Service & Co omdömen

Service & Co omdömen

8.8
114 Trustpilot omdömen

Omdöme av bekräftad köpare

Många nya upplevelser men oseriös utbildning

Jag skulle inte rekommendera service & Co. till alla som vill bli reseledare. Jag tror att det är vissa typer av personer som verkligen trivs under dessa 5 veckor och för dessa är det säkert perfekt. Vissa gästinstruktörer var verkligen inspirerande och intressanta. Det var otroligt många nya, spännande upplevelser som man inte kan få på många andra ställen. Vill man göra annorlunda saker hela tiden och inte har något som helst behov av egentid rekommendera jag verkligen att åka. Men för vissa elever gick det ofta till överdrift och man närmast tvingades till att göra saker som inte kändes helt bra. Skolan var väldigt självgod och jag upplevde att det var lite utrymme för att tänka kritiskt om något. Allt man sa och varje steg man tog granskades av instruktörerna och var underlag till sin bedömning i slutändan. Om du har varit duktig i vanliga skolan hemma, kommer du inte alls att ha nytta av det på Service&Co, snarare tvärtom. Det var stort fokus på betyg men det kändes som en sak för att skolan skulle verka mer seriös. Betyg togs inte mycket hänsyn till för bedömning om jobbgaranti. Några elever som fick betyg långt över medel fick ändå inte jobbgaranti, så just jobbgarantin skulle jag inte se som en anledning att välja service &Co. Istället favoriserades elever och enligt mig hade instruktörerna svårt att se elevernas verkliga förmågor och styrkor, var alltför konservativa och förutsägbara i elever som valdes ut. Så en minst sagt fartfylld upplevelse men tänk efter en extra gång om du vill åka för utbildningens skull.
Med varmaste hälsningar från fd. elev

Väldigt bra

Jag tyckte att det var mycket bra med DiSC-profilen, och olika tester som tydde på att lära känna sig själv och andra personer bättre. Jag tyckte också att det var mycket bra med alla övningar om att man alltid ska tro på sig själv och tänka positivt o.s.v.
Jag tycker att guideskolan var så mycket mer en bara en "guide"skola. Blev väldigt positivt överraskad av det.
Lärarna som kom och hälsade på och undervisade var verkligen jättebra! Ibland kan jag dock tycka att instruktörerna inte var de bästa..

Perfekt!

En helt underbar, intensiv, galen men otroligt lärorik och rolig skola! Skulle varmt rekommendera den till alla! Garanterat det bästa jag någonsin åkt iväg på!

Glad att jag åkte!

Jag har alltid velat bli reseledare, jag älskar att resa och att träffa nya människor. Service & co. bokade jag redan 2009 men åkte aldrig, jag tvivlade på mig själv och hade sambo, lägenhet och jobb hemma. Vill man göra något man drömmer om så ska man verkligen göra det, min dröm om att bli reseledare jagade mig ständigt. Så efter 4 år bestämde jag mig till slut för att kolla upp vad service & co. hade att erbjuda. Jag läste så mycket omdömen och funderade IGEN på denna utbildning. Många skrev "bästa upplevelsen i mitt liv" osv. Och jag tänkte på riktigt, "allvarligt har dom människorna inte gjort något kul alls i livet eller?".
Men jag bokade och var beredd på 5 hårda veckor.
Väl på skolan i Spanien så var dessa veckor stenhårda, otroligt hög press och lektion från morgon till sen kväll. Inte en ledig dag på 5 veckor och jätte mycket att göra hela tiden. Sista veckan sov jag drygt 4h natten. Så det är verkligen en tuff skola, MEN så rolig, lärorik och bästa upplevelsen i mitt liv!
Jag är så jäkla glad att jag tillslut åkte och att jag fick träffa så otroligt mycket härliga människor. Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag tänker tillbaka på skolan, eleverna och instruktörerna. Jag var på jobbintervju på skolan och när jag kom hem till Sverige fick jag reda på att jag hade fått jobb hos Fritidsresor, bästa dagen i mitt liv!
Jag vet att jag kommer att träffa många från skolan ute på destination men jag kommer aldrig igen att få uppleva det som jag gjorde med service & co. Det är svårt att förklara men du lever så tätt inpå alla och umgås dag som natt med dessa människor och det är helt fantastiskt. Vänner för livet och jätte bra föreläsare och kurser. Tycker du om att träffa människor, service, synas och höras, högt tempo och fram för allt, vill bli reseledare, gå denna utbildning.
Omdöme av bekräftad köpare

En guideutbildning som ger något extra.

En mycket givande guideutbildning där man jobbar både med sig själv och andra. Man får en tydligare självbild samt en inblick i hur andra människor agerar och tänker. Hårt jobb, skratt och kramar. Gästhantering, beteendevetenskap och samarbete. En seriös utbildning med jobbgaranti där man samtidigt får vänner för livet!
Omdöme av bekräftad köpare

Att gå ger så mycket mer än man kan förstå.

De flesta kommer med tron att reseledare är något för mig. Jag var däremot osäker, men det är det som är det fina med service & co. Nu vet jag att jag vill jobba i resebranschen och jag har tagit mig dit med hjälp av det stöd och den inspirationen som tillhandahölls av ledare och föreläsare under skolan. Det som gör att servic & Co får en 5 av mig är att själva utbildningen ger mycket även för de som inte kommer ut i jobb inom resebrachen och de budskap som man får med sig kommer jag se som otroligt värdefullt i den framtid som vi alla kommer att möta. Så gå utbildningen, speciellt om du är osäker på om det är något för dig!
Omdöme av bekräftad köpare

5 veckor jag aldrig kommer att glömma!

Tiden nere på guideskolan är så otroligt lärorik och oförglömlig! Man tar vara på varje händelserik ny dag med nya utmaningar. Sammanhållningen i gruppen är fantastiskt då man lär känna så många nya människor som känns som sin familj. Alla ställer upp för varandra i vått och torrt och stöttar varandra, samtidigt som man skrattar och har så otroligt kul! Man ska vara inställd på att detär en väldigt intevsiv utbildning, men som är värd varenda sekund.
Min dröm har länge varit att få bli reseledare. Tänk att ha hela världen som sin arbetsplats? Nu sitter jag här, med en anställning hos Fritidsresor och åker ut till sommarsäsongen... Så overkligt fantastiskt!

Alla borde ta chansen att åka på Service & Co, vad man än vill görahär i livet - vilka mål man än har. För att sammanfatta utbildningen med ett ord skule jag välja: sjävutveckling.

Det bästa jag gjort!

Det bästa jag gjort! Har lärt mig så mycket och träffat nya underbara vänner från Sverige, Danmark och Norge. Helt underbara instruktörer som gjort det roligt och spännande. Den här utbildningen är en jätte bra början för er som vill uppleva världen.

Bästa guide

Var en upplevelse för livet!

Minnen för livet!

Jag hade en härlig upplevelse med Service & co! Dock tycker jag att det kunde legat mer fokus på de praktiska ämnen som man hade examen i, att man gör det fler gånger än vid praktik och examen. I övrigt en fantastisk upplevelse men många nya vänner och erfarenheter. Det här är en toppenutbildning som öppnar upp många dörrar i världen.
Omdöme av bekräftad köpare

Intensivt, tufft och fantastiskt lärorikt

På skolan lär du dig att du klarar mer än du tror. Service & Co. ger dig alla förutsättningar för att lyckas i resebranschen, men också så mycket mer. Du kommer möta nya fantastiska människor och ni delar tillsammans fantastiska upplevelser och minnen från skolan, vilket gör dessa människor unika. Du åker från skolan med en ny familj, det gjorde jag! Jag ångrar ingenting och kommer bära med mig detta hela livet. Jag är verkligen glad att jag trots viss osäkerhet tog steget. Gör det du också!

Lärorik utbildning och ett minne för livet!

Hemkommen för fyra dagar sedan från Pineda de Mar och Service & Co reseledarutbildning. Innan jag beställde min utbildning gjorde jag en hel del efterforskning. Alla sa samma sak - "att det var det bästa de hade gjort i sitt liv" Allt lät nästan för perfekt. Så jag bestämde mig för att göra en bedömning själv.

Önskar jag kunde ge er någon ny information här ute som inte redan är skriven. Men faktum är. Det har varit mitt livs bästa val. Jag har upplevt fem fantastiska veckor! Ja de är intensiva. Ja du får inte mycket sömn. Ja du får vänner för livet! Ja, när du lämnar Pineda de Mar och skolan, då har du lärt känna dig själv på en helt annan nivå. Du kommer få många aha-upplevelser. Du kommer skratta, du kommer att gråta, men i det stora hela. Du kommer att vilja trycka på pausknappen och aldrig trycka på playknappen igen.

För när du väl är där existerar inget annat.

Om du funderar på att åka så sluta fundera och bara gör det. Åk till Spanien och upplev fem fantastiska och lärorika veckor med Service & Co. Det kommer att vara ett minne för livet och du kommer aldrig till att ångra det.

(Och till dig som är lite äldre.. nej du är inte för gammal! Jag själv är 35 och det är aldrig för sent att byta karriär)

Held og Lykke! (glömde jag berätta att du lär dig danska på köpet) :)

Min absolut bästa upplevelse!

Ända sedan tidig ålder har jag alltid drömt om att få arbeta som reseledare. Efter lite sökande på internet fick jag se Service & co hemsida, bestämde mig för att hoppa på kursen som startade i Nov 2012 och nu idag kan jag stolt berätta att det har varit mina 5 absolut bästa veckor någonsin. Jag har lärt mig så mycket om mig själv som jag inte visste, fått se och göra saker som jag aldrig sett eller provat på förut, skrattat och gråtit, lärt känna folk från ett annat land och även prata skandinaviska och det bästa av allt, fått vänner för livet!

Dagarna på guideskolan är mycket tuffa! Det är långa intensiva dagar för att kunna hinna med allt på schemat och energinivån var inte på topp mot slutet vill jag lova. Men nu i efterhand uppskattar man allt man gjorde varje dag, vi hade ju så KUL! Fick jag så skulle jag spola tillbaka tiden och få uppleva allt igen. Jag kan varmt rekommendera service & co. till alla er där ute oavsett om ni vill jobba som reseledare i framtiden eller inte. Ni kommer att få en fantastisk oförglömlig upplevelse och bli omhändertagna av världens härligaste instruktörer!

Har fått jobb som reseledare hos Apollo och ska ut på min första destination nu i sommar :) Ta steget ut i världen, det gjorde jag!

5 oförglömliga veckor

Jag bokade reseledarskolan redan i maj 2012 och visste att det här var det jag ville. Jag flyttade sedan utomlands och hade den bästa tiden i mitt liv, trodde jag. Jag ändrade mig, avbokde reseledarskolan och stannade kvar utomlands. 2 veckor innan planet till Barcelona skulle lyfta blir jag lite nyfiken och går in på Service & Co's hemsida. Det står att det endast finns 4 platser kvar. Jag får panik och undrar vad jag håller på med, varför har jag avkokat? Det blev en sömnlös natt då jag låg och funderade fram och tillbaka, vad skulle jag nu göra? Dagen efter tar jag telefonen och ringer till Jonathan och bokar på reseledarskolan igen. Jag packar ihop alla mina saker och flyttar hem två dagar senare.

Idag sitter jag hemma i Sverige, har just fått ett jobb som reseledare och kan knappt bärga mig till April då sommarsäsongen sätter igång. Tveka inte, åk till Service & Co. Det är utan att överdriva de mest fantastiska veckorna i mitt liv. Och jag vet att ni som läser tror att jag överdriver, det tänkte jag oxå när jag läste recensionerna innan jag hade varit på Service & Co. Men idag förstår jag att dem inte överdrev. ÅK!!!!!

Trust your gut!

Det är vad jag gjorde. Jag litade på magkänslan. Och det är utan att överdriva det bästa jag gjort! Det låter klyschigt men det är så sant. Ingen kan ljuga om att schemat är tufft. Ibland är du så trött att du bara vill gräva din egen grav. Men du vänjer dig och om sanningen ska fram så är det så branschen ser ut. Jag har fått uppleva så mycket som jag bara kunde drömma om. Jag har fått chans till att testa på saker som jag aldrig trodde att jag skulle få göra. Jag har lärt mig saker om mig själv som jag inte visst om. Jag har utvecklats något enormt som människa. Och det är bara till det bättre. När man kommer hem saknar man alla. Det är tomt och du undrar varför ingen knackar på dörren. För det är konstant liv på reseledarskolan. Du ska inte bli förvånad när det mest oväntade händer dig. Jag hade länge funderat på yrket innan jag bestämde mig för att boka. Och med länge menar jag 5 år. Jag vågade ta chansen och åka själv. Med mig hem har jag inte bara fått världens bästa upplevelse och vänner för livet. Jag åkte även hem med ett jobb som barnguide för Nazar! Det är den bästa julklappen jag någonsin kunnat få! Jag vågade ta steget och åka iväg. Det var värt varenda krona och jag är otroligt stolt över mig själv att jag gjorde detta. Om jag hade kunnat hade jag gjort det om och om igen!!
Omdöme av bekräftad köpare

Minnen och upplevelser för livet!

De 5 veckorna man hade nere i Lloret de Mar var dem bästa i hela mitt liv! Varenda dag, minut och sekund är helt fantastiska! Men de bästa av allt är att man träffa såna sjukt härliga människor och jag saknar alla mina vänner från skolan enormt mycket.
Jag kan starkt rekommendera Service & Co för att ni kommer att få en sån sjukt fantastisk upplevelse som ni aldrig kommer att glömma!

Wow!

Detta är utan tvekan de fem mest innehållsrika, roliga, tuffa, lärorika och spännande veckorna i mitt liv. Oavsett om du vill bli reseledare eller bara utveckla dig själv så åk på denna utbildning för du kommer inte ångra dig.
Omdöme av bekräftad köpare

Vänner, minnen och oförglömliga upplevelser

Att gå på Service & Co. var helt sjukt underbart. Man träffas hundratals galna individer, alla med sin personliga prägel, som blir ens familj och vänner för livet. Under tiden man är på plats inser man verkligen vilken lyx det är att få träffa alla dessa olika människor som hjälper och stöttar vad som än händer. Man får uppleva saker på guideskolan som man aldrig hade gjort eller ens tänkt tanken att någonsin göra. Utvecklingen som sker från när man startar tills när man kommer tillbaka är helt otrolig, man inser inte hur mycket som hinner ske på fem veckor, för under tiden man är där känns de som att man är i ett vakum där tiden står stilla fram tills sista dagen och då vill man inte åka hem igen.
Det har varit en av de bästa sakerna jag har gjort i hela mitt liv.
Omdöme av bekräftad köpare

Otroligt seriös, lärorik och utvecklande guideskola

Service o Co slog verkligen död på myten om guideskolor som oseriösa skolor med festande som huvudtema. Under min tid som elev på Service o Co lärde jag mig otroligt mycket, men inte bara om serviceyrket utan faktiskt mer om mig själv och som vi är som personer och medmänniskor. För någon som arbetat inom serviceyrket tidigare är det redan ett krav att ha situationskänsla och kunna tillgodose kundens behov, men Service o Co:s guideskola är otroligt mycket mer än bara att lära känna serviceyrket som sådant. Jag har aldrig sett svenskar vara så ärliga och öppna mot varandra som under Michael Fedders lektion, där man kunde öppna sitt inre och sina erfarenheter mot vem som helst och kunna få ett samtal och en feedback tillbaka, något som jag anser vi svenskar vanligtvis är ytterst dåliga på. Med stor säkerhet är det även den faktorn som spelar in och ger en stark lagkänsla, något som är svårt att förklara för någon som är utomstående. Vi gick igenom så mycket tillsammans och det gjorde oss än mer sammansvetsade. Givetvis var det kul att lära känna så många härliga människor, alla med samma mål - att bli världens bästa guide.

Schemat var väldigt intensivt och ibland kände man bara för att ha en dag ledigt från lektionerna, men samtidigt handlade den största delen av utbildningen om praktiska moment och situationer som man senare möter på i guidelivet, vilket var väldigt nyttigt. När det behövdes kom även pauser, ibland med inslag av skoldans och roliga inslag från de interna instruktörerna på skolan.

Ett stort plus till både interna och externa instruktörer som gjorde utbildningen till oerhört givande men även rolig.

Allt kul, alla minnen, alla människor man lärt känna, allt man lärt sig och allt man gjort är jag säker på att man kommer minnas för livet. Även om man inte vill bli reseledare innehåller skolan ett stort antal inslag som jag anser de allra flesta av oss skulle behöva för att utvecklas som personer.

Nu bär det ut i guidelivet!

/ Johan
Omdöme av bekräftad köpare

De bästa veckorna i mitt liv - Nu startar ett nytt liv!

Jag kan fortfarande inte förstå vad jag har gått igenom. Dom mest oförglömliga och bästa veckorna i mitt liv har passerat, och det är så tomt men samtidigt så otroligt häftigt att jag har gjort det. Har fått chansen att träffa över 175 människor ifrån både Danmark och Sverige som nu är vänner för resten av mitt liv! Jag har växt som person något enormt mycket, och jag är så glad att jag tog chansen och gjorde det! Jag saknar skolan och alla underbara vänner & instruktörer som nu är mina kollegor enormt mycket. Och det bästa av allt är att jag nu är RESELEDARE på Apollo! Vi ses ute på destinationerna i framtiden! ♥

Service & Co. A/S

Service & Co. erbjuder reseledarutbildningar med jobbgaranti. Vi är Skandinaviens största reseledarskola och oberoende av enskilda resebolag. Vi samarbetar bl a med Fritidsresor, Solresor, Nazar, Detur, Royal Caribbean, och Langley.

Besök Service & Co

Kontaktinformation