3F - Danmarks stærkeste fagforening omdömen

3F - Danmarks stærkeste fagforening omdömen

Bra
7.0

Hjalp mig til ubetinget fritstillese

Jeg blev fyret under sygdom og fik ubetinget fritstillese takket være 3F.

De lytter og sørger for at forhandle i medlemmernes interesse, den faglige sekretær havde god tid til at hjælpe med min sag...

Danmarks bedste fagforening

får altid den hjælp jeg har brug for og altid på en god måde

Mengelereer med ancienniteten i 3F Silkeborg

Jeg har været i fagforeningen uafbrudt siden d. 1-11 1971
Med start i tekstil FB, som blev til Beklædning og tekstil, som senere blev sammenlagt/fusineret med SID.
I 1999 startede jeg på Danfoss, og måtte, trods det at SID også var repræsenteret på Danfoss, overflyttes til KAD, hvilket jeg "mener " var en form for forskelsbehandling på Danfoss. KAD fusinerede med SID og blev til 3F i 2005, hvor jeg også var med i fusionen.
Jeg var i ca. 5 måneder overført til Bjerringbro afdelingen, pga. arbejde på Grundfos.
Og kommer så tilbage til Silkeborg afdelingen igen.
Jeg mener at jeg har ret til at få min ancinnitet med mig, da jeg ikke har været udmeldt af forbundet, men blot har skiftet afdeling.
I forbindelse med efterløn står der at man skal have været i fagforeningen i mindst 30 år, og efter den dato de har noteret har jeg kun anciennitet i afdelingen i 6 år, men de mener dog at der er noget med at det kan føres tilbage til 1999, da jeg kom i KAD.
I Lommebogen står der at jubilæum i foreningen betinges af uafbrudt medlem i fagforeningen i henholdsvis 25-40- og 50 år, der står ikke noget om afdeling, som jeg får forklaret i min afdeling.
Jeg får også at vide at alt før KAD er tidligere foreninger, trods det at det er en del af 3F i dag.
De mener at jeg kun har været medlem i afdelingen siden d. 1-11 2008, da er jeg blevet indmeldt i deres afdeling, men jeg har ingen indmelddelsespapirer, på denne dato, kun på d. 1-11-1971
Jeg har betalt til fagforeningen i 43½ år, men det har ikke hedet 3F hele tiden, den blev først grundlagt i 2005, men de forbund der var er en del af 3F idag.
Dog får jeg ar vide at jeg har anciennitet i a-kassen siden d. 1-11 1971.
Undrer mig over at andre kan fejre jubilæum i foreningen, når jeg ikke kan, og ved ikke helt hvordan jeg er blevet indmeldt i 2008, da jeg aldrig har været ude, kun overflyttet. Det virker som om det drejer sig om at have været medlem i afdelingen og ikke Fagforeningen. I lommebogen står der at kravet er uafbrudt i Fagforeningen og intet om afdelingen.

3F Viborg.

De bedste anbefalinger til 3F Viborg. Har været medlem i 4 år, og de har hjulpet mig meget
Den sidste stjerne mangler pga. den lidt høje pris.

3F er en "rigtig" fagforening, der arbejder for dig!

Stå i en rigtig fagforening, der arbejder for sine medlemmer. 3F arbejder for at bevare den danske model, så vi stadig kan opretfolde vores overenskomster, og ikke som i andre lande må lovgive, for at få en mindsteløn.
3F er også med på den politiske scene, for at folketinget arbejder også vi vores retning.
3F kæmper mod løndumping, og er på barrikaderne, når udenlandsk arbejdskraft tager vores arbejde til den halve løn eller mindre.

Meld dig ind i 3F og bliv der. Det betaler sig.

de gør det super godt.

Kan anbefale om være medlem af 3F så vi sammen kan kæmpe for drn danske model.

Hurtig og effektiv hjælp

3F Aalborg fortjener ros og god omtale, altid nærværende og lyttende. Vil til alle tider anbefale den afdeling.

Vh
Jytte C
Aalborg

Pampere

Havde brug for en medabejder fra 3F da jeg skulle til tjenstlig samtale. Ingen havde tid, sad i møde, havde ferie, eller mødte først senere.
Blev fyret, tak for hjælpen!!!
Fedt!!!! Betalt kontingent i 20 år, min mand i 30 år, overvejer de gule
3F - Danmarks stærkeste fagforening

Svar från 3F - Danmarks stærkeste fagforening

Kære Lone
Vi er meget kede af at høre, at du har haft en utilfredsstillende oplevelse med 3F og at du har mistet dit arbejde.
Din skuffelse er forståelig.

Du skriver ikke, hvilken lokal 3F-afdeling du er medlem af, så det har ikke været muligt for os at kontakte dem for et svar, men vi vil foreslå, at du kontakter afdelingsformanden for en snak om, hvordan du har oplevet kontakten, og hvilken hjælp du har brug for i din nuværende situation.

Venlig hilsen

3F

En fagforening som gør alt hvad de kan for deres medlemmer.

Jeg kan kun give de bedste anbefalinger til min fagforening, for jeg har aldrig nogen sinde oplevet en fagforening, der er så villig til at give deres medlemmer, så meget efteruddannelse som jeg har fået, Jeg har fået lov at tage en akademisk arbejdsmiljøleder uddannelse over en 3 års periode, og det betød ikke noget at jeg er ordblind, så jeg har kun de varmeste anbefalinger til 3F i Munkebo på FYN

MVH
Flemming Udengaard Sørensen

3F100%Fagforening.

Ingen kvaler vi leverer og mester betaler, i nært samarbejde med 3F. Altid rigtig god og
Kyndig opbakning.

Troværdig og god service

Vil sige efter mange års medlemsskab, at jeg ved ikke hvad jeg skulle have gjort uden 3F som jo altid har været fagforeningen for os med de hårdeste og mindst prestigefyldte jobs.
Uden 3F eller tidligere tiders SiD og Dasf havde der ingen overenskomster været, - overvej så lige hvilket gedemarked det havde været på det danske arbejdsmarked...
Mange har i dag mest travlt med at kritisere og tale om hvad det koster at være medlem; men husk så lige på at den gode service og de overenskomster og den faglige hjælp vi ønsker os kræver en mindre hær af veluddannede ansatte.
Husk også på, at din 3F netop er en forening, og at foreningen aldrig er stærkere end medlemmerne gør den.
Når den sidste stjerne mangler er det fordi der altid skal være plads til forbedring.

altid været der for mig

er gået på efterløn nu, og 3F afdelingen har altid modtaget og hjulpet mig på bedste vis, det kan godt være 3F koster nogle få kroner mere end de gule, men det er levende mennesker man sidder med og ikke en telefon , da der er en del lokal afd. , de forstår ens lokale situation og man kommer til at kende dem personligt. Super i en måske træls situation
mvh Karsten

Arbejdsskade

Jeg fik en arbejdsskade 18 Juni 2002.
Jeg gjorde ikke mere ved sagen, da jeg på det tidspunkt følte at det går jo nok væk, (smerter og ubehag) Blev et par dage efter skaden kontaktet af 3f, på det tidspunkt SID, om hvordan jeg havde det, og om jeg ikke havde lyst til en snak.
Sikke et held at jeg snakkede med 3f, for det gik kun en vej, ned af bakke med mit heldbred.
Har været til så mange forskellige specialister og behandlere, at jeg kun mangler "den kloge kone"
I hele mit forløb, som sluttede i 2011, har 3f været der 100 % for mig.
Hvis jeg ikke var blevet kontaktet af 3f, ved jeg ikke hvor jeg ville stå idag.
Jeg arbejde i Postvæsnet fra 1980 - 2006, hvor de valgt at fyre mig, grundet arbejdsskaden.
Så tusinde tak 3f (SID) (DPF) for jeres meget store hjælp.

altid hjælpsomme

det er en fagforening der altid er hjælpsomme

God opbakning til elever og lærlinge

Jeg har gennem de ´sidste 3 år, haft et godt samarbejde med min lokale afdeling i uddannelsesudvalget på RTS, samt i skolens hovedbestyrelse.
Uanset, hvad vi som lærlinge og elever er kommet med af kampagner, ideer og spørgsmål, har vi fået kvalificeret og god støtte hos 3F Roskildeegnen :)

god opbakning og motivation

Blev modtaget med åbne arme og respekt. Hvilke har været en god oplevelse.

SUPER fagforening

Da murermesteren ikke ville betale løn, hjalp fagforeningen til at overtale mester om at betale og i øvrigt overholde sine pligter. Ellers er det svært at have et samarbejde.
Ole

Kæmpe hjælp og professionel hjælp

Fik hjælp da arbejdsgiver gik konkurs. Kunne trygt overlade alt arbejdet til 3F, skulle ikke selv gøre noget og fik alle mine penge :-)

Stor hjælp med løn aftale

fik stor hjælp og vejledning, som sikrede mig en god løn, da en mester prøvede at snyde mig.

3F - Danmarks stærkeste fagforening Support

3F, Fagligt Fælles Forbund, er med sine godt 365.000 medlemmer Danmarks største fagforening. 3F forhandler overenskomster, arbejder for bedre arbejdsmiljø og taler medlemmernes sag i medierne.

Besök 3F - Danmarks stærkeste fagforening

Vi finns här: Kampmannsgade 4