Babykul.se omdömen

Mycket Lågt
2.8
75 Trustpilot omdömen

VARNING!! BLUFF FÖRETAG!!

Jag beställde en produkt i oktober 2011. Som jag varken har sett eller fått pengarna för. Har skickat otaliga mail, och har fått tillbaka svar efter kanske 1-2månader om att jag ska få pengarna tillbaka.
Men som sagt, i mars gav jag upp kampen efter jag fick detta mail.

Hej

Tyvärr måste vi meddela att företaget som drivit babykul.se har under en längre tid dragits med dålig lönsamhet och med anledning av detta kommer bolaget inom en snar framtid att ansöka om konkurs. Detta är anledningen till varför du ännu inte mottagit din återbetalning . Istället för att låta vår fodran till dig gå till en konkursförvaltare där risk föreligger att ni ej får tillbaka pengarna alls vill vi istället erbjuda dig återbetalning men vi behöver då få längre tid på oss. Vårt förslag är att vi ser till att du får full återbetalning den 20 maj 2012. Vi förstår att detta känns jobbigt och frustrerande att vänta på er återbetalning men vi vill ändå trots konkursen ta vårt ansvar för det inträffade mot dig som kund.

Mvh
Babykul

som sagt.... fick aldrig några pengar tillbaka! Ser att fler har drabbats! :(

Fullkomligt oseriösa!

Har via kontaktformulär på www.babykul.se ställt en fråga som nu flera månader efter fortfarande är obesvarad. Detta till trots beställde jag nappar därefter som heller aldrig dykt upp. Beställningen skedde 24 april och fick orderbekräftelse samma dag. Idag är det 24 maj. 8 maj besvarade jag orderbekräftelsen som går direkt till kundtjanst@babykul.se med en fråga om när leverans kan tänkas ske. Har fram till idag, 16 dagar senare, fortfarande inte fått något svar och naturligtvis inga varor. Verkar vara ett luftslott det där.

Skrattretande att det kommer ett mail från Trustpilot om att Babykul bryr sig om min åsikt och vill att jag ska göra en bedömning...

Jag är verkligen INTE nöjd!

Beställde en bildbarnstol i januari men fick ingen! Men fick ändå räkningar från klarna. Har mailat babykul.se säkert 10 gånger men får inget svar. Så Jag kommer behöva betala för en produkt jag äldrig fick!

jag är inte nöjd.

Borta är de 2 veckor och jag har ännu inte fött paketet och skriver väntan från en vecka till trå vecka i någon information sms eler e-post!
Omdöme av bekräftad köpare

Svårt att få tag i kundtjänst

Jag anser att man ska kunna ringa till kundtjänst och kan man inte det ska man få skriftligt svar inom två dagar. Jag har väntat i fyra dagar utan att få ett svar på när min beställda vara kommer. Det är dåligt.
Omdöme av bekräftad köpare

Fel leveranstider, sena svar på mejl o snålt med ersättning!

Första gången jag handlar där får jag en dålig upplevelse. På hemsidan stod det att varan fanns i lagret och kommer inom 5-7 dagar. Jag mejlar 2 ggr efter ca 2 veckor tills äntligen få svar, men att varorna kommer om mer än en månad! Och att man inte får pengarna tillbaka eller mestadels iaf tycker jag är riktigt dåligt!

Värdelöst opålitligt

Extremt dålig service och opålitligt ingen leverans som utlovas till slut fick vi en trasig vara som vi fick skicka tillbaka på egen bekostnad fortfarande har varan ej ersatts. Svarar aldrig på mail och finns nye nummer.

Lång leveranstid

Beställde varorna den 11 april, fick bara en orderbekräftelse. Försökt ringa, fanns inga telefonnummer att ringa till, mailade och fick inga svar. Väntar fortfarande på besked när leveransen är planerad. På de andra ställe och har beställt på nätet får man besked samma dag och varorna skickas senast dagen efter.

inga varor har kommit

jag beställde för snart 2 månader sen, har inte fått några varor men däremot har jag fått påminnelse på fakturan.eftersom jag varken fått faktura eller varor så ??????
härom dagen kom det från inkassobolaget en ny faktura?????
första och sista gången jag kommer att handla därifrån.
Omdöme av bekräftad köpare

Lång leveranstid men rolig saker.

Det tog väldigt lång tid att få hem sina saker, och det var dessutom väldigt svårt att få tag i någon på kundtjänst.

Ett plus är att det var ett brett och roligt sortiment.

Minst 6 veckor väntan

Beställde en hello kitty babyswing för 4 VECKOR sedan , och NU skriver dom att det kan ta 2-3 veckor till innan jag får den, när det stod att den fanns i lager så antog jag att jag skulle få hem den efter 2 veckor max, men får säkert vänta över 7 VECKOR.!! RIKTIGT DÅLIGT.

Inte bra service

ingen bra service överhuvue taget har beställt en babysitter den 28 mars men har inte fått min produkt och även skickat två mejl till er och undrat vart min vara är men har inte fått ett enda svar...

Svåra att få Tag i.

Jag har fel på en vara som jag vill lämna tillbaka.
Jag har mailet dom ca 8 gr och inte fått ett svar.
MYCKET irriterande. Dom har ju inget nr att ringa.
FEGISAR!
Omdöme av bekräftad köpare

Dålig information men trevligt bemötande

Vi beställde en vara som skulle ha leveranstid på 1-2 veckor. Efter 2 veckor mailade jag och frågade var varan höll hus, fick svar att den skulle komma nästa vecka, pga förseningar från leverantör. Då den fortfarande inte dykt upp veckan efter mailade jag igen och efter ett par förvirrande mail fram och tillbaka så byttes varan mot en annan färg och levererades, ca 4 veckor efter beställning.

Bemötandet från babykul var hela tiden trevligt och jag fick oftast snabbt svar på mina mail. Jag kan tänka mig att beställa därifrån igen, men kommer inte att räkna med snabb leverans.
Om företaget istället för att invänta klagimål från mig aktivt hade kontaktat mig och talat om att de hade leveransproblem och erbjudit mig att byta färg så hade intrycket varit mycket bättre.
Omdöme av bekräftad köpare

Dålig information och försenad leverans.

Jag beställde varor från Babykul.se eftersom ni hade kortast leveranstid på den varan jag skulle köpa jämfört med andra siter. Det skulle ta 4-5 arbetsdagar. Efter 2 veckor hade jag fortfarande inte hört något från er och inte fått varorna så då hörde jag av mig. Ni svarade på mitt email efter en dag och sa att ni hoppades kunna skicka varorna senare i veckan och att förseningen berodde på en försenad leverans. Dålig att ni inte informerar era kunder när leveranstiden överskrids med så många dagar! Observera att jag fortfarande inte fått varorna och det har nu gått 19 dagar. Jag kommer inte att handla på Babykul igen.

Mycket dåligt!!!

Beställde ett babygym ca 2 veckor innan jul, gymmet fanns i lager och det skulle ta ca 5-7 arbetsdagar, men det kom aldrig trots att jag skrev att jag ville ha det innan jul.
Fick då höra att det stod absolut inte att det fanns på lager utan jag hade läst fel. Konstigt, för jag kollade specifikt på om det fanns eftersom jag visste att det var slut överallt. Fick det i slutet av januari och ett p-kort på 300 kr så det va väl ok. Men det blir den sista gången jag handlar hos babykul!!

Dålig kundservice

Babykul har en av de sämsta kundservice jag varit med om (har handlat mycket på nätet) De verkar inte som de bryr sig om sina kunder och gör inte mycket för att behålla dem heller.
Detta tycker jag är trist eftersom de har mycket bra utbud på sin hemsida, men trots detta skulle jag inte vilja rekommendera babykul i nuläget.
Har kvar min order hos dem, men tror att de kommer dröja en låång tid innan jag får hem mina varor.
Omdöme av bekräftad köpare

Högt betyg trots lite sen leverans tack vare fin kompensation!

Jag hade läst lite negativ kritik om babykul.se från missnöjda kunder men jag kan helt klart tänka mig att handla därifrån igen. Jag fick vänta en vecka extra på mitt lektäcke men det var inga problem att nå kundtjänst och reda ut problemet. De svarade inom 24 timmar! Sen fick vi en fin kompensation för att vi fått vänta lite och den leker vi med varje dag.

Håller inte ens sin EGEN policy =(

Köpte produkter som enligt Babykul.se skulle ta 2-5 dagar att leverera MEN om någon av produkterna var slut el. dylikt skull den restnoteras och skickas senare och Babykul.se skulle själva bekosta den andra frakten. När EN MÅNAD gått kontaktaktade jag Babykul.se och fick veta att en av mina beställda produkt hade haft leveranssvårigheter från lev. men inte hade de meddelat mig detta (trottas att de skriver i sin policy att de skall göra så) ”Då vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning vid köptillfället kan även detta påverka leveranstiden. Om vi beräknar att det kommer bli en fördröjd leveranstid försöker vi alltid meddela våra kunder detta antingen via telefon eller e-post.”
"Om en eller flera varor i din order är slut, restnoteras varorna och skickas till dig, utan extra fraktkostnad, när de åter finns i lager. Skulle en vara utgå, eller ha onormalt lång leveranstid, kontaktar vi dig och du erbjuds en likvärdig produkt eller pengarna tillbaks." (2 citerade stycken ur Babykul.se´s policy/vilkor)
När ytterligare en vecka gått UTAN mina beställda produkter mailade jag igen och sa att jag ville ha mina produkter inom 3 dagar annars ville jag ha mina pengar tillbaka men det mailet fick jag inte ens ett svar på... efter ännu en vecka (1½ månad efter beställnings dagen) fick jag det jag beställlt utan någon som hälst ursäkt eller kompensation för att min beställning dröjt så länge och att Babykul.se inte ens följt sin EGEN policy!!!
MYCKET JÄVLA MISSNÖJD!!!!!!!!!!!

Har fortfarande inte fått min vara!

Beställde en doppresent för över 2 veckor sedan och leveransen va ca 5 dagar mailade och frågade vart det tagit vägen och dem sa att dem skulle skicka samma dag o ja skulle få paketet i början på nästa vecka,veckan är snart slut och jag står utan present till dopet på lördag!!! Mycket dåligt!!

Babykul.se Support

Vi som arbetar inom bolaget har själva småbarn och vet hur dyrt det är med barnprodukter. Vi vill ta bort alla extra kostnader och har valt att hoppa över flera led inom handeln, dessutom sker våra inköp från tillverkarna direkt både inom Sverige och övriga världen. Tack för att ni valt att handla hos oss och välkomna hit snart igen!

Besök Babykul.se

Kontaktinformation