One.com omdömen

One.com omdömen

8.6
449 Trustpilot omdömen

Omdöme av bekräftad köpare

Det mesta funkar riktigt bra

Mycket för pengarna, men molnlagringstjänsten är fortfarande inte färdigutvecklad. Saknar instruktioner för hur man uppgraderar synkroniseringsklienten från onecom cloud till Bix. Kontrollpanelen funkar i allmänhet bra, och jag kan inte påminna mig att webbsidan har varit nere någon gång de senaste åren.

Suverän support

Alltid snabb hjälp vid problem eller frågor
Lyhörda, bra förändringar i mejlboxen
Omdöme av bekräftad köpare

Ett bra och prisvärt alternativ

Allt är mycket enkelt uppbyggt.
Du behöver inte vara datatekniker för att kunna hantera deras tjänster helt själv.
Snabba svar från supporten via chatt.
Enda minuset är att webmailvyn ser lite rörig ut och det är lite svårt att få överblick, men det var mycket bättre innan uppdateringen av webmailen.
Problemet löses genom att ta tex Outlook eller något annat mailprogram som hämtar mailen automatiskt och då märker du ingen skillnad.

Även för "dummies"

Jag upplever att jag får bra hjälp men ibland hänger jag inte riktigt med. Förmodligen beror detta på att supporten tror att jag är duktigare än vad jag i verkligheten är. Vad som är självklart för dem kan vara "ööööh" för mig. Kanske skulle fem rutor där man kunde ange sin nivå, i formuläret, hjälpa supporten att bedöma kunskapsnivån hos den hjälpsökande. Är jag sen så dum så att jag kryssar i högre än vad som är verkligt får jag ju stå mitt kast.

Absolutely a fine site

Absolutely satisfying

Bra service

Billigt och bra webbhotell med fin service.

Supersnabb hjälp

Kunnig personal guidade mig genom mina dator problem. Nu har jag en perfekt hemsida tack vare er. Tusen Tack!

Sida nere. SEn problem med ständigt okunnig support personal (som inte vet hur man kopplar domäner/eller ännu värre inte får hjälpa en med det) ingen telefon support..

Har haft flera kunder hos one.com och haft egna webbsidor.. just nu är min kunds sida nere www.visonsbutik.com och ingen på one.com kan svara varför för även deras enda support chat supporten är nere.. och det brukar va så dålig service på one.com, ingen information finns på webbsidan om vad som inte fungerar heller.. Php var krånglade också när jag ville sätta upp min egen variant på wordpress och inte era förinstallerade versioner.,. Bättre kan ni!

Bra för den som vill ha billigast möjlig, men för den som vill ha riktiga sidor med egen kod är det inget för dig.. Bra för olleskebab som vill ha lite billigt och är lite datavan, men inte proffs webdesigners/eller programmare..
One.com

Svar från One.com

Hej Andreas.

Tak for din anmeldelse.

Vi er da rigtig kede af at høre du ikke er tilfreds med den service du har fået af One.com.

Hjemmesiden visonsbutik.com er blevet slettet, da ejeren opsagde webhotellet. Den var altså ikke nede pga. tekniske fejl.

Vi vil rigtig gerne høre mere om hvilke funktioner du mangler som programmør. Du må derfor gerne kontakte mig på service@one.com.

Mvh.
Martin / One.com
Omdöme av bekräftad köpare

Stora problem för en okunning, men enkla, snabba svar löser problemet.

Jag gillar dessa snabba enkla svar som jag sedan löser problemet och känner mig duktig.

One.Com är strålande

Jag har använt One.Com för min domain under många år nu, jag har hela familjens mail där, använder deras molntjänst Bix där och är och har varit och är väldigt nöjd.
Enkla verktyg, bra support.
Hade jag haft något att klaga på skulle jag skrivit det här, men det är verkligen en tjänst som fungerat fläckfritt, vilket i den här branchen ärväldigt imponerande.
Deras Androidapp var tidigare lite trist men nu med den nya fungerar det mycket bättre!

Toppen!

Gjorde min hemsida i Web Editor. Funkar hur bra som helst. När jag behövde, fick jag snabb och vänlig hjälp av supporten.

Värdelöst när man behöver hjälp

Visst, det är billigt. Men så fort det behövs någon hjälp så är det enda svaret de ger "det får vi inte gör", "det kan vi inte hjälpa dig med". Ångrar att jag precis köpt mitt tredje eller om det är fjärde utrymme på One.com. När det närmar sig förfallodatum kommer jag flytta över domänerna en efter en till annat alternativ.

Nej, för de ynka hundralapparna det kostar extra att ha ett "riktigt" webbhotell är lätt värt det. För att inte tala om alla begränsningar (open dir, time out time etc) one.com har.

Köp billigt, köp dyrt! Stämmer mycket väl överens med One.com.

Underbar support!

Jättefin hjälp av supporten när jag stötte på problem.

Kan rekomendera detta

Hade strul på en sida. Den tog bort alla andra sidor. Kommunikationen med One var usel i början, Kanske berodde på jag uttryckte mig oklart.
Efter några mail så fixade One detta - perfekt!!
Jag är helnöjd
Skulle dock vilja ha möjlighet att kunna prata direkt i telefon för att slippa väntetider.
Omdöme av bekräftad köpare

Bra produkter, god service och hög tillgänglighet, ett professionellt företag.

De produkter som jag använder fungerar bra, chat är ett smidigt sätt att få hjälp.
Ibland önskar jag att informationen kring nya produkter eller funktioner vore tydligare, t ex hur man uppgraderar från gamla Web Creator till nya Web Editor. Lite mer proaktiv inställning vore trevligt.
Omdöme av bekräftad köpare

ONE.COM - dyrare behöver det inte vara

Har varit kund hos ONE i över 5 år med ett antal domäner och måste säga att det har fungerat mycket bra. För enklare och mer avancerade webbsidor så finns de funktioner jag behövt (phpmyadmin, mysql, php, ftp access mm).

Bra och snabb service

Det var inget större problem, det jag hade, men supporten löste det innan det ens gått 24 tim vilket jag tycker är helt OK. Hade det varit mer bråttom hade jag tagit chatten, men nu tyckte jag det räckte att maila.

Kalender

Hej !
One come supporten/Chatten är mycket proffsiga, snabba på att svara och mycket tillmötesgående,men men....... detta med att man inte kan synka kalender, kontakter, och mailen till sin mobil är ett MYCKET STORT MINUS, men jag hoppas att det löser sig i framtiden, ett minus till är att man inte kan skriva om något är avklarat på kalendern, antigen ett streck över det man skulle göra när man är färdig eller om man kunde rödmarkera det man skulle göra.
Vänligen
Jan Andén

bra!

Bra support, lätt att använda kontrollpanelen.

Inget lämnas åt slumpen

Hade jag vetat om detta företaget innan jag tänkte skaffa hemsida. Så hade jag inte tvekat så länge. Är inte så kunnig med datorer och dess teknik. Men med denna support som One.com ger så är det inga problem. Tålamod, har dom. Förklara bra, kan dom. Ge service, kan dom. Och är väldigt trevliga.

One.com

VI FINNS HÄR FÖR ATT LYSSNA

Vi uppskattar verkligen allt ert engagemang! Alla betyg och all feedback används för att vi ska kunna göra våra tjänster bättre.

Om One.com

One.com är en innovativ leverantör av webbhotellstjänster. One.com grundades 2002 i Danmark och är i dag ett ledande företag i Europa när det kommer till hantering av domännamn och försäljning av webbhotellstjänster.

Produkt

I ett webbhotellspaket hos One.com ingår en egen domän, ett webbutrymme (15GB till 2TB) och e-posthantering. Du får också tillgång till alla våra tjänster: Bix, hemsideverktyg, bildgalleri, blogg, FTP, PHP, MySQL, och mer därtill.

Support

Vår support är tillgänglig dygnet runt, året om via Live Chat och e-post.

För att komma till chattsupporten, klicka på:
one.com/chat

Hitta oss på Facebook:
facebook.com/onecom

Följ oss på Twitter:
twitter.com/onecom

Eller skriv ett mail till oss:
service@one.com

Besök One.com