på altanen för att stå ut!

Gillar Brandos!

Bra skor, supersnabb leverans (2 dagar!) och tydlig information. Kommer definitivt handla igen.

Brandos AB Support

Köp skor, boots, stövlar, pumps och sneakers i Sveriges STÖRSTA skobutik på nätet! Vi har tusentals skor från kända varumärken. Gratis frakt och retur med 30 dagar öppet köp.

Besök BRANDOS.se

Kontaktinformation