AL Bank omdömen

AL Bank omdömen

Otillräckligt
6.2

Blandet fornøjelse

Skiftede til AL-Bank ifm. et andelsboliglån. Har fået en OK rente - ikke markedets billigste, men dog i den billige ende. Dog ville banken ikke låne mig penge til en bil - fordi den blev købt privat. Selvom bilen kun var 11 måneder gammel og dermed stadig havde fabriksgaranti, så ville de ikke låne. Kun hvis jeg købte den via en forhandler. Heldigvis kunne jeg låne via FDM.
Og selvom de kender mig som kunde kunne de ikke matche lånetilbud fra en anden bank. Nu skifter jeg så til en anden bank (Nykredit), og selvom skiftet ikke er endelig gennemført, så har AL Bank lukket for både min netbank og mit Visa/Dankort. Det er totalt uprofessionelt, og det er da en sikker måde at undgå at jeg en dag skulle vende tilbage. Jeg kan ikke anbefale AL Bank.

AL giver dig en følelse af, at du er værdsat og at du betyder noget for dem

Jeg har her fornylig skiftet bank og jeg er godt tilfreds med AL. Som et lille plus, så spiller deres netbank helt sindsygt godt. Der er mange flere funktioner end hvad jeg har været vant til.

Oplever en bank, der værdsætter deres kunder

Skiftede sidste år fra landets største bank til Arbejdernes Landsbank. Og jeg har kun haft positive oplevelser under og efter bankskiftet. Al har hjulpet mig i forbindelse med boligskifte mv. Det bedste er næsten, at hvis jeg får behov for det, kan jeg ringe direkte til min bankrådgiver. Jeg skal ikke først gennem en 'telefonbank', som skal vurderer om det er nødvendigt at min rådgiver ringer tilbage

Arrogance i særklasse.

Kan kun tilslutte mig andre bedømmelse her på Trustpilot.
AL Bank er arrogante, nedladende og regner ikke deres kunder for andet end skaffedyr.
Ofte har det virket som om, at deres såkaldte "værdisamtaler" udelukkende handler om, hvor mange af dine penge de kan få raget til sig, end de gør i forvejen.
Er nu i andet pengeinstitut, hvor der er service og Banken holder sine løfter.
Søger du en seriøs Bank... Gå uden om AL Bank!!!

Rigtig fin bank og god service i fillialen i Vejle

Jeg skiftede til Arbejdernes Landsbank, i forbindelse med flytning grundet studie. Jeg fik en rigtig professionel og venlig betjening i deres fillial i Vejle. Nu er jeg så flyttet igen, men har beholdt dem, grundet deres tilgængelighed i hele landet. Jeg må dog sige, at jeg aldrig får den store fidus til fillialen i Esbjerg - men min rådgiver er jo stadigvæk den samme i Vejle og sålænge det er sådan, er jeg tilfreds. Der var ingen store problemer da jeg bad om en mindre kassekredit.

Hvis jeg måtte komme med ét forslag, ville jeg tilføje muligheden for kuvertindbetalinger i bankens hæveautomater. Naturligvis er det ikke det store problem at foretage indbetalinger i banken, men jeg foretrækker stadigvæk selv at have 100% kontrol over hvornår det skal ske :)

ARBEJDERNES LANDSBANK MEGET DÅRLIGT

fruen havde tilmeldt sig en if forsikring . altså en scooterforsikring som man kan betale pr måned. 85kr pr måned. hun kan så ikke blive tilmeldt betalingsservice via ARBEJDERNES LANDSBANK da det er under 1000kr om året. banken taber penge siger de. banken har afvist betalingsservicen ifølge deres politik.. føj siger jeg bare. jeg synes det er flot at banken kan spænde ben over for deres kunder på den måde. det er arbejdernes landsbank i viborg. har kontaktet finans tilsynet. og det er sørme også ARBEJDERNES LANDSBANK. det da fint at man kan undersøge sig selv.

AL Kunde siden 1993 uden dårlig oplevelser ;O)

Jeg oplever AL som en fornuftig bank

Skifted i 1993 fra danske bank til AL (begge banker i 7200 grindsted)

Har altid givet en fair behandling
samt sød og venlig betjæning

både da jeg tjænte rigtig mange penge
og nu hvor jeg har gåed arbejdskadet i 10 (altså en del år på kontanthjælp)
har forholdene ikke ændret sig
der kan sikkert stadig lånes hvis jeg skulle ønske det (har dog ikke haft brug for at spøre)

der er aldrig problemer men giver heller ikke dem problemer
som eks. utilsigted overtræk og fjollet forbrugs lån
mand må jo også selv lære at forholde sig til hvad økonomien kan bære

vi har ingen problemer med net bank alt hvad vi har spørsmål omkring sætter de en tid af til at svare på

vi bruger banken til
løn kontoer
opsparing
buget konto
valuta ombytning

så vi er super tilfredse kunder og kan meget varmanbefale denne bank

Ovenud tilfreds

Jeg skiftede bank fra Amagerbanken - der jo gik neden om om hjem - og til Arbejdernes Landsbank, og jeg har været super tilfreds med alt lige siden. Venlig og kompetent service, og selvom jeg blot er en lille kunde med lav indkomst føler jeg mig taget lige så seriøst som kinder med større økonomisk slagkraft.

Ussel behandling/gebyrer.

Har som så mange andre skiftet fra Danskebank, er så uddannet i håndværks branchen og derfor lå arbejdernes-landsbank lidt til højre benet.

Men så begyndte balladen;
For det første gik der en måned, uden at modtage mit nye hævekort.

Yderligere fik jeg oprettet en kassekredit, og den fik jeg brug for små 4 måneder efter. Bilen var brudt sammen og krævede en større tur mekanikeren. derfor så jeg mig nødsaget til at overtrække med ekstra 5000.- indtil den første (20 dage frem) og varsler banken døgnet før. Bliver så ringet op dagen efter og får at vide at jeg har 5 bank dage til at få pengene tilbage på kontoen ellers afbryder de transaktionen og Tina min "bankrådgiver" siger direkte at det var en mærkelig ting at gøre. Helt ærligt, vi snakker om 15.000 kr. og de ved at pengene kommer ind den første? yderligere tager de naturligvis 250.- i gebyr for at give mig et midlertidigt overtræk på 5 sølle bankdage!

Danskebank & AL-Bank er godt nok lige dårlige i mine øjne.

Tilfreds

Har været kunde i Arbejdernes Landsbank i 5 års tid, har haft den samme rådgiver hele vejen igennem, som udføre et godt stykke arbejde, svare hurtigt på mine henvendelser i go tone og kommer med oprigtig og go rådgivning.

Al-bank er fortrinsvis for lønmodtagere, og tilfredse kunder.

Det er meget mærkeligt at nu får AL-bank dårlige anmeldelser, skyldes det en hetz? eller nogen der har glemt hvad god ETIK er? det er ikke banken der skal betale for dit forbrug, det skal du selv tjene til, ved have/ få et arbejde. Hvis du ikke kan få dine penge til at slå til, så skal du ikke lade din galde gå ud over banken, måske skulle du se på din livsstil, og så ændre den. LEV IKKE OVER EVNE, LAD VÆRE MED AT VÆRE MISUNDLIG PÅ ANDRE MENESKER!

okt. 2011 SKREV JEG: I ANMELDELSE AF AL-BANK
Jeg har haft banken i 46 år! og tillykke med Jubilæet 75 år i Århus.
Har levet efter devisen SÆT TÆRING EFTER NÆRING, slå ikke større brød op end man kan bage, lad være med at være misundlig på andre-
Godt vi har nogle der sætter alt på et brædt, så der kan blive skabt flere arbejdspladser.
Jeg synes at man får en god behandling i AL, men det kommer jo også an på hvilken attityde man sætter op overfor bankens medarbejdere.
Det er min oplevelse at dem der lever over evne, også er dem der brokker sig når de ikke bare kan få mere KREDIT!
Læg mærke til at man ikke hører om fyringer i denne bank, de slår nemlig ikke for store brød op!
Det må være trals at være i en bank der kun snakker om MILLIARD overskud, det er jo kunderne der betaler!

Arrogant og dårlig kundeservice

Jeg har været kunde hos Arbejdernes Landsbank siden 2009

I de ca. 5 år jeg har været kunde, har jeg fået ny bankrådgiver minimum 10 gange!
Jeg har endda prøvet, at jeg på et tidspunkt henvendte mig, for at tale med min bankrådgiver, og her fik jeg af vide, at denne var holdt op/forflyttet, og der pt. ingen anden rådgiver var, til at inddække stillingen.
Jeg stod uden en bankrådgiver i 3 måneder, og vel at mærke uden at banken havde givet mig besked herom!
Som sædvanligt blev jeg først oplyst om dette, da jeg selv rettede henvendelse.
Utallige gange har jeg prøvet at ringe til min lokale Arbejdernes Landsbank, og spurgt efter min bankrådgiver, for kun at blive meddelt, at denne person er stoppet, og jeg har fået en anden rådgiver.
Intet brev med oplysningerne om at jeg har fået ny bankrådgiver, og i det mindste et navn! Ikke engang en e-mail har jeg fået. Jeg har selv skulle "opdage" det hver eneste gang!

På det seneste er der blevet længere og længere mellem svar tiden på e-mails afsendt til banken.

Jeg sender d. 05.08.2013 en besked til min bank vedrørende, at jeg ønsker et møde med min bankrådgiver, (Hvem end det så er) da det er længe siden jeg har gennemgået budget, samt, at jeg snart skal flytte.
Jeg hører intet.
D. 08.08.2013 sender jeg så endnu en mail, og rykker for et svar.

Jeg har i beskeden givet udtryk for, at jeg ønsker et møde, og har ud af flere andre, nævnt et møde punkt vedrørende oprettelse af en ny budget konto.

Jeg får dagen efter et "svar" fra banken
De nævner blandt andet, at jeg altid kan oprette en budget konto. Og stort set intet andet!

Ingen respons på min forespørgsel vedrørende møde!?!?
Men de fortæller mig, at jeg sagtens kan få oprettet den ønskede konto.
Ok, skal jeg så skrive en e-mail tilbage om, at jeg ønsker at oprette en budget konto, vel at mærke uden, som jeg ønskede, at gennemgå mit budget med banken forinden?!?!
Og skal jeg så samtidig, igen! spørge om jeg aller nådigst, kan få lov til at få et møde i min bank, eftersom de på ingen måde har valgt at tage notits af mine to møde forespørgsler????

Jeg er så træt af den behandling jeg igennem årene har fået i den bank, deres kundeservice er ikke eksisterende, Ovenstående er kun en brøkdel af mine dårlige oplevelser.
Men jeg er heldigvis allerede på vej videre.

Tilføjelse pr. 14.08.2013

Jeg har d. 09.08.2013, skrevet endnu en mail til min bank, hvor jeg udtrykker min utilfredshed med ovenstående.
D.d. hele 5 dage efter har jeg endnu ikke modtaget nogen form for respons på min henvendelse.

Så Arbejdernes Landsbank, er enten for arrogante eller bare ligeglade med deres kunder, siden de ikke ønsker at svare på min kritiske mail.
Jeg er simpelthen forarget.

Endnu en tilføjelse, pr. 15.08.2013

Jeg var træt af at vente på, at min filial svarede tilbage på ovenstående nævnte mail. (I øvrigt regnede jeg heller ikke med, at de havde tænkt sig, at svare)
Så jeg kontaktede d.d. Arbejdernes Landsbanks juridiske afdeling, med henblik på, at indgive en klage.

Jeg forklarer min sag, til den imødekommende person i nævnte afdeling.
Hvordan jeg minimum 10 gange har fået ny bankrådgiver, manglende respons på møde forespørgsel m.v.
Hun vil kontakte min filial og vende tilbage.

Samme dag vender hun tilbage.
Hun forklarer, at hun har talt med direktøren i min filial.
Han kan godt se, at den person der har svaret på min mail "Har været lidt for hurtig" Ingen beklagelse eller undskyldning er i sigte her! -Blot, det gik for hurtigt med det svar.

Ydermere forklarer personen fra juridisk afdeling, at min NYE BANKRÅDGIVER vender tilbage fra sin ferie på mandag, så kan jeg jo kontakte hende vedrørende et møde!

Jeg fik altså først tilnærmelsesvis en løsning på denne sag, da jeg kontakte Arbejdernes Landsbanks juridiske afdeling. det kan da ikke være rigtigt!

I øvrigt er Arbejdernes Landsbank respons/løsning på min klage vedrørende alt for stor udskiftning af bank rådgivere, samt manglende respons på min møde forespørgsel altså, IGEN at skifte min bankrådgiver ud OG få mig til at skrive ENDNU en møde forespørgsel!

Det her er ved at blive til en farce, og ovenstående løsning er i mine øjne fuldstændigt til grin, og endnu et bevis på Arbejdernes Landsbank arrogante og ikke eksisterende kundeservice!

Arrogant uhjælpsom kunde-supportere

Som ny kunde fik jeg en super behandling i banken. Kritikken omhandler kun netbank-supporten.
Under oprettelsen af netbank er der 3.punkter som er obligatorisk at godkende, et af dem er e-boks, under detaljer står der bl.a. Er du helt ny netbank bruger, kan du vælge at tilmelde dig - eller sige "nej tak" til e-boks, når du næste gang logger på netbanken.

Jeg ringer til netbank-support for at få hjælp til at finde "nej tak" da der ikke er info om det i menuen til venstre under e-boks / tilmeld afmeld, Her får jeg forklaret at netbanken ikke har noget med e-boks at gøre.
Jeg zapper så lidt rundt på netbanken, under konti og posteringer, får jeg min fokus væk fra menuen i venstre side og opdager et besked felt i højre side hvor det lykkes at acceptere at afmelde e-boks.

Jeg ringer tilbage til netbank-support, for at fortælle dem hvor nemt de kunne have hjulpet mig og andre i fremtiden, der taler jeg med en ny kunde-supporter som gentagende gange fortæller mig at de intet har med e-boks at gøre, Jeg hæver stemmen for at forklare jeg fandt løsningen på problemet inde på; deres netbank side, men møder kun en arrogant uhjælpsom kunde-supporter som ikke har sat sig ind i hvordan deres netbank fungere.
Det overrasker mig meget da jeg i mine 48.år, tidligere kun har mødt venlige og hjælpsomme supporter som hjælper med mere end forventet.

! AL-bank stram op, send jeres netbank kunde-supportere på kursus i kunde håndtering og lær dem hvordan jeres netbank virker.

Niels

Arbejdernes Landsbank holder hvad de lover.

Vi skiftede fra Danske Bank til Arbejdernes Landsbank i december 2012.
Vores oplevelse har været, at Arbejdernes Landsbank, har ageret professionelt og har holdt hvad de lovede, så en anbefaling af banken herfra.

Useriøs bolig- og økonomirådgivning

I filialen på Nørrebrogade 62, 2200 København N, oplevede vi et vildledende og useriøst boligrådgivningsforløb efterår 2012/ sommer 2013:

I forbindelse med et ønsket boligkøb havde vi en række rådgivningssamtaler med en gennemgående rådgiver, som rådgav os om vores "købekraft". Det beløb vi i følge Al-banks rådgiver kunne købe bolig blev over det halve års forløb anslået til hhv. kr. 3,6 mio, kr. 3,9 mio og kr. 4,3 mio - for til slut at ende på kr. 3,6 mio. Denne pludselige nedjustering kom først, da vi havde lagt et konkret bud på en bolig - og en ny rådgiver blev inddraget, da den gennemgående rådgiver samtidig skulle på ferie.

Filialdirektøren forklarer efterfølgende, at "beregningerne er foretaget med forskellige udgangspunkter", hvilket skulle retfærdiggøre de stærkt svingende tal.

Givet disse "udgangspunkter" aldrig blev oplyst til os, vil vi anbefale andre som overvejer at søge økonomisk rådgivning i denne filial, at de aktivt spørger ind til disse "teknikaliteter", så de ikke oplever det frustrerende forløb, som vi gjorde.

En bank med rådgivere som er "mennesker" :)

Mig og min kone skulle ud og købe hus og valget faldt på Arbejdernes landsbank.
Her blev vi mødt af flinke folk som er nede på jorden og fortæller tingene så man kan forstå det når man nu ikke er så skarp til alt det der bank halløj :)

Jeg har kun gode ord at sige om banken og folkene på, især Thomas Kure inde fra afdelingen i Bruuns gade i Århus. Han er satme en person som andre rådgivere skulle kigge efter.
Vanvittig flink mand som sætter sig ind i ens behov og som siger tingene som de er.
Så alt i alt er vi super lykkelige af at være kommet ud af Danske banks griske metoder, og kommet ind til en fantastisk bank med kundeforståelse. Tak for det Al-Bank.

De gad ikke engang at beregne, hvad jeg så kunne købe!!!

Yes, tænkte jeg da jeg åbnede en konto i banken, vi skal nok få det godt sammen. For de var rigtig søde da jeg ville ind i banken.

Så finder jeg så en lejlighed, som jeg får ned til 325.000 kroner.
Fedt endelig en lejlighed, som jeg har råd til at bo i og så kan jeg få et sted at bo og starte et liv.

Men banken, synes at det er MEGET bedre at LEJE en lejlighed til 5.300 kr. + forbrug end at KØBE en helt nyistandsat lejlighed som alt efter hvilket lån man vælger, vil koste 3.600 kroner INKL. AL FORBRUG.

De gad SLET IKKE at kigge på nogle beregninger, for ud fra min indkomst vil jeg ikke have råd til at SPARE 1.300 kroner, som min økonomi vil forbedres med.

Update 3 juni. 2013
Fik slået lejr foran banken... Hvis ingen gør noget , får vi det aldrig ændret.

Fantastisk bank

Jeg kan varmt anbefale AL. Det er en bank, der sætter mig som kunde i højsædet og har forståelse for, at man nogle gange har brug for store armbevægelser. De er med på beatet med en god netbank, app og man kan kommunikere via mail. Enkelt og nemt. Medarbejderne i min bank i Taastrup er søde og venlige og giver en god service. Vigtigst af alt synes jeg de ser holistisk på mig som kunde og er med til at lægge planer for hvad man gerne vil i fremtiden.

Arbejdernes Landsbank - Køge

Efter lidt ventetid pga. stor kunde tilgang, blev jeg ringet op af en yderst kompente rådgiver!

Fra start blev jeg sat i fokus og mine ønsker blev opfyldt til perfektion. Man inddragede mig i flere løsningsmodeller på min privatøkonomi som gjorde jeg følte mig som en samarbejdspartner, og ikke som et tal på et stykke papir.
Samtidigt vil jeg gerne rose netop denne afdeling af banken for både og svarer lyn hurtigt og holde hvad de lover. Alle aftaler samt deadlines blev overholdt fra starten!

Har skulle have kontakt med min rådgiver et par gange i opstarts forløbet, der er blevet svaret promte, og skal ikke igennem en ondssvag telefon kø / tale robot. Det er hvad der kaldes serviceniveau i særklasse.

Til hver en tid vil jeg anbefale denne bank til andre, de behandler dig med respekt, og acceptere den situation du er i og skaber løsninger som gør du kan komme videre med dit liv.

5 stjerner herfra fortjener Jer i Køge.

Kan ikke anbefales

Tog min kæreste 3 mdr at få lov til at låne 10.000 kr i knap 30 dage, det til trods for en årsindkomst væsentligt over gennemsnittet.
Flyttede bank og lukkede al aktivitet i AL i forb. med huskøb i sep. men alligevel opkræves vi for livsforsikring.
Den bank er god når man har penge, dårlig når man har brug for deres hjælp økonomisk. ALDRIG vil jeg anbefale den bank til nogen.

Är AL Bank ditt företag?

Lär känna dina kunder.

Logga in som ditt företag Läs mer

Är det här ditt företag?

Logga in som ditt företag

Support

Besök AL Bank