viagogo omdömen

viagogo omdömen

Lågt
4.7
16 Trustpilot omdömen

Letar efter mina billjetter!

Hjälp! Sitter i Los Angelses och ska åka till Coahella imorgon och har ännu inte fått mina biljetter!!! I mitt mail finns en "sök dina biljetter" länk i men den funkar inte!!!!! Det står bara beklagar kunde inte hitta sidan när jag klickar på det!! Hittar inget telefonnummer så att jag kan ringa och höra med nån heller :(!!! Någon som har numret till dem?!?!?!?!? Snälla hjälp!!

OACCEPTABELT - EN HEL WEEKEND FÖRSTÖRD

Efter flera dagars väntan fick vi biljetterna kl tolv på natten, mindre än 24 timmar innan eventet. Väl på plats fick vi reda på att biljetterna var falska. Omöjligt att få kontakt med Viagogo och budfirman biljetterna skulle skickas med. Vi har betalat över 3000 kronor för tre falska biljetter, hela weekend-resan förstörd på grund av detta. Det här är fullständigt oacceptabelt och vi rekommenderar er att aldrig köpa biljetter via den här sidan.

Dear Josefin,

Sorry to hear that you had problems with your tickets. viagogo guarantees every ticket so we'd like to look into what happened and resolve this for you. Please could you send your 7-digit transaction ID?

Kind regards,

Kreditkort !

Har nu försökt köpa biljetter till Premier League matcher och Bundesliga. Är för övrigt medlem i Bayern München. Men så fort jag skriver in mitt kortnummer så står det att det är ogiltigt trots att det gäller till 2017. Jag vet inte va fan felet är men det går fan inte ens få tag i kundtjänst. Hoppas ni på viagogo kontaktar mig och löser detta problem för jag vill handla biljetter !

Dear Mustafa,

Thanks for getting in touch. Please could you send your 7-digit transaction ID so that we can look into this in further detail?

Many thanks,

viagogo

Vi fick våra biljetter, men inte fören två timmar innan insläppet

Vi köpte biljetter till Rolling Stones i Hyde Park. Insläppet var klockan 12.00 på lördagen & vi skulle flyga från Sverige till London fredagkväll.

Det står på hemsidan att man ska få biljetterna minst tre dagar innan eventet & att dom ska levereras till dig eller antingen till ditt hotell. På onsdagen hade vi inte fått några biljetter, ingen information, ingenting. Så jag ringde & mailade flera gånger & fick samma svar överallt. Att vi skulle få biljetterna & att det inte var någon fara (Men det var inte direkt lugnande efter vad man läst om Viaggo på internet).

På fredagkväll när vi stog på Arlanda så fick vi ett mail om att vi skulle hämta biljetterna i centrala London klockan 10.00 på lördagen på Viagog´s biljettkontor, alltså två timmar innan insläppet.

Vi fick våra biljetter & dom var äkta & konserten var super! Men stressen & oron över att inte veta vad som händer & om vi skulle få biljetterna ger ett RIKTIGT minus.

Nemas problemas

Var mycket skeptisk pga varierande kritik på nätet, men det kunde inte ha varit smidigare. Sjukt lyxigt att kunna köpa ståplatser för mindre än inköpspris, ett par dryga timmar innan konserten började - hurra för e-biljetter!

Blufföetag

Företag säljer förfalskade biljetter och gör sedan inget för att åtgärda, utan slutar att svara på mail. Jag köpte två biljetter till David Bowie Is och dessa visade siga vara helt värdelösa.

Köp inte blijetter från detta fötretag! Deras garanti är inte värd någonting.

Mycket bra!

Köpte 2 biljetter till Fenerbache-Galatasaray som spelades den 12/5 och biljetterna levererades med bud till hotellet två dagar innan matchen. Helt ok...och då hade jag även ändrat leveransadress någon vecka innan, all kontakt med Viagogo gick hur smidigt som helst, snabba svar på mailen. Tror inte att det var överdrivet dyrt heller när vi jämförde med vad folk på plats betalat...sönerna mycket nöjda, galen stämning på läktarna ca 55 000 personer!!! Ett minne för livet :-)
Ingrid Altinezer med familj

Köpt OCH sålt från/av VIAGOGO!!!

Köpt två biljetter till One Direction på Friends.

Fick biljetterna i god tid, kom in utan problem och är jätte nöjd.

Till alla er som köpt och eventuellt kommer att köpa biljetter från Viagogo;

Köp aldrig e-biljetter (pdf på Viagogo)

Säljarna (alltså jag) har lämnar mina kortuppgifter (visa-kort) till Viagogo och jag får inte betalt för sålda biljetter förens EFTER ett evenemang. Om mina biljetter inte fungerar så kommer jag inte få betalt. Viagogo kan kräva mig på ersättning. Självklart finns det "bedragare" som alltid jävlas med folk. Gör det svårt för dessa att lyckas - KÖP ALDRIG PDF- BILJETTER ELLER TICKETFAST!

Mycket bra

Jag köpte biljetter till One direction 8 maj på friends arena. Biljetterna kom lite mer än en månad innan konserten och platserna stämde överens med beskrivningen. Jag hade en toppen kväll :)

Viagogo är helt klart oseriösa

Köpte biljett till springsteen i Sthlm den 11 maj 2013. Pengar drogs från mitt konto den 23 april. Har ännu inte sett till någon biljett, och viagogo behagar inte ens att svara när man mejlar till deras kundtjänst.

Kära Daniel,

Tack för att ni har tagit kontakt med oss. Kan ni vänligen ge ert sjusiffriga transaktionsnummer, så att vi kan undersöka saken närmare och återkomma till er så snart vi kan.

Från viagogos team

BEDRÄGERI!!!!!!

KÖP ALDRIG, OCH DÅ MENAR JAG VERKLIGEN ALDRIG, PÅ VIAGOGO!!!!
Jag köpte två stycken biljetter till Justin Bieber konserten i Oslo, men fick hem fyra stycken av misstag. När vi väl skulle skanna biljetterna precis i ingången till arenan lös det rött och vakten sa att vi var tvungna och gå till biljetthjälpen. Men jag ville verkligen inte inse att det värsta skulle hända mig så jag provade minst 6 andra olika skann maskiner, men alla lös rött. Vid biljettkassan sa de klart och tydligt och upprepade flera gånger att de var FALSKA! De var verkligen falska! Jag skämtar inte! ALLA FYRA BILJETTER VAR FALSKA! JAG BLEV SÅ JÄVL LEDSEN OCH BÖRJA STOR BÖLA SÅ OM NI INTE VILL RÅKA UT FÖR SAMMA SAK SOM VI GJORDE, KÖP ALDRIG NÅGONSIN PÅ VIAGOGO. TA INTE ENS RISKEN! För en sak är säker; när vi blev tillsagda att ställa oss i ett annat led där andra personer också råkat ut för falska biljettköp så stod alla med sina biljetter och papper där. Och på VARENDA biljett och papperslapp jag såg, stod det att de var köpta från VIAGOGO. MINST 30 STYCKEN HADE RÅKAT UT FÖR SAMMA SAK IFRÅN SAMMA SIDA OCH ALLA STOD BARA OCH GRÄT. DET VAR SÅ TRAGISKT! ATT MAN ENS HAR HJÄRTA TILL ATT GÖRA SÅHÄR MOT ANDRA.
Jag vill verkligen inte att ni ska åka ut för en sådan här förfärlig och hemsk upplevelse. Hela dagen var förstörd för mig. Även om man tror och hoppas på att man kommer få se sin allra största idol och är jätte glad över det sen flera månader tillbaka, så kommer du verkligen bryta ihop och bli helt knäckt och ditt hjärta kommer göra så ont när du får reda på att biljetterna är falska. Köp aldrig på viagogo, de är bara en hög med bedragare som krossar andras hjärtan och drömmar utan att ens bry sig om vilka konsekvenser de orsakar. FYFAN VILKA SVIN!

One Direction 31/3,Echo Arena Liverpool

Jag hade 2 st biljetter till One Direction 31/3 Echo Arena,Liverpool men fick besked att biljetterna ej gick att hitta,Viagogo ordnade fram 2 st nya biljetter på golvet,mycket bra som lev till hotellet dagen innan vi skulle komma
Mycket bra service och kundmottagande.

Kent Nilsson med familj

Perfekt!

Köpte två biljetter till en "The Script" konsert i Dublin som en födelsedagspresent till min dotter. Biljetterna kom på hennes födelsedag :) tre veckor innan konsertdatum med bud till dörren. Kan inte önska mig bättre service!

Helt ok!

Ajaxmatch, biljetter kom som dom skulle, dubbla priset mot AIK-match men grym stämning, 40 000 på läktaren.

Varning varning varning!

Köp inte biljetter på viagogo, det är privatpersoner som säljer sina dåliga biljetter snordyrt. Köpte två biljetter för 2500kr som hade BÄST sittplats, när jag får hem biljetterna som dessutom är e-biljetter från ticnet som inte får säljas vidare är det biljetter på en plats med skymd sikt som är värda 760kr. Säljaren har alltså lurat oss på 1740kr. Eftersom biljetterna är e-biljetter som är utskrivna på vanligt A4 papper finns risken att säljaren sålt samma biljetter till flera personer och det vet vi inte förrän vi är på plats då vi får se om vi kommer in eller inte. Köp INTE biljetter på viagogo!

Konsertbiljetter

Jag har provat en gång och kommer under inga omständigheter att använda mig av detta usla företag för att köpa en konsertbiljett. Två månader innan en konsert med Jeff Beck gick av stapeln i Solnahallen, beställde jag två biljetter genom Viagogo. Genom verktyget "sök dina biljetter" fick jag nya besked hela tiden.....biljetterna skulle skickas i god tid före konserten...sedan 1-2 veckor innan...sedan "senast 24 timmar innan konserten".........det hela slutade med att man 6 timmar innan konserten började sade att " tyvärr, vi kan ej skicka de biljetter du beställt".
Jag fick då veta att deras garanti skulle träda in, dvs. hela beloppet jag satte in på deras konto skulle återbetalas till mig. Detta skulle ske den 9 november och transaktionen kunde ta 3-4 bankdagar. Nu är det den 18 november och jag har ännu inte sett att pengarna transfererats till mitt kreditkort.
I min recension sätter jag en överstruken stjärna som kan bli en riktig stjärna om jag ser att mina pengar återbetalas omgående.

VARNING ! VÄLJ ETT ANNAT SÄTT ATT HANDLA BILJETTER !!

Bengt Edling i TÄBY

Support

Biljetter till konserter, sport, teater och mycket annat hos viagogo, ett biljettorg på nätet. 100% säkert och tryggt att köpa och sälja biljetter.

Besök viagogo

viagogo ligger som 29 av 30 i kategorin