Bartenderskolan omdömen

Bartenderskolan omdömen

8.0
12 Trustpilot recensioner

SLUTA TÄNK! GÖR DET BARA!

Jag vill tacka alla för en underbar månad i Stockholm på European Bartender school. Ångrar inte en sekund, att jag nu tog chansen att ta min tid att boka denna kurs. Som har förbättrat både min sociala och lärorika sida om barteknik/restaurang erfarenheter. Ebs är 5+ och dom lärarna man hade var grymma på sitt och alla hade olika utlärnings kunskaper, som var bra att se och lära.

Man har träffat så mycket nya kompisar och självklart står Ebs för det dom säger. " Du lär känna nya vänner för livet" Dessutom efter denna kurs så har jag redan jobb att få stå i barer och ska söka nya jobb som man väger mycket starkt upp för. Tack ännu en gång till Ebs för 4 fantastiskt underbara veckor. Hoppas allt fler utbildar sig så skolan finns kvar till alla intresserade studerande! :D

Ha det gott!

Fantastiskt!

Ångrar inte för en sekund att jag valde EBS phuket Thailand. Har fått en grym utbildning av sjukt bra lärare! Man är som en liten familj och får verkligen vänner för livet, som jag decemberkursen 2011 =) jag rekommendera alla starkt att gå EBS!

Tummen upp för EBS!

Sedan jag för första gången gick in på EBS i Stockholm så jag inte ångrat mitt val en enda sekund. Det har inte bara givit mig en stabil grund att stå på nu och i framtiden, utan också givit mig fantastiska vänner och minnen för livet. Jag kan starkt rekommendera EBS till både er som letar efter en seriös bartenderutbildning och er som vill utmana er själva eller helt enkelt göra något kul att minnas livet ut.

Straight up!

Absolut ett måste för dig som vill ha kul samtidigt som man får en praktisk och intressant utbildning!
Gick i juli hos EBS i Sthlm. Hamnade med 16 andra hel-sköna typer som dominerade tack vare 2 skickliga och engagerade instruktörer. TACK EBS!

EBS - Stockholmb

Att gå EBS bartenderutbildning är den absolut bästa investeringen jag har gjort och jag ångrar inte en sekund. Hela kursen var extremt kul och alla människor man träffade var helt underbara. Utbildningen är tuff men det är sjukt roligt hela vägen!

GoodGoodGood!! =)

Gode lærere som vet hva de gjør, og hvordan de skal lære det vekk. Gode opplegg for å bli kjent med gruppa tidlig, og muligheten til å dra på kjekke utflukter både alene og sammen med gruppa. Et seriøst opplegg som gir deg det du betaler for, ville gjerne meldt meg på igjen bare for opplevelsen sin skyld!
Har lært mye nyttig som jeg bruker hver gang på jobb på den lokale puben! :)

AWESOME!!!

Jag var i Phuket 2011 och det är det bästa jag har gjort! Jag träffade sjukt mycket sköna människor och jag har fått vänner för livet. Utbildningen var tuff och väldigt seriös :). Vi gjorde sjukt mycket roliga event , välkomst grillningen på stranden var magisk i solnedgången. En av lärarna spelade gitarr och sjöng. Överhuvud taget så var hela upplevelsen bra. Pool på taket och en bra restaurang. Jag stannade kvar i 2 månader efter kursen och jobbade i en bar på bar gatan, det var dåligt betalt men en sjukt bra upplevelse! Jag rekommenderar kursen verkligen, men man måste vara beredd på att plugga och ge järnet! tummen upp för EBS!

Dolda kostnader men bra utbildning

Informationsmässigt var skolan oerhört bra och jag känner att jag har lärt mig oerhört mycket under den månaden jag pluggade i Phuket, men de aktiviteter som skulle "ingå" enligt vad jag läste på hemsidan innan avfärden hemifrån kostade helt plötsligt en hel del om man ville delta. Det hade inte varit något problem om man bara varit ärlig om det från början. Informationen jag läste på hemsidan ändrades ganska hastigt efter första veckan på plats och då var det för sent.

Vi var ett par stycken som märkte att man kunde få samma arrangemang till MINDRE än halva kostnaden om man bara ordnade det själv, vilket var vare sig omständigt eller obekvämt. Då undrar man ju genast varför priset är så oerhört högt på sagda aktiviteter?

Lärarna för svensk-norska gruppen var duktiga och kunde definitivt sin sak, men skapade ganska snabbt dålig stämning med obefogade vredesutbrott och favorisering utanför (och i viss mån under) skoltid. Många kände sig därför utanför och åsidosatta.

Under festerna som arrangerades kunde dom vara med och festa med eleverna, men blev ofta dryga, otrevliga och hade tendens att leka översittare med de elever som de själva kände var "ovärdiga" i brist på bättre ord.

Det finns andra saker att säga som inte gärna kan skrivas på detta forum om vissa lärare, men på det stora hela var i alla fall själva utbildningen informationsrik och matnyttig.

Det bästa jag har gjort!

Jag gjorde barskolan på Phuket för ett halvår sedan och det var det bästa som jag har varit med om!

Alla nya vänner som man träffade var det bästa sen plus en utbildning som jag fick jobb på direkt när jag kom hem.
Jag jobbar i dag deltid som bartender och det passar mig perfekt!
Men jag längtar tillbaka till Phuket och allt som vi var med om där och skulle nästa vilja ta utbildningen igen.
Kommer definitivt åka och hälsa på i vinter!

Jag kan starkt rekommendera EBS utbildning på Phuket 5 PLUS!! :)

Tummen upp!

Kursen var super bra.
Men... ..något som jag var intresserad av att lära mig var dock lite fakta om vin förstår att det finns oändligt mycket att lära sig om just vin men lite grund fakta hade inte suttit fel. Och kanske lite mer individuell hjälp i den mån det går. Men helt klart 5 stjärnor. :) hih

Livet i Phuket

Bartenderskolan var en rolig upplevelse, och en bra språngbräda ut mot livet som bartender. Utbildningen gav mig råge i ryggen, och ett större självförtroeende när jag började söka jobb.

Nya vänner

EBS i Phuket är en underbar skola på många sätt men inte alltid 5+.
Det bästa med skolan är att man får lära sig mycket om att stå i bar och drinkarna såklart och man träffar otroligt härligt folk. Man skaffar sig vänner för livet.

Dock tycker jag inte att skolan levde upp till allt som stod på hemsidan. Kursen kostar ändå en hel del och jag tycker att något mer hade kunnat ingå i det priset. T.ex ett matpaket med frukost och lunch på vardagar. men nej det fick vi betala 1200 kr för. Kan inte istället då kanske ett barkit med flairflaska och diverse barutrustning ingå? Nej det fick vi betala ca 1000 kr för. Visst, vi betalar för att gå i skolan, inget annat, men när det är så pass mycket pengar man lägger tänker man kanske inte att det ska gå så pass mycket extra pengar när man väl är på plats. Lärarna var bra också men jag gick sista kursen och det märktes att dom hade haft en hel termin med kurser. Vissa elever favoriserades och mycket oprovocerad agression kom ut ur deras munnar ibland. Väldigt tråkigt då det skapar en dålig stämning och man vågar inte riktigt komma till lärarna om man har problem med något. Sen var dom inte speciellt pedagogiska heller. Jag vill inte skriva ner sånt för jag tycker verkligen man ska gå kursen men jag tänker inte ljuga. T.ex fick vi inte öva uppe i fejkbarerna på kvällarna.. inte ens stå där och titta. Så himla löjligt. Det är väl vi som betalar för kursen och vill lära oss och om vi då frågar om vi får öva i baren så kan man väl få det? Kostar inte skolan något extra. Sen tyckte jag det var dåligt att inte vin och öl utbildning ingick. Speciellt dom 2 är ju populäraste beställningarna i barer. Iaf pubar och uteserveringar. Men det skulle tydligen börja ingå i kurserna efter oss. Ja det kändes ju bra. ;)
Sen tycker jag ibland att skolan hade dubbelmoral. Lärarna sa till oss att inte dricka på skoltid (vardagar) för vår egen skull och sen ordnar skolan själva kvällar där de bjuder på drinkar och har rabatt på t.ex tequila shots.

Allt som allt är skolan bra men jag tycker lärarna kanske borde gå någon utbildning i pedagogik och faktiskt försöka finnas där för alla elever, inte bara vissa som de "favoriserar". Inte shysst att gå in i ett rum med 20 pers och peka ut 5 st killar "som ska med och öla".
Men man lärde sig jätte mycket och i de flesta fallen hade man askul!!
Bartenderskolan

Svar från Bartenderskolan

Hejsan Jennifer

Tack för din recension. :) . Vi eftersträvar alltid att vara 5+.Så vi vill ständigt förbättra oss.

Du har absolut helt rätt! EBS Phuket är en underbar skola! Och ja, man träffar massor av otroligt härligt folk och man lär sig massor på de 4 intensiva veckorna. Vänner för livet :).

Då vi har ca 400 elever om året på Phuket så är det omöjligt för oss att bjuda på matpaketet. Matpaketet innehåller ju en fullständig frukost buffet och en Lunch buffet med två olika maträtter varje dag, även en västerländsk maträtt. Vi har valt att sälja paketet för endast självkostnads pris som är 50 sek per dag totalt för både frukost och lunch. detta tycker vi är ett helt ok pris. Vi håller också en hög kvalitet på maten med färska råvaror och dryck.

Vi har sett över träningsrutinerna i baren på taket. Tak barerna är nu tillgängliga för alla på kvällarna så eleverna kan öva :).

Vi anordnar flera roliga och uppskattade event kvällar tex Mexican night. Och vi bjuder på en drink dom kvällarna, men vi erbjuder även alkohol fria alternativ. Vi vill inte att eleverna ska dricka sig berusade på vardagarna men en drink är ok.

Vi har även en vidare utbildning för våra lärare en gång per år där de går kurser i pedagogik och Retorik. Vi strävar ständigt efter att bli bättre och vill allt vara bäst! Så stort tack för din recension och allt postivt och konstruktiv kritik.

KRAM! Team EBS Phuket

Bartenderskolan Support

Gå bartenderbranschens Ledande utbildning Europeiska Bartenderskolan erbjuder branschens ledande bartenderskola. En bartenderskola som uppfyller alla dina drömmar. Oavsett om ditt mål är att satsa på ett heltidsjobb som professionell bartender, om du vill uppleva världen, få nya intryck och ha kul medan du tjänar pengar – eller kanske om du behöver ett jobb för att finansiera dina studier. Under fyra intensiva veckor, med sex timmars undervisning per dag, får du en utbildning som uppfyller internationell standard, är godkänd av hotell- och restaurangbranschen. Detta ökar dina möjligheter att få ett jobb efteråt, bl.a. via Europeiska Bartenderskolans jobbdatabas. Samtidigt ser vi till att du har roligt medan du utbildar dig och att du lär dig nya saker och hittar nya vänner. Välj din favoritskola Europeiska Bartenderskolan finns på de skönaste platserna i världen. Du kan välja att göra din utbildning vart du vill. Det gör ingen skillnad vilken destination du väljer, utbildningen är exakt likadan över hela världen. Från vackra Phuket till spännande London till exotiska Sydney. Valet är ditt!

Besök Bartenderskolan

Kontaktinformation