Globalcar omdömen

Otillräckligt
6.7
62 Trustpilot omdömen

Omdöme av bekräftad köpare

Bra site för att hitta rätt fordon.

Allt fungerade som det skulle, snabb och smidig bokning. Bilen vi fick var helt ny men väntetiden för utlämning var väldigt lång (Miami Florida). När jag läser andras omdömen, bra som dåliga, så skulle det öka värdet på dem om man såg var fordonet hämtades/lämnades. (T.ex Land och plats) Uppge gärna också vilket biluthyrningsföretag det gällde.
Omdöme av bekräftad köpare

enkel och bra med toppen pris

jag tycker att bilen var över förväntan bra och allting funkade utan problem
Omdöme av bekräftad köpare

Svåra att få tag i och ett dåligt bemötandeut av Nissan biuthyrning.

Mycket dålig atityd från uthyrningsföretaget. Försöker tvinga på folk sin extraförsäkring.
Depositionen på 500 euro skulle vara säkerhet för minsta skada. Vilket gör att folk blir oroliga och betalar exrtrafösäkringen i onödan.
Omdöme av bekräftad köpare

Hyr bil billigt och snabbt...

Varje gång jag har funderat på att hyra en bil så har jag använt mig av den här siten och har alltid hittat det jag söker snabbt och till ett bra pris.
Omdöme av bekräftad köpare

Utmärkt bil men spansk skyltning...

Att få ut bilen på Las Palmas flygplats till rätt pris var inte helt lätt och ganska tidskrävande, men bilen (Mercedes Vito diesel) uppfyllde alla våra krav och fungerade utmärkt. Att lämna igen bilen gick smidigt när man väl hittat inlämningsdisken, som inte var belägen där skylten berättade, intill de andra firmorna.

perfekt

Alt fungerede perfekt. Vi var meget tilfredse. Men valgte for lille vogn i10 hundyi. Men ellers alt vel
Omdöme av bekräftad köpare

Lang kø og bondefangeri, tag Avis istedet

Køen for afhentelse af bil var enorm, meget irriterende at skulle vente en time i kø før man får sin bil.

Ved afhentning af bilen fik vi at vide, at vi ikke havde tegnet tilstrækkelig forsikring og ville være dårligt stillet ved et uheld. Derfor tegnede vi igen igen den forsikring som vi troede vi havde tegnet inden afrejsen. :-( Lige pludselig blev det en rigtig dyr leje af bil, hvilket ikke er det man får opfattelsen af når man booker hjemmefra.
Omdöme av bekräftad köpare

Billeien gjennom Globalcar fungerte meget bra.

Bilen sto til forventningene.
Før bekreftelse på at bil var funnet til mitt formål var ok, men det er unødvendig å sende så mange remindere på at dere har tatt tak i saken.
Avlevering på flyplassen i Ørsta var overraskende. Hadde vært fint med info om at det ikke var mennesker der til å ta imot bilen. Drop nøkkel i kasse er jo helt greit, men kunne vært greit å vite på forhånd. Opplysning om hvor man eventuelt kunne ringe hvis det var noe å diskutere kunne vært oppgitt ved avhenting av bilen i Molde.

Bondefangere!

Hold jer/ dig fra at leje ved globalcar / goldcar rental!
På 4 dages rejse til Faro - Portugal lejede vi bil hos ovennævnte firma. Prisen forud EUR 10.70, at betale i lufthavnen, Faro
EUR 46.00. Selvrisikoforsikring Mondial Assistance Europa
DKK 180,00. Ialt DK 605,00.
I Faro kl. 24 oo selvrisiko m.v. EUR 900.00, forsikring incl.
billeje ialt DK 1380,73 eller EUR 185.00!
Pris for 4 dages leje DK 340,00 pr dag!
Oprindelig pris hjemmefra DK 105,00!
Konklution: Hold jer langt væk fra globalcar / goldcar!

Fungerar perfekt!

Kan rekommenderas till andra som vill hyra bil. Bra pris, bra service.
Omdöme av bekräftad köpare

Nemt, hurtigt og ingen overraskelser!!!

Nem hjemmeside, hvor du hurtigt klikker dig igennem til udlejning af en bil.

Jeg kan varmt anbefale Globalcar, og vil fremover ikke tøve at benytte mig af disse igen.

Tak for en god oplevelse!!

Worst Car service I have ever experienced

I will never rent again through global car or avis/budget for that matter. A week before leaving for the trip I email to ask about what fees I would have to pay when picking up the car. They replied saying the only fee was a >200$ fee I was expecting. When arriving I was asked to pay more than 1000$ in fees!!! They said it was in the contract. I will look more closely into these things next time but for replying to an email with a completely different number and ALSO FOR ADVERTISING AS A NO HIDDEN FEES COMPANY they sure pulled the wool over my eyes.

Svar från Globalcar

Dear MK,

I sincerely feel for you about what have happened. Unfortunately this extra “fee” you are referring to, is not an actually fee, it is the security deposit that is a mandatory sum who will be blocked on your credit card during the rental period and is returned to you upon returning of the car.
This sum is also stated in your rental conditions.
Do you have any other queries please contact our customers care at support@globalcar.eu

Regards,
Globalcar Customers care
Omdöme av bekräftad köpare

Totalt sett nöjda, men vissa problem vid hämtning av bil.

Mycket bra bil dock fungerade inte fjärrkontrollen hela tiden.

Oklart på vilket våningsplan bilen skulle hämtas, tog oss ca en timma innan vi fann den. Tyvärr ingen att fråga. Överallt obemannat.

Gäller även i viss mån då bilen skulle återlämnas.

Mörkad kundhantering

Två saker som är riktigt dåligt, först hantering om försäkring och självrisk man vet inte vad man betalar för man har ett dåligt backup
om det händer något, självriskreducering bara oklarheter.
det andra man har inte avtal med er ni bara slingrar er ifrån ansvar
ni gör bara marknaden svårare för kunder.
hoppas marknaden inte forsätter åt det här hållet.

Kunde inte vara bätre

Helt nöjd
Skulle rekomendera till andra.
Ingen krångel allt i tid.
Omdöme av bekräftad köpare

Good service but beware the 'return empty policy.'

The service from pick up at the airport was good as was the service at the desk. I have no complaints at all really bar 2 x points.
1. Beware the 'return the car empty policy' - most folk are extremely unlikely to drive 500+ Km in a week! For example, I returned the car 1/2 full, so in effect paid for 40Euro of fuel I did not use.
2. The extra insurance cover: Most people buy a Mondial type policy prior to departure, as I did. If you do not use Dickman's own, they still take a 300 Euro deposit!!
Omdöme av bekräftad köpare

Dubbelt så dyrt vid betalning, som priset vid beställning

Vid beställning fick jag ett pris på ca 100 euro. När jag hämtade bilen så tillkom försäkring på150 euro. Vid betalning så fick jag betala 187 Euro.
Dålig information om hyresvillkoren. Väntar gärna på ett svar av Er,
hur detta kan vara möjligt.
M.v.h
Valter

Svar från Globalcar

Hej Valter,
Givetvis så ska du inte få betala ett högre pris än vad du erhöll vid bokningen. Observera dock att all extra utrustning och frivilliga tilläggsförsäkringar som kund tecknar på plats, betalas direkt till det lokala hyrbilsföretaget.
Har du inte lagt till eller tecknat något sådana så är du välkommen att skicka in en kopia på hyresavtal och e.v faktura/kvitto till oss på kundtjänst på kundtjanst@globalcar.se, så ska vi reda ut detta och återbetala dig ev mellanskilland.

Vänliga hälsningar,

Hyrde bil i Rom

Åkte med bil från Rom till Neapel. Allt gick jätte smidigt!
Jag gillar dock inte att man reserverar 1000 euro på kortet ifall nåt skulle hända. Italienare kör helt galet, var lite nervös över att få en repa eller buckla på bilen.
Men vi hade inga krångel alls!

Allt fungerade perfekt

Inga problem allt var smidigt. Bilen var helt perfekt för oss.

Tack
Omdöme av bekräftad köpare

snabbt, smidigt samt mycket bra priser på era hyrbilar

Allt har gått som planerat.

Globalcar Support

Globalcar.se ger dig möjlighet att jämföra priser på över 550 av världens största hyrbilsbolag i 175 länder på över 30 000 destinationer i världen. Globalcar erbjuder ett enkelt och säkert bokningssystem via CarTrawler, en av världens ledande hyrbil bokningsmotorer. Du fyller i dina önskemål av bil, uthyrningsperiod samt eventuella tillägg och får därefter din bokningsbekräftelse direkt till din emailadress – Enkelt och Säkert!

Besök Globalcar

Kontaktinformation